In het kort: begin er niet aan. Mocht je toch wel gaan investeren dan alvast bedankt voor je geld.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:59 schreef phpmystyle het volgende:
TVP
Kent iemand hier boeken waarin handelen in aandelen in een notendop wordt uitgelegd? Moet begrijpelijk zijn en je moet er ook wat van opsteken.
Alvast dank.
Wordt bij beleggen voor dummies ook diep in de materie in gegaan of..quote:Op maandag 19 juli 2010 20:12 schreef Skazminko het volgende:
Beleggen voor dummies en een hoop youtube video's bekijken waarin heel veel wordt uitgelegd.
Nee. Als je diep in "de materie" (weet niet precies waarin je wil gaan beleggen, opties, aandelen, valuta, obligaties etc) kun je wel betere boeken krijgen maar dit is een mooi begin.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wordt bij beleggen voor dummies ook diep in de materie in gegaan of..
En is opa2012 serieus of..is het zon user die je moet negeren?
Nee hoor, neger mij maar. Ik zoek trouwens "Neurochirurgie voor dummies" waarbij ze ook dieper ingaan op de beoordeling van ct-scans enzo. Weet jij waar zoiets te vinden is?quote:Op maandag 19 juli 2010 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wordt bij beleggen voor dummies ook diep in de materie in gegaan of..
En is opa2012 serieus of..is het zon user die je moet negeren?
Ook bij gedekt calls schrijven? Ik begreep dat je dan de premie in je zak steekt en het enige "risico" is dat je je aandelen kwijtraakt tegen de prijs die je zelf gekozen hebt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:48 schreef hmm_lasagne het volgende:
en wat je ook doet
Blijf uit de opties, turbos, speeders en wat voor ongein. Gebruik GEEN margin, ga niet short, gebruik geen leverage
je gaat geheid je geld verliezen.
Daar gaan we eens naar kijken, dank voor de tip!quote:open op updown.com een account en ga daar mee spelen.
lees de boeken van magee en kirkpatrick (en je mag google gebruiken om die boeken te vinden)
Dan was je kennis hoger dan die van een gemiddelde beginner. Over die Dummies boeken wordt vaak laatdunkend gedaan, maar in dit geval is het een prima introductie. Veel beginnende beleggers rennen direkt op aandelen af, maar het boek behandelt ook obligaties, vastgoed en sparen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:14 schreef Sokz het volgende:
Beleggen voor dummies is ook écht voor dummies, ik heb dit boek ook gelezen voordat ik begon met het beleggen en 5/6 van de informatie wist ik al en het andere deel was irrelevant.
Binck zou leuker kunnen zijn maar kost wel een hoop meer dan zo'n beleggingsfonds.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:02 schreef leolinedance het volgende:
tvp, ik wil ook wel mee gaan doen. Even kijken of ik er ook tijd voor kan vinden.
Heb momenteel een paar 1000 euro bij de ING staan in ING beleggingsfondsen. Wellicht leuk om daar 1000 euro vanaf te halen en bij Binck bank in te gaan zetten bijvoorbeeld
En dan moet ik bij orderduur "geldig tot annulering" doen toch?quote:Op woensdag 17 november 2010 00:58 schreef bascross het volgende:
1000:34 = 29,4, oftewel bij aantal vul je 29 in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |