abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96081341
De reden voor trackers is simpel: ik heb geen zin en tijd om me bezig te houden met stockpicking en daytrading. Bovendien heb ik niet de illusie het beter te gaan doen dan 'de markt' :)
pi_96081587
Ik zie bij Binck EUR 6.50 + 0.1%. Is dat per transactie en over de waarde van de belegging? Klopt het dat je verder bewaarloon over de waarde van je portefeuille betaalt?
  donderdag 28 april 2011 @ 10:53:46 #253
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_96081887
Ja en ja.
Bedankt Hans.
pi_98195695
Heb me laatst weer wat verdiept in de (on)mogelijkheden. Ik heb op dit moment een kleine 10k over die ik weg wil zetten in een paar fondsen. Veel meer dan eens per jaar wat heen en weer schuiven tussen aandelen en obligaties zal ik waarschijnlijk niet doen.

Hoe verhouden zich voor dit doel Binck / Alex / SNS Fund Coach / Fundix / ... in zowel aanbod, kosten als fondsinformatie? Of maakt het allemaal niet zoveel uit?
pi_98197556
Ik lees even mee, paar jaar geleden toen AEX net open ging even wat dingen geprobeerd maar wegens tijdgebrek toch maar mee gestopt. Nu weer ff vanaf het begin beginnen. ^O^
  zondag 28 augustus 2011 @ 21:23:24 #256
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_101306195
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:45 schreef Knakker het volgende:
Ik zie bij Binck EUR 6.50 + 0.1%. Is dat per transactie en over de waarde van de belegging? Klopt het dat je verder bewaarloon over de waarde van je portefeuille betaalt?
ja klopt, je betaalt dus zeg maar over een transactie van 1000 euro aan aandelen 6.50 + (1000 * 0.1%) = 7.50 euro

het bewaarloon is 0.2% per jaar over je hele portefeuille, dus heb je bijvoorbeeld een portefeuille van 5000 euro dan is dat 5000*0.2% = 10 euro per jaar. echter wordt dit per kwartaal afgerekend, dus 2.50 euro per kwartaal.

verder heb je bij binck voor gewone aandelen in eurolanden geen extra kosten ;)
pi_101314248
Heeft iemand beleggen voor dumies als epub, of pdf?
pi_101314447
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:23 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ja klopt, je betaalt dus zeg maar over een transactie van 1000 euro aan aandelen 6.50 + (1000 * 0.1%) = 7.50 euro

het bewaarloon is 0.2% per jaar over je hele portefeuille, dus heb je bijvoorbeeld een portefeuille van 5000 euro dan is dat 5000*0.2% = 10 euro per jaar. echter wordt dit per kwartaal afgerekend, dus 2.50 euro per kwartaal.

verder heb je bij binck voor gewone aandelen in eurolanden geen extra kosten ;)
Wat hierboven staat is niet helemaal waar, die order kost geen 7,50 maar 10 euro (minimum van 10 euro per transactie).
De kosten zijn ook niet voor alle europese beurzen, alleen voor de euronext beurzen Amsterdam, Brussel, Parijs en Lissabon. Voor orders in duitsland en engeland betaal je bijvoorbeeld meer.
pi_101334460
Het zou toch niks uitmaken als ik een account aanmaak bij IB ipv LYNX. Het is hetzelfde platform alleen is IB goedkoper. Ik ben wel beginner.

Wie kan mij adviseren.
pi_101334658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:31 schreef JimmyJames het volgende:
Het lukt wel redelijk met mijn beperkt vermogen bij Binck. Het grootste probleem vind ik dat je voor opties beperkt bent tot Nederland, Frankrijk en België (en van deze drie is NL nog veruit het meest optiegek, in FR heb je op sommige hoofdfondsen niet eens opties :') ).
Bij Binck is het geen probleem dat je student zonder vast inkomen bent? Kunnen brokers je ooit weigeren omdat je niet genoeg "handelservaring" hebt? Ik ben een beginnende belegger.

Ik zoek ook een broker en Lynx valt voor mij dus ook af, want ik wil Amerikaanse aandelen + opties.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_101335145
quote:
5s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:35 schreef Skazminko het volgende:
Kunnen brokers je ooit weigeren omdat je niet genoeg "handelservaring" hebt?
Officieel wel voor marginaccounts maar de aanmeldformulieren hoef je natuurlijk niet naar waarheid in te vullen. Brokers kunnen immers niet je handelsgeschiedenis verifieren en die procedures zijn ofwel het gevolg van een bepaalde wetgeving of puur ter voorkoming van allerlei telefonisch gezeik als een of andere tiener zijn account opblaast en snikkend de klantenservice lastig valt. Dan kunnen die paar euro ze gestolen worden en zullen ze het zekere voor het onzekere nemen.
Als het je enkel te doen is om aandelen zul je vrijwel nergens problemen ondervinden om een account te openen.
One man's trash, another man's treasure.
pi_101335427
Lynx (en ook Today's Brokers) zijn gewoon resellers van Interactive Brokers. Ik raad aan om eerst te proberen bij IB zelf klant te worden. Aan de toegevoegde diensten van Lynx en Today's Brokers heb je in de praktijk niet zoveel. Ik geloof wel dat die 2 resellers lagere eisen hebben aan je minimale balans.

IB heeft nu ook speeders en turbo's. De software is wel wat ingewikkelder dan bij de huis-tuin-keuken broker. Hier moet je tijd in investeren om het te doorgronden. De mogelijkheden zijn dan ook bijna eindeloos. Ik heb het meeste geleerd dankzij de online seminars die IB organiseert en daarna online beschikbaar stelt.

De productenpagina: http://www.interactivebrokers.co.uk/contract_info/v3.6/index.php
pi_101335655
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:30 schreef portabel het volgende:
Het zou toch niks uitmaken als ik een account aanmaak bij IB ipv LYNX. Het is hetzelfde platform alleen is IB goedkoper. Ik ben wel beginner.

Wie kan mij adviseren.
Belangrijk verschil tussen IB en Lynx is de inactivity fee bij IB. Je betaalt een soort tax wanneer je niet handelt. Niet vergeten dus.
pi_101336180
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:00 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Belangrijk verschil tussen IB en Lynx is de inactivity fee bij IB. Je betaalt een soort tax wanneer je niet handelt. Niet vergeten dus.
Klopt, als je onder de 25 jaar oud bent, moet je minimaal 3 USD per maand aan fees opleveren. Voor oudere beleggers is dat 10 USD per maand.

Ook moet je voor de koersen van een aantal beurzen betalen en betaal je ook extra voor informatie zoals credit ratings en fundamentals.

Als je het allemaal zo leest dan schrikt IB mogelijk af. Ik denk dat het platform vooral gewaardeerd wordt door veeleisende gebruikers die bij de systemen van Alex, Binck, ABN AMRO, RABO etcetera tegen beperkingen en irritaties aanlopen.
pi_101336554
Ik ben bij IB gestopt omdat ik bij de aanmeldprocedure vragen moest beantwoorden over de beurs. Wist niet eens het antwoord :') Ga binnenkort de aanmelding afronden.

[ Bericht 0% gewijzigd door portabel op 29-08-2011 17:32:43 ]
pi_101336956
Wat is belegger.nl langzaam zeg :X

Het zal je gebeuren met een echte site dan loop je mooi de afsluiting mis...

" 1: 17:31:55,751 ER createEngine The call of createEngine methods after the BODY onload event is supported only for DOM2 browsers. You might have reached this point, due to slow page downloads. "
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_101337838
Hoe zit het trouwens in het echt?

Kan je b.v. Lynx in gebreke stellen als hun servers te traag zijn om je orders mee te kunnen plaatsen ?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_101338276
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hoe zit het trouwens in het echt?

Kan je b.v. Lynx in gebreke stellen als hun servers te traag zijn om je orders mee te kunnen plaatsen ?
Nee. Bij aanvraag van je account moet je een vakje aanvinken waardoor je verklaart op de hoogte te zijn van het feit dat Lynx en IB er alles aan doen om een vlotte werking te garanderen maar niet aansprakelijk zijn voor schadevergoedingen indien het misloopt.

In praktijk heb ik nog geen enkele storing meegemaakt (half jaar bij Lynx).

Ik denk trouwens dat dit bij elke broker zo zal zijn.
pi_101391089
Hi,

Kan iemand het enorme verschil in broker tarieven uitleggen?

broker 1 bij een denkbeeldig pakket ¤ 1044,50
broker 2 bij hetzelfde denkbeeldige pakket ¤ 4450,00

En dan nog 10 brokers die ertussenin zitten.

Het lijkt me dat niet alleen de prijs doorslaggevend is in de keuze met welke broker je in zee gaat.

Waar zou je op moeten letten om tot een goede relatie te komen?

bvd,

N.I.M.B.Y.
pi_101423299
Trouwens het gaat best lekker :7

ARCELOR MITTAL 739 15,38 11.365,82 13,78 10.179,73 11,65%

Wel een beetje jammer dat het virtueel geld is nu :')
pi_101424215
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:30 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hi,

Kan iemand het enorme verschil in broker tarieven uitleggen?

broker 1 bij een denkbeeldig pakket ¤ 1044,50
broker 2 bij hetzelfde denkbeeldige pakket ¤ 4450,00

En dan nog 10 brokers die ertussenin zitten.

Het lijkt me dat niet alleen de prijs doorslaggevend is in de keuze met welke broker je in zee gaat.

Waar zou je op moeten letten om tot een goede relatie te komen?

bvd,

N.I.M.B.Y.
Iets meer info zou handig zijn.
In ieder geval, grootbanken zijn superduur en online-brokers meestal veel goedkoper. Die laatste moet je ook hebben want anders beleg je voor de bank en niet voor jezelf.
pi_101473054
Lynx belde mij, en de transactiekosten zijn best fors. 6 euro? :s
  donderdag 1 september 2011 @ 23:52:16 #273
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_101473232
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 23:48 schreef portabel het volgende:
Lynx belde mij, en de transactiekosten zijn best fors. 6 euro? :s
Wat had je dan in gedachten?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_101473687
Ik ben geīnteresseerd om aandelen dezelfde dag te verkopen. Dan moet ik lagere transactiekosten hebben :D
pi_101473902
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:02 schreef portabel het volgende:
Ik ben geīnteresseerd om aandelen dezelfde dag te verkopen. Dan moet ik lagere transactiekosten hebben :D
Hoe groter de transactie hoe minder je in verhouding kwijt bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')