Dank je wel, die is inderdaad goed, ik kijk regelmatig via Discovery Science. Ik heb van de week ook uit 2010 een 3 delige docu gedownload van Steven Hawking, Into the universe. Weet nog niet of het wat is.quote:Op maandag 13 juni 2011 03:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hier een goeie documentaire (uit een nog betere documentaire reeks):
Through the Wormhole - "Is There Life After Death?"
In the premiere episode of the second season, Morgan Freeman dives deep into this provocative question that has mystified humans since the beginning of time. Modern physics and neuroscience are venturing into this once hallowed ground, and radically changing our ideas of life after death. Freeman serves as host to this polarized debate, where scientists and spiritualist attempt to define 'what is consciousness,' while cutting edge quantum mechanics could provide the answer to what happens when we die.
Aanrader![]()
Vooral die kale gozer die praat over het brein als quantumcomputer en de relatie van ons bewustzijn tot de quantumwereld om ons heen... Zou het dan toch zo zijn dat er veel veel meer aan de hand is met bewustzijn dan dat wij ooit hadden durven dromen?
Vorige aflevering was Space Shuttle, en daarvoor Formula 1 auto's of de Dubai toren.quote:Richard Hammond reveals the surprising engineering connections between Japan's Bullet Train, the world's first high-speed train, and ancient charioteers, a crowbar, a medieval clock, the electric telegraph and a 19th-century luxury racing car.
Nearly fifty years old, the Bullet Train is still pioneering new high-speed technology. Richard builds his own train to show how engineers reinvented the train wheel to prevent it violently shaking at its top speeds of close to 200mph (300kph). Things start to heat up when he visits a high voltage lab to find out how engineers eliminated the danger of 10,000 degree electrical arcs by devising an ingeniously levered pantograph - the connection between the train and the overhead power lines. They also made the train light to maximise acceleration, but as Richard finds out on a skid pan, this created a slippery problem only solved thanks to the world's first four-wheel-drive car - the Lohner Porsche. Obviously, four driven wheels were not enough for a Bullet Train, so engineers made it a 112-wheel-drive.
At such incredible speeds it is hard to stay on track when going round bends. Richard charges off in a carriage to see how the ancient charioteers did it, and how the Bullet Train uses the same principle of leaning into bends. Not only is the track banked, but the train itself leans. Finally, using a cubed car and a lake, Richard learns how the electric telegraph is the key to keeping the Bullet Train safe in a country hit by 1,500 earthquakes a year. The Bullet Train is protected by the world's most sophisticated earthquake detection system, which can stop trains automatically within seconds to avoid high-speed derailment.
Net gezien.....quote:
Ik heb bijna gehuild toen ik hem zelf keek.quote:
Hmm ff kijken dan, thanks voor de tip.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vanavond 22:45 uur op Ned 2 de Holland Doc documentaire "Lost Boys":
De leden van jeugdbende The Bloods zijn geen lieverdjes. Voor het oog van bewakingscamera’s slaan ze er lustig op los. Ook zien ze regelmatig een cel van binnen. Werk of school zit er voor deze Rotterdammers niet in. De begeleiding om deze zaken te regelen, sluit in veel gevallen niet aan bij de leefwereld van deze jongeren.
Pistool
Hoe meedogenloos het leven is voor een lid van deze bende, legde regisseur Margit Balogh vast met een camera. Het resultaat is de documentaire Lost boys. “In contact komen met de bendeleden was lastig en eng”, vertelt Balogh in KRO Magazine. “Eerst dacht ik: 'ze hebben allemaal een pistool'. Dat klopte ook. Maar als je nieuwsgierig bent naar wat ze van plan zijn met hun leven, dat merk je dat hun stoerheid gewoon een pose is.”
Ellende
Erg vrolijk werd de maakster niet van haar documentaire. “Wat een doffe ellende, dacht ik toen het af was. Maar er moest iets gebeuren." Vandaar ook dat de gemeente Rotterdam meebetaalde aan de documentaire. Balogh weet waar het wringt. "De hulpverlening moet anders gaan werken: naast de jongere, niet achter het bureau.”
[ afbeelding ]
http://www.hollanddoc.nl/(...)re/l/lost-boys-.html
Ik heb een stukje gezien maar dankzij Mildred ken ik dat soort inmiddels wel... tijd voor iets anders.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die bloods...
Ik lig altijd in een stuip als ik die ventjes zie die écht denken dat hoe ze er bij lopen, praten en zich gedragen, stoer is.![]()
Geen docu, account verplicht.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:56 schreef Marie30 het volgende:
Ganja Queen
Over een jonge Australische meid die op de luchthaven in Bali wordt gearresteerd met vierenhalve kilo marihuana. Ze beweert dat de drugs niet van haar zijn en dat iemand ze onderweg in haar bodyboard zak gestoken heeft, die tevens niet op slot was... Interessante documentaire waarin het verhaal belicht wordt, ook het proces en de mediatisering ervan. Het meisje riskeert de doodstraf in Bali.
Docu zag ik gisteren toevallig op Canvas, keek lekker weg, online is hij hier te bekijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha wat een posersquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
De leden van jeugdbende The Bloods zijn geen lieverdjes. Voor het oog van bewakingscamera’s slaan ze er lustig op los. Ook zien ze regelmatig een cel van binnen. Werk of school zit er voor deze Rotterdammers niet in. De begeleiding om deze zaken te regelen, sluit in veel gevallen niet aan bij de leefwereld van deze jongeren.
Pistool
Hoe meedogenloos het leven is voor een lid van deze bende, legde regisseur Margit Balogh vast met een camera. Het resultaat is de documentaire Lost boys. “In contact komen met de bendeleden was lastig en eng”, vertelt Balogh in KRO Magazine. “Eerst dacht ik: 'ze hebben allemaal een pistool'. Dat klopte ook. Maar als je nieuwsgierig bent naar wat ze van plan zijn met hun leven, dat merk je dat hun stoerheid gewoon een pose is.”
Ellende
Erg vrolijk werd de maakster niet van haar documentaire. “Wat een doffe ellende, dacht ik toen het af was. Maar er moest iets gebeuren." Vandaar ook dat de gemeente Rotterdam meebetaalde aan de documentaire. Balogh weet waar het wringt. "De hulpverlening moet anders gaan werken: naast de jongere, niet achter het bureau.”
[ afbeelding ]
Behalve dat vind ik het echt raar dat zulke jongeren gewoon met een vuilniszak op straat worden gezet na een celstraf en het vervolgens zelf maar moeten uitzoeken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:14 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Haha wat een posersvooral die "Mr T".
Die huisraad die op straat word geflikkerdquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Pistool
Ellende
[ afbeelding ]
Beetje kortzichtig aangezien 1 van die "gastjes" een HBO opleiding doet of deed.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:01 schreef Chooselife het volgende:
Zijn gewoon geestelijk gehandicapten die gastjes. IQ van rond de 70.
Ik geloof eigenlijk dat die veel slimmer zijn dan ze zich voordoen. Zoals die kerel al praat, die is f*cking intelligent.. Alleen ze hebben hun "naam cq voorkomen" niet mee..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:56 schreef Cyan het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig aangezien 1 van die "gastjes" een HBO opleiding doet of deed.
Ik verwacht het niet. Ik denk dat als ze gewoon hun best doen dat ze aardig wat kunnen bereiken, maar ze duiken direct in een slachtoffer rol. Meteen zeggen dat het aan de maatschappij ligt en dat zij er alles aan doen ook al is dat in de werkelijkheid helemaal niet zo. Voor dat soort mensen is het maken binnen de maatschappij vast moeilijker dan, laten we het plat zeggen een blank persoon. Maar als je je hele kop onder tatoeëerd en dan gaat klagen dat niemand je wil om je tatoeages dan ben je gewoon een fokking mongool.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 02:28 schreef theKiD het volgende:
[..]
Ik geloof eigenlijk dat die veel slimmer zijn dan ze zich voordoen. Zoals die kerel al praat, die is f*cking intelligent.. Alleen ze hebben hun "naam cq voorkomen" niet mee..
Ja ze duiken allemaal in de slachtoffer rol maar die jongens worden van kleins af aan niet opgevoed of begeleid. Er is ergens een interview terug te kijken met Margit Balogh (de maakster van deze docu) waarin ze verteld dat veel van die jongens niet eens ouders hebben of iig ouders die niet in staat waren om ze op te voeden. En die jongens belanden vervolgens op straat en komen daar andere jongens tegen die in hetzelfde schuitje zitten en zo ontstaat er een groep.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:25 schreef Pakspul het volgende:
Tatoeage in het gezicht zetten en daarna er om klagen omdat niemand ze wil hebben. Goh
[..]
Ik verwacht het niet. Ik denk dat als ze gewoon hun best doen dat ze aardig wat kunnen bereiken, maar ze duiken direct in een slachtoffer rol. Meteen zeggen dat het aan de maatschappij ligt en dat zij er alles aan doen ook al is dat in de werkelijkheid helemaal niet zo. Voor dat soort mensen is het maken binnen de maatschappij vast moeilijker dan, laten we het plat zeggen een blank persoon. Maar als je je hele kop onder tatoeëerd en dan gaat klagen dat niemand je wil om je tatoeages dan ben je gewoon een fokking mongool.
En die jongeren zullen ook allemaal een agressiviteit stoornis en door het leven gaan met dubbele standaarden en het maar raar vinden dat ze helemaal niet meer geaccepteerd worden binnen de maatschappij.
Begeleiding is inderdaad waardeloos, die Demo ook zit daar bij de reclassering en zegt dat hij problemen heeft met huurachterstand en je hoort die meid nog zo mooi zeggen van als je problemen hebt dan willen we kijken of je daarbij kunnen helpen. Hij verteld net wat zijn probleem is en zij doet er helemaal niks mee dat is uiteraard te triest voor woorden.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:09 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ja ze duiken allemaal in de slachtoffer rol maar die jongens worden van kleins af aan niet opgevoed of begeleid. Er is ergens een interview terug te kijken met Margit Balogh (de maakster van deze docu) waarin ze verteld dat veel van die jongens niet eens ouders hebben of iig ouders die niet in staat waren om ze op te voeden. En die jongens belanden vervolgens op straat en komen daar andere jongens tegen die in hetzelfde schuitje zitten en zo ontstaat er een groep.
Als die jongens na hun detentie vrij komen worden ze toch helemaal niet begeleid? De minderjarigen hebben een voogd en die zien of spreken ze niet tot nauwelijks. Is zo'n voogd ook niet de aangewezen persoon om met zo'n jongen om tafel te gaan zitten en de mogelijkheden van een opleiding of werk te bespreken? Hem daar in te begeleiden?
Nee, dan moet zo'n jongen eens in de 2 weken bij de reclassering komen praten. Dat uur kunnen ze toch beter gebruiken om zo'n jongen te motiveren en te begeleiden in het vinden van een opleiding of baan?
Precies! Die jongens zijn echt geen schatjes maar ik denk dat als je ze goed begeleid en motiveert, er een aantal bij zitten die echt wel wat kunnen en vooral willen bereiken!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:15 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Begeleiding is inderdaad waardeloos, die Demo ook zit daar bij de reclassering en zegt dat hij problemen heeft met huurachterstand en je hoort die meid nog zo mooi zeggen van als je problemen hebt dan willen we kijken of je daarbij kunnen helpen. Hij verteld net wat zijn probleem is en zij doet er helemaal niks mee dat is uiteraard te triest voor woorden.
Hoe het met voogdij is geregeld weet ik zo niet en ik weet niet wat de regels daar zijn, maar die reclassering laat echt grote steken vallen waardoor deze mensen weer direct in oude patronen terug vallen.
Triest, hoorquote:Op maandag 25 juli 2011 10:58 schreef Toverheks het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=12843890
Holland Doc: Lost mother
Lost mother
Alle negen kinderen van Nel staan onder toezicht of zijn uit huis geplaatst. Drie van haar zoons zitten in de jeugdgevangenis. "Wat is dit voor een moeder?" vraagt Margit zich af aan het begin van de documentaire. De film schetst de wanhoop en het onvermogen van een moeder die niet goed om kan gaan met een situatie als deze. Contact met hulpverleners heeft Nel nauwelijks. De complexiteit van de problemen binnen het gezin plaatsen ook de hulpverleners steeds opnieuw voor dilemma's. De film schetst de wanhoop van een moeder die de hulpverlening in deze complexe situatie niet naast maar tegenover zich ziet.
Triest dat het zch voortplant denk ik danquote:Op maandag 25 juli 2011 23:00 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Triest, hoorEcht heel sneu, dit.
Bureau Jeugdzorg
9 kinderen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 02:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Triest dat het zch voortplant denk ik dan
Ook een grote aanrader. Dit is geen documentaire die het pad van complottheorieën opgaat, wat een verademing is. (Ik zou al die docu's kunnen kijken en uren/dagen aan kunnen besteden; maar of dat slim is...).quote:Documentaire van Tom Jennings over de moord op president Kennedy, met nieuw ontdekte archiefbeelden die zorgen voor een correcter en completer relaas van die fatale dag en de gebeurtenissen die erop volgden.
Man on the Wire, erg leuke docu!quote:
Erg goede en leuke docu! Leuke invalshoek over een grappige gebeurtenis.quote:
Hier is trouwens een gedeelte te zien, erg interessant:quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:16 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteravond gezien, daarvoor de film Bobby (2006) gezien. Ook een goede aanrader, voor review zie hier.
The Lost JFK Tapes: The Assassination (2009)
Deze was behoorlijk indringend...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |