Niemand gezien?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:49 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Vanavond
BBC 2 (22:00): Horizon: What is reality?
De zoektocht naar een verklaring voor onze realiteit is een van de grootste wetenschappelijke detectiveverhalen ooit. Maken we allemaal deel uit van een kosmisch hologram of leven we in een oneindige universum van parallelle werelden?
Als jij het zegt heb ik pas echt het gevoel dat ik iets gemist heb. Hopen dat hij op een van de vele docu sites komt. Dat lijkt inmiddels de nieuwste bussiness op internet.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:29 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Niemand gezien?
Ik heb m gezien en moet zeggen dat deze toch in de top 10 komt van meest interessante docu's aller tijden
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:29 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Niemand gezien?
Ik heb m gezien en moet zeggen dat deze toch in de top 10 komt van meest interessante docu's aller tijden
Ik doe nog steeds alle horizons ophalen maar het kijken komt er de laatste tijd niet van.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:29 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Niemand gezien?
Was zeker interessantquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:29 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Niemand gezien?
tofquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:35 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Voor de mensen die m gemist hebben
et voila
De zoektocht naar een verklaring voor onze realiteit is een van de grootste wetenschappelijke detectiveverhalen ooit. Maken we allemaal deel uit van een kosmisch hologram of leven we in een oneindige universum van parallelle werelden?
Van quantumtheorie tot holografisch principe
quote:Liever een zoontje
De bevolking van China is de afgelopen eeuw explosief gegroeid. Inmiddels zijn er 1,3 miljard Chinezen. De regering nam in 1978 al maatregelen tegen de bevolkingsgroei. Uitzonderingen daargelaten mogen gezinnen maximaal één kind krijgen. Als er nog meer baby’s in een gezin geboren worden, dan kunnen de ouders een fikse boete tegemoet zien.
Abortus
Het eenkindbeleid is effectief. Sinds de introductie heeft het volgens sommige schattingen bijna een half miljard geboortes voorkomen. Maar er kleven ook veel nadelen aan de maatregel. Zo hebben veel Chinese ouders liever een zoon dan een dochter. Dit leidt tot abortus van vrouwelijke embryo’s en zelfs dochtermoord. Ook is er een bloeiende handel in gestolen mannelijke baby’s.
Uitwassen
VPRO’s Import gaat deze week over de uitwassen van het Chinese eenkindbeleid. In het programma komen aanstaande ouders van een dochtertje aan het woord. Ook vertelt een wanhopig echtpaar over de zoektocht naar hun gestolen zoontje.
Meer over deze aflevering van VPRO's Import
quote:VPRO Import: Nixon, the man you loved to hate
Op 6 november 1968 werd Richard Nixon gekozen tot de zevenendertigste president van Amerika. Nixon was een politieke autodidact die aan de macht kwam door dezelfde stemmers die voor George Bush senior en junior hadden gestemd. Mensen die zo bang waren voor de dreiging van het communisme, dat ze de heksenjacht op communisten, de oorlog in Vietnam en de onderdrukking van de zwarte bevolking accepteerden. Het was de tijd van een uitgesproken godsdienstig Amerika. Politieke keuzes werden geaccepteerd in de naam van God en vaderland. Documentaires en speelfilms zijn er genoeg gemaakt over het presidentschap van Nixon en over zijn neergang. Richard Nixon, The man you love to hate zoomt in op de periode dat Nixon aan de macht kwam. Zijn obsessie voor macht maakte hem tot president en diezelfde obsessie bracht hem ook ten val. Voor Nixon heiligde het politieke doel de middelen. Zijn bijnaam luidde niet voor niets Tricky Dick. Uiteindelijk deden zijn eigen manipulaties en leugens hem de das om.
nav jouw post zit ik net een stukje te lezen, klinkt erg goed.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:18 schreef Apotheose het volgende:
Gister op Ned2 was er ook 'n aangrijpende docu voor: 'het onderbroken leven van Evan'. Jongen van 15 die zelfmoord heeft gepleegd. Was manisch depressief.
volgens holland doc niet:quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:13 schreef Xlarge het volgende:
[..]
nav jouw post zit ik net een stukje te lezen, klinkt erg goed.
Ik hou holland doc even in de gaten om te kijken of deze voorbij komt.
http://www.hollanddoc.nl/gids/het-onderbroken-leven-van-Evan.htmlquote:Door auteursrechtelijke beperkingen is deze documentaire niet on demand te bekijken. Door diezelfde reden wordt deze film niet herhaald op het digitale kanaal Holland Doc 24.
niks komt in de buurt van earthquote:Op maandag 28 februari 2011 22:49 schreef Hiya het volgende:
Ik zoek nog een paar goede 'mooie beelden docu's' in de sfeer van Earth, wie heeft een paar tips. (Mogen ook erg bekende zijn, ik ken er sowieso geen)
Earth is inderdaad 1 van de mooiste. De hele serie is een aanrader.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:49 schreef Hiya het volgende:
Ik zoek nog een paar goede 'mooie beelden docu's' in de sfeer van Earth, wie heeft een paar tips. (Mogen ook erg bekende zijn, ik ken er sowieso geen)
Oh jawel hoor, zoals No-P al aangeeft, Planet Earthquote:Op maandag 28 februari 2011 23:06 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
niks komt in de buurt van earthmaar je kan sowieso de serie checken. human planet is ook leuk, van dezelfde makers maar dan gaat het over mensen.
heeft ook prachtige beelden, allemaal vanuit de lucht. zou alleen wel t geluid uitzetten en een sfeervolle cd opzetten
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:58 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, zoals No-P al aangeeft, Planet Earth
quote:Op maandag 28 februari 2011 23:06 schreef jimjim1983 het volgende:
maar je kan sowieso de serie checken.
Kijk eens 2 post hierbovenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:32 schreef larry_flynt het volgende:
Leuke documentaire over bier.
[ afbeelding ]
Heel erg leuke docuquote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:12 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Dit lijkt me ook een toffe docuIk moet m nog kijken
How beer saved the world
Wist je dat bier van cruciaal belang was voor de geboorte van de beschaving? Bier? Inderdaad BIER!! Erg leuke Discovery Channel documentaire over dit lekkere goedje waarin wetenschappers en historici ons het verbazingwekkende, nog niet eerder vertelde verhaal brengen van hoe bier bijgedragen heeft tot het creëren van wiskunde, poëzie, de piramides, de moderne geneeskunde, arbeidswetten, en Amerika..
http://www.documentairenet.nl/review/how-beer-saved-the-world/
Dank jequote:Op maandag 28 februari 2011 22:59 schreef Apotheose het volgende:
[..]
volgens holland doc niet:
[..]
http://www.hollanddoc.nl/gids/het-onderbroken-leven-van-Evan.html
Edit: found it
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |