ja klopt, je betaalt dus zeg maar over een transactie van 1000 euro aan aandelen 6.50 + (1000 * 0.1%) = 7.50 euroquote:Op donderdag 28 april 2011 10:45 schreef Knakker het volgende:
Ik zie bij Binck EUR 6.50 + 0.1%. Is dat per transactie en over de waarde van de belegging? Klopt het dat je verder bewaarloon over de waarde van je portefeuille betaalt?
Wat hierboven staat is niet helemaal waar, die order kost geen 7,50 maar 10 euro (minimum van 10 euro per transactie).quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ja klopt, je betaalt dus zeg maar over een transactie van 1000 euro aan aandelen 6.50 + (1000 * 0.1%) = 7.50 euro
het bewaarloon is 0.2% per jaar over je hele portefeuille, dus heb je bijvoorbeeld een portefeuille van 5000 euro dan is dat 5000*0.2% = 10 euro per jaar. echter wordt dit per kwartaal afgerekend, dus 2.50 euro per kwartaal.
verder heb je bij binck voor gewone aandelen in eurolanden geen extra kosten
Bij Binck is het geen probleem dat je student zonder vast inkomen bent? Kunnen brokers je ooit weigeren omdat je niet genoeg "handelservaring" hebt? Ik ben een beginnende belegger.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:31 schreef JimmyJames het volgende:
Het lukt wel redelijk met mijn beperkt vermogen bij Binck. Het grootste probleem vind ik dat je voor opties beperkt bent tot Nederland, Frankrijk en België (en van deze drie is NL nog veruit het meest optiegek, in FR heb je op sommige hoofdfondsen niet eens opties).
Officieel wel voor marginaccounts maar de aanmeldformulieren hoef je natuurlijk niet naar waarheid in te vullen. Brokers kunnen immers niet je handelsgeschiedenis verifieren en die procedures zijn ofwel het gevolg van een bepaalde wetgeving of puur ter voorkoming van allerlei telefonisch gezeik als een of andere tiener zijn account opblaast en snikkend de klantenservice lastig valt. Dan kunnen die paar euro ze gestolen worden en zullen ze het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:35 schreef Skazminko het volgende:
Kunnen brokers je ooit weigeren omdat je niet genoeg "handelservaring" hebt?
Belangrijk verschil tussen IB en Lynx is de inactivity fee bij IB. Je betaalt een soort tax wanneer je niet handelt. Niet vergeten dus.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:30 schreef portabel het volgende:
Het zou toch niks uitmaken als ik een account aanmaak bij IB ipv LYNX. Het is hetzelfde platform alleen is IB goedkoper. Ik ben wel beginner.
Wie kan mij adviseren.
Klopt, als je onder de 25 jaar oud bent, moet je minimaal 3 USD per maand aan fees opleveren. Voor oudere beleggers is dat 10 USD per maand.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:00 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Belangrijk verschil tussen IB en Lynx is de inactivity fee bij IB. Je betaalt een soort tax wanneer je niet handelt. Niet vergeten dus.
Nee. Bij aanvraag van je account moet je een vakje aanvinken waardoor je verklaart op de hoogte te zijn van het feit dat Lynx en IB er alles aan doen om een vlotte werking te garanderen maar niet aansprakelijk zijn voor schadevergoedingen indien het misloopt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hoe zit het trouwens in het echt?
Kan je b.v. Lynx in gebreke stellen als hun servers te traag zijn om je orders mee te kunnen plaatsen ?
Iets meer info zou handig zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:30 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hi,
Kan iemand het enorme verschil in broker tarieven uitleggen?
broker 1 bij een denkbeeldig pakket ¤ 1044,50
broker 2 bij hetzelfde denkbeeldige pakket ¤ 4450,00
En dan nog 10 brokers die ertussenin zitten.
Het lijkt me dat niet alleen de prijs doorslaggevend is in de keuze met welke broker je in zee gaat.
Waar zou je op moeten letten om tot een goede relatie te komen?
bvd,
N.I.M.B.Y.
Wat had je dan in gedachten?quote:Op donderdag 1 september 2011 23:48 schreef portabel het volgende:
Lynx belde mij, en de transactiekosten zijn best fors. 6 euro? :s
Hoe groter de transactie hoe minder je in verhouding kwijt bent.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:02 schreef portabel het volgende:
Ik ben geīnteresseerd om aandelen dezelfde dag te verkopen. Dan moet ik lagere transactiekosten hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |