Dat had Londen ook al langer. In de buitenwijken reden al delen bovengronds.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:16 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?
Hebben ze in London sinds een paar jaar wel: naast London Underground ook London Overground.
Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:40 schreef BastiaanL het volgende:
Nee, met London Overground bedoel ik niet een metrolijn die bovengronds rijdt. Het is een netwerk van normale spoorlijnen die sinds enkele jaren aan het stedelijke OV-netwerk van London zijn toegevoegd (daarvoor was dat niet zo). Om in het rijtje van het Londense OV te passen, was de naam "Overground" naast de al bestaande Underground wel zo voor de hand liggend.
Dat dacht ik uit je 'nee' op te maken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:49 schreef BastiaanL het volgende:
Waar beweer ik dan dat dat niet zo is?
Ah ok, dacht dat je op Ascendency's opmerking dat s-bahn en u-bahn verschillende dingen waren reageerdequote:Op woensdag 12 mei 2010 11:53 schreef BastiaanL het volgende:
Met "Nee" bedoelde ik dat Overground niet hetzelfde is als een Underground-lijn die een stukje bovengronds rijdt
Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.
Ja, dat is ongeveer wat ik impliciet bedoelde met stadsspoor en metroquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.
Naja, het gaat weer lekker daarquote:Doetinchem - Wehl; sectiestoring vanaf plm. 7.15, duurt nog voort tot tenminste 14.00 uur.
Winterswijk - Aalten; systeemstoring (?) vanaf plm. 7.30, inmiddels opgelost.
Noem dan eens wat Overground-lijnen (behalve de East London Line) die zijn ontstaan door het ombouwen van metrolijnen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:
De overground in Londen is overigens gewoon het ombouwen van metrolijnen.
Onzin! De Keulse S-Bahn zijn in feite treinen (BR 143 + x-Wagen, treinstellen BR 423, etc.), de U-Bahn is soort tussenvorm tussen tram en metro. Hoe kun je beweren dat ze bijna hetzelfde zijn?quote:Wel is in bijvoorbeeld Keulen de S en U bahn bijna hetzelfde.
Ik zag het staan vanochtend jaquote:
Ik denk dat hij bedoeld dat de Keulse U-Bahn en Strassenbahn (=Tram) bijna hetzelfde is. Dat kan ik na afgelopen weekend wel beamen namelijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:33 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Onzin! De Keulse S-Bahn zijn in feite treinen (BR 143 + x-Wagen, treinstellen BR 423, etc.), de U-Bahn is soort tussenvorm tussen tram en metro. Hoe kun je beweren dat ze bijna hetzelfde zijn?![]()
Lees hier meer (De Gelderlander)quote:Arnhem-Winterswijk: Provincie overweegt schadeclaim bij ProRail
DOETINCHEM - De Gelderse gedeputeerde Marijke van Haaren overweegt een schadeclaim in te dienen bij spoorbeheerder Prorail voor de aanhoudende storingen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk. Ze gaat daarvoor in overleg met haar juridisch adviseurs.
De gedeputeerde is 'bijzonder ontstemd' over de storingen. Op donderdag 6 mei sloot ProRail de tweeëneenhalf jaar durende werkzaamheden aan de lijn af. Daardoor zou het aantal storingen en de daarmee gepaard gaande vertragingen worden verminderd.
In de routes waar die stellen zouden moeten gaan zijn niet volledig HSL, zitten ook zat stukken gewone spoorlijnen tussen. Logisch dus dat er ook testritten op het gewone net nodig zijn (tussen Helmond en Venlo is een veelgebruikt testtraject). Alleen zou je denken dat er toch zo wel een keer genoeg testen zijn geweest? Wat valt er nou nog te testen na tientallen testritten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:49 schreef V2 het volgende:
Okay, intrigerend. Waarom rijdt ie nou weer op dit traject een proefrit? Die V250 gaat toch alleen A'dam-R'dam etc doen, over de HSL?
Jij snapt hetquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:57 schreef Stefanovic83 het volgende:
Duss... als men een traject 'meteen' opengooit ipv maanden testen, en het vervolgens 10x per dag in storing ligt is het niet goed.
En als men wel (in dit geval een treinstel) tot in den treure test is het ook niet goed?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |