Naar verhaal. Niet het eerste geval van een 'loverboy' die er tijdens een verlof vandoor gaat. Ook duidelijk dat deze jongen van zijn straf nog niet veel geleerd heeft.quote:Gevluchte loverboy slaat meteen toe
COEN VAN KRANENBURG
DEN HAAG - De veroordeelde mensenhandelaar Nabil F. (24) uit Amersfoort blijkt eind maart te zijn gevlucht tijdens een proefverlof, waana hij direct een vrouw dwong in de prostitutie te werken.
De man werd dinsdag aangehouden door het speciale opsporingsteam van het KLPD dat zich bezighoudt met voortvluchtige gevangenen. Vrijwel direct bleek dat de Amersfoorter een 22-jarige vrouw uit Den Haag voor zich aan het werk had gezet in de raamprostitutie van de Haagse Geleenstraat.
F. werd twee jaar geleden veroordeeld omdat hij twee tieners van 17 en 18 tot prostitutie had gedwongen in de Geleenstraat. Het 17-jarig meisje werkte op het paspoort van haar zus in de ramen van de Geleenstraat. Vanwege de aanwezigheid van de minderjarige werden de twee bordelen waar het 17-jarige meisje werkte voor maanden gesloten, wat tot opschudding leidde onder seksexploitanten in de Geleenstraat.
F. ging volgens justitie nietsontziend te werk. Zo liet hij het 19-jarige meisje, dat hij tijdens een avondje stappen voor zich had gewonnen, zijn naam op haar onderrug tatoeëren. Het Amersfoortse meisje werkte aanvankelijk voor hem in de prostitutie en stond onder druk haar geld aan hem af. Uiteindelijk deed zij aangifte tegen hem wegens seksuele uitbuiting, waardoor ook het 17-jarige meisje uit zijn handen kon worden gered. F. werd tot enkele jaren cel veroordeeld.
Afschieten als de vuige hond dat het is.quote:Op donderdag 6 mei 2010 08:54 schreef DeBassist het volgende:
gewoon afmaken ..
Dat is toch geen loverboy? Dat is gewoon een walgelijke crimineel.quote:De veroordeelde mensenhandelaar Nabil F. (24) uit Amersfoort blijkt eind maart te zijn gevlucht tijdens een proefverlof, waana hij direct een vrouw dwong in de prostitutie te werken.
mensenhandelaar.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat is toch geen loverboy? Dat is gewoon een walgelijke crimineel.
Dus crimineelquote:
dat sowieso.quote:
Honden worden humaan "afgemaakt".quote:Op donderdag 6 mei 2010 08:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Afschieten als de vuige hond dat het is.
Ik geloof de theorie best dat zware straffen over het algemeen niet leiden tot een afname van de criminaliteit. Daarover zijn studies genoeg. Ik kan mij bij dit type criminelen echter voorstellen dat zij wel tot het calculerende deel van de misdadigers horen die bewust opbrengst en straf tegen elkaar afwegen. Het is in ieder geval zorgwekkend dat deze crimineel al tijdens zijn proefverlof doorgaat waar hij gebleven was.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:33 schreef ShaoliN het volgende:
Toch vind ik het vreemd dat o.a. een minderjarig meisje dwingen tot prostitutie met behulp van bedreiging, afpersing en mensenhandel maar leid tot enkele jaren cel. 2 jaar en hij kan op proefverlof. Vind je het gek dat die gasten er geen klote van leren.
Arme Ovide!quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:53 schreef Chandler het volgende:
1 oplossing, eiland ergens verweg in de oceaan.
Justitie heeft nu meerdere keren laten zien dat ze het eigenlijk maar flutmisdrijven vindt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:33 schreef ShaoliN het volgende:
Toch vind ik het vreemd dat o.a. een minderjarig meisje dwingen tot prostitutie met behulp van bedreiging, afpersing en mensenhandel maar leid tot enkele jaren cel. 2 jaar en hij kan op proefverlof. Vind je het gek dat die gasten er geen klote van leren.
Dat zijn ook geen straffen naar verhouding van de misdaad inderdaad. Maar blijkbaar kan hij in de wet niet harder gestraft worden? Is er een maximum dat al bereikt is? Al zou dat wel laag zijn zo.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:33 schreef ShaoliN het volgende:
Mja. Het rechtsysteem is voornamelijk gebaseerd op rehabilitatie: terugkeer in de maatschappij. Vanzelfsprekend is een kortere gevangenisstraf dan voor de meeste mensen beter aangezien in hechtenis leven alles behalve voorbereidt op een leven in vrijheid.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:33 schreef ShaoliN het volgende:
Dat ook inderdaad. Maar misbruik maken van naieve mensen is daarmee absoluut niet gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:12 schreef StephanL het volgende:
Dan ben je als 22 jarige ook niet helemaal lekker. Als je zo'n vriend heb en meteen zo verliefd bent dat je alles opvolgt van hem. Tijd dat ze wat minder naïef wordt.
Absoluut niet gerechtvaardigd. Heb ook geen medelijden met hem, wel met de jonge vrouw.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad. Maar misbruik maken van naieve mensen is daarmee absoluut niet gerechtvaardigd.
Ik niet, het zijn meestal toch wel dezelfde dommige types die voor dit soort gasten vallen, en het in veel gevallen geheel vrijwillig doen ook nog. Een meisje met een beetje hersens praat niet eens met dat slag.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Absoluut niet gerechtvaardigd. Heb ook geen medelijden met hem, wel met de jonge vrouw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |