abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:13:53 #1
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_81032790
Naar aanleiding van een post van Ml-etje
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:55 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

*steekt vinger op.
Ik ben van de stofjes wat wil je? Zullen we dan wel even hier [K&W # 26] Slowchat, Feedback&FAQ => de kluszin is er weer! verder gaan?
Vroeg ik om advies, ik was niet de enige, ToT wilde ook graag advies...
Daarom nu dus een gordijn-adviestopic...
Opzoek naar gordijnen maar nog geen idee wat? Ga hier opzoek naar tips!

Discussie in K&W SC
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:42 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Panelen? Zoiets als WRH heeft? (even zoeken hoor)

Weg met truttigheid, op naar modern deeltje 2
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:47 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Nee, vindt 'ie te veel 'lamellen-achtig', en de lamellen willen we juist vanaf. Vinden gordijnen beiden wel mooi, maar tis zó lastig om echt mooie gordijnen te vinden
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:49 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dan 4 gordijnen per groot raam 2 donker en verduisterend en 2 lictdoorlatend?
Dat had ik hiervoor en was kun je alleen maar deels over elkaar heen schuiven.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:52 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Das in de slaapkamer weer lastig, in de zomer hebben we de gordijnen 's nachts altijd helemaal dicht, en in de winter alleen de lichtdoorlatende dicht. Hebben nu een lelijk rolgordijn, en stoffen bruin geworden lamellen die nog van de vorige bewoner zijn geweest er voor
Beneden hangt nu witten vitrage en beige-achtige lamellen. Witte gordijnen vind ik voor daar echt té wit, gebroken wit past niet bij de rest, en zwart is weer té zwart. Zwart met wit vindt vriendje te druk
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:00 schreef ToT het volgende:
Hey, gordijnadvies, top! Heb ik net nodig!

Ik wil eigenlijk het liefst (houten) luxaflex in de slaapkamer hebben, maar 1 raam is 84 cm breed en de andere 1,50 meter. Erg ongelukkige maten dus.

Any ideas?

[ Bericht 66% gewijzigd door Ml-etje op 04-05-2010 23:21:36 ]
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:17:26 #2
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_81033039
Goed, TS begint...
Ik zoek gordijnen zowel voor de slaapkamer (en misschien de hele bovenverdieping) als voor de woonkamer.
Slaapkamer wordt uiteindelijk zwart/wit/grijs van kleur. Dekbedovertrek enzo in zwart, wit, of grijs (of een combinatie van die 3). Het bed is grijs, witte kast, grijze vloerbedekking, grijze nachtkastjes en er komen nog 2 zwart/wit foto's op canvas aan de muur.
Nu zoek ik dus gordijnen, liefst 2 setjes, 1 setje dat verdonkerd, en 1 setje dat niet verdonkerd. We houden niet van vitrage, willen persé gordijnen en niet wat anders en vriendje houdt niet van patroontjes oid op de gordijnen wat dat is te druk.
De gordijnen die de xenos momenteel verkoopt (zwart met een zwart patroontje) vallen dus (helaas) af...

Voor de woonkamer zijn we er eigenlijk nog niet uit
pi_81033172
Geweldig!

Okee, ik heb op de slaapkamer 2 ramen bij elkaar waar ik 2 (of desnoods 1 hele lange) luxaflexgordijnen (als het zo heet) voor wil hangen.
Het ene raam is 84 cm breed, het andere is 150 cm breed.
Het liefst zou ik het in hout willen hebben, maar desnoods is aluminium ook goed.
Bovenstaande maten zijn gewoon absoluut niet te vinden. Eventueel zou ik wel wat groters er voor kunnen hangen, zodat het de muren wat overlapt, maar dan krijg je zo'n irritante gleuf tussen beide delen, waar veel licht tussendoor komt.

What to do?
pi_81033310
Heb het al besprokene even in de OP gezet dan weten we alvast wat er al was.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:23:58 #5
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_81033380
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:22 schreef Ml-etje het volgende:
Heb het al besprokene even in de OP gezet dan weten we alvast wat er al was.
Thnx Daar had ik geen zin in
pi_81033844
Ik ga afsluiten overigens morgen kom ik even kijken maar mijn internet lijkt wel vertraagd
Overdag toch meer kans op serieuze reacties.
pi_81040683
kick!
pi_81042019
Mij is niet zo duidelijk wat je wilt als "advies"...

Vraag je / jullie om ideeën ? om stoffen of om adressen?
Anders wachten op de Woonbeurs (oktober) voor de laatste trends en ontwikkelingen.

In Utrecht is op zaterdag de lapjesmarkt : een feestje ! daar wordt je hebberig van.
Ook veel kramen met gordijnstoffen.
Daar is ook een winkel van alleen gordijnstoffen mét atelier.
Veel keus en geduldige adviezen.

Zelf zijn we uiteindelijk geslaagd bij V+D die net een actie hadden met -/- 20 %.

Succes.
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:48:42 #9
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_81042646
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:18 schreef AnneX het volgende:
Mij is niet zo duidelijk wat je wilt als "advies"...

Vraag je / jullie om ideeën ? om stoffen of om adressen?
Anders wachten op de Woonbeurs (oktober) voor de laatste trends en ontwikkelingen.

In Utrecht is op zaterdag de lapjesmarkt : een feestje ! daar wordt je hebberig van.
Ook veel kramen met gordijnstoffen.
Daar is ook een winkel van alleen gordijnstoffen mét atelier.
Veel keus en geduldige adviezen.

Zelf zijn we uiteindelijk geslaagd bij V+D die net een actie hadden met -/- 20 %.

Succes.
Ideeën V&D is wel een goed idee om eens te gaan kijken
pi_81042948
Stofjes gaan bekijken op de markt en een metertje kopen als voorbeeld is ook altijd een goede
pi_81043959
Oh ja, bij de winkel die ik noemde - op de lapjesmarkt in U. - kon ik tegen een borg een hangstaal meenemen.
Dat is dus op 1 breedte op kamerhoogte.

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 05-05-2010 16:43:50 ]
pi_81059451
Zomaar even een tip mbt donkere gordijnen:
In onze serre is al 2 keer een groot raam v/d schuifpui gebarsten terwijl de zon er flink op scheen en er niemand in de buurt was. Het bleek te gaan om een zogenaamde "thermische breuk" waarbij de temperatuurverschillen te groot zijn aan de binnen- en buitenkant. Dit blijkt te worden veroorzaakt door onze zwarte gordijnen! In combinatie met een koude buitenlucht en een vrolijk voorjaarszonnetje ontstond er een groot temp.verschil tussen de 2 lagen glas (dubbel glas) wat dus een joekel van een barst tot gevolg had.

Voor de glaszetter was het niets bijzonders, maar voor mij (en vele vrienden/familie) een compleet nieuw fenomeen. Oppassen dus met zwarte/donkere gordijnen op grote raamoppervlakten..........
pi_81069083
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:19 schreef ToT het volgende:
Geweldig!

Okee, ik heb op de slaapkamer 2 ramen bij elkaar waar ik 2 (of desnoods 1 hele lange) luxaflexgordijnen (als het zo heet) voor wil hangen.
Het liefst zou ik het in hout willen hebben, maar desnoods is aluminium ook goed.
Bovenstaande maten zijn gewoon absoluut niet te vinden. Eventueel zou ik wel wat groters er voor kunnen hangen, zodat het de muren wat overlapt, maar dan krijg je zo'n irritante gleuf tussen beide delen, waar veel licht tussendoor komt.

What to do?

Dan koop je een maatje groter en zaag je ze op maat, is niet zo moeilijk je moet alleen ff weten hoe. De jaloezien moeten strak tegen elkaar liggen en dan draai je tape om het geheel heen op de plek waar je ze wil afzagen. Deze tape voorkomt dat de latjes gaan bewegen en de ene korter wordt dan de ander, maar voorkomt ook dat ze gaan splinteren. Dan zaag je met een decoupeerzaag heel gemakkelijk het deel eraf. Kan ook met een figuurzaag. Het bovenste gedeelte wat je aan de muur bevestigt is meestal van metaal, hier heb je een metaalzaagje voor nodig.
succes!
pi_81197582
quote:
Geweldig!

What to do?
Luxaflex (is merknaam, eigenlijk jalouzieën of horizontale lamellen) kan je ook bestellen als maatwerk.
Zowel in aluminium (16mm/25mm/50mm) als in hout (25mm/50mm).
Bij aluminium jalouzieën is het ook mogelijk om 2 verschillende maten in 1 kast te laten maken.
Heb je een "kap" uit een stuk hangen waaruit 2 delen komen, maten maakt niet uit.
Er is uiteraard wel een maximum breedte, maar ik dacht dat dat bijna 3 meter was.

Wanneer je trouwens twee jalouzieën naast elkaar hangt dan valt de "gleuf" ertussen erg mee omdat deze vlak tegen elkaar geplaatst kunnen worden.
Aluminium en kunststof jalouzieën kan je met behulp van een lamellenknipper op breedte knippen.
Wel een flink karwei, je moet iedere lamel afzonderlijk knippen en aan beide zijden.
Maar het is te doen.

Houten horizontale jalouzieën op maat zagen zou ik niet doen.
Het hout versplintert vrij snel en de zaagsnede is blank terwijl de lamellen zelf vaak een kleur hebben.
Je moet dan dus alle lamellen en zagen aan twee zijdes, en de zaagsnedes schuren en dan nog op kleur brengen.
Dan kan je ze beter op maat laten maken.
~*~ to do het zelf or not, that's the question ~*~
pi_81198436
Thx! En waar kan ik die ergens op maat laten maken?
pi_82098623
quote:
Op zondag 9 mei 2010 00:13 schreef ToT het volgende:
Thx! En waar kan ik die ergens op maat laten maken?
Sorry voor de late reactie.
Bij iedere winkel in woning decoratie en bij diverse bouwmarkten.
De laatsten zijn stukken goedkoper en werken heel vaak met dezelfde ateliers als woning interieur winkels.
~*~ to do het zelf or not, that's the question ~*~
pi_82144174
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:01 schreef edraket31 het volgende:
Zomaar even een tip mbt donkere gordijnen:
In onze serre is al 2 keer een groot raam v/d schuifpui gebarsten terwijl de zon er flink op scheen en er niemand in de buurt was. Het bleek te gaan om een zogenaamde "thermische breuk" waarbij de temperatuurverschillen te groot zijn aan de binnen- en buitenkant. Dit blijkt te worden veroorzaakt door onze zwarte gordijnen! In combinatie met een koude buitenlucht en een vrolijk voorjaarszonnetje ontstond er een groot temp.verschil tussen de 2 lagen glas (dubbel glas) wat dus een joekel van een barst tot gevolg had.

Voor de glaszetter was het niets bijzonders, maar voor mij (en vele vrienden/familie) een compleet nieuw fenomeen. Oppassen dus met zwarte/donkere gordijnen op grote raamoppervlakten..........
Ah, ik heb net donkere (zwart/antraciete) gordijnen besteld voor de slaapkamer. Is geen hele grote oppervlakte, maar wel een raam waar de zon 's middags en 's avonds op staat.

Voor het topic: ze zijn van De Ploeg en besteld bij de lokale woninginrichter, hetzelfde geldt voor de vitrage in de woonkamer (maar die is gewoon wit).

Er gaat trouwens een wereld voor je open als je gordijnen of vitrage gaat bestellen. Wilt u een dubbele of enkele plooi? Wat voor rails heeft u hangen? Wilt u aan de onderkant een zoom om een loodlijn? Wilt u de zijkanten gezoomd of gelocked? Ik had echt geen idee waar ze het over had...
  maandag 31 mei 2010 @ 16:38:35 #18
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_82149046
quote:
Geweldig!

What to do?
Op maat maken?
Dat heb ik ook gedaan bij alle ramen die er zijn in mijn huisje.
Kutwerk, dat dan weer wel.

O je hebt daar trouwens speciale tangetjes voor.
Zodat je ze niet recht afknipt.
Ik vond het op maat bestellen te lang duren.
pi_82157448
Bij ikea hebben we vorig jaar witte gordijnen met een wit borduur patroon erin gekocht. Het patroon valt niet eens echt heel erg op, is meer de finishing touch zeg maar.
Mijn vriend houd ook niet van patronen erop, maar deze vond hij ook wel mooi omdat het juist niet "te druk" is.

In de studeerkamer hebben we semi-transparante gordijnen, van de gamma.
En in de logeerkamer donker grijze gordijnen van de kwantum. de kleinste en kortste set in het hele huis, maar wel de duurste, omdat die op maat zijn gemaakt.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  maandag 31 mei 2010 @ 20:43:03 #20
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_82161508
Ik heb vouwgordijnen gevonden... M'n schoonouders hebben ze hangen, is me nooit opgevallen, ondanks dat ze door de hele benendenverdieping hangen Die wil ik hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')