Vroeg ik om advies, ik was niet de enige, ToT wilde ook graag advies...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:55 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
*steekt vinger op.
Ik ben van de stofjeswat wil je? Zullen we dan wel even hier [K&W # 26] Slowchat, Feedback&FAQ => de kluszin is er weer! verder gaan?
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:42 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Panelen? Zoiets als WRH heeft? (even zoeken hoor)
Weg met truttigheid, op naar modern deeltje 2
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:47 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Nee, vindt 'ie te veel 'lamellen-achtig', en de lamellen willen we juist vanaf. Vinden gordijnen beiden wel mooi, maar tis zó lastig om echt mooie gordijnen te vinden
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:49 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dan 4 gordijnen per groot raam 2 donker en verduisterend en 2 lictdoorlatend?
Dat had ik hiervoor en waskun je alleen maar deels over elkaar heen schuiven.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:52 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Das in de slaapkamer weer lastig, in de zomer hebben we de gordijnen 's nachts altijd helemaal dicht, en in de winter alleen de lichtdoorlatende dicht. Hebben nu een lelijk rolgordijn, en stoffen bruin geworden lamellen die nog van de vorige bewoner zijn geweest er voor![]()
Beneden hangt nu witten vitrage en beige-achtige lamellen. Witte gordijnen vind ik voor daar echt té wit, gebroken wit past niet bij de rest, en zwart is weer té zwart. Zwart met wit vindt vriendje te druk
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:00 schreef ToT het volgende:
Hey, gordijnadvies, top!Heb ik net nodig!
Ik wil eigenlijk het liefst (houten) luxaflex in de slaapkamer hebben, maar 1 raam is 84 cm breed en de andere 1,50 meter. Erg ongelukkige maten dus.
Any ideas?
Thnxquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:22 schreef Ml-etje het volgende:
Heb het al besprokene even in de OP gezetdan weten we alvast wat er al was.
Ideeënquote:Op woensdag 5 mei 2010 10:18 schreef AnneX het volgende:
Mij is niet zo duidelijk wat je wilt als "advies"...
Vraag je / jullie om ideeën ? om stoffen of om adressen?
Anders wachten op de Woonbeurs (oktober) voor de laatste trends en ontwikkelingen.
In Utrecht is op zaterdag de lapjesmarkt : een feestje ! daar wordt je hebberig van.
Ook veel kramen met gordijnstoffen.
Daar is ook een winkel van alleen gordijnstoffen mét atelier.
Veel keus en geduldige adviezen.
Zelf zijn we uiteindelijk geslaagd bij V+D die net een actie hadden met -/- 20 %.
Succes.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:19 schreef ToT het volgende:Geweldig!
Okee, ik heb op de slaapkamer 2 ramen bij elkaar waar ik 2 (of desnoods 1 hele lange) luxaflexgordijnen (als het zo heet) voor wil hangen.
Het ene raam is 84 cm breed, het andere is 150 cm breed.
Het liefst zou ik het in hout willen hebben, maar desnoods is aluminium ook goed.
Bovenstaande maten zijn gewoon absoluut niet te vinden. Eventueel zou ik wel wat groters er voor kunnen hangen, zodat het de muren wat overlapt, maar dan krijg je zo'n irritante gleuf tussen beide delen, waar veel licht tussendoor komt.
What to do?
Luxaflex (is merknaam, eigenlijk jalouzieën of horizontale lamellen) kan je ook bestellen als maatwerk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:19 schreef ToT het volgende:Geweldig!
Okee, ik heb op de slaapkamer 2 ramen bij elkaar waar ik 2 (of desnoods 1 hele lange) luxaflexgordijnen (als het zo heet) voor wil hangen.
Het liefst zou ik het in hout willen hebben, maar desnoods is aluminium ook goed.
Bovenstaande maten zijn gewoon absoluut niet te vinden. Eventueel zou ik wel wat groters er voor kunnen hangen, zodat het de muren wat overlapt, maar dan krijg je zo'n irritante gleuf tussen beide delen, waar veel licht tussendoor komt.
What to do?
Sorry voor de late reactie.quote:Op zondag 9 mei 2010 00:13 schreef ToT het volgende:
Thx!En waar kan ik die ergens op maat laten maken?
Ah, ik heb net donkere (zwart/antraciete) gordijnen besteld voor de slaapkamer. Is geen hele grote oppervlakte, maar wel een raam waar de zon 's middags en 's avonds op staat.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:01 schreef edraket31 het volgende:
Zomaar even een tip mbt donkere gordijnen:
In onze serre is al 2 keer een groot raam v/d schuifpui gebarsten terwijl de zon er flink op scheen en er niemand in de buurt was. Het bleek te gaan om een zogenaamde "thermische breuk" waarbij de temperatuurverschillen te groot zijn aan de binnen- en buitenkant. Dit blijkt te worden veroorzaakt door onze zwarte gordijnen! In combinatie met een koude buitenlucht en een vrolijk voorjaarszonnetje ontstond er een groot temp.verschil tussen de 2 lagen glas (dubbel glas) wat dus een joekel van een barst tot gevolg had.
Voor de glaszetter was het niets bijzonders, maar voor mij (en vele vrienden/familie) een compleet nieuw fenomeen. Oppassen dus met zwarte/donkere gordijnen op grote raamoppervlakten..........
Op maat maken?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:19 schreef ToT het volgende:Geweldig!
What to do?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |