abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81110658

Molukse jongeren ketenen zich vast aan Indonesische Ambassade

DEN HAAG – Molukse jongeren ketenen zich vandaag rond 10.30 uur vast met
zogenaamde ‘lock-ons’ aan de hekken van de Indonesische Ambassade aan de
Tobias Asserlaan te Den Haag. Hiermee spelen ze in op het thema van ‘4 en 5 mei’
en vragen om vrijlating van Molukse gewetensgevangenen in Indonesië die voor
het uitten van hun mening opgepakt en mishandeld zijn.
Het Molukse volk leeft anno 2010 nog steeds niet in vrijheid, maar in onderdrukking.

De actie.

Door gebruik van de lock-ons duurt het lang voordat de politie de jongeren verwijderd heeft,
daar het volgens procedures heel voorzichtig te werk moet gaan. De jongeren breken de actie
niet af op verzoek en gaan door tot zij meegenomen worden naar het bureau. Er wordt gebruik
gemaakt van stadionfakkels ,spandoeken en een 11 meter lange Zuid Molukse vlag.

Andere Molukse jongeren gaan ter ondersteuning flyeren op de festivals in Zwolle, Groningen en Assen.
Zij zetten mensen op de foto die de actie steunen. Deze foto’s zijn te zien op www.twitter.com/photo4maluku

President Yudhoyono niet welkom.

Zolang Indonesië mensenrechten blijft schenden, zijn de Molukse mensenrechtenorganisaties
PAK en FKMCPR van mening dat president Yudhoyono niet welkom moet zijn in Nederland om zaken te doen.
Zijn komst wordt verwacht in oktober, maar Molukse jongeren verzetten zich hier tegen tot zijn komst wordt afgezegd.

Amnesty International

Op dit moment zitten er 71 Molukse gewetensgevangenen vast omdat ze gebruik hebben gemaakt
van de vrijheid op mening en meningsuiting. Zij hebben voor vreedzame acties, zoals het hijsen van
een Zuid Molukse vlag, buiten proportionele straffen gekregen tot wel 15 jaar. Door het hijsen van de vlag lieten
de gewetensgevangenen zien dat zij liever in vrijheid leven, zonder en los van de Indonesische onderdrukking.
En net als het ‘Nationaal Comité 4 en 5 mei’ vinden de jongeren dat ‘vrijheid wereldwijd’ overal moet gelden.

BIJ HUN ARRESTATIES EN IN DETENTIE ZIJN ZIJ MISHANDELD EN GEMARTELD.
DIT IS BEVESTIGD IN DE RAPPORTEN VAN AMNESTY INTERNATIONAL EN HUMAN RIGHTS WATCH!

Oproep Harry van Bommel: Aandacht marteling Molukkers

(Bevat beelden van mishandeling en marteling door het Indonesische leger van Molukse gevangenen)

Tweede Kamer

Ook de Tweede Kamer vindt dat er mensenrechten worden geschonden. Zo zegt Harry van Bommel (SP):
”De gevangenen moeten onmiddellijk vrij worden gelaten! Dit heb ik tijdens mijn werkbezoek in Indonesië kenbaar gemaakt aan de Indonesische regering. Maar ook aan de Nederlandse regering. Verder moeten gevangenen op Java onmiddellijk teruggeplaatst worden in Ambon, want zo ver van familie is een extra straf.” De SP heeft zich altijd hard gemaakt voor de Molukse gewetensgevangenen. Ook het CDA, ChristenUnie en de PvdA vinden de situatie van de gevangenen en in de Molukken zorgelijk.

"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen dan dooft het licht.."
"Madju Terus!"
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:07:24 #2
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_81110838
Ach, vrijheid is sowieso een subjectief begrip.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_81110839
Beter ga je daar actievoeren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:08:41 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81110890
Beter zoek je er een andere dag voor uit.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_81110896
5 mei is geen internationaal aangewezen dag om vrijheid te vieren, dit wordt alleen in Nederland gedaan
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:10:28 #6
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_81110980
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:08 schreef Metalfrost het volgende:
5 mei is geen internationaal aangewezen dag om vrijheid te vieren, dit wordt alleen in Nederland gedaan
In Mexico ook, Cinco de Mayo.
Nouja, het einde van de oorlog. De werkelijke bevrijdingsdag is 16 september pas...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_81111299
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:07 schreef Hukkie het volgende:
Ach, vrijheid is sowieso een subjectief begrip.
Ja, het wordt tijd dat de moffen weer binnenvallen.. Weten jullie ook weer meteen wat vrijheid is..
Vraag het desnoods aan je grootouders
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen dan dooft het licht.."
"Madju Terus!"
pi_81111344
onvrijheid?!
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:20:11 #9
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_81111376
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:18 schreef Tallywhacker het volgende:

[..]

Ja, het wordt tijd dat de moffen weer binnenvallen.. Weten jullie ook weer meteen wat vrijheid is..
Vraag het desnoods aan je grootouders
Ik doelde eigenlijk meer op de controledrift van onze overheid tegenwoordig.
DeviantArt
pi_81111409
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:20 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk meer op de controledrift van onze overheid tegenwoordig.
Daarom heet het ook 'overheid', 'regering' en 'bestuur'
hoewel er enig verschil zit tussen alle drie de woorden
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:24:15 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_81111579
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:20 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Jaja, geef het beestje maar een naampje. Bottom line is dat we steeds meer gecontroleerd worden. En dat maakt vrijheid subjectief.
DeviantArt
pi_81111695
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 07-05-2010 12:37:38 ]
"Madju Terus!"
pi_81111725
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:24 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jaja, geef het beestje maar een naampje. Bottom line is dat we steeds meer gecontroleerd worden. En dat maakt vrijheid subjectief.
De maatschappij is inderdaad niet 'vrij' te noemen. Je wordt voortdurend vastgezet.

Maar ligt dat dan ook niet een beetje aan de burger? Bedoel, als we met z'n allen moestuinen gingen houden, een cursus EHBO volgen, zelf biodiesel produceren; praktische basisbeginselen met een een modern tintje. Dan zou je een andere vorm van vrijheid mogen ervaren.
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:30:27 #14
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_81111865
Welke kant wil TS op met dit topic? En waarom staat het in NWS?
DeviantArt
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:31:08 #15
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_81111897
Die molukkers zijn natuurlijk keihard genaaid door Nederland, maar nu lacht iedereen erom.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_81112000
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:20 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Een falende overheid ja.. (Integratie/ 5 miljard uitlenen ondanks bezuinigingen/ etc.)

Regeringen (Bak Ellende 1 t/m 4)

en bestuur (zakkenvullers en bonussen inc. oprotpremies en wachtgeld betaald door de belastingbetaler)

Oja criminelen die op verlof worden gestuurd.. Inderdaad.. Vrijheid is subjectief

Feit blijft! Waarom de mond vol over vrijheid van meningsuiting/ elk volk heeft recht op zelfbeschikking/ viering vrijheid na 5 jaar bezetting.. Maar op 5 mei moeten Molukkers maar ff stil zijn..
"Madju Terus!"
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:37:08 #17
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_81112151
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:33 schreef Tallywhacker het volgende:

[..]

Een falende overheid ja.. (Integratie/ 5 miljard uitlenen ondanks bezuinigingen/ etc.)

Regeringen (Bak Ellende 1 t/m 4)

en bestuur (zakkenvullers en bonussen inc. oprotpremies en wachtgeld betaald door de belastingbetaler)

Oja criminelen die op verlof worden gestuurd.. Inderdaad.. Vrijheid is subjectief

Feit blijft! Waarom de mond vol over vrijheid van meningsuiting/ elk volk heeft recht op zelfbeschikking/ viering vrijheid na 5 jaar bezetting.. Maar op 5 mei moeten Molukkers maar ff stil zijn..
Op de Molukken hoeven ze van mij niet stil te zijn hoor.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_81148000
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:37 schreef mazaru het volgende:

[..]

Op de Molukken hoeven ze van mij niet stil te zijn hoor.
Dat zijn ze ook niet, echter worden ze opgepakt, krijgen ze tot 25 jaar cel plus marteling..
Zou jij dat ook doen, als jij wist wat de gevolgen waren?

Toch blijft het wel leuk, om jouw reactie te lezen..

4000 militairen met hun gezin wilden destijds naar de Molukken, maar zowel de RI, als Nederland verboden dat en laatste haalde ze hierheen.. En nu zeg jij iets in de trant van, laat ze lekker oprotten naar de Molukken..

Zoiets als tegen een kind zeggen, dat ie na het eten binnen moet blijven en als hij dan te druk aan het spelen gaat zeggen, dat ie dan maar buiten moet gaan spelen zodat je geen last van hem hebt..

Het een of het ander.. En dan wel graag met een dik excuus en erkenning voor gemaakte fouten door Nederland
"Madju Terus!"
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:55:10 #19
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_81148085
Dat laatste gaat toch nooit gebeuren.
pi_81149857
Dachten de aboriginals ook en die hebben het toch gekregen..

Sluit nooit iets uit!
"Madju Terus!"
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:27:36 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81149993
Hee, get on with it, je woont nu in Nederland, wat gebeurt is, is gebeurt. Beetje daarover door lopen huilen lost niets op, maak van je leven, je hebt kansen genoeg.
Door lopen gaan met huilen is net zo dom als al die Nederlanders die nog steeds op Duitsers schelden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:35:30 #22
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_81150539
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:53 schreef Tallywhacker het volgende:

[..]

Dat zijn ze ook niet, echter worden ze opgepakt, krijgen ze tot 25 jaar cel plus marteling..
Zou jij dat ook doen, als jij wist wat de gevolgen waren?

Toch blijft het wel leuk, om jouw reactie te lezen..

4000 militairen met hun gezin wilden destijds naar de Molukken, maar zowel de RI, als Nederland verboden dat en laatste haalde ze hierheen.. En nu zeg jij iets in de trant van, laat ze lekker oprotten naar de Molukken..

Zoiets als tegen een kind zeggen, dat ie na het eten binnen moet blijven en als hij dan te druk aan het spelen gaat zeggen, dat ie dan maar buiten moet gaan spelen zodat je geen last van hem hebt..

Het een of het ander.. En dan wel graag met een dik excuus en erkenning voor gemaakte fouten door Nederland
Leg jij even de woorden in mijn mond.
Ik zeg dat ze van mij niet stil hoeven te zijn op de Molukken. Dat de Molukkers op moeten rotten naar de Molukken maak jij er van.
Maar gelukkig bevind jij je op dit moment in een VRIJ land, dus mag jij zeggen wat je denkt.
Het is geloof ik alleen even wennen voor je, dat mensen met een andere mening dan de jouwe dat ook mogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mazaru op 07-05-2010 22:40:47 ]
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_81151189
lol Caps
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:45:10 #24
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_81151247
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:25 schreef Tallywhacker het volgende:
Dachten de aboriginals ook en die hebben het toch gekregen..

Sluit nooit iets uit!
Klopt, maar laat ik het zo zeggen: Ik zie het nier gebeuren.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:54:49 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81155686
ik wou hier een reactie posten, maar ik moet op mijn woorden letten.

Bij dezen een TVP voor wanneer mijn advocaat de algemene voorwaarden en de policy heeft nagespit.
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')