Hey goeie tip ik wist niet dat dat gratis was. Alleen nog ff uitzoeken hoe het werkt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:46 schreef SeLang het volgende:
Wat betreft die indicatoren kun je beter even wat software downloaden (Ninjatrader is gratis) en zelf testen in hoeverre zo'n indicator beter dan random resultaten geeft (bereid je voor op een teleurstelling).
Meest overused indicators die er zijn, logisch.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:27 schreef edikt het volgende:
[..]
Als ik soms grafiekjes zie van MA200 of RSI20 ziet het er af en toe wel veelbelovend uit.
Schijn bedriegt dus.
Beter iets dan niets toch? Anders kan je net zo goed alle prestatie maatstaven in het leven afschaffen, zoals diploma's, cv, trackrecords, awards, ervaringen, strafblad etc. Alles wat je hebt gepresteerd is nooit weggegooid. Het zegt wat over jou / bedrijf.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:07 schreef sk888er het volgende:
Ik vind het toch raar dat hier wordt aanbevolen om vanuit het verleden te beslissen of aandelen moet worden gekocht ja of nee. Even voor de duidelijkheid:
- Gepubliceerde balans: Een moment opname van de balans die aan het einde van het jaar is opgemaakt van het AFGELOPEN jaar.
- Gepubliceerde resultatenrekening: Een overzicht van de kosten en opbrengsten van het AFGELOPEN jaar.
Hoe kun je nu aan de hand van gegevens van het verleden voorspellen wat een aandeel gaat doen? Het zijn veelal momentopnamen en meestal al redelijk achterhaald (de balans en resultatenrekeningen van bedrijven zijn alweer een half jaar oud).
een klein voorbeeldjequote:Op woensdag 9 juni 2010 20:07 schreef sk888er het volgende:
Ik vind het toch raar dat hier wordt aanbevolen om vanuit het verleden te beslissen of aandelen moet worden gekocht ja of nee. Even voor de duidelijkheid:
- Gepubliceerde balans: Een moment opname van de balans die aan het einde van het jaar is opgemaakt van het AFGELOPEN jaar.
- Gepubliceerde resultatenrekening: Een overzicht van de kosten en opbrengsten van het AFGELOPEN jaar.
Hoe kun je nu aan de hand van gegevens van het verleden voorspellen wat een aandeel gaat doen? Het zijn veelal momentopnamen en meestal al redelijk achterhaald (de balans en resultatenrekeningen van bedrijven zijn alweer een half jaar oud).
je vertelt het helemaal goed alleen sommige hebben er zelf baat door misinformatie of onzin te verkopen op een forum en dan zo ten eigen voordele het aangeprezen aandeel aan te prijzen waar zij zelf dan weer voordeel uithalen. snappie?quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:07 schreef sk888er het volgende:
Ik handel deels via Today's Brokers. Ik wil graag waarschuwen dat het handelsplatform erg ingewikkeld is. Het is bovendien toegespitst op actieve traders die meerdere transacties per dag doen. Het is noodzakelijk om enkele uren in het aanleren van het platform te steken.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 06:48 schreef sk888er het volgende:
Iemand ervaring met today's brokers (todaysgroep.nl)?
Juist niet. Moet je op youtube ff kijken naar filmpje over persoon x die buffet volgt ene paar dagen. Dingen als Mr Market etc. is echt de basis.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:27 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Jimmy, ik maakte maar een grapje. En denk dat Graham en Buffett beide zeer intelligente beleggers zijn. Maar al wat zij te melden hebben - hoe waardevol ook - is denk ik voor een beginnend belegger lastig te begrijpen.
de RSI is heel handig, hij geeft aan dat we nu en gisteren zwaar oversold zijn en dat je moet kopen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:27 schreef edikt het volgende:
[..]
Hey goeie tip ik wist niet dat dat gratis was. Alleen nog ff uitzoeken hoe het werkt.
Het verbaast mij wel dat die indicatoren in al die beleggersapplicaties zitten (zelfs TWS bijv.) terwijl je volgens jou dus net zo goed willekeurig aandelen kan aankopen.![]()
Als ik soms grafiekjes zie van MA200 of RSI20 ziet het er af en toe wel veelbelovend uit.
Schijn bedriegt dus.
Ik vind de interface van TWS intuitiever dan die van Binck hoor! Het gaat vanzelf!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:08 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik handel deels via Today's Brokers. Ik wil graag waarschuwen dat het handelsplatform erg ingewikkeld is. Het is bovendien toegespitst op actieve traders die meerdere transacties per dag doen. Het is noodzakelijk om enkele uren in het aanleren van het platform te steken.
Mijn andere account is bij Binck, waarbij ik alleen gebruik maak van de webinterface. Die is intuitief en biedt voldoende mogelijkheden als je zo nu en dan een transactie doet.
Today's Brokers is een Nederlandse vertegenwoordiger van Interactive Brokers. Uiteindelijk doe je zaken met dat laatste bedrijf. De eerste storting moet dan ook naar Frankfurt worden geboekt en voor meer ingewikkelde zaken moet je een helpdesk in Londen bellen. De transactie kosten zijn over het algemeen lager bij Today's Brokers.
je kan 10 jaarreporten van afgelopen 10 jaar bekijken. dat is bufet methode. bijv bij petrochina moest hij jaarreporten uit het chinees laten vertalen. Verder kijken naar 52-week lows en pas kopen als het aandeel daar staat. Verder is value investing helemaal niet moeilijk. Zoals buffet zecht het is een $100 biljet kopen voor $10-$90. Hoe lager,m hoe minder risico. Oftewel returns worden hoger als je minder investeert. Bij heel veel trading strategieen worden returns juist hoger als je meer investeert. Maar bij value investing is meer investeren juist risicovoller.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:07 schreef sk888er het volgende:
Ik ben het hier niet mee eensquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:53 schreef Toppiet het volgende:
[..]
je kan 10 jaarreporten van afgelopen 10 jaar bekijken. dat is bufet methode. bijv bij petrochina moest hij jaarreporten uit het chinees laten vertalen. Verder kijken naar 52-week lows en pas kopen als het aandeel daar staat. Verder is value investing helemaal niet moeilijk. Zoals buffet zecht het is een $100 biljet kopen voor $10-$90. Hoe lager,m hoe minder risico. Oftewel returns worden hoger als je minder investeert. Bij heel veel trading strategieen worden returns juist hoger als je meer investeert. Maar bij value investing is meer investeren juist risicovoller.
Het voorbeeld betrof een aandeel dat een intrinsieke waarde heeft van $100 en dat noteert op $10 - $90. Waarom zou het daar dan horen? Je opmerking impliceert een soort rechtvaardigheid omtrent de huidige koers, maar als de berekening van de intrinsieke waarde correct is, dan lijkt mij $100 juist rechtvaardiger.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:22 schreef hmm_lasagne het volgende:
Als een aandeel op de lows staat .. dan hoort het daar misschien
Een goede fundamentele analist kan die geintjes doorzien. Een eenvoudige vergelijking van de earnings met de cashflows kan al de nodige vraagtekens opleveren. Ook zijn er methoden zoals de Altman-Z score om hier doorheen te kijken.quote:Value investing is moeilijker dan men denkt omdat er meer dan genoeg legale geintjes uitgehaald kunnen worden met de GAAP accounting standards. Daarnaast is de timing essentieel.
Value investing is een (middel)lange termijn strategie. Het uitgangspunt is dat de beurskoers zich uiteindelijk weer richting de intrinsieke waarde van het bedrijf beweegt.quote:Value investing is leuk en aardig, iemand kan nog zo gelijk hebben met de fundies, maar als de markt anders beslist .. dan is dat zo.
Als je fundamentele analyse "gewoon niet klopt", dan moet je jezelf afvragen of je genoeg kennis hebt om hiermee aan de slag te gaan. Maar dit geldt voor technische analyse ook.quote:Je stelt dat de returns hoger worden als de investering lager is. Nou, niets weerhoud een aandeel ervan om nog lager te gaan als het gewoon niet klopt. Altijd de technicals bekijken, degelijke volume analyse, markt in de gate houden etc.
Dat klopt. Een goede fundamentele analyse kijkt dan ook eerder naar zaken als cashflow, dividend en liquide reserves. Die zijn veel minder volatiel. Een bedrijf kan natuurlijk altijd onvoorziene tegenslag hebben, zoals bijvoorbeeld het olielek van BP. Dit is niet of nauwelijks in te calculeren, zowel voor fundamentele analisten als techische analisten. Je moet inderdaad niet blind een aandeel kopen en het vasthouden tot je koersdoel is bereikt. Bij een zwaarwegende nieuwsfeiten zoals een olielek of een nieuw financieel verslag, moet je de positie heroverwegen.quote:Natuurlijk zijn dat soort dingen redelijk zeldzaam, maar je moet er altijd heel goed voor uitkijken. Vele van de simpele extrapolatie methodieken zoals p/e vergelijkingen, p/e groei marges etc kunnen vrij rap veranderen.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 06:48 schreef sk888er het volgende:
Iemand ervaring met today's brokers (todaysgroep.nl)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |