De vakantie kost 700 euro per persoon voor 5 personen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:44 schreef Dennis101 het volgende:
Ik snap er nou nog geen bal van, van hoe die kosten zijn opgebouwd, die vakantie kost 700 p.p. maar als jij annuleert kost het hun 'maar' 60 euro p.p. meer, hoe zit dat dan?
Nu willen zij annuleren en dan moet je alleen de aanbetaling terug kwijt, hoeveel is dat dan?
Alleen is die reis dus 700 euro p.p. dus dat is wel wat meer dan 60 euro p.p.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:49 schreef xthexonlyxone het volgende:
[..]
ik denk dat ze een hotelplek hebben voor 5 personen incl. .
en als het er nu 4 worden moet iedereen die ''plaats'' van de 5e persoon nog betalen.
60 euro pp. extra
toch.
Wat waren die problemen dan? 600 euro voor een telefoonrekening komt echt niet zomaar, ik zou gewoon proberen het met je provider op te lossen en vragen of je het in termijnen mag betalen ofzo... maargoed, das een heel ander verhaalquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:31 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Nee, die problemen met mijn telefoonprovider heb ik van te voren niet voorzien.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Alleen is die reis dus 700 euro p.p. dus dat is wel wat meer dan 60 euro p.p.
Edit: Duidelijk nu.
Ik heb op dit moment geen bijbaantje, omdat ik net klaar ben met mijn fulltime stage en ik zit in de afstudeerfase van mijn opleiding die veel van mij vraagt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:50 schreef Simplicity het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kom je 300 euro te kort om op vakantie te gaan...
Nou dat had ik sowieso dan wel even van pa/ma/vriendinnen/whatever geleend.
Dat is een bedrag wat je normaal gesproken binnen 1 of 2 maanden makkelijk terug zou moeten kunnen betalen...
Ook geen optie om wat extra uurtjes te maken met je bijbaantje ofzo?
Dit is al opgelost. Ik heb 'te veel' gesmst, waardoor is dus royaal buiten mijn bundel zat en de rekeningen zo hoog zijn geworden. Zij hebben toegegeven dat ze fout hebben gezeten, en ik heb 'maar' 300 euro hoeven betalen i.p.v. 600 euro.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:51 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Wat waren die problemen dan? 600 euro voor een telefoonrekening komt echt niet zomaar, ik zou gewoon proberen het met je provider op te lossen en vragen of je het in termijnen mag betalen ofzo... maargoed, das een heel ander verhaal
Duidelijk inderdaad, tja persoonlijk vind ik het eigenlijk wel eerlijk als jij het grootste deel van hun extra op je neemt. Dus zeg 100 euro voor je eigen annuleringskosten, plus iets van 200 aan extra kosten voor hun (50pp dus).quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:50 schreef miss_poes het volgende:
[..]
De vakantie kost 700 euro per persoon voor 5 personen.
Als ik niet mee ga, wordt dit 759 euro per persoon voor 4 personen.
Dit heeft het reisbureau nagevraagd bij de touroperator, dus ik zou ook niet weten hoe dit zit.
Ik wil annuleren, dit kost mij 100 annuleringkosten. Ook nagevraagd door reisbureau bij touroperator.
De nu betaalde totale aanbetaling is 711 euro.Dus de aanbetaling was 142 p.p. Als mijn vriendinnen ook annuleren zijn we dit dus helemaal kwijt. Zij willen dus dat ik dan de helft (dus 71 euro p.p) van ga betalen. Dus én mijn eigen aanbetaling (142) kwijt zijn, en dan nog 4x71 euro = 284 euro.
Ik hoop dat 't nu duidelijk is?
Ja ik snapte wel dat hun vonden dat je voor die 60 euro pp extra maar betalen moest.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:52 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Ik heb op dit moment geen bijbaantje, omdat ik net klaar ben met mijn fulltime stage en ik zit in de afstudeerfase van mijn opleiding die veel van mij vraagt.
Ik heb in het verleden al regelmatig geleend, en heb ook altijd moeite gehad om dit terug te betalen dus dit doe ik liever niet meer. Mijn ouders willen me best het geld lenen als ik het wil.
Kortom, dan heb je dus ¤300 onverwachte kosten, waardoor je je complete vakantie niet meer kunt betalen. Maar je kunt wél die bijna ¤300 ophoesten aan annuleringskosten voor jou en je vriendinnen (deels)? Da's toch een beetje vreemd. Volgens mij heb je gewoon geen zin meer in die vakantie oid.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:46 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dit kan, maar heb ik liever niet.
Het was 600 euro, maar hiervan heb ik de helft terug gekregen als 'goedmakertje'.
Waarom accepteer je dat je 300 euro moet betalen als het hun fout is?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:54 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dit is al opgelost. Ik heb 'te veel' gesmst, waardoor is dus royaal buiten mijn bundel zat en de rekeningen zo hoog zijn geworden. Zij hebben toegegeven dat ze fout hebben gezeten, en ik heb 'maar' 300 euro hoeven betalen i.p.v. 600 euro.
Dat idee krijg ik ook. Temeer daar lenen van ouders meteen wordt afgewezen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:57 schreef Furia het volgende:
Kortom, dan heb je dus ¤300 onverwachte kosten, waardoor je je complete vakantie niet meer kunt betalen. Maar je kunt wél die bijna ¤300 ophoesten aan annuleringskosten voor jou en je vriendinnen (deels)? Da's toch een beetje vreemd. Volgens mij heb je gewoon geen zin meer in die vakantie oid.
300 euro annuleringskosten tegenover een vakantie van ruim 1000 euro...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:57 schreef Furia het volgende:
[..]
Kortom, dan heb je dus ¤300 onverwachte kosten, waardoor je je complete vakantie niet meer kunt betalen. Maar je kunt wél die bijna ¤300 ophoesten aan annuleringskosten voor jou en je vriendinnen (deels)? Da's toch een beetje vreemd. Volgens mij heb je gewoon geen zin meer in die vakantie oid.
Precies, daar zit het hem in.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
300 euro annuleringskosten tegenover een vakantie van ruim 1000 euro...
Als lenen van je ouders geen probleem is, waarom doe je dat dan niet? Met die andere opties gooi je je geld in de prullebak.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik ook. Temeer daar lenen van ouders meteen wordt afgewezen.
Nouja... stel je hebt het precies zo uitgekiend dat je daar 300 euro uit kon geven...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:57 schreef Furia het volgende:
[..]
Nee, maar wel 200-300 euro rechtstreeks de prullebak in.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:59 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Precies, daar zit het hem in.
Ik ga geen (noem ff een bedrag) 700 euro lenen om 10 daagjes plezier te hebben.
Lenen om op vakantie te gaan, dat is inderdaad wel een goede instelling...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als lenen van je ouders geen probleem is, waarom doe je dat dan niet? Met die andere opties gooi je je geld in de prullebak.
Je kwam toch maar 300 euro te kort? of heb je naast die telefoon nog voor 400 euro onverwachte kosten gemaakt?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:59 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dus ga je maar ruim 700 euro uitgeven die je niet hebt op een vakantie?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, maar wel 200-300 euro rechtstreeks de prullebak in.
Blijkbaar ben je wel bereid je laatste en enige geld er aan uit te geven, dus wat is het verschil?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:59 schreef miss_poes het volgende:
Als je toch al zo in de shit zit, dan is dat in dit geval misschien wel de beste oplossingquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Lenen om op vakantie te gaan, dat is inderdaad wel een goede instelling...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |