Wat een ochtend

sorry voor het lange verhaal... samenvatting onderaan:
Vandaag zouden tinuviel, Jair en ik naar het Duitse Consulaat in Amsterdam gaan. Tinu's paspoort verlengen, en een Duits paspoort voor Jair aanvragen. Dus gisteravond nog besproken: half acht de deur uit, half negen bij het consulaat, lekker op tijd, kan tinu nog foto's laten maken, afspraak is om 09:00.
1) Tinu was om half acht nog lang niet klaar

goed, geen stress, gaan we redden.
2) Bedenkt ze zich terwijl de tram eraan komt: heb ik nog saldo op m'n chipkaart? Gelukkig: snel opgeladen, tram gehaald
3) Aangekomen in A'dam even gezocht, half negen precies (!) bij het consulaat. Bleek dat de afspraak ook om half negen al was
4) Check van de papieren (het blijven Duitsers

). Blijkt 1 document niet aanwezig: of ik even naar huis wil gaan

dus naar de tram gehold (net gemist), volgende tram genomen, thuis het papiertje gevonden, de stad weer in gereden.
5) Er schijnt iets met fietsers te zijn vandaag, iets roze en met veel entourate. Geen idee wat, maar de hele f*cking stad is afgezet, chaos en paniek alom. Nu ben ik redelijk brutaal, dus ben gewoon om dingen heen geslalomd, half over het museumplein gereden (

) en de auto zonder te betalen op de stoep voor het consulaat neergeplempt
6) Papiertje overhandigd, bijna klaar: mag tinu gaan betalen... jawel: niet genoeg cash

terwijl ik gisteravond nog tegen haar zei: neem genoeg mee, je weet maar nooit...
7) Dichtstbijzijnde betaalautomaat: buiten dienst. Betaalautomaat 2: buiten dienst. Betaalautomaat 3: gelukt. Terugwandelen: "schat, ik ben de weg kwijt". Nou ja
8) Nadat alles op het consulaat was afgehandeld, kon ik met Jair en de auto weer naar huis (geen boete!). Duurde vanwege alle afzettingen ruim 3 kwartier, wat normaliter 20 minuten was geweest
Tinu heeft zo een sollicitatiegesprek, ik ben thuis en Jair ligt te slapen. Maar ik ben me toch een portie pissig...
Samenvatting: tinuviel is vergeetachtig en Amsterdam is een hel als de helft van de wegen zijn afgezet.