abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81040114
Waar de allergrootste storm in het allerkleinste glas water heeft plaatsgevonden.

Live persco: http://livestreams.omroep.nl/nos/journaal24-bb

Zie hier alle updates
[Upd] Man verstoort dodenherdenking op de Dam

Aantal filmpjes

hier verder

--
quote:
Een 39-jarige man heeft de Nationale Herdenking op de Dam verstoord. In de buurt van Madame Tussauds begon hij tijdens de twee minuten stilte te schreeuwen. Daarna brak er paniek uit. Miljoenen kijkers zagen op tv hoe de menigte uiteen vloog.

De man, die er uit zag als een orthodoxe Jood, werd tegen de grond gewerkt en aangehouden waarna in het publiek een schrikreactie ontstond. De man is een bekende van de politie.

Een tweede man, die een koffertje liet vallen, werd ook aangehouden. Later bleek dat hij de koffer in paniek had laten vallen en niets met de zaak had te maken.

In het tumult raakten mensen gewond door valpartijen. De meesten hebben schaafwonden en gebroken ledematen.
Wilhelmus

De koningin en haar gevolg werden direct na het incident richting de Grote Industrieele Club gebracht. Onder luid applaus keerde ze even later terug, aan de hand van kroonprins Willem-Alexander en prinses Máxima.

Daarna werd de ceremonie hervat met het Wilhelmus. Mensen in het publiek huilden tijdens het volkslied.

Op het Beursplein stonden acht ambulances om mensen te verzorgen die gewond raakten tijdens de paniek na het incident. Anderen werden opgevangen in een café-restaurant op het Damrak. Ze kregen bezoek van Beatrix.
Bron

Vorig deel: Dodenherdenking Dam #6

[ Bericht 47% gewijzigd door paddy op 05-05-2010 04:24:27 (Op toegevoegd) ]
pi_81040115
Oh, 't is deel 7 trouwens.
pi_81040119
Is de dader al bekend? Heeft hij hyves? Kunnen we hem publiekelijk beschimpen?
pi_81040145
Er kwam dus geen telefoon aan het verhaal te pas zoals sommigen hier zeggen.

Was dus een mompelende man die ineens heel hard begon te schreeuwen. Mensen schrokken en een dranghek viel om, wat weer voor sommigen in het gehoor lag als een schot, wat weer zorgde voor een schrikreactie, die weer zorgde voor een korte paniekreactie.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2010 @ 04:39:35 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81040185
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 04:27 schreef paddy het volgende:
Er kwam dus geen telefoon aan het verhaal te pas zoals sommigen hier zeggen.
Dat was het verhaal van een getuige. De man zou hebben staan bellen tijdens de stilte, werd daar op aangesproken en flipte toen en begon te schreeuwen.

Misschien heeft ie in zichzelf staan mompelen. Je kunt het verschil amper zien met iemand die eventueel staat te bellen met microfoontje en een oordopje in.
quote:
Was dus een mompelende man die ineens heel hard begon te schreeuwen. Mensen schrokken en een dranghek viel om, wat weer voor sommigen in het gehoor lag als een schot, wat weer zorgde voor een schrikreactie, die weer zorgde voor een korte paniekreactie.
Het zou al veel gescheeld hebben als er niet zo gegild was geworden.
  woensdag 5 mei 2010 @ 05:17:55 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_81040248
Gewoon een leipo, niks ernstgs imho.
  woensdag 5 mei 2010 @ 05:20:26 #7
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_81040250
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 05:17 schreef remlof het volgende:
Gewoon een leipo, niks ernstgs imho.
Joh
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_81040261
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 04:39 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat was het verhaal van een getuige. De man zou hebben staan bellen tijdens de stilte, werd daar op aangesproken en flipte toen en begon te schreeuwen.

Misschien heeft ie in zichzelf staan mompelen. Je kunt het verschil amper zien met iemand die eventueel staat te bellen met microfoontje en een oordopje in.
[..]

Het zou al veel gescheeld hebben als er niet zo gegild was geworden.
Heb een interview gehoord met een getuige die ervoor stond. De man was niet aan het bellen maar aan het mompelen. Achteraf nogal geloofwaardig, want nu blijkt (volgens een agent/woordvoerder) dat de man erg in de war was. Er zou sprake zijn van een psychologisch onderzoek die nog plaats moet gaan vinden.

En dat gillen? Makkelijk gezegd. Ik weet niet eens hoe ik zou reageren. Op zich kan ik mij het wel voorstellen dus dat mensen in paniek raken. Je kan het vergelijken met een steen die je in het water gooit. de kring die steeds groter wordt. Ik zou denk ik ook gaan rennen wanneer ik mijn kinderen bij me zou hebben.

Ik heb nog niet zolang geleden een voorval meegemaakt, waarin ik als persoon heeeeel anders reageerde als dat ik normaal claimde te doen. Was een bedreigende situatie. Hoe en wat, maakt niet uit, maar ik kreeg zo'n felheid over me die ik nooit en te nimmer bij mijzelf zou hebben verwacht.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_81040266
Remlof met zijn leipo
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2010 @ 05:33:46 #10
137949 Disana
pi_81040276
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 05:28 schreef paddy het volgende:
Remlof met zijn leipo
Mja, het lijkt wel de waarheid te zijn. En hij is al eerder aangehouden, o.a. voor diefstal en geweldpleging.

Goedemorgen.
pi_81040279
Lijkt me niet dat die kerel helemaal lekker in z'n bovenkamer is
  woensdag 5 mei 2010 @ 05:43:00 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_81040287
Zag net 'alle' beelden. Wat jammer dat zo'n drol zoiets doet.

Kan zo'n figuur niet 20 jaar lang het plein vegen daar? Elke dag natuurlijk, en netjes ook.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_81040296
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 05:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Mja, het lijkt wel de waarheid te zijn. En hij is al eerder aangehouden, o.a. voor diefstal en geweldpleging.

Goedemorgen.
Vond de benaming gewoon grappig. Ik denk niet dat ik erop was gekomen.

Goedemorgen...en ik ga nu slapen

woensdag 5 mei 2010 @ 06:21:42 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_81040318
Een orthodoxe jood en (het zelfde als een moslim terrorist potentieel) een bekende van de politie lees ik. AIVD doe je werk eens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 5 mei 2010 @ 06:24:59 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_81040321
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 05:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Vond de benaming gewoon grappig. Ik denk niet dat ik erop was gekomen.

Goedemorgen...en ik ga nu slapen

Welterusten. ik ga ook zo maar eens pitten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_81040360
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 06:21 schreef Megumi het volgende:
Een orthodoxe jood en (het zelfde als een moslim terrorist potentieel) een bekende van de politie lees ik. AIVD doe je werk eens.
"deed zich voor als..."
  woensdag 5 mei 2010 @ 07:22:18 #17
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_81040419
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 04:14 schreef Friek_ het volgende:
Waar de allergrootste storm in het allerkleinste glas water heeft plaatsgevonden.
Gevalletje van massahysterie.

Bah, ik irriteer mij echt dat dit in Nederland kan gebeuren. Mensen rennen over elkaar heen, vertrappen elkaar rücksichtslos, domme blinde paniek, irritante en hysterische gillende wijven (grrr, zwijg trut!). Stelletje schapen! Gevolg, mensen naar het ziekenhuis met botbreuken.

Zoiets zie je normaal alleen in landen als India. Wij zijn toch zogenaamd nuchtere Nederlanders? Zoiets zou tien jaar geleden ondenkbaar zijn en nooit zo stom geëscaleerd zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door SemperSenseo op 05-05-2010 07:37:58 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  Admin woensdag 5 mei 2010 @ 07:28:33 #18
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81040433

Onthutsende foto. Alex rent, de Koningin heeft zegge en schrijve een oude man als haar bescherming.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 5 mei 2010 @ 07:29:00 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81040434
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_81040448
Net bij Giel een interview met iemand die naast hem stond. Deze man was niet aan het bellen, maar zat in zichzelf te lullen en begon toen ineens te schreeuwen. Komt overeen met de nieuwsberichten, dus.

Maar er bleek dus ook iemand te zijn geweest die riep dat er een bom was. Die persoon zou ook opgepakt moeten worden.
  woensdag 5 mei 2010 @ 07:46:11 #21
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_81040510
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 07:28 schreef yvonne het volgende:
[ afbeelding ]
Onthutsende foto. Alex rent, de Koningin heeft zegge en schrijve een oude man als haar bescherming.
Hm, en wederom neemt Alex de verkeerde (morele) beslissing. En dit moet onze toekomstige koning worden?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2010 @ 08:10:40 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81040600
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 07:22 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Zoiets zie je normaal alleen in landen als India. Wij zijn toch zogenaamd nuchtere Nederlanders? Zoiets zou tien jaar geleden ondenkbaar zijn en nooit zo stom geëscaleerd zijn
Datte dus. Dat is ook de vraag die bij mij opkwam. Zou dit tien jaar geleden ook zo zijn gegaan?

Nee denk ik. We zijn de afgelopen jaren constant gebombardeerd met terrorisme dit, terrorisme dat. Geen dag wordt er niet in de media over gesproken en alles wordt uitvergroot tot in het absurde. Oorzakelijk is dat veel agenda gedreven is. Objectief gesproken heb je tig keer meer kans dat je van de trap afvalt, een verkeersongeluk meemaakt of door bijwerkingen van medicijnen om het leven komt.

Natuurlijk er zijn wat voorvallen geweest zoals Fortuyn, Van Gogh, vorig jaar koninginnendag ed. maar statitisch gezien is dat ook niet vreselijk uitzonderlijk. Het was in de jaren zestig, zeventig en tachtig ook niet pais en vree. Maar ondanks dat had je toen geen angstsfeer zoals nu.

Ik kan er naast zitten maar ik wijt het voor een groot deel aan de constante focus op terrorisme.
  woensdag 5 mei 2010 @ 08:19:25 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_81040633
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 07:46 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Hm, en wederom neemt Alex de verkeerde (morele) beslissing. En dit moet onze toekomstige koning worden?
Als de Koningin in gevaar is, moet hij er dus NIET bij gaan staan. Dan zouden de regerend vorstin plús de kroonprins gevaar lopen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 08:21:18 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81040641
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 08:10 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Datte dus. Dat is ook de vraag die bij mij opkwam. Zou dit tien jaar geleden ook zo zijn gegaan?

Nee denk ik. We zijn de afgelopen jaren constant gebombardeerd met terrorisme dit, terrorisme dat. Geen dag wordt er niet in de media over gesproken en alles wordt uitvergroot tot in het absurde. Oorzakelijk is dat veel agenda gedreven is. Objectief gesproken heb je tig keer meer kans dat je van de trap afvalt, een verkeersongeluk meemaakt of door bijwerkingen van medicijnen om het leven komt.

Natuurlijk er zijn wat voorvallen geweest zoals Fortuyn, Van Gogh, vorig jaar koninginnendag ed. maar statitisch gezien is dat ook niet vreselijk uitzonderlijk. Het was in de jaren zestig, zeventig en tachtig ook niet pais en vree. Maar ondanks dat had je toen geen angstsfeer zoals nu.

Ik kan er naast zitten maar ik wijt het voor een groot deel aan de constante focus op terrorisme.
Die compleet ongegrond was. Tuurlijk, naarmate je je langer vervelend voor iemands neus ophoudt wordt de kans groter dat je een doelwit wordt, maar we waren het niet of nauwelijks.

Nederland moet gewoon ophouden zich voor het Amerikaanse karretje te laten spannen, of accepteren dat onze samenleving net zo door en door rot wordt als die van hen.
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 5 mei 2010 @ 08:25:08 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_81040668
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 07:28 schreef yvonne het volgende:
[ afbeelding ]
... en nog steeds een makkelijk doelwit...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')