Teveel gecompliceerde vragen voor iemand die er geen verstand van hebt!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou vrienden, over welk mat gaat dit precies?
Gezellig, banken zitten lekker: Een niet gemoderniseerde ICM in een vis-a-vis opstelling
Minder ruimte dan in een stoptrein? Welke stoptrein?
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Maak eens gewoon wat paints van wat jij onder stoptrein en intercity verstaat![]()
Ah ICM* is geen Intercityquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:04 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Teveel gecompliceerde vragen voor iemand die er geen verstand van hebt!
De ruimte die je hebt in een koploper is gewoon minder dan een stoptrein en intercity (beenruimte).
Types/modelnummers/ hoef je niet te vragen, dat heb/weet ik niet.
Uit vorig topic maar ik was even weg, niet zover als Duvel maar wel zonnig en lekker warm.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:25 schreef greavy het volgende:
Ik heb al een andere oplossing:
Naar Leer heb ik mijn kaartje al.
[..]
Alleen Bad-Bentheim - Hengelo nog een kaartje kopen. Wat is verstandiger, uit de automaat of bij NS HiSpeed 1 kopen voor ¤8,40 ?
quote:Arnhem-Winterswijk
Woensdag 12 Mei 09:02
Oorzaak
Tussen Wehl en Winterswijk rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Arnhem en Winterswijk kunnen omreizen via Zutphen.
Ze hebben daar al zoveel voor hun kiezen gehad ...quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Kun je wel zeggen ja... Arme mensen die op dat lijntje moeten rijden.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)s-Brussel-Zuid.dhtmlquote:Naar porno kijken, vrouwen ambeteren, sterke drank en tijdens de uren pooier spelen: het leven zoals het blijkbaar is in controlekamer van het spoor
Ontslag op staande voet en een lange straf wegens het in gevaar brengen van de veiligheid als ik het zo lees.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:44 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen in Belgie..
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)s-Brussel-Zuid.dhtml
Wat een slechte TVPquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:01 schreef dennistd het volgende:
Zo, Tijd Voor Plaatjes:
[ afbeelding ]
101 043
Met de intercity naar Schiphol, te Berlin Hbf
[ afbeelding ]
112 103
Met de RegionalExpress naar Frankfurt aan de Oder, te Berlin Hbf
[ afbeelding ]
143 569
Met de AirportExpress naar Berlin Schönefeld, te Berlin Hbf
[ afbeelding ]
478 601
Werktreinloc van de S-Bahn Berlijn, te Berlijn Hbf
[ afbeelding ]
186 130
Met leeg mat van de Berlin-Warszawa-Express, te Berlijn Hbf
Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:Berlijnse Ü-Bahn![]()
'U-Bahn' zonder umlaut dus. Staat voor 'Untergrundbahn'quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:16 schreef BastiaanL het volgende:
Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?
Hebben ze in London sinds een paar jaar wel: naast London Underground ook London Overground.
Dat had Londen ook al langer. In de buitenwijken reden al delen bovengronds.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:16 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?
Hebben ze in London sinds een paar jaar wel: naast London Underground ook London Overground.
Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:40 schreef BastiaanL het volgende:
Nee, met London Overground bedoel ik niet een metrolijn die bovengronds rijdt. Het is een netwerk van normale spoorlijnen die sinds enkele jaren aan het stedelijke OV-netwerk van London zijn toegevoegd (daarvoor was dat niet zo). Om in het rijtje van het Londense OV te passen, was de naam "Overground" naast de al bestaande Underground wel zo voor de hand liggend.
Dat dacht ik uit je 'nee' op te maken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:49 schreef BastiaanL het volgende:
Waar beweer ik dan dat dat niet zo is?
Ah ok, dacht dat je op Ascendency's opmerking dat s-bahn en u-bahn verschillende dingen waren reageerdequote:Op woensdag 12 mei 2010 11:53 schreef BastiaanL het volgende:
Met "Nee" bedoelde ik dat Overground niet hetzelfde is als een Underground-lijn die een stukje bovengronds rijdt
Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.
Ja, dat is ongeveer wat ik impliciet bedoelde met stadsspoor en metroquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.
Naja, het gaat weer lekker daarquote:Doetinchem - Wehl; sectiestoring vanaf plm. 7.15, duurt nog voort tot tenminste 14.00 uur.
Winterswijk - Aalten; systeemstoring (?) vanaf plm. 7.30, inmiddels opgelost.
Noem dan eens wat Overground-lijnen (behalve de East London Line) die zijn ontstaan door het ombouwen van metrolijnen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:
De overground in Londen is overigens gewoon het ombouwen van metrolijnen.
Onzin! De Keulse S-Bahn zijn in feite treinen (BR 143 + x-Wagen, treinstellen BR 423, etc.), de U-Bahn is soort tussenvorm tussen tram en metro. Hoe kun je beweren dat ze bijna hetzelfde zijn?quote:Wel is in bijvoorbeeld Keulen de S en U bahn bijna hetzelfde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |