idd, dit dus. Ik zou er niet aan beginnen. Krijg je (later) alleen maar gedonder meequote:Op donderdag 6 mei 2010 14:04 schreef MoneyTalks het volgende:
En wat als 1 van jullie verhuist, koopt dan de ander de andere helft, of word dan het hele ding verkocht, of behoud die ene die er weinig meer aan heeft zijn deel?
We zijn al 20 jaar vrienden, daar komen we in zulke gevallen wel uit. De maandelijkse lasten zullen ook niet dusdanig zijn dat we er uberhaupt ruzie over zouden kunnen krijgen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:04 schreef MoneyTalks het volgende:
En wat als 1 van jullie verhuist, koopt dan de ander de andere helft, of word dan het hele ding verkocht, of behoud die ene die er weinig meer aan heeft zijn deel?
Als dat zou kunnen.. Maar helaas wonen we in een wijk met beschermd stadsgezicht. Er komen 3 motoren en 1 klassiek autootje in te staan. De locatie, prijs en grootte van de garage is voor ons beiden ideaal.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:06 schreef vosss het volgende:
Is het niet goedkoper om een carport of een of andere overkapping te maken?
Tenminste ik neem aan dat jullie de motoren erin willen zetten toch?
goed punt!quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:11 schreef Inlognaam het volgende:
Kopen met de buurman zou ik ook niet snel doen om redenen die hierboven genoemd zijn. Dan zou ik eerder een deel ervan verhuren aan 'm.
Ach, als je bedenkt dat een parkeervergunning voor een tweede auto ¤ 480,- per jaar kost vallen de kosten voor zo'n garage best mee hoor. En aangezien de kans dat mn motor wordt gejat een stuk kleiner is als hij in een garage staat scheelt me dat een zooi aan verzekeringspremie, plus de inruilwaarde is hoger bij binnenslapers.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:11 schreef Inlognaam het volgende:
100.000 oude guldens voor een garageboxIk zou het er niet voor over hebben. Dan maar wat roest op mn motor en wat meer poetsen.
Kopen met de buurman zou ik ook niet snel doen om redenen die hierboven genoemd zijn. Dan zou ik eerder een deel ervan verhuren aan 'm.
Ik zou hem niet verhuren omdat hij dan huurder is.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:16 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik zou de box op 1 naam kopen en dan de helft van de kostenop hem verhalen dmv verhuring
De kosten van een eventuele notaris (als dat al mogelijk is: voor een losse garage wordt het lastig, tenzij TS een koopwoning heeft) worden ruimschoots gecompenseerd door het feit dat de rente een flink stuk lager is.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:05 schreef klotezooi het volgende:
Persoonlijk denk ik een persoonlijke lening of door lopend krediet
Met een extra hypotheek zit je met notariskosten etc
Maar dat zal persoonlijk zijn denk ik
Is het mogelijk om 1 hypotheek op twee namen af te sluiten?quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:43 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ik zou hem niet verhuren omdat hij dan huurder is.
Gewoon op 2 namen afsluiten. Je bent dan welk verantwoordelijk voor beide betalingen.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:52 schreef SebasM het volgende:
[..]
Is het mogelijk om 1 hypotheek op twee namen af te sluiten?
Dan zullen jullie beide een tweede hypotheek moeten afsluiten op de overwaarde van de woning. Althans: dat is dan, als jullie dit willen doorzetten, waarschijnlijk de meest voordelige optie.quote:We hebben beiden al een hypotheek op ons huis. Geen tophypotheek oid.
Discriminatiequote:Op donderdag 6 mei 2010 14:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gehuwden doen niet anders
Alleen zal het in dit geval niet mogelijk zijn.
Ik heb vorig jaar mn hypotheek nog overgesloten, dus voor mij is dat waarschijnlijk niet heel erg voordelig. Voor mn buurman is het waarschijnlijk wel de beste optie.quote:Dan zullen jullie beide een tweede hypotheek moeten afsluiten op de overwaarde van de woning. Althans: dat is dan, als jullie dit willen doorzetten, waarschijnlijk de meest voordelige optie.
Het gaat er niet om dat jullie vrienden zijn, maar vanwege het feit dat verstrekkers voor een losse garage geen hypotheek verstrekkenquote:
Het gaat niet om het oversluiten van de hypotheek, maar om een tweede hypotheek: dus náást de bestaande hypotheek.quote:Ik heb vorig jaar mn hypotheek nog overgesloten, dus voor mij is dat waarschijnlijk niet heel erg voordelig. Voor mn buurman is het waarschijnlijk wel de beste optie.
Welke optie zou er dan voor mij overblijven?
O. Ook stomquote:Op donderdag 6 mei 2010 15:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat jullie vrienden zijn, maar vanwege het feit dat verstrekkers voor een losse garage geen hypotheek verstrekken
Aaah okquote:Het gaat niet om het oversluiten van de hypotheek, maar om een tweede hypotheek: dus náást de bestaande hypotheek.
Je neemt gewoon een deel van je overwaarde (dan moet deze er wel zijn, natuurlijk, anders gaat het niet) op en ja: dat komt vaker voor. Er zijn in die zin speciale bepalingen voor, dat er iets anders getoetst wordt qua inkomen (de rente is immers niet aftrekbaar).quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:09 schreef SebasM het volgende:
Aaah okDat klinkt al een stuk gezelliger.
Zouden de banken er geen probleem van maken dat we dan beiden de helft financieren? Wat zou er dan gebeuren als 1 van ons betalingen gaat missen? Oftewel; komt een dergelijke constructie vaker voor en zijn er speciale bepalingen voor..
Wel alvast bedankt voor je antwoorden
Ok duidelijk.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je neemt gewoon een deel van je overwaarde (dan moet deze er wel zijn, natuurlijk, anders gaat het niet) op en ja: dat komt vaker voor. Er zijn in die zin speciale bepalingen voor, dat er iets anders getoetst wordt qua inkomen (de rente is immers niet aftrekbaar).
Feitelijk doen de verstrekkers niet zoveel met de informatie dat je het geld gebruikt voor een garage. Het zou wat hun betreft net zo goed voor een leuke (mwoa... een hele leuke dan) vakantie kunnen zijn.
Een verhoogde inschrijving? Wasda?quote:Heb je een verhoogde inschrijving gedaan met de hypotheek? Misschien hoef je dan niet naar de notaris. Verder hoef jij (omdat je vorig jaar hebt overgesloten) niet te taxeren, omdat dat vorig jaar waarschijnlijk al is gedaan (of was de WOZ-beschikking voldoende?)
Ok.. Dus als ik mijn woning opnieuw laat taxeren zou ik de eventuele overwaarde kunnen hypotheken zonder tussenkomst van de notaris? Of gaat het daarbij echt om de waarde zoals vastgelegd in het kadaster?quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Oh, je hebt niét overgesloten. Je hebt gewoon het percentage weer voor een bepaalde tijd vastgezet.
Een verhoogde inschrijving is dat je bijvoorbeeld een hypotheek van ¤150.000 hebt, maar dat de inschrijving (zoals het in het Kadaster staat) 200.000 is. Dan kun je, zonder naar de notaris te hoeven, nog extra lenen.
Als jij een verhoogde inschrijving hebt, dan kan dat. Dat staat in je akte, maar je huidige verstrekker weet het ook.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:55 schreef SebasM het volgende:
[..]
Ok.. Dus als ik mijn woning opnieuw laat taxeren zou ik de eventuele overwaarde kunnen hypotheken zonder tussenkomst van de notaris? Of gaat het daarbij echt om de waarde zoals vastgelegd in het kadaster?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |