Yes!quote:
al gepostquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Yes!![]()
De tekening is van Shigeo Koike. Google maar eens; die man kan tekenen.![]()
Het spuuglelijke geval op de plaat is een PZL P-11C, een Poolse jager in dienst gesteld in 1934. Hij had een Bristol Mercury-motor en 4x 7,7mm mitrailleurs. De jager is volgens Poolse bronnen niet opgewassen geweest tegen de BF-109E (goh!) maar heeft, zo bezweren de Polen, toch een kleine 120 vliegtuigen neergehaald tegen verlies van 117 eigen toestellen.
(Ik zou die cijfers met een korreltje zout nemen...)
Yaayyyyquote:
Waarschijnlijk bedoel je Tommy Cooker, dat is de bijnaam van de Sherman M4 omdat ie meteen in de fik vloog als ie een treffer kreeg.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:43 schreef Northside het volgende:
Bijnaam iets van crew cooker ofzo? Vloog dat ding niet snel in de fik?
Had hem alquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:25 schreef Internetheld het volgende:
----------EDIT------------------- reden was omdat er stond voor de edit : kan je een hint geven maar was niet nodig had hem al
ik zat te twijvelen tussen 2 tanks en toen wou ik een hint maar ik had hem al dus had ff die hint weggehaaltquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Had hem al
Je bedoelt toch zeker "Wist hem al"?
En dat is het enige juiste antwoord... en inderdaad, Erwin Rommel wist er alles van.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Mathilda tank: Queen of the desert was de nickname. Erwin Rommel moet dat natuurlijk wel weten
Van deze specifieke Mathilda wel, ja... wist je dat echt uit je hoofd?quote:
Correct. Erwin Rommel was een inventief man. Luchtdoel geschut tegen tanks gebruiken was "not done". Maar hij deed het wel. Later toegepast op andere slagvelden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
En dat is het enige juiste antwoord... en inderdaad, Erwin Rommel wist er alles van.
Hij was ook degene die de Mathilda II zijn bijnaam afpakte, door een trucje die hij in Frankrijk had geleerd tegen diezelfde Mathilda: 88mm Flak-36 luchtdoelgeschut omlaag draaien en tegen de tanks inzetten.
De Italianen, die vóór Rommel verscheen het al met de Engelsen aan de stok hadden, hadden bijna niets wat de Mathilda aan kon.
Staat op de foto.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Van deze specifieke Mathilda wel, ja... wist je dat echt uit je hoofd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |