abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 mei 2010 @ 23:33:31 #201
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_81234970
quote:
Op zondag 9 mei 2010 23:28 schreef Andromache het volgende:
ja maar fok is lekker veilig, daar ziet men tenminste niet hoe stom en waardeloos je bent en kun je toch een beetje meelachen met de grappige topics
ijskoud
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  zondag 9 mei 2010 @ 23:37:30 #202
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_81235169
taking things personal? Hoeft niet. Doe ik zelf al.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_81237316
Kan me niet voorstellen dat mensen gelukkig zijn als je 30 jaar (of langer) single bent. Ik zou kapot gaan, maar ik ben sowieso iemand die niet goed tegen alleen zijn kan, ook niet zonder vrienden en familie.
-
pi_81237351
Wel een ernstig topic trouwens, al die mensen hier die het eens zijn met TS.
-
pi_81237428
quote:
Op maandag 10 mei 2010 00:27 schreef Ritmo het volgende:

Kan me niet voorstellen dat mensen gelukkig zijn als je 30 jaar (of langer) single bent. Ik zou kapot gaan, maar ik ben sowieso iemand die niet goed tegen alleen zijn kan, ook niet zonder vrienden en familie.
- Niet iedereen is hetzelfde.
- Het maakt ook uit wat je gewend bent.
pi_81237812
quote:
Op maandag 10 mei 2010 00:31 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

- Niet iedereen is hetzelfde.
- Het maakt ook uit wat je gewend bent.
In essentie wel, iedereen heeft liefde en menselijk contact nodig. Heb toch het idee dat je psychisch wat mankeert als je daarin afwijkt.

Ik zat even te denken, van de paarhonderd mensen boven de 35 die ik 'ken' zijn er 2 die vrijgezel zijn. En dat zijn wel 'typische' mensen.
-
pi_81237857
quote:
Op maandag 10 mei 2010 00:43 schreef Ritmo het volgende:

[..]

In essentie wel, iedereen heeft liefde en menselijk contact nodig. Heb toch het idee dat je psychisch wat mankeert als je daarin afwijkt.

Ik zat even te denken, van de paarhonderd mensen boven de 35 die ik 'ken' zijn er 2 die vrijgezel zijn. En dat zijn wel 'typische' mensen.
En hoeveel van die paarhonderd zijn er oprecht gelukkig?

Ik haal heel veel liefde en contact uit mijn 'andere' relaties (familie, vrienden, scharrels), dat zou geen reden zijn voor mij om aan een relatie te beginnen.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_81238281
quote:
Op maandag 10 mei 2010 00:45 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

En hoeveel van die paarhonderd zijn er oprecht gelukkig?

Ik haal heel veel liefde en contact uit mijn 'andere' relaties (familie, vrienden, scharrels), dat zou geen reden zijn voor mij om aan een relatie te beginnen.
Die waren misschien nog ongelukkiger geweest zonder die relatie. Maar dat is altijd lastig te zeggen.
-
pi_81238437
quote:
Op maandag 10 mei 2010 00:43 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Met dank aan de welbekende psycholoog Ritmo ,ben ik nu psychisch gemankeerd.
Dit omdat ik prima met mezelf uit de voeten kan, relaties heb gehad en ik me daarin dermate aan moest passen dat ik mezelf kwijt was en uiteindelijk de beslissing heb genomen, laat maar ik ben liever alleen.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_81238465
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:02 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Die waren misschien nog ongelukkiger geweest zonder die relatie. Maar dat is altijd lastig te zeggen.
Zeg dan niks.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_81238477
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:09 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Dit omdat ik prima met mezelf uit de voeten kan, relaties heb gehad en ik me daarin dermate aan moest passen dat ik mezelf kwijt was en uiteindelijk de beslissing heb genomen, laat maar ik ben liever alleen.
Hij stelt dat je psychisch gemankeerd bent als je geen liefde en contact nodig hebt, ik zou me nooit zo uitdrukken maar denk toch wel dat het apart is als iemand compleet zonder anderen kan, voor altijd .
I'm an artist.
pi_81238570
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:09 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Heeft niets met psychologische kennis te maken, gewoon met logisch denken. Mensen zijn groepsdieren, dat staat vast. En waarom denk je dat mensen met een relatie ouder worden?

Maar wat jij nu doet is omdat je een aantal keer een slechte ervaring hebt gehad, de hoop een beetje opgeven. Beetje makkelijk, ik denk dat het op lange termijn zwaarder wordt.
-
pi_81238679
Bovendien 'neem' je geen relatie, heb ik me altijd laten vertellen.

Tenzij het dan zo'n relatie of verstandshuwelijks is omdat je bang bent alleen te zijn... Goeie basis? Word je daar zo gelukkig van?
pi_81238731
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:11 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Hij stelt dat je psychisch gemankeerd bent als je geen liefde en contact nodig hebt, ik zou me nooit zo uitdrukken maar denk toch wel dat het apart is als iemand compleet zonder anderen kan, voor altijd .
Ik neem hem niet serieus maar dat is mijn mening. Maar waarom is het apart als je compleet zonder anderen kan? Ik heb meerder relaties gehad en moest me altijd maar aanpassen om bij de wannabe schoonouders studievrienden etc van mijn partners in de smaak te vallen. Daar wilde ik best aan meewerken maar uiteindelijk was ik mezelf niet meer, al waren de dames in kwestie wel content.

Het zal aan mijn karakter of eventuele afwijkingen liggen, maar liever oke met mezelf en alleen, dan leven om anderen het na hun zin te maken. Dat mogen de moeder Theresa's op deze wereld doen.
pi_81238758
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:15 schreef Ritmo het volgende:

Heeft niets met psychologische kennis te maken, gewoon met logisch denken. Mensen zijn groepsdieren, dat staat vast. En waarom denk je dat mensen met een relatie ouder worden?
Als je in een samenleving leeft, en een baan hebt, met familie omgaat... dan leef je al in een groep.
quote:
Maar wat jij nu doet is omdat je een aantal keer een slechte ervaring hebt gehad, de hoop een beetje opgeven. Beetje makkelijk, ik denk dat het op lange termijn zwaarder wordt.
Denk niet dat iemand beweert dat single zijn alleen maar voordelen heeft. Maar het kan prima dat voor sommigen de voordelen opwegen tegen de nadelen. En nogmaals: waarom zou het per se een keuze zijn? Als je 'de ware' niet tegenkomt, en geen zin hebt om hijgerig en gefrustreerd daarnaar op zoek te (moeten) gaan, en als je zonder die 'ware' gevonden hebt, het ook prima naar je zin hebt... Waarom zou je dan ongelukkig moeten zijn zonder relatie?
pi_81238799
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:19 schreef DennisMoore het volgende:
Bovendien 'neem' je geen relatie, heb ik me altijd laten vertellen.

Tenzij het dan zo'n relatie of verstandshuwelijks is omdat je bang bent alleen te zijn... Goeie basis? Word je daar zo gelukkig van?
Ja, maar dat is net zoiets als 4 keer een auto met een kapotte motor en lekke banden kopen, en daarna roepen dat alle auto's kut zijn en niet werken. Je moet geen relatie hebben om de relatie.
-
pi_81238951
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:21 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Ik neem hem niet serieus maar dat is mijn mening. Maar waarom is het apart als je compleet zonder anderen kan? Ik heb meerder relaties gehad en moest me altijd maar aanpassen om bij de wannabe schoonouders studievrienden etc van mijn partners in de smaak te vallen. Daar wilde ik best aan meewerken maar uiteindelijk was ik mezelf niet meer, al waren de dames in kwestie wel content.

Het zal aan mijn karakter of eventuele afwijkingen liggen, maar liever oke met mezelf en alleen, dan leven om anderen het na hun zin te maken. Dat mogen de moeder Theresa's op deze wereld doen.
Met 'anderen' bedoel ik geen mensen waarmee je een relatie hebt. Gewoon, de mensen in een leven. Kan een mens echt he-le-maal alleen? Zonder ooit contact met anderen? Dat vind ik lastig te geloven, maar dat komt omdat ik zoveel waarde hecht aan mijn (relatieloze) netwerk .
I'm an artist.
pi_81238989
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:24 schreef Ritmo het volgende:

Ja, maar dat is net zoiets als 4 keer een auto met een kapotte motor en lekke banden kopen, en daarna roepen dat alle auto's kut zijn en niet werken. Je moet geen relatie hebben om de relatie.
Precies. En zolang ik niemand tegenkom op wie ik (wederzijds) hoteldebotel verliefd word en met wie ik liefst al m'n tijd wil doorbrengen, begin ik geen geforceerde relatie en ga ik al helemaal niet samenwonen. En dat staat volledig los van mijn al dan niet gelukkig-zijn .

En dat die situatie nu al flinke tijd duurt... ach. Ik vermaak me prima met mezelf en m'n vrijheid, de incidentele ONS en andere voordelen die het heeft. En daarnaast zie ik natuurlijk ook de nadelen wel.

Ik pas er alleen voor om me ongelukkigheid of abnormaliteit te laten aanpraten. Laat ik het houden op 'ongebruikelijk' . Hoewel trouwens het aantal eenpersoons-huishoudens héél fors aan 't stijgen is.
pi_81239277
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:31 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Kan een mens echt he-le-maal alleen? Zonder ooit contact met anderen?
Ik ben ooit in een situatie terechtgekomen dat het zgn sociale netwerk het helemaal af liet weten, incluis familieleden en al jarenlange vrienden. En dan had ik nog niet eens een misdaad begaan.
pi_81239305
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoewel trouwens het aantal eenpersoons-huishoudens héél fors aan 't stijgen is.
Dat kan ook aan een soort van egoïsme liggen.
pi_81239321
Ja, maar dat is gewoon meer: "ik forceer niets, maar zou wel een toevoeging aan m'n leven vinden als ik een relatie had". Dat is dan anders dan die: "ik blijf graag alleen, mensen zijn kut "-figuren hier.

En je zult toch moeten geven en nemen in een relatie. Je moet er niet met het idee ingaan dat je 'volledig jezelf' kunt blijven want in je eentje leven is nou eenmaal anders dan samen met iemand anders.
-
pi_81239376
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:46 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Ik ben ooit in een situatie terechtgekomen dat het zgn sociale netwerk het helemaal af liet weten, incluis familieleden en al jarenlange vrienden. En dan had ik nog niet eens een misdaad begaan.
En beviel dat?
I'm an artist.
pi_81239407
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:48 schreef Ritmo het volgende:

Ja, maar dat is gewoon meer: "ik forceer niets, maar zou wel een toevoeging aan m'n leven vinden als ik een relatie had". Dat is dan anders dan die: "ik blijf graag alleen, mensen zijn kut "-figuren hier.
Ik zeg niet nu al dat het een toevoeging (of verbetering) zou zijn. Uiteraard zou ik dat dán wel op die manier ervaren, want anders zou ik natuurlijk de relatie niet beginnen . Maar zoals ik er nu naar kijk zou het simpelweg een 'verandering' zijn, en voor/nadelen inschattend kan ik nu nog niet zeggen of het een verbetering zou zijn.

Als het gebeurt, dan gebeurt het, en dan zie ik wel. Als ik rationeel kijk en kansen inschat (extrapolerend vanuit de voorbije jaren ), dan denk ik echter niet dat het snel zal gebeuren.
pi_81239422
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:48 schreef Ritmo het volgende:

En je zult toch moeten geven en nemen in een relatie. Je moet er niet met het idee ingaan dat je 'volledig jezelf' kunt blijven want in je eentje leven is nou eenmaal anders dan samen met iemand anders.
Heb ik gedaan. Ik zal niet ontkennen dat ik de meest makkelijke persoon ben om een relatie mee te hebben, maar ik heb me altijd aangepast in relaties. Maarrrrr dan na een tijd merk je, ja mijn partner is dan wel gelukkig zoals het nu gaat, maar ondergetekende kent zichzelf niet meer terug.

En dan?
pi_81239447
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:51 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

En beviel dat?
Nee, dat bevestigde iets voor me. Leuker kan ik het niet maken Lily.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')