Staar je niet blind op die 120 minuten die er volgens de fabrikanten op een enkellaags DVD past. De bitrate van video op een DVD is variabel, en in de hoogste kwaliteitsstand past er echt maar 60 minuten video op een enkellaags DVD.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:05 schreef andreas612 het volgende:
Ik probeer een groot videobestand op een dvd te branden, nu heeft m'n dvd max. 4.7GB aan ruimte en 120min. (al zegt ie op de pc 150 min.). De film is 161min. en 8,8GB. Hoe kan ik dit bestand (mkv) op de beste manier branden op een dvd zonder kwaliteitsverlies?
Gr. Andreas
heb 'm gedownload als 8.58 GB (de 8,8 was dus een foutje)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:27 schreef Riparius het volgende:
[..]
Staar je niet blind op die 120 minuten die er volgens de fabrikanten op een enkellaags DVD past. De bitrate van video op een DVD is variabel, en in de hoogste kwaliteitsstand past er echt maar 60 minuten video op een enkellaags DVD.
Je hebt waarschijnlijk een film gedownload die rechtstreeks (zonder conversie) is geript van een dubbellaags DVD. Als je deze film zonder kwaiteitsverlies op DVD wil zetten moet je dus ook een dubbellaags DVD gebruiken. Wat is het bestandsformaat eigenlijk van de film zoals je die nu hebt?
OK, maar met 'formaat' bedoelde ik het bestandstype. Wat voor bestand is het nou? Een .iso wellicht?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:40 schreef andreas612 het volgende:
[..]
heb 'm gedownload als 8.58 GB (de 8,8 was dus een foutje)
Een .mkv.. staat in de OPquote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:04 schreef Riparius het volgende:
[..]
OK, maar met 'formaat' bedoelde ik het bestandstype. Wat voor bestand is het nou? Een .iso wellicht?
Ah, zo. Dat had ik even gemist. Dan is de volgende vraag aan TS wat hij nu precies wil met het bestand. Als het een HD bestand is, dan is het sowieso niet zonder conversie en kwaliteitsverlies op een DVD te zetten als het de bedoeling is dat die DVD ook in elke normale DVD speler is af te spelen. TS valt dus in ieder geval in de categorie van mensen die klakkeloos van alles downloaden zonder te weten wat het precies is en wat ze er mee moeten doen.quote:
Dan zal je film moeten converteren naar DVD-formaat (MPEG2 in .vob-bestanden) en dan krijg je dus kwaliteitsverlies.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:43 schreef andreas612 het volgende:
het is een mkv bestand van HD kwaliteit (1080p). En ik wil 'm dus graag beneden in de woonkamer kunnen afspelen in een gewone dvd speler. TS is inderdaad niks.
Maar als ik m in die mediaspeler wil afspelen, dan moet ik 'm toch eerst op een schijfje zien te branden?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:48 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dan zal je film moeten converteren naar DVD-formaat (MPEG2 in .vob-bestanden) en dan krijg je dus kwaliteitsverlies.
Als je geen kwaliteitsverlies wil moet je een mediaspeler regelen die HD bestanden kan afspelen.
Nee, het interessante van een mediaspeler is nou juist dat dat niet hoeft. Daarmee kun je ook bestanden rechtstreeks vanaf een harde schijf afspelen. Dat kan een harde schijf zijn in de mediaspeler zelf, een externe harddisk die je bijvoorbeeld via USB op de speler aan kunt sluiten, of - afhankelijk van de mogelijkheden van de speler - een harde schijf in je (thuis)netwerk. Een beetje mediaspeler heeft een HDMI uitgang voor aansluiting op een HDTV en kan ook alle gangbare (en niet zo gangbare) HD formaten aan.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:30 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Maar als ik m in die mediaspeler wil afspelen, dan moet ik 'm toch eerst op een schijfje zien te branden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |