abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81332827
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:16 schreef BastiaanL het volgende:

[..]

Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?
Hebben ze in London sinds een paar jaar wel: naast London Underground ook London Overground.
Dat had Londen ook al langer. In de buitenwijken reden al delen bovengronds.
Het verschil is dat in Duitse steden de S-bahn en de U-bahn vaak verschillende dingen zijn, terwijl de Londense metro zo groot is dat je er overal mee kan komen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_81333422
Nee, met London Overground bedoel ik niet een metrolijn die bovengronds rijdt. Het is een netwerk van normale spoorlijnen die sinds enkele jaren aan het stedelijke OV-netwerk van London zijn toegevoegd (daarvoor was dat niet zo). Om in het rijtje van het Londense OV te passen, was de naam "Overground" naast de al bestaande Underground wel zo voor de hand liggend.
Iets vergelijkbaars krijg je als je naast het Amsterdamse metronetwerk een aantal spoorlijnen rondom Amsterdam zou laten aanbesteden door de stadsregio, in plaats van door Het Rijk.
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:47:04 #53
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81333690
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:40 schreef BastiaanL het volgende:
Nee, met London Overground bedoel ik niet een metrolijn die bovengronds rijdt. Het is een netwerk van normale spoorlijnen die sinds enkele jaren aan het stedelijke OV-netwerk van London zijn toegevoegd (daarvoor was dat niet zo). Om in het rijtje van het Londense OV te passen, was de naam "Overground" naast de al bestaande Underground wel zo voor de hand liggend.
Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_81333804
Waar beweer ik dan dat dat niet zo is?
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:51:03 #55
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81333866
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:49 schreef BastiaanL het volgende:
Waar beweer ik dan dat dat niet zo is?
Dat dacht ik uit je 'nee' op te maken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_81333992
Met "Nee" bedoelde ik dat Overground niet hetzelfde is als een Underground-lijn die een stukje bovengronds rijdt
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:54:55 #57
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81334045
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:53 schreef BastiaanL het volgende:
Met "Nee" bedoelde ik dat Overground niet hetzelfde is als een Underground-lijn die een stukje bovengronds rijdt
Ah ok, dacht dat je op Ascendency's opmerking dat s-bahn en u-bahn verschillende dingen waren reageerde Zo zie je maar weer, soms is quoten handig
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_81334311
Het spijt mij zeer
pi_81334917
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:47 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.
Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.
De metro in Parijs is toch ook niet hetzelfde als de RER?
Wel is in bijvoorbeeld Keulen de S en U bahn bijna hetzelfde. Maar in Berlijn bijvoorbeeld weer niet.

De overground in Londen is overigens gewoon het ombouwen van metrolijnen. Het Londense metronetwerk is namelijk belachelijk groot. Zelfs groter dan New York en Tokio.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:17:17 #60
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81335029
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.
Ja, dat is ongeveer wat ik impliciet bedoelde met stadsspoor en metro
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:20:28 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81335158
quote:
Doetinchem - Wehl; sectiestoring vanaf plm. 7.15, duurt nog voort tot tenminste 14.00 uur.
Winterswijk - Aalten; systeemstoring (?) vanaf plm. 7.30, inmiddels opgelost.
Naja, het gaat weer lekker daar
pi_81335659
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:
De overground in Londen is overigens gewoon het ombouwen van metrolijnen.
Noem dan eens wat Overground-lijnen (behalve de East London Line) die zijn ontstaan door het ombouwen van metrolijnen?
quote:
Wel is in bijvoorbeeld Keulen de S en U bahn bijna hetzelfde.
Onzin! De Keulse S-Bahn zijn in feite treinen (BR 143 + x-Wagen, treinstellen BR 423, etc.), de U-Bahn is soort tussenvorm tussen tram en metro. Hoe kun je beweren dat ze bijna hetzelfde zijn?
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:34:52 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81335721
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:20 schreef greavy het volgende:

[..]

Naja, het gaat weer lekker daar
Ik zag het staan vanochtend ja Vraag me toch beleefd af wat ze daar gedaan hebben. Vroegah had je bij uitzondering nog weleens een dag zonder storingen, maar nu helemaal niet meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:47:44 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81336199
Nee.. Gister was het er 2x raak, eergister was het er 4 keer raak.
Vandaag waren er al 2 storingen, op hetzelfde moment, waardoor Arnhem - Winterswijk bijna helemaal plat lag.
Tussen Winterswijk en Aalten is opgelost, en de andere storing duurt voort. Prognose was eerst 11 uur, toen 12 uur, nu 14 uur,.
pi_81336974
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:33 schreef BastiaanL het volgende:

[..]

Onzin! De Keulse S-Bahn zijn in feite treinen (BR 143 + x-Wagen, treinstellen BR 423, etc.), de U-Bahn is soort tussenvorm tussen tram en metro. Hoe kun je beweren dat ze bijna hetzelfde zijn?
Ik denk dat hij bedoeld dat de Keulse U-Bahn en Strassenbahn (=Tram) bijna hetzelfde is. Dat kan ik na afgelopen weekend wel beamen namelijk.
pi_81337254
Tja, dan moet hij dat ook gewoon zeggen
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:31:43 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81337984
In Köln zijn er ook gewoon stukken waar de Strrassenbahn en de gewone treinen hetzelfde spoor gebruiken dacht ik. Ik meen dat dat in de buurt van Frechen een paar keer gebeurt. Bovendien is er wel verschil tussen de "treinstellen" BR423 en 425. In 423 zit geen toilet, en die zijn ook alleen voor de S-Bahndiensten. De 425's hebben wel toiletten en rijden de RB's op de betreffende plaatsen. (En er zijn nog wel meer verschillen natuurlijk).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:33:41 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81340810
quote:
Arnhem-Winterswijk: Provincie overweegt schadeclaim bij ProRail

DOETINCHEM - De Gelderse gedeputeerde Marijke van Haaren overweegt een schadeclaim in te dienen bij spoorbeheerder Prorail voor de aanhoudende storingen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk. Ze gaat daarvoor in overleg met haar juridisch adviseurs.

De gedeputeerde is 'bijzonder ontstemd' over de storingen. Op donderdag 6 mei sloot ProRail de tweeëneenhalf jaar durende werkzaamheden aan de lijn af. Daardoor zou het aantal storingen en de daarmee gepaard gaande vertragingen worden verminderd.
Lees hier meer (De Gelderlander)
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:42:36 #69
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_81341237
Net op Utrecht Centraal kwam er een Fyra-stel binnenrijden. Wat doet die op Utrecht, weet iemand daar wat van? Beetje raar traject voor een proefrit.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:46:18 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81341423
Hij rijdt vaker proefritten, en passeert hierbij Utrecht ook.
Het schijnt hier om de 4801 te gaan. Is op weg richting Helmond.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:49:14 #71
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_81341560
Okay, intrigerend. Waarom rijdt ie nou weer op dit traject een proefrit? Die V250 gaat toch alleen A'dam-R'dam etc doen, over de HSL?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 15:30:25 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_81343559
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:30:30 #73
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81343562
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:49 schreef V2 het volgende:
Okay, intrigerend. Waarom rijdt ie nou weer op dit traject een proefrit? Die V250 gaat toch alleen A'dam-R'dam etc doen, over de HSL?
In de routes waar die stellen zouden moeten gaan zijn niet volledig HSL, zitten ook zat stukken gewone spoorlijnen tussen. Logisch dus dat er ook testritten op het gewone net nodig zijn (tussen Helmond en Venlo is een veelgebruikt testtraject). Alleen zou je denken dat er toch zo wel een keer genoeg testen zijn geweest? Wat valt er nou nog te testen na tientallen testritten.
pi_81344784
Duss... als men een traject 'meteen' opengooit ipv maanden testen, en het vervolgens 10x per dag in storing ligt is het niet goed.
En als men wel (in dit geval een treinstel) tot in den treure test is het ook niet goed?
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:24:45 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81345992
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:57 schreef Stefanovic83 het volgende:
Duss... als men een traject 'meteen' opengooit ipv maanden testen, en het vervolgens 10x per dag in storing ligt is het niet goed.
En als men wel (in dit geval een treinstel) tot in den treure test is het ook niet goed?
Jij snapt het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')