abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81029310
Hoi,

Heeft iemand hier ervaring mee?
En bij wat heeft het wel of niet geholpen?
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_81029400
Wat is het?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_81029445
Huh wat?
I'm awesome, and I fuck dolphins.
pi_81029705
Ik blijf het wegvlucht bullshit vinden.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 22:18:04 #5
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_81029803
Candygirl, was jij niet dat mens dat hele R&P topics vol kon lullen met de meest triviale bullshit?
Ik zie dat je nu de andere kant opgeslagen bent. Chapeau.
pi_81031412
wasda
pi_81031436
Wat is dat?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_81032010
Mindfullness is je heel bewust zijn van alle dingen. Bewust een kop koffie of thee drinken, je bewust zijn van de smaak op je tong en de temperatuur. Tja gewoon heel bewust alles meemaken...maar ehm..ooit wel es wel es van Google gehoord ???
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:02:23 #9
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_81032100
Ik ben er toevallig vandaag mee begonnen en ik denk dat het mij heel erg kan helpen. Het is met name bedoeld om ingesleten patronen en gedachten ("overlevingsmechanismen" die je eerder hielpen, maar nu negatief geworden zijn, of andere gedachten/gedragingen die op de automatische piloot gebeuren) gewoon te laten komen zoals ze zijn en er geen waarde oordeel meer aan vast te knopen en je te beseffen dat je een keuze hebt (oftewel: je gedrag en gedachten meer sturen dan dat het gebeurd). Klinkt wat vaag, maar google maar als je meer wilt weten.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:02:48 #10
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_81032131
quote:
Mindfulness verwijst naar:

een vorm van meditatie waarin men zich op een niet-reactieve manier bewust is van de fysieke en geestelijke sensaties en situaties van het moment ("Een zachtmoedige relatie aangaan met wat er zich nu aanbiedt"): bewuste aandacht.
een levenshouding die zich kenmerkt door acceptatie van onvermijdelijke negatieve en positieve ervaringen: aanvaarding.
juiste indachtigheid of bewustzijn in de Boeddhistische leer.
Door mindfulness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen. Leven in het moment. Door het bewustworden en loslaten van automatismen en oordelen, is het mogelijk innerlijke kalmte en rust te bereiken. Het is niet de bedoeling dat je in jezelf keert of transcendeert. Hoewel de term mindfulness verbonden is aan het Boeddhisme, zijn er zeer oude Christelijke mystieke tradities die vergelijkbare (meditatie-)technieken hanteren en ook vergelijkbare ervaringen beschrijven[2].
Aldus, Wikipedia

Een beetje in het "nu" leven dus
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:03:25 #11
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_81032160
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:00 schreef bigore het volgende:
Mindfullness is je heel bewust zijn van alle dingen. Bewust een kop koffie of thee drinken, je bewust zijn van de smaak op je tong en de temperatuur. Tja gewoon heel bewust alles meemaken...maar ehm..ooit wel es wel es van Google gehoord ???
Juist niet van alle dingen, dan word je gek Maar als oefening moet ik bijvoorbeeld 2 kleine dingen iedere dag bewust doen en een andere bewustwordingsoefening. Maar dus niet alles, dat werd zelfs afgeraden
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_81038251
Lijkt me niet praktisch . Juist in een wereld vol prikkels is het soms essentieel om even met je gedachten elders te zijn . Juist mijden die realiteit op sommige momenten .
pi_81044613
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 01:24 schreef Righteous het volgende:
Lijkt me niet praktisch . Juist in een wereld vol prikkels is het soms essentieel om even met je gedachten elders te zijn . Juist mijden die realiteit op sommige momenten .
op sommige momenten ja is het fijn om te ontsnappen aan de realiteit
maar als je onder langdurige constante spanning staat, ga je zo;n muur om je heen bouwen ter verdediging dat je niet eens meer de realiteit bewust toe laat
Je bent alleen een doel na aan het streven op lange termijn, terwijl wat vandaag gebeurd ook belangrijk kan zijn.
En van zo'n dingen moet je je dan bewust worden
pi_81044872
Mindfulness

Misschien hier even kijken
Everthing you can imagine is real.
pi_81045365
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:05 schreef Carmw het volgende:
Mindfulness

Misschien hier even kijken
ik zelf heb al veel opgezicht ervan en gisteren met iemand gesproken die hier zelf een opleiding voor heeft gevolgd
Maar mij gaat het meer nu om mensen die het zelf al hebben geprobeerd,de ervaringen
pi_81045488
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:00 schreef bigore het volgende:
Sorry, ik was me niet zo bewust van Google.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_81045489
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:22 schreef candygirl het volgende:

[..]

ik zelf heb al veel opgezicht ervan en gisteren met iemand gesproken die hier zelf een opleiding voor heeft gevolgd
Maar mij gaat het meer nu om mensen die het zelf al hebben geprobeerd,de ervaringen
Nou ja, dit is misschien niet een rechtstreekse ervaring, maar mijn moeder heeft het ook gedaan, en het heeft haar wel geholpen. Ze had last van paniekaanvallen, en door mindfulness, bezig zijn met het nu, niet met wat is gebeurd of wat kan gebeuren, kon ze dat een beetje de baas worden
pi_81045548
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik blijf het wegvlucht bullshit vinden.
Precies, het is weer een zoveelste hype voor de verveelde Libelle-lezeres.
pi_81045587
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:26 schreef Carmw het volgende:

[..]

Nou ja, dit is misschien niet een rechtstreekse ervaring, maar mijn moeder heeft het ook gedaan, en het heeft haar wel geholpen. Ze had last van paniekaanvallen, en door mindfulness, bezig zijn met het nu, niet met wat is gebeurd of wat kan gebeuren, kon ze dat een beetje de baas worden
Was dat niet gewoon een placebo-effect?
pi_81045984
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:29 schreef teknomist het volgende:

[..]

Was dat niet gewoon een placebo-effect?
Correct me if I'm wrong, maar een placebo is toch gewoon als iemand je zegt dat je een asperine krijgt, maar het is niks, en de hoofdpijn gaat toch weg.

Wat is dan het placebo effect van mindfulness? Je houdt je bezig met het nu, zoals je dat doet mindfulness, en door middel daarvan kun je zorgen/angsten de baas worden of je beter concentreren. Dan heeft het toch gewoon het gewenste effect door de juiste middelen (mindfulness in dit geval dus)?
pi_81046829
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:22 schreef candygirl het volgende:

[..]

Die TT van mijn tppic is veranderd en nu lijkt het alsof ik een opleiding doe om anderen mindfulness te leren, maar dat klopt dus niet. Ik doe het gewoon voor mezelf. Heb het ook al aangegeven in het feedbacktopic dat de TT van mijn topic nu verwarrend is.

Ik ben vorige week begonnen met een training Voluit leven, wat ook voor een groot gedeelte uit mindfulness oefeningen bestaat. Ik heb nu het eerste hoofdstuk uit en daarin moest ik elke dag de bodyscan doen. Dit is een oefening waarbij je je aandacht op elk verschillend lichaamsdeel richt en daarna op je hele lichaam. Het is nog best lastig om je aandacht erbij te houden. Bij het volgende hoofdstuk ga ik een oefening leren die met aandacht voor de ademhaling te maken heeft. Daarnaast moet ik dus in het dagleijks leven proberen om de dingen met aandacht te doen en niet tig dingen tegelijk op de automatische piloot doen. Dat is nog best lastig, omdat ik best wel veel dingen doe zonder er verder bij na te denken. Maar ik merk wel dat ik het erg fijn vind, bewuster leef en meer geniet van de dingen die ik nu doe, ipv dat ik op de automatische piloot leef, pieker over het verleden of de toekomst en niet in het nu leef.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Hestia_ op 05-05-2010 13:11:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')