Zou goed kunnen hoor Hakim.
En ik kan me erg goed voorstellen dat je pissig bent dat Marokkanen vaak de schuld krijgen van allerlei problemen, zeker als je zelf een eerlijk leven leidt.
Maar als ik eerlijk ben, denk ik dat je meer pissig moet zijn op de groep criminele Marokkanen... als zij het al niet verpest hadden, dan zouden die Nederlandse overvallers weinig kans maken met hun nep-accent.
De beste manier om te zorgen dat de Marokkaanse gemeenschap weer in een goed daglicht komt te staan, is wanneer dezelfde gemeenschap helpt Nederland veiliger te maken. Zo'n 85% van de Marokkanen krijgt nooit te maken met de politie, zo'n 15% wel (sommigen weinig, anderen heel veel)...
Laat je niet langer gijzelen door die 15% of door het idee dat je niet de vuile was hoort buiten te hangen.
Het is verdorie net als in de thuissituatie van veel moslims; de minderheid dicteert de meerderheid in eigen land.
Het is bijna alsof de meeste moslims tot een minderheid willen blijven behoren, door niet op te staan tegen die paar parasieten binnen jullie samenleving.
En ja, dat kon eerder nog omdat wij van links Nederland (maar ook nog van enkele rechtsere partijen) het opnemen voor de goedwillende moslims. Maar uiteindelijk verandert er niets als de moslims zich niet keihard opstellen tegenover de criminelen uit eigen gelederen. Het enige dat wel veranderd is dat rechts Nederland groeit zolang er geen duidelijke oppositie is tegenover de criminelen met islamitische achtergrond.
Marrouch doet zijn best... maar staat nog behoorlijk alleen.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.