Wanneer zit iets lyrically volgens jou goed in elkaar dan?quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:14 schreef ems. het volgende:
Het klinkt misschien vreemd maar de onderwerpen die in de tracks worden besproken vind ik over het algemeen een stuk minder belangrijk dan de manier waarop het gebracht wordt. Niets mis met over ho's en bitches praten, als het lyrically maar goed in elkaar zit.
Innovatief gebruik van woorden, afwisseling van tempo, ruime woordenschat, eigen stijl, manier/toon van praten, niet elk nummer op elkaar laten lijken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:07 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
Wanneer zit iets lyrically volgens jou goed in elkaar dan?
Al met al zeker geen slechte rapper, leuk om naar te luisteren (onderwerpen daarbuiten gelaten) maar bij verre na niet de beste van nlquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:39 schreef ems. het volgende:
[..]
Innovatief gebruik van woorden, doet hij niet heel goed, tenzij je feunen/hef bundy en een keer een simpele woordspeling als: "is het meer dan een ons moet je ons hebben" meetelt
afwisseling van tempo Heeft denk ik elke beetje gemiddelde rapper wel
ruime woordenschat, Dat heeft hij zeker niet
eigen stijl, [/b Dat heeft hij zeker wel
[b]]manier/toon van praten, Heeft hij ook
niet elk nummer op elkaar laten lijken. Mwahh...heel veel variatie vond ik in hefvermogen niet zitten
Maar hij heeft ook schaarste aan onderwerpen, en de onderwerpen waarover hij rapt zijn gewoon weg kinderachtig.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:52 schreef ems. het volgende:
Dat heb ik dan ook niet beweerd. Ik reageerde puur op de veroordeling wat betreft de schaarste aan onderwerpen die hef zou aanspreken
Ja je kan ook wel eindeloos door rappen over in de zandbak spelen maar dat wil niet zeggen dat het niet eenzijdig is? (en kinderachtig)quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:39 schreef Metaan het volgende:
Je kunt eindeloos doorrappen over een onderwerp als 'de straat' hoor.
Klopt, heb je gelijk in...maar ook niemand dat ze kwalitatief goede teksten zouden hebben.quote:Zo zijn er wereldacts die al hun hele carriere zingen over 'de liefde'; Dan begint er toch ook niemand te gillen dat ze een ander onderwerp moeten kiezen?
Ik denk het niet....noem eens 1 woord waarvan je denkt dat het een algemeen geaccepteerd woord wordt. Misschien onder kids van 16 maar denk je nou echt dat bijv een ondernemer gaat zeggen: "ik neem vanmiddag vrij hoor, ff een middagje feunen!"quote:Over die woordenschat: Ik denk dat we over een jaar of vijf allemaal gaan zien dat sinds 'Koot en Bie' niemand als Hef zo'n grote invloed op onze taal zal hebben gehad.
Hij heeft idd veel potentie, ik mag het graag horen, maar het schort een beetje aan wat intelligentere minder kinderachtige teksten (vind ik)quote:Deze man coint nieuwe woorden en uitdrukkingen die beklijven.
Door zijn woordkeuze, wordplay en punchlines voel je dat de man de straat van Nederland 'voelt'; Recht op de hartslag.
Het geniale van Hefs' rijms vind ik dat hij de juiste lettergrepen in het juiste metrum op de beat plakt. Enge shit.
Voeg daarbij een totaal zieke flow met zijn karakteristieke stem en we hebben een wereld rapper.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:22 schreef fyah het volgende:
Dit is Hef zn enige echte probleem:
[ afbeelding ]
Rot alsjeblieft op, ik kwam gister ook een linkje tegen van Hef en het was een clip op youtube.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:39 schreef Metaan het volgende:
Even puur skills komen laten zien op 101.
Groot.
Het zegt jou niks, hetgeen weer veelzeggend is over jouw biotoop.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:39 schreef Edwinuss het volgende:
Alleen maar nietszeggende muziek over hoe hij aan het hosselen is.
Je bent zelf een kutneger die doet alsof ie uit de ghetto komt.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:25 schreef LarryBird het volgende:
is toch gewoon de zoveelste kutneger die doet alsof ie een gangster uit ´de ghetto´ is... triest, nep, saai en slecht.
vet hosselen, man. al die stress.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Je bent zelf een kutneger die doet alsof ie uit de ghetto komt.
Héérlijk hoor.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:23 schreef Metaan het volgende:
[..]
Het zegt jou niks, hetgeen weer veelzeggend is over jouw biotoop.
Elke straatman in Nederland , Belgie en Suriname voelt deze rapper echter héél goed.
Daarbuiten zijn er massa's mensen die zich in kunnen leven in /zich laven aan de nummers over de straten van Holland.
Héérlijk toch!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |