Weten ze dan ook wat voor risico ze lopen qua bewindslieden? Als ik zie wat de PVV aan kandidaat-Kamerleden bij elkaar heeft geschraapt zou ik toch denken dat het idee van de PVV als regeringspartij op zijn minst wat voorbarig is.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook niet als breekpunt, dat zeggen ze aleen maar... En zelfs al is het een breekpunt voor ze, voor VVD en CDA is het dat niet.
Ik blijf erbij: VVD en CDA staan te pópelen om met de PVV te gaan regeren.
Een formatie die die van Van Agt-I (duur: 208 dagen) volledig doet vergeten, denk ik.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een hoofdstuk uit een heel dik boek ben ik bang
Ze zijn er eerder ingetrapt bij een nog groter zootje ongeregeld. En toen dat niet goed werkte hebben ze zelfs D'66 nog onder druk gezet door te zeggen "of jullie doen met ons mee of we gaan toch weer terug naar de LPF".quote:Op maandag 10 mei 2010 18:51 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Weten ze dan ook wat voor risico ze lopen qua bewindslieden? Als ik zie wat de PVV aan kandidaat-Kamerleden bij elkaar heeft geschraapt zou ik toch denken dat het idee van de PVV als regeringspartij op zijn minst wat voorbarig is.
Ik ook niet. Ze zijn te vroeg omhooggeschoten. In mijn optiek hebben ze nu hun grotere winst te danken aan het feit dat mensen eindelijk zien dat ze met Wilders geen stap verder komen. Dan is de VVD het alternatief.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zie de VVD niet groter worden dan het CDA
Ik denk vooral dat dit komt doordat het erg is uitgelicht door de media.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:51 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Weten ze dan ook wat voor risico ze lopen qua bewindslieden? Als ik zie wat de PVV aan kandidaat-Kamerleden bij elkaar heeft geschraapt zou ik toch denken dat het idee van de PVV als regeringspartij op zijn minst wat voorbarig is.
Dus het kan niet. Dat werkt idd alleen als politici over partijgrenzen heen kunnen stappen en niet krampachtig hun eigen groepje kiezers willen bevoordelen. En dat laatste is nou precies wat de grote partijen weer volop doenquote:Op maandag 10 mei 2010 23:12 schreef presta het volgende:
Gewoon een minderheidskabinet met wisselende gedoogsteun.
Kan heel goed als de politici 'ns een keer in het belang van land en burgers aan de gang zou gaan.
VVD krijgt mijn stem dus niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
VVD staat open voor gedoogsteun PVV aan nieuw kabinet
Hij wil gewoon de PVV verder leegzuigen om de grootste te worden. Vervolgens wordt de AOW-leeftijd toch wel het breekpunt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
Erg jammer, dit is reden om serieus te overwegen anders te stemmen dan de afgelopen 25 jaarquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik denk beiden, waarvan de eerste groep geen trouwe stemmers zijn, en de tweede waarschijnlijk wel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:37 schreef speknek het volgende:
Ben benieuwd of dit PVVers afsnoept, of dat mensen massaal van de VVD wegrennen om strategisch PvdA/D66 te gaan stemmen.
Slechte zet. Ik denk dat ze meer zwevende kiezers afschrikken dan dat ze kiezers van de PVV wegsnoepen. En linkse stemmers zullen eerder voor Cohen gaan dan Halsema of Roemer, om Wilders maar uit de regering te houden.quote:
Goed punt eigenlijk, progressief liberalen zullen misschien wel richting D66/GL gaan (want kabinet VVD/CDA/PVV zal niet progressief liberaal zijn, maar eerder conservatief).quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Slechte zet. Ik denk dat ze meer zwevende kiezers afschrikken dan dat ze kiezers van de PVV wegsnoepen. En linkse stemmers zullen eerder voor Cohen gaan dan Halsema of Roemer, om Wilders maar uit de regering te houden.
Gaat averechts (hihi) werken dit.
Valt me ernstig tegen van Rutte dat hij graag met die extreemrechtse idioten samen wil werkenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ben je nou echt zo naief? Als het CDA de PVV uit had willen sluiten hadden ze dat allang gedaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Valt me ernstig tegen van Rutte dat hij graag met die extreemrechtse idioten samen wil werken.
Nu maar hopen op het gezonde verstand van het CDA.
Ja maar het CDA heeft nog een vrij grote achterban die veel waarde hecht aan zaken als vrijheid van godsdienst. Dat de top daar wat minder mee heeft weet ik ook wel maar dat kan nog aardig opbreken mocht het op onderhandelingen aankomen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo naief? Als het CDA de PVV uit had willen sluiten hadden ze dat allang gedaan.
Hij wil regeren en zijn beleid uit voeren, dan ligt de PVV het meest voor de hand.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Valt me ernstig tegen van Rutte dat hij graag met die extreemrechtse idioten samen wil werken.
Nu maar hopen op het gezonde verstand van het CDA.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |