abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91515586
Ik weet niet of dit onder documentaire valt, maar het is in 1 woord ge-wel-dig:

pi_91517370
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:49 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Vanavond

BBC 2 (22:00): Horizon: What is reality?
De zoektocht naar een verklaring voor onze realiteit is een van de grootste wetenschappelijke detectiveverhalen ooit. Maken we allemaal deel uit van een kosmisch hologram of leven we in een oneindige universum van parallelle werelden?
Niemand gezien?
Ik heb m gezien en moet zeggen dat deze toch in de top 10 komt van meest interessante docu's aller tijden
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_91518009
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:29 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Niemand gezien?
Ik heb m gezien en moet zeggen dat deze toch in de top 10 komt van meest interessante docu's aller tijden
Als jij het zegt heb ik pas echt het gevoel dat ik iets gemist heb. Hopen dat hij op een van de vele docu sites komt. Dat lijkt inmiddels de nieuwste bussiness op internet.
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:39:08 #154
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_91567666
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:29 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Niemand gezien?
quote:

[..]

Niemand gezien?
Ik doe nog steeds alle horizons ophalen maar het kijken komt er de laatste tijd niet van.
pi_91646328
quote:

[..]

Niemand gezien?
Was zeker interessant ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_91650024
Voor de mensen die m gemist hebben

et voila

De zoektocht naar een verklaring voor onze realiteit is een van de grootste wetenschappelijke detectiveverhalen ooit. Maken we allemaal deel uit van een kosmisch hologram of leven we in een oneindige universum van parallelle werelden?
Van quantumtheorie tot holografisch principe

_O_
pi_91668276
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:35 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Voor de mensen die m gemist hebben

et voila

Van quantumtheorie tot holografisch principe

_O_
tof ^O^
van het weekend is even voor gaan zitten :)
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_92206083
Woensdagavond (vandaag dus) om 00:10 - 01:05 uur op Ned2:

quote:
Liever een zoontje

De bevolking van China is de afgelopen eeuw explosief gegroeid. Inmiddels zijn er 1,3 miljard Chinezen. De regering nam in 1978 al maatregelen tegen de bevolkingsgroei. Uitzonderingen daargelaten mogen gezinnen maximaal één kind krijgen. Als er nog meer baby’s in een gezin geboren worden, dan kunnen de ouders een fikse boete tegemoet zien.

Abortus
Het eenkindbeleid is effectief. Sinds de introductie heeft het volgens sommige schattingen bijna een half miljard geboortes voorkomen. Maar er kleven ook veel nadelen aan de maatregel. Zo hebben veel Chinese ouders liever een zoon dan een dochter. Dit leidt tot abortus van vrouwelijke embryo’s en zelfs dochtermoord. Ook is er een bloeiende handel in gestolen mannelijke baby’s.

Uitwassen
VPRO’s Import gaat deze week over de uitwassen van het Chinese eenkindbeleid. In het programma komen aanstaande ouders van een dochtertje aan het woord. Ook vertelt een wanhopig echtpaar over de zoektocht naar hun gestolen zoontje.

Meer over deze aflevering van VPRO's Import
pi_92807406
Invisible Worlds

Net buiten bereik van het blote oog ligt een onzichtbare wereld die invloed heeft op elk aspect van het leven op aarde. Richard Hammond’s Invisible Worlds is een driedelige documentairereeks van de BBC waarin deze verborgen wereld voor het eerst op spectaculaire wijze wordt onthuld.

Met behulp van hypermoderne beeldtechnieken, deels speciaal voor deze serie ontwikkeld, neemt Invisible Worlds ons mee naar het hart van een geheimzinnig universum dat ons dagelijks omringt. We zien dingen die het menselijk oog normaal nooit te zien krijgt. Het eerste deel is gewijd aan de wereld van het `onzichtbare licht . Wat ziet bijvoorbeeld een bij dat wij mensen niet zien? In deel twee gaan we op zoek naar de onzichtbare wereld van bewegingen die te snel gaan voor het menselijk oog. Zoals de vlucht van de vleermuis, het enige zoogdier dat heeft leren vliegen. Deel drie, tot slot, richt zich op de onzichtbare wereld die simpelweg te klein of te ver weg is voor het blote oog. Al met al is Invisible Worlds een ontdekkingsreis vol opwindende visuele verrassingen.

Speed Limits

Out of Sight

Off the Scale
pi_92813569
Gister op Ned2 was er ook 'n aangrijpende docu voor: 'het onderbroken leven van Evan'. Jongen van 15 die zelfmoord heeft gepleegd. Was manisch depressief.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_92885186
Vanavond om 23:40 - 00:35 uur op Ned2:

quote:
VPRO Import: Nixon, the man you loved to hate
Op 6 november 1968 werd Richard Nixon gekozen tot de zevenendertigste president van Amerika. Nixon was een politieke autodidact die aan de macht kwam door dezelfde stemmers die voor George Bush senior en junior hadden gestemd. Mensen die zo bang waren voor de dreiging van het communisme, dat ze de heksenjacht op communisten, de oorlog in Vietnam en de onderdrukking van de zwarte bevolking accepteerden. Het was de tijd van een uitgesproken godsdienstig Amerika. Politieke keuzes werden geaccepteerd in de naam van God en vaderland. Documentaires en speelfilms zijn er genoeg gemaakt over het presidentschap van Nixon en over zijn neergang. Richard Nixon, The man you love to hate zoomt in op de periode dat Nixon aan de macht kwam. Zijn obsessie voor macht maakte hem tot president en diezelfde obsessie bracht hem ook ten val. Voor Nixon heiligde het politieke doel de middelen. Zijn bijnaam luidde niet voor niets Tricky Dick. Uiteindelijk deden zijn eigen manipulaties en leugens hem de das om.
pi_93253530
Dit is een goeie, het gaat over poep! Maar dan serieus.

Lust je ook een broodje poep? door Timo van Barneveld
pi_93254099
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:18 schreef Apotheose het volgende:
Gister op Ned2 was er ook 'n aangrijpende docu voor: 'het onderbroken leven van Evan'. Jongen van 15 die zelfmoord heeft gepleegd. Was manisch depressief.
nav jouw post zit ik net een stukje te lezen, klinkt erg goed.
Ik hou holland doc even in de gaten om te kijken of deze voorbij komt.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:32:08 #164
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_93339984
Trailer: 100 Yen
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_93467885
Ik zoek nog een paar goede 'mooie beelden docu's' in de sfeer van Earth, wie heeft een paar tips. (Mogen ook erg bekende zijn, ik ken er sowieso geen)
pi_93468528
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:13 schreef Xlarge het volgende:

[..]

nav jouw post zit ik net een stukje te lezen, klinkt erg goed.
Ik hou holland doc even in de gaten om te kijken of deze voorbij komt.
volgens holland doc niet:

quote:
Door auteursrechtelijke beperkingen is deze documentaire niet on demand te bekijken. Door diezelfde reden wordt deze film niet herhaald op het digitale kanaal Holland Doc 24.
http://www.hollanddoc.nl/gids/het-onderbroken-leven-van-Evan.html

Edit: found it

[ Bericht 16% gewijzigd door Apotheose op 28-02-2011 23:07:33 ]
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_93468983
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:49 schreef Hiya het volgende:
Ik zoek nog een paar goede 'mooie beelden docu's' in de sfeer van Earth, wie heeft een paar tips. (Mogen ook erg bekende zijn, ik ken er sowieso geen)
niks komt in de buurt van earth ;( maar je kan sowieso de serie checken. human planet is ook leuk, van dezelfde makers maar dan gaat het over mensen.
heeft ook prachtige beelden, allemaal vanuit de lucht. zou alleen wel t geluid uitzetten en een sfeervolle cd opzetten :P
  maandag 28 februari 2011 @ 23:42:00 #168
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93470778
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:49 schreef Hiya het volgende:
Earth is inderdaad 1 van de mooiste. De hele serie is een aanrader.

Goede natuurdocu's.
Films: Home. Microcosmos. Relentless enemies. Turtle - The Incredible Journey. Oceans. Amazon. Arctic Tale. Australia - Land of Parrots. Deep Blue. Encounters at the End of the World. Dolphins in the Deep Blue Ocean. La marche de l'empereur. Kingdom of the Blue Whale. Nature's journey, Ocean Odyssey, Ocean's Deadliest. Sharkwater. The Crimson wing - Mystery of the Flamingos. The End of the Line. The Meerkats. The White Diamond. World's Biggest and Baddest Bugs. Winged Migration. Bears. Beavers. Australia - Land Beyond Time. Africa - The Serengeti. Bugs A Rainforest Adventure. Dolphins. Dolphins and Whales - Tribes of the Ocean. Journey Into Amazing Caves. Kilimanjaro To the roof of Africa. Lost Wordls Life in the Balance. Mountain Gorilla. Ocean Wonderland. Sharks. The Living Sea. Under the Sea. Wild Ocean.

Goede natuurseries

Attenborough: Life of Collection. Life. Planet Earth. BBC Natural World. Spy in the collectie. BBC Oceans. Wildlife Specials.

Continent series (wild Europe/ Wild Down under/ Wild China etc.)
Equator. PBS Nature. Galapagos. The great rift - africa's wild heart. Reptiles. Natures great events. Lost land of the series. Insectia. Ocean Wonderland. Human planet. Great migrations. Aarde vanaf de hemel. Shape of life. South Pacific.

Niks kan tippen aan de gigantische producties van BBC Natural History Unit en de narration van David. Haal Life en Planet Earth op bluray.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_93478506
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:06 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

niks komt in de buurt van earth ;( maar je kan sowieso de serie checken. human planet is ook leuk, van dezelfde makers maar dan gaat het over mensen.
heeft ook prachtige beelden, allemaal vanuit de lucht. zou alleen wel t geluid uitzetten en een sfeervolle cd opzetten :P
Oh jawel hoor, zoals No-P al aangeeft, Planet Earth
zelf vind ik dat de volgende ook zeker in dat rijtje thuishoren:
Natuurlijk "Blue Planet"
en
Wild Europe

pi_93478738
Dit lijkt me ook een toffe docu :) Ik moet m nog kijken

How beer saved the world

Wist je dat bier van cruciaal belang was voor de geboorte van de beschaving? Bier? Inderdaad BIER!! Erg leuke Discovery Channel documentaire over dit lekkere goedje waarin wetenschappers en historici ons het verbazingwekkende, nog niet eerder vertelde verhaal brengen van hoe bier bijgedragen heeft tot het creëren van wiskunde, poëzie, de piramides, de moderne geneeskunde, arbeidswetten, en Amerika..

http://www.documentairenet.nl/review/how-beer-saved-the-world/
pi_93478793
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:58 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, zoals No-P al aangeeft, Planet Earth
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:06 schreef jimjim1983 het volgende:
maar je kan sowieso de serie checken.
pi_93479157
Leuke documentaire over bier.

pi_93480270
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:32 schreef larry_flynt het volgende:
Leuke documentaire over bier.

[ afbeelding ]
Kijk eens 2 post hierboven :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:01:24 #174
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_93486064
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:12 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Dit lijkt me ook een toffe docu :) Ik moet m nog kijken

How beer saved the world

Wist je dat bier van cruciaal belang was voor de geboorte van de beschaving? Bier? Inderdaad BIER!! Erg leuke Discovery Channel documentaire over dit lekkere goedje waarin wetenschappers en historici ons het verbazingwekkende, nog niet eerder vertelde verhaal brengen van hoe bier bijgedragen heeft tot het creëren van wiskunde, poëzie, de piramides, de moderne geneeskunde, arbeidswetten, en Amerika..

http://www.documentairenet.nl/review/how-beer-saved-the-world/
Heel erg leuke docu ^O^
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:58:36 #175
16632 Xlarge
========
pi_93488474
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:59 schreef Apotheose het volgende:

[..]