abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81243761
quote:
Rutte ziet het niet zo zitten met PvdA
DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte ziet het niet zo snel gebeuren dat zijn partij samen met de PvdA een nieuw kabinet vormt na de verkiezingen volgende maand. Beide partijen zijn in de peilingen in een nek-aan-nekrace verwikkeld.

Volgens Rutte zijn de verschillen tussen de sociaaldemocraten en de liberalen te groot, vooral als het gaat om bezuinigingen.
De VVD'er stelt dat maandag in een interview met De Dagelijkse Standaard, een site voor actueel politiek, economisch en cultureel commentaar en opinie. Rutte geeft af op het programma van de PvdA, dat hij leest als ''een hele lange uitsluitingsbrief''.

Die doet volgens hem denken aan 'De langste zelfmoordbrief in de geschiedenis', het ultralinkse verkiezingsprogramma van de Engelse Labourparty in 1983, dat leidde tot een grote overwinning van de Conservatieven, aldus Rutte.
Mark, wat doe je ? De peilingen stijgen 'm naar het hoofd. Het is überhaupt weer mogelijk om een 3partij-coalitie op te zetten en dan gaat ie alweer lopen blaaskakelen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_81243980
Cohen heeft de VVD ook al min of meer uitgesloten. Nog niet letterlijk, maar alles wat hij zo'n beetje gezegd heeft, was tegen de VVD. De verschillen zijn ook wel heel erg groot. Hopelijk groeit de VVD nog wel verder.
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 10:32:01 #3
249559 crew  Lavenderr
pi_81244134
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:26 schreef Schuifpui het volgende:
Cohen heeft de VVD ook al min of meer uitgesloten. Nog niet letterlijk, maar alles wat hij zo'n beetje gezegd heeft, was tegen de VVD. De verschillen zijn ook wel heel erg groot. Hopelijk groeit de VVD nog wel verder.
Cohen heeft de PVV ook uitgesloten.
Rutte de PvdA.
Nu even afwachten wie het CDA uit gaat sluiten.

Het gaat nog spannend worden de komende 4 weken.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:33:10 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_81244161
Groot gelijk Mark, zo trek je misschien nog wat PVV stemmers weg.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_81244253
Nu spreekt hij zichzelf tegen. Hij is degene die de laatste tijd de hele tijd riep dat hij geen enkele partij uitsluit. Nu doet hij dat hier ook niet letterlijk(daar ben je politicus voor) maar het komt er wel op neer.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81246422
Allemaal een spelletje. Rutte probeert nog meer kiezers aan de rechterflank te winnen.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2010 @ 11:49:19 #7
230491 Zith
pls tip
pi_81246623
Gewoon een tactiek om een 2kamp-strijd te creeren waar alleen de PVDA en VVD van zullen profiteren (waar het vroeger om CDA en PVDA ging).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 10 mei 2010 @ 11:54:24 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81246851
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:18 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Mark, wat doe je ? De peilingen stijgen 'm naar het hoofd. Het is überhaupt weer mogelijk om een 3partij-coalitie op te zetten en dan gaat ie alweer lopen blaaskakelen.
Hoe is het in vredesnaam blaaskaken als hij simpelweg opmerkt dat hij de verschillen tussen beide programma's wel héél ver vindt verschillen om er een coalitie uit te krijgen? Mij lijkt het vooral eerlijk.
Laffe huichelaar
  maandag 10 mei 2010 @ 11:55:19 #9
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81246888
Och, dat deden PvdA en CDA ook de vorige keer.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 11:57:39 #10
249559 crew  Lavenderr
pi_81246981
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:49 schreef Zith het volgende:
Gewoon een tactiek om een 2kamp-strijd te creeren waar alleen de PVDA en VVD van zullen profiteren (waar het vroeger om CDA en PVDA ging).
pi_81247296
Komt VVD-CDA-PVV weer een stap dichterbij
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  maandag 10 mei 2010 @ 12:08:02 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81247379
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:05 schreef Amos_ het volgende:
Komt VVD-CDA-PVV weer een stap dichterbij
Niet zolang PVV de AOW als breekpunt heeft.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_81247417
Dat loopt ook nog wel los.

Worden hele interessante verkiezingen zo, met de dag meer.
  maandag 10 mei 2010 @ 12:11:02 #14
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81247475
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:09 schreef Amos_ het volgende:
Worden hele interessante verkiezingen zo, met de dag meer.
Dat vráágt gewoon om een anti-climax.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_81247589
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:11 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat vráágt gewoon om een anti-climax.
\

Dat CDA, VVD en PvdA toch stiekem ineens samengaan ja
  maandag 10 mei 2010 @ 12:14:21 #16
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_81247590
Strategische zet om een tweekamp te creëren inderdaad en het past bij de wens van de meeste VVD-kiezers om liever met het CDA te regeren dan met de PvdA. Op deze manier halen ze bovendien de zwevende kiezers binnen die normaliter CDA stemmen en een hekel hebben aan de PvdA.
pi_81247608
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:14 schreef Pool het volgende:
Strategische zet om een tweekamp te creëren inderdaad en het past bij de wens van de meeste VVD-kiezers om liever met het CDA te regeren dan met de PvdA. Op deze manier halen ze bovendien de zwevende kiezers binnen die normaliter CDA stemmen en een hekel hebben aan de PvdA.
En ook PVV-stemmers met twijfel.
pi_81248306
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:36 schreef Jac0bus het volgende:
Nu spreekt hij zichzelf tegen. Hij is degene die de laatste tijd de hele tijd riep dat hij geen enkele partij uitsluit. Nu doet hij dat hier ook niet letterlijk(daar ben je politicus voor) maar het komt er wel op neer.
Hij sluit de PvdA ook niet uit. Hij zegt alleen dat de kans klein is.
pi_81248891
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Hij sluit de PvdA ook niet uit. Hij zegt alleen dat de kans klein is.
Wat ik al zei: hij is politicus. Dan is zijn taak door dingen te zeggen, zonder het daadwerkelijk te zeggen. Lekker die bedekte termen. Hij zei het dus niet letterlijk, maar bedoelde het wel zo.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  maandag 10 mei 2010 @ 12:54:50 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_81248998
Ik hoop dat het een politiek spelletje is om de kiezers tussen de PvdA en VVD te verdelen. Want als het verkiezingsprogramma van de PvdA een lange zelfmoordbrief is, dan is regeren met de PVV een schietgebedje.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_81249336
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:54 schreef speknek het volgende:
Ik hoop dat het een politiek spelletje is om de kiezers tussen de PvdA en VVD te verdelen. Want als het verkiezingsprogramma van de PvdA een lange zelfmoordbrief is, dan is regeren met de PVV een schietgebedje.
Ik hoop het niet. Ik zie als VVD'er een coalitie met de PvdA absoluut niet zitten.

Let wel, met een PvdA zoals in de jaren '90 onder Kok had ik kunnen leven (ook niet mijn voorkeur, maar goed). Niet de partij die ze nu zijn.
pi_81249571
Als er geen paars komt kan het CDA ook weer blij zijn.

De komst van de PVV is natuurlijk een uitgelezen kans voor de VVD om een aantal delen van haar agenda die altijd op een laag pitje stonden uit te voeren. Een rechts kabinet is voor hen een geschenk uit de hemel. En aangezien zij de middelste partij in de coalitie zullen zijn zal het programma van de VVD ook wel domineren.

[ Bericht 32% gewijzigd door Picchia op 10-05-2010 13:23:29 ]
  maandag 10 mei 2010 @ 13:10:29 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_81249631
Ik ben het met je eens dat de PvdA onder Hamer en Cohen niet bepaald een goede verandering heeft doorgemaakt, maar tijdens Paars was de PvdA verreweg de grootste partij, dat kan nu andersom zijn en D66 is onder Pechtold wel wat naar rechts opgeschoven. Daarbij is de PvdA niet best, maar als liberaal is dat altijd nog beter dan de conservatieve gruwel van CDA en PVV.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_81250257
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:10 schreef speknek het volgende:
Ik ben het met je eens dat de PvdA onder Hamer en Cohen niet bepaald een goede verandering heeft doorgemaakt, maar tijdens Paars was de PvdA verreweg de grootste partij, dat kan nu andersom zijn en D66 is onder Pechtold wel wat naar rechts opgeschoven. Daarbij is de PvdA niet best, maar als liberaal is dat altijd nog beter dan de conservatieve gruwel van CDA en PVV.
Ik heb niet de indruk dat met de PvdA een goede deal valt te maken over het ontslagrecht, de AOW, de Wajong, belastingverlaging, of bezuinigen in het algemeen. Daarbij is de PvdA onbetrouwbaar en lijkt alleen te handelen uit partijpolitieke overwegingen. Ik heb liever niet dat de VVD met een dergelijke partij in een coalitie zit. Dan nog liever het CDA inderdaad. Een kleine CDA. Sowieso vraag ik me af wat er zo liberaal is aan de PvdA.
  maandag 10 mei 2010 @ 13:41:41 #25
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81250801
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:18 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Wat een domme reactie. Als je de programma's naast elkaar legt, zie je met name het enorme verschil in opvatting over nivelleren. De VVD zal op dat punt nooit toegeven, de PvdA ook niet. Dus natuurlijk zal hij dit zeggen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')