Nou blijkt weer dat communicatie best moeilijk is allemaal!
Ik heb dus gisteren in het ziekenhuis zelf gevraagd wat er nu gaat gebeuren. die arts daar heeft mij netjes verteld hoe het nu qua medicatie enzo verder gaat. Hij heeft de huisarts gebeld en daar moest ik dan heen.
Bij de huisarts dacht ik mijn eerste spuit te krijgen, maar hij heeft die medicijnen niet op voorraad dus receptje meegekregen voor de spuitjes. Ik wist toen van de arts in het ziekenhuis al dat ik ook pilletjes zou krijgen, maar ik wist ook dat alles via de trombosedienst wordt gedaan. Bij de huisarts werd ook gezegd dat zij mij hebben aangemeld bij de trombosedienst en dat zij langs zouden komen voor instructies.
Nou ja ik naar huis en m'n ding doen, maar geen trombosedienst

. Net gebeld, blijkt dat de trombosedienst morgen langs zou komen (niet even bellen of dat wel uitkomt ofzo!), dus ik zeg, "oh en krijg ik dan ook die pilletjes van jullie?' Zij helemaal verbaasd

, blijkt dat ik dus dat ik volgens de trombosedient van de huisarts een overzichtsbrief met mijn medicatie voor 3 dagen had moeten mee krijgen én de spuitjes (fraxiparine) én de pilletjes (naam even kwijt)! Bovendien had ik meteen moeten beginnen. de trombosedienst komt alleen mijn bloed afnemen, zij geven geen instructie over de medicatie, zij geven geen medicatie zij meten alleen je bloed en zeggen dan of je de dosering moet aanpassen of niet. En om het een en ander te kunnen meten moest is dus al gisteren zijn begonnen met de spuitjes en pillen!
Nou ja via de huisarts nu die pillen ook geregeld en dus net een spuitje toegediend. Nu ben ik geen mietje, maarja in jezelf spuiten is toch een beetje vreemd. Maar dit valt echt super mee! Je voelt er vrijwel niets van! Dat is dan wel weer fijn.
De trombosedienst komt nu vrijdag pas omdat ik dan volop bezig ben met de medicatie.
Wat een gedoe zeg, huisarts => ziekenhuis => huisarts =. trombosedienst = huisarts.
Ik snap ook het nut niet zo van een aparte trombose dienst als zij dus niet voor medicatie zukken zorgen. Ik heb er even naar gevraagd en zij kijken dus naar mijn bloed en zeggen dan bijvoorbeeld; spuitje eraf pilletje erbij. Nou dat krijg je dan op een kaart, daarmee moet je naar de huisarts, die moet weer een receptje naar de apotheek sturen en dan kan je dus weer je medicijnen halen!
Ik zou zeggen dat je gewoon met die kaart van de trombosedienst naar de apotheek mag gaan en dat de huisarts dan wel een melding krijgt van welke medicijnen je nu krijgt. Alsof de huisarts de medicatie gaat tegenspreken.
Ik vind het ook onhandig dat ik dus 's ochtends die spuitjes moet nemen (liefst zo vroeg mogelijk, rond 8 uur) en die pilletjes moeten dan weer om 18:00 uur. Bij de huisarts werd gezegd dat ik dat zelf mocht weten als het maar elke dag op het zelfde tijstip is!
Nou ja, het is niet anders, maar de communicatie is echt bizar slecht, alsof ik alles maar kan ruiken zeg!