Aldus, Wikipediaquote:Mindfulness verwijst naar:
een vorm van meditatie waarin men zich op een niet-reactieve manier bewust is van de fysieke en geestelijke sensaties en situaties van het moment ("Een zachtmoedige relatie aangaan met wat er zich nu aanbiedt"): bewuste aandacht.
een levenshouding die zich kenmerkt door acceptatie van onvermijdelijke negatieve en positieve ervaringen: aanvaarding.
juiste indachtigheid of bewustzijn in de Boeddhistische leer.
Door mindfulness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen. Leven in het moment. Door het bewustworden en loslaten van automatismen en oordelen, is het mogelijk innerlijke kalmte en rust te bereiken. Het is niet de bedoeling dat je in jezelf keert of transcendeert. Hoewel de term mindfulness verbonden is aan het Boeddhisme, zijn er zeer oude Christelijke mystieke tradities die vergelijkbare (meditatie-)technieken hanteren en ook vergelijkbare ervaringen beschrijven[2].
Juist niet van alle dingen, dan word je gekquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:00 schreef bigore het volgende:
Mindfullness is je heel bewust zijn van alle dingen. Bewust een kop koffie of thee drinken, je bewust zijn van de smaak op je tong en de temperatuur. Tja gewoon heel bewust alles meemaken...maar ehm..ooit wel es wel es van Google gehoord ???
op sommige momenten ja is het fijn om te ontsnappen aan de realiteitquote:Op woensdag 5 mei 2010 01:24 schreef Righteous het volgende:
Lijkt me niet praktisch . Juist in een wereld vol prikkels is het soms essentieel om even met je gedachten elders te zijn . Juist mijden die realiteit op sommige momenten .
ik zelf heb al veel opgezicht ervan en gisteren met iemand gesproken die hier zelf een opleiding voor heeft gevolgdquote:
Sorry, ik was me niet zo bewust van Google.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:00 schreef bigore het volgende:
Mindfullness is je heel bewust zijn van alle dingen. Bewust een kop koffie of thee drinken, je bewust zijn van de smaak op je tong en de temperatuur. Tja gewoon heel bewust alles meemaken...maar ehm..ooit wel es wel es van Google gehoord ???
Nou ja, dit is misschien niet een rechtstreekse ervaring, maar mijn moeder heeft het ook gedaan, en het heeft haar wel geholpen. Ze had last van paniekaanvallen, en door mindfulness, bezig zijn met het nu, niet met wat is gebeurd of wat kan gebeuren, kon ze dat een beetje de baas wordenquote:Op woensdag 5 mei 2010 12:22 schreef candygirl het volgende:
[..]
ik zelf heb al veel opgezicht ervan en gisteren met iemand gesproken die hier zelf een opleiding voor heeft gevolgd
Maar mij gaat het meer nu om mensen die het zelf al hebben geprobeerd,de ervaringen
Precies, het is weer een zoveelste hype voor de verveelde Libelle-lezeres.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik blijf het wegvlucht bullshit vinden.
Was dat niet gewoon een placebo-effect?quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:26 schreef Carmw het volgende:
[..]
Nou ja, dit is misschien niet een rechtstreekse ervaring, maar mijn moeder heeft het ook gedaan, en het heeft haar wel geholpen. Ze had last van paniekaanvallen, en door mindfulness, bezig zijn met het nu, niet met wat is gebeurd of wat kan gebeuren, kon ze dat een beetje de baas worden
Correct me if I'm wrong, maar een placebo is toch gewoon als iemand je zegt dat je een asperine krijgt, maar het is niks, en de hoofdpijn gaat toch weg.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:29 schreef teknomist het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon een placebo-effect?
Die TT van mijn tppic is veranderd en nu lijkt het alsof ik een opleiding doe om anderen mindfulness te leren, maar dat klopt dus niet. Ik doe het gewoon voor mezelf. Heb het ook al aangegeven in het feedbacktopic dat de TT van mijn topic nu verwarrend is.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:22 schreef candygirl het volgende:
[..]
ik zelf heb al veel opgezicht ervan en gisteren met iemand gesproken die hier zelf een opleiding voor heeft gevolgd
Maar mij gaat het meer nu om mensen die het zelf al hebben geprobeerd,de ervaringen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |