abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81536479
Linkje naar dat filmpje?
  Redactie Frontpage maandag 17 mei 2010 @ 15:33:03 #77
4530 crew  Crazy Harry
pi_81536566
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:02 schreef Poppetjuh het volgende:
Ik ben nu op blz 100 zo'n beetje. Ik vind het boek erg tegenvallen. Ik wil graag weten hoe put en call opties werken. Hoe je slimme winsten kan pakken op een dag en wat bijvoorbeeld futures zijn. Nu op youtube aan het kijken naar filmpjes over deze zaken.

Het boek richt zich meer op mensen die long willen gaan en bereid zijn een paar jaar te wachten op hun geld. Maar dat is toch niet leuk? Ik wil 's ochtends kopen en 's avonds verkopen.
Het heet beleggen voor dummies, niet speculeren of daghandel voor dummies
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 17 mei 2010 @ 15:41:06 #78
79871 Poppetjuh
Pas op! Ik pop!
pi_81536905
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:33 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Het heet beleggen voor dummies, niet speculeren of daghandel voor dummies
Lol, je hebt helemaal gelijk! Haha, deze gelijk maar gekocht:

http://www.bol.com/nl/p/e(...)005499460/index.html

Bedank
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 16:22:31 #79
236264 crew  capricia
pi_81538696
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:41 schreef Poppetjuh het volgende:

[..]

Lol, je hebt helemaal gelijk! Haha, deze gelijk maar gekocht:

http://www.bol.com/nl/p/e(...)005499460/index.html

Bedank
Ik ben benieuwd naar je bevindingen! Laat het ons weten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 mei 2010 @ 16:27:13 #80
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81538921
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:21 schreef caroline88 het volgende:
Wacht op rekeningnummer BB.
Wacht nog steeds. Ik denk dat ik maar een wereldreis ga maken. Moet toch wat met mijn geld doen
(Ja ik weet dat het Hemelvaart was maar ze beloofden zaterdag dat ik vandaag teruggebeld zou worden en het blijft wel erg lang stil. )
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 16:28:11 #81
236264 crew  capricia
pi_81538980
quote:
Op maandag 17 mei 2010 16:27 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Wacht nog steeds. Ik denk dat ik maar een wereldreis ga maken. Moet toch wat met mijn geld doen
(Ja ik weet dat het Hemelvaart was maar ze beloofden zaterdag dat ik vandaag teruggebeld zou worden en het blijft wel erg lang stil. )
FF mailen of bellen. Meestal zijn ze erg snel in hun reactie is mijn ervaring.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 mei 2010 @ 16:35:07 #82
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81539339
quote:
Op maandag 17 mei 2010 16:28 schreef capricia het volgende:

[..]

FF mailen of bellen. Meestal zijn ze erg snel in hun reactie is mijn ervaring.
Ik wacht nog even tot morgen. Post op maandag is altijd laat en antwoordnummers is helemaal een drama.
pi_81548245
TVP. Ga me er eens in verdiepen. is het verstandig als je gaat beleggen je geld in verschillende aandelen van verschillende bedrijven te stoppen? Als je alles in 1 bedrijf stopt en die gaat failliet ben je alles kwijt toch?
  maandag 17 mei 2010 @ 19:47:25 #84
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_81548441
Je geeft zelf het antwoord al.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 17 mei 2010 @ 20:17:24 #85
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81550079
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:47 schreef JimmyJames het volgende:
Je geeft zelf het antwoord al.
Eens - volleerd belegger, Warren B kan wel inpakken.
  maandag 17 mei 2010 @ 20:24:01 #86
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_81550457
Buffett deed grondig onderzoek naar alles wat hij kocht, zou de gemiddelde belegger hier ook bereid zijn zoveel research te doen voordat hij/zij een aandeel koopt? Ik denk dat met name de beginnende belegger beter Graham dan Buffett kan volgen mbt de noodzaak van diversificatie.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_81550537
volgens mij is er maar 1 manier om het te leren
je er compleet in verzuipen

Vooral niet de beurs ingaan met het idee dat je gaat verdienen. Dat ga je niet. Echt niet.
Besteed eerst veel tijd aan het niet verliezen van geld. Als je je geld kan beschermen dan komt de winst vanzelf.

Een beetje een rot opmerking misschien, maar wanneer je op publieke fora een groei in interesse in handelen ziet, dan is het geen goed moment om in te stappen.

In veel artikelen wordt er allemaal moeilijk gedaan over de keuze of je fundamenteel or technisch moet handelen. Er is een antwoord.. doe het allemaal.

Er zijn meerdere hybride aanpakken maar zijn vaak een variatie op hetzelfde enkel de volgorde is anders.
hiervoor worden scanners gebruikt. Een scanner is een tooltje die je zo kan instellen dat het alle bestaande aandelen gaat filteren op een aantal condities. Je hebt technical en fundamental scanners.
Ik draai voornamelijk technical scanners die aandelen zoeken die aan bepaalde technische voorwaarden voldoen.
Vervolgens is het handwerk om de meest heldere patronen te zoeken
Van die resultaten ga ik vervolgens de fundamentele eigenschappen doorlopen. (dit laatste onderzoek duurt serieus niet veel langer dan een tiental minuten)

Vervolgens gaan kijken of er veel insider buying/selling is, hoe de hedgefunds er mee omgaan
als er earnings in de buurt zijn dan ga ik wat dieper de fundamenten in.

Als dat allemaal ok is dan rest er enkel nog sector analyse door te kijken of de sector waar dit bedrijf in zit omhoog of omlaag gaat.

Lijkt alles in orde dan rest er nog een paar laatste stappen
accumulatie patronen, seizoensgebonden bewegingen etc etc

shortsqueeze.com is ook heel interessant om te kijken wanneer de shorts uitgerookt gaan worden.
Je moet er simpel over nadenken. Als er in de laatste maand een aandeel alleen maar gedaald is dan is de eerste dag van de maand de high van een range. Stel dat was $10. Als er gedurende de maand 5 miljoen mensen short gegaan zijn dan kan je op je klompen natellen dat er zeker nog 3 miljoen onderwater staan als de prijs boven de 10 uitkomt.

hetzelfde geldt voor pop and drop patronen. Neem bijvoorbeeld omni. Op een gegeven moment hebben ze met een 'climactic volume day' een run gehad van 2.2 naar 4 .. het overgrote gedeelte van die 5 miljoen verhandelde aandelen was boven de $3.25... het moment dat de koest onder de 3.25 komt zijn er miljoenen aandelen die op verlies staan.

Vergeet al die onzin over beurs emotie etc etc .. is nergens voor nodig.
Volume analyse, chart patterns (en dan heb ik het niet over die lamlendige zooi zoals head and shoulders) maar ik heb het over pinchers, squeezes, crack spreads vertellen je veel meer.

als je begint met handelen .. lees je dan in op de RSI, MACD, ADX (!!!!!!!!!!!!!!HINT HINT HINT!!!!!!!!!!) ... zoek voor elke indicator een artikel of 25 en pluis ze uit. Het overgrote gedeelte van de artikelen zullen elkaar nalullen, maar soms zijn ze het niet eens met elkaar. Dit is waar je op moet letten!
  maandag 17 mei 2010 @ 20:27:07 #88
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81550629
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:24 schreef JimmyJames het volgende:
Buffett deed grondig onderzoek naar alles wat hij kocht, zou de gemiddelde belegger hier ook bereid zijn zoveel research te doen voordat hij/zij een aandeel koopt? Ik denk dat met name de beginnende belegger beter Graham dan Buffett kan volgen mbt de noodzaak van diversificatie.
Jimmy, ik maakte maar een grapje. En denk dat Graham en Buffett beide zeer intelligente beleggers zijn. Maar al wat zij te melden hebben - hoe waardevol ook - is denk ik voor een beginnend belegger lastig te begrijpen.
  maandag 17 mei 2010 @ 20:32:38 #89
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81550953
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:25 schreef hmm_lasagne het volgende:
shortsqueeze.com is ook heel interessant om te kijken wanneer de shorts uitgerookt gaan worden.
Je moet er simpel over nadenken. Als er in de laatste maand een aandeel alleen maar gedaald is dan is de eerste dag van de maand de high van een range. Stel dat was $10. Als er gedurende de maand 5 miljoen mensen short gegaan zijn dan kan je op je klompen natellen dat er zeker nog 3 miljoen onderwater staan als de prijs boven de 10 uitkomt.
Dank voor zeer waardevolle bijdrage, ik pluk dit er eventjes uit om zeker te zijn dat ik goed begrijp wat je hier zegt.
Met 3 miljoen onder water, bedoel je dat 3 miljoen mensen hun positie niet hebben gesloten en dus fiks aan het verliezen zijn als de prijs weer stijgt (en de bank hun posities sluit ivm marge overschrijding) ?
pi_81551118
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:43 schreef godthatmadecoffee het volgende:
TVP. Ga me er eens in verdiepen. is het verstandig als je gaat beleggen je geld in verschillende aandelen van verschillende bedrijven te stoppen? Als je alles in 1 bedrijf stopt en die gaat failliet ben je alles kwijt toch?
dat hoeft niet
als een bedrijf bankrupt gaat betekent het dat het de korte termijn schulden niet kan afbetalen.
er zijn 4 dingen waar je op moet letten

current assets
current liabilities
assets
long term debt

al die current dingen moeten snel afbetaald worden, dat zijn de korte termijn schulden. Als dat niet lukt, als je niet voldoende liquide middelen hebt dan moet je je vaste activa (gebouwen etc) gerkopen om geld vrij te spelen zodat je je schulden kan aflappen.
liquideren betekent dus ook dat je vaste dingen omzet in vloeibare dingen.

Het kan dus voorkomen dat een bedrijf ont-zet-tend veel waard is, maar de kassa is leeg. Nou .. daar ga je dan. (dit is overdreven hoor .. maar het punt is duidelijk)
Het kan dus ook voorkomen dat na liquidatie er nog heel veel geld in de organisatie zit.
Een heel gaaf voorbeeld gedurende de crash was een realestate bedrijf dat geen reet waard was, het ging ook onder... maar men had eventjes niet gezien dat ze alle panden in tientalle jaren niet hadden laten mee waarderen met de markt. Whoops.. bleek het bedrijf ineens stinkend, maar dan ook stinkend rijk te zijn.

http://www.google.com/finance?q=peix
ga naar Financials
ga naar balance sheet

de simpele equity check is:
Total Current Assets 48.78 moet veel groter zijn dan current liabilities. Zoals hierboven omschreven .. als je geld op is dan mag je je hotels en je straten verkopen.
Total Current Liabilities 99.63 zijn in dit geval hoger dan curren assets .. uhh OEPS!

dan kijk je naar de long term debt. Hoe hoger de debt hoe meer 'huur' je per maand moet betalen. Hoe meer geld je meteen bij ontvangst door de plee mag spoelen.

Total Long Term Debt 12.74
nouja dat valt wel mee

maar dan de 'kicker' .. EQUITY .. dit is wat er overblijft als je alle eigendommen verminderd met de schulden
Total Equity -100.07

ehh ... doedoeiiii .. als ik een aandeel kop dan koop ik schuld !

regels :

equity altijd positief
nagenoeg geen long term debt
current assets moeten een veelvoud zijn van current liabilities.
current assets moeten ook groter zijn dan de long term debt

market cap = alle aandelen * aandelen prijs.

zoek bedrijven waarbij de market cap lager of ongeveer gelijk is aan equity .. dit zijn uitzonderings situaties ! Maar het betekent letterlijk dat je $10 voor $8 kan kopen.
pi_81551152
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:32 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Dank voor zeer waardevolle bijdrage, ik pluk dit er eventjes uit om zeker te zijn dat ik goed begrijp wat je hier zegt.
Met 3 miljoen onder water, bedoel je dat 3 miljoen mensen hun positie niet hebben gesloten en dus fiks aan het verliezen zijn als de prijs weer stijgt (en de bank hun posities sluit ivm marge overschrijding) ?
inderdaad
  maandag 17 mei 2010 @ 20:37:16 #92
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81551252
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:35 schreef hmm_lasagne het volgende:

[..]

inderdaad
Thanks.
pi_81551495
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:37 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Thanks.
een voorbeeld van andersom

http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=HAUP&p=D&yr=0&mn=0&dy=10&id=p16947645546&a=200516488
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 10:26:00 #94
236264 crew  capricia
pi_81569736
Beginnen met opties, dan is deze wel interessant:
http://www.optiesvoordummies.nl/optie-strategie
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81583351
Ik zou echt niet beginnen met opties of daytrading als ik niet in staat zou zijn de interday trading goed te krijgen. Dus van dag tot dag. Opties zijn uitermate gevaarlijk.
pi_81587746
Bruna had geen Beleggen voor Dummies.

Dan maar even op Bol.com gücken.
pi_81588830
Werkt een tracker (bijv ishares aex) eigenlijk hetzelfde als "gewoon" een aandeel kopen? Dus x-aantal kopen bij een bepaalde koers en wanneer je wilt weer verkopen.
pi_81589176
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:51 schreef hatsjoe het volgende:
Werkt een tracker (bijv ishares aex) eigenlijk hetzelfde als "gewoon" een aandeel kopen? Dus x-aantal kopen bij een bepaalde koers en wanneer je wilt weer verkopen.
Ja! Let op de aan- en verkoopkosten, die zijn meestal hetzelfde als bij aandelen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:08:50 #99
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81589529
Bij trackers heb je vaak ook nog beheerskosten. Meestal 0,2% - 0,4%.
Bedankt Hans.
pi_81612720
Stel dat ik op een geschikt moment ETFs van iShares wil kopen en die voor een langere tijd wil vasthouden (laten we zeggen 20 jaar ofzo) zonder er verder nog naar om te kijken en zonder ergens anders in te handelen, hoe kan ik dat dan het beste en goedkoopste doen?

Ik neem aan dat ik in elk geval een broker nodig heb, maar ik heb eigenlijk geen zin om elk jaar kosten ("bewaarloon" heet dat geloof ik) aan die broker te betalen. Nou keek ik laatst bij Today's en die zou geen bewaarloon hanteren. Maar ergens anders las ik weer iets over een "inactivity fee" ofzo (wat natuurlijk bijna op hetzelfde neerkomt), maar ik kan daar op de website van Today's niks over terugvinden. Ook zouden er kosten verbonden zijn aan het recht op gebruik van de software, maar die software gebruik ik in bovenstaand scenario maar 2 keer!

Iemand die dit weleens uitgezocht heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')