laten we dan ook gelijk maar alle concerten verbieden, want daar staan ook hekken, en zijn er ook maar kleine en beperkte uitgangen.
Oh en voetbalwedstrijden dus ook

! Dat gaat ook faliekant mis natuurlijk!
Feit blijft gewoon, dat als je een grote menigte hebt, en er gebeurt ergens iets wat paniek veroorzaakt, dat je dit soort taferelen krijgt. En daar hoeven niet eens hekken voor te staan. Tijdens het 'vluchten' hoeft er maar eentje te struikelen en hup, je hebt zo ongeveer het menselijke equivalent van een hek en binnen no-time struikelt van alles daarover.
En die plastic afzetting van jou maakt dus geen verschil in jouw verhaal van 'vluchtwegen'. Die blijven dus hetzelfde, of je nou hekken of andere (deugdelijke!)* afzetting gebruikt.
Enige mogelijkheid die je hebt is een bijeenkomst op deze schaal verbieden.... En dat zit er gewoon niet in.
Mbt je stelling: 'moet er eerst een aanslag plaatsvinden voordat het wel kan' het volgende: Ja, dat moet. Want tot die tijd weigeren "we"
simpelweg bang te zijn voor een mogelijke aanslag die waarschijnlijk nooit komt. Weigeren ''we'' om nu al bij voorbaat te buigen voor een terrorist of gefrustreert menneke, dat die ons leven bepaald. "We" weigeren in angst te willen leven. En dat heeft de koningin wel bewezen.De beveiliging rondom koninginnedag dit jaar was strikter, maar nog steeds ubervrij.
Feit is gewoon dat dit een publieke viering is. Publiek. Dus het publiek wil en zal en gaat er bij zijn. Dat hou je niet tegen en dat moet je ook niet willen. En wat al eerder is geopperd: het gaat in 99% van de gevallen (hier in NL iig) gewoon goed. Nu zijn er 50 mensen met voornamelijk lichte verwondingen, en een paar botbreuken. Tja. Shit happens. Je weet als mens dat dat kan gebeuren in een menigte. Net zoals dat ik weet dat wanneer ik in een auto stap midden in de zware verkeersdrukte, dat het mogelijk is dat er voor mij ergens een idioot op de rem trapt en daarmee een kettingreactie veroorzaakt en een lange kop-staart botsing waarbij meerdere mensen een whiplash oid aan over houden. Zullen we de vangrails dan ook maar weghalen? Ik kan namelijk nu nergens anders heen door die vangrails.
Durf te leven. Niet alles valt 100% veilig te maken of 100% te beveiligen

.
*
deugdelijk is dus niet een 'lief lintje' waar iedere idioot zonder enige moeite doorheen wandelt.