abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:04:38 #32
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_81317076
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou vrienden, over welk mat gaat dit precies?

Gezellig, banken zitten lekker: Een niet gemoderniseerde ICM in een vis-a-vis opstelling
Minder ruimte dan in een stoptrein? Welke stoptrein?
Teveel gecompliceerde vragen voor iemand die er geen verstand van hebt!

De ruimte die je hebt in een koploper is gewoon minder dan een stoptrein en intercity (beenruimte).
Types/modelnummers/ hoef je niet te vragen, dat heb/weet ik niet.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:07:18 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81317234
Denk dat je in iedere koploper toch wel meer ruimte hebt dan in SGM of Plan T of zo. Niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:11:37 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81317535
Maak eens gewoon wat paints van wat jij onder stoptrein en intercity verstaat

(laat de dieren ook eens lachen, kom naar Ouwehand )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81320636
Toen ik voor het eerst in een ICM zat, geen m, verbaasde ik me juist over de beenruimte.
Bij VIRM en ICRm in coach-opstelling is dat veel minder. bij de ICMm volgens mij ook.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_81324759
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Maak eens gewoon wat paints van wat jij onder stoptrein en intercity verstaat
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:04 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Teveel gecompliceerde vragen voor iemand die er geen verstand van hebt!

De ruimte die je hebt in een koploper is gewoon minder dan een stoptrein en intercity (beenruimte).
Types/modelnummers/ hoef je niet te vragen, dat heb/weet ik niet.
Ah ICM* is geen Intercity ! Ja dat is natuurlijk ook zo, koploper is een andere naam voor zo'n lekker krap DD-ARetje

Ik vraag me toch wel af waar die afkorting ICM toch voor staat....

[ Bericht 5% gewijzigd door davidov2009 op 12-05-2010 00:32:08 ]
Killing as few patients as possible.
  woensdag 12 mei 2010 @ 00:35:44 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81325039
Een Koploper is een ICM. Oftewel InterCity Materieel.
pi_81325299
Dr_Flash doe niet zo flauw.
  woensdag 12 mei 2010 @ 07:28:27 #39
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_81327384
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:25 schreef greavy het volgende:
Ik heb al een andere oplossing:

Naar Leer heb ik mijn kaartje al.
[..]

Alleen Bad-Bentheim - Hengelo nog een kaartje kopen. Wat is verstandiger, uit de automaat of bij NS HiSpeed 1 kopen voor ¤8,40 ?
Uit vorig topic maar ik was even weg, niet zover als Duvel maar wel zonnig en lekker warm.

@Greavy, ik heb ook weleens gekeken naar deze route er staat een mooie bonus in Salzbergen:



De laatste stoomlocomotief in dienst van de DB.

Info laatste DB-stoomlocs

Salzbergen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:06:22 #40
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_81327612
t-v-pvr
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 09:23:28 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_81328914
Zal ik m nog maar even melden? Al een hele tijd aan de gang, want toen ik vanmorgen in Arnhem was, was het er zo:
quote:
Arnhem-Winterswijk
Woensdag 12 Mei 09:02

Oorzaak
Tussen Wehl en Winterswijk rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.

Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.

Reisadvies
Reizigers tussen Arnhem en Winterswijk kunnen omreizen via Zutphen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 mei 2010 @ 09:36:09 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81329229
Lijkt wel alsof het aantal storingen met de vernieuwingen toe is genomen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 09:40:11 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_81329346
Kun je wel zeggen ja... Arme mensen die op dat lijntje moeten rijden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 mei 2010 @ 09:43:17 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81329437
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Kun je wel zeggen ja... Arme mensen die op dat lijntje moeten rijden.
Ze hebben daar al zoveel voor hun kiezen gehad ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:44:57 #45
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81329478
Ondertussen in Belgie..
quote:
Naar porno kijken, vrouwen ambeteren, sterke drank en tijdens de uren pooier spelen: het leven zoals het blijkbaar is in controlekamer van het spoor
http://www.hln.be/hln/nl/(...)s-Brussel-Zuid.dhtml
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 mei 2010 @ 09:48:44 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81329599
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:44 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen in Belgie..
[..]

http://www.hln.be/hln/nl/(...)s-Brussel-Zuid.dhtml
Ontslag op staande voet en een lange straf wegens het in gevaar brengen van de veiligheid als ik het zo lees.

Moeten ze natuurlijk het bewijs wel rond krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_81330951
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:01 schreef dennistd het volgende:
Zo, Tijd Voor Plaatjes:

[ afbeelding ]
101 043
Met de intercity naar Schiphol, te Berlin Hbf

[ afbeelding ]
112 103
Met de RegionalExpress naar Frankfurt aan de Oder, te Berlin Hbf

[ afbeelding ]
143 569
Met de AirportExpress naar Berlin Schönefeld, te Berlin Hbf

[ afbeelding ]
478 601
Werktreinloc van de S-Bahn Berlijn, te Berlijn Hbf

[ afbeelding ]
186 130
Met leeg mat van de Berlin-Warszawa-Express, te Berlijn Hbf
Wat een slechte TVP
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_81332439
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:Berlijnse Ü-Bahn
Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?
Hebben ze in London sinds een paar jaar wel: naast London Underground ook London Overground.
pi_81332478
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:16 schreef BastiaanL het volgende:
Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?
Hebben ze in London sinds een paar jaar wel: naast London Underground ook London Overground.
'U-Bahn' zonder umlaut dus. Staat voor 'Untergrundbahn'
pi_81332585
Lief dat je het nog even uitlegt
pi_81332827
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:16 schreef BastiaanL het volgende:

[..]

Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?
Hebben ze in London sinds een paar jaar wel: naast London Underground ook London Overground.
Dat had Londen ook al langer. In de buitenwijken reden al delen bovengronds.
Het verschil is dat in Duitse steden de S-bahn en de U-bahn vaak verschillende dingen zijn, terwijl de Londense metro zo groot is dat je er overal mee kan komen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_81333422
Nee, met London Overground bedoel ik niet een metrolijn die bovengronds rijdt. Het is een netwerk van normale spoorlijnen die sinds enkele jaren aan het stedelijke OV-netwerk van London zijn toegevoegd (daarvoor was dat niet zo). Om in het rijtje van het Londense OV te passen, was de naam "Overground" naast de al bestaande Underground wel zo voor de hand liggend.
Iets vergelijkbaars krijg je als je naast het Amsterdamse metronetwerk een aantal spoorlijnen rondom Amsterdam zou laten aanbesteden door de stadsregio, in plaats van door Het Rijk.
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:47:04 #53
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81333690
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:40 schreef BastiaanL het volgende:
Nee, met London Overground bedoel ik niet een metrolijn die bovengronds rijdt. Het is een netwerk van normale spoorlijnen die sinds enkele jaren aan het stedelijke OV-netwerk van London zijn toegevoegd (daarvoor was dat niet zo). Om in het rijtje van het Londense OV te passen, was de naam "Overground" naast de al bestaande Underground wel zo voor de hand liggend.
Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_81333804
Waar beweer ik dan dat dat niet zo is?
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:51:03 #55
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81333866
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:49 schreef BastiaanL het volgende:
Waar beweer ik dan dat dat niet zo is?
Dat dacht ik uit je 'nee' op te maken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_81333992
Met "Nee" bedoelde ik dat Overground niet hetzelfde is als een Underground-lijn die een stukje bovengronds rijdt
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:54:55 #57
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81334045
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:53 schreef BastiaanL het volgende:
Met "Nee" bedoelde ik dat Overground niet hetzelfde is als een Underground-lijn die een stukje bovengronds rijdt
Ah ok, dacht dat je op Ascendency's opmerking dat s-bahn en u-bahn verschillende dingen waren reageerde Zo zie je maar weer, soms is quoten handig
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_81334311
Het spijt mij zeer
pi_81334917
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:47 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.
Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.
De metro in Parijs is toch ook niet hetzelfde als de RER?
Wel is in bijvoorbeeld Keulen de S en U bahn bijna hetzelfde. Maar in Berlijn bijvoorbeeld weer niet.

De overground in Londen is overigens gewoon het ombouwen van metrolijnen. Het Londense metronetwerk is namelijk belachelijk groot. Zelfs groter dan New York en Tokio.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:17:17 #60
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81335029
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.
Ja, dat is ongeveer wat ik impliciet bedoelde met stadsspoor en metro
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:20:28 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81335158
quote:
Doetinchem - Wehl; sectiestoring vanaf plm. 7.15, duurt nog voort tot tenminste 14.00 uur.
Winterswijk - Aalten; systeemstoring (?) vanaf plm. 7.30, inmiddels opgelost.
Naja, het gaat weer lekker daar
pi_81335659
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:
De overground in Londen is overigens gewoon het ombouwen van metrolijnen.
Noem dan eens wat Overground-lijnen (behalve de East London Line) die zijn ontstaan door het ombouwen van metrolijnen?
quote:
Wel is in bijvoorbeeld Keulen de S en U bahn bijna hetzelfde.
Onzin! De Keulse S-Bahn zijn in feite treinen (BR 143 + x-Wagen, treinstellen BR 423, etc.), de U-Bahn is soort tussenvorm tussen tram en metro. Hoe kun je beweren dat ze bijna hetzelfde zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')