Ik neig naar stromingen binnen christelijke religies.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:22 schreef nokwanda het volgende:
Maar hoe zit dat dan met bijvoorbeeld de Pinkstergemeente (naar mijn idee een sekte) of de Zevendedags Adventisten of zelfs Jehova getuigen?
Zijn dat nou sekten of gewoon stromingen binnen de christelijke religies?
waarom dan? waarom moet daar een sekte zijn?quote:Op zondag 9 mei 2010 11:41 schreef Pantoffelsalade het volgende:
in Nederland weet ik het niet maar vlak over de grens in Duitsland moet er wel een sekte zijn... helemaal afgelegen in het bos in een groot wit huis
quote:Op zondag 27 december 2009 18:04 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik vind het nogal sektarisch overkomen allemaal, vooral na die posts van IngridBloem. Ik heb ook even op dat forum van Desteni gekeken....
Ook heb ik op die blog van IngridBloem gekeken en ik vraag me af of die 'D' in dit stukje het zoontje van Ingrid Bloem is. Zo ja, dan kan ik me heel goed voorstellen dat hij bang is voor monsters, omdat zijn moeder er op zo'n manier mee omgaat.
Jaren geleden ben ik zelf een keer naar een introductiedag van een sektarisch iets geweest, namelijk:
Landmark
Ik werd meegesleept door een vage kennis die al lid was. En tja, nieuwsgierig als ik ben, ben ik dus meegegaan
. Ik had toen nog nooit van Landmark gehoord, maar de manier waarop hij erover praatte, kwam het op mij meteen over als een sekte, maar hij ontkende dat (uiteraard).
Nou, het was een erg indrukwekkende dag. De helft van het publiek was al lid en de andere helft was introducee. Er werd een aantal toespraken gehouden en ik merkte dat de leden ontzettend gebrainwashed waren en dat er alles aan gedaan werd om de niet-leden ook te hersenspoelen.
Tijdens een van de pauzes zat een man me heel raar aan te kijken, manisch zelfs. Toen zei hij ineens:
"Wauw, wat heb jij een mooi aura!"
![]()
Wat ik ermee wil zeggen is, dat de posts van IngridBloem hier en van wat ik op dat Desteni-forum heb gelezen net zo gebrainwashed op mij overkomen als de mensen die ik bij Landmark heb ontmoet.
geen idee ik weet alleen dat daar zijn, heel af en toe vang je een glimp van ze op.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:47 schreef Flammie het volgende:
[..]
waarom dan? waarom moet daar een sekte zijn?
Landmark! Ja, dat is een sekte, daar is een kennis van ons helemaal in opgeslokt en nooit meer de oude geworden.quote:
Hari Crisna ofzo =)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:47 schreef DroogDok het volgende:
De gasten met die roze jurken en belletjes die op straat zingen.
Kun je daar iets meer over vertellen?quote:Op zondag 9 mei 2010 21:23 schreef Geluk het volgende:
Landmark! Ja, dat is een sekte, daar is een kennis van ons helemaal in opgeslokt en nooit meer de oude geworden.
quote:Op maandag 10 mei 2010 00:32 schreef Pantoffelsalade het volgende:
oo de Hare Krishna vertel mij wat
hare krishna hare krishna krishna krishna hare hare hare rama hare rama rama rama hare hare
![]()
vergeet zeker de aflevering niet met Valerio Zeno niet.
De Hare Krishna zijn wel heel beleefd en je mag lekker met ze meedansen op de dam!
Zodra je uit de gemeenschap gestoten wordt als je van je geloof valt, de gemeenschap dermate invloed op zijn leden uitoefent dat zij leden kunnen overtuigen (verbieden) om contact te hebben met vrienden en familie en je actief nieuwe leden moet werven vind ik dat het onder een sekte geschaard kan worden.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik neig naar stromingen binnen christelijke religies.
Bij sekten denk ik aan Lou de Palingboer, Jonestown, Scientology e.d.
Wat zie je die mensen daar doen dan? En weet je ook het adres/de plaatsnaam?quote:Op zondag 9 mei 2010 13:33 schreef Pantoffelsalade het volgende:
geen idee ik weet alleen dat daar zijn, heel af en toe vang je een glimp van ze op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |