Zoncolan, la gran vittoria di BismarckL'Aia, 24 maggio 2010Drie jaar na dato van de overwinning van Simoni schrijft Bismarck de derde beklimming ooit van de Zoncolan op zijn naam. Een uitgelaten Bismarck verklaarde dat hij de overwinning aan Gilberto Simoni opdraagt. "Natuurlijk had hij drie op drie moeten scoren, maar de legende leeft voort en toen ik mijn opstelling noteerde dacht ik aan hem.''
Hij was de enige met de top drie in de juiste volgorde. "Voor een groot deel is dat geluk, al had ik van tevoren bedacht dat Basso alleen weg zou rijden en Evans en Scarponi bij elkaar zouden blijven waarbij Evans het eindsprintje zou winnen. Het pakte niet precies zo uit, maar de rangschikking bleef hetzelfde.''
Het is zijn eerste dagzege sinds deelname in de Fok! Prono en na zo'n legendarische bergetappe zijn de verwachtingen natuurlijk hooggespannen. "Iedere overwinning is er één en ik bekijk het dag per dag. Ik hoop het zondag in de tijdrit weer goed te doen en mik op een top 10 notering aan het einde van het seizoen."