Hm... AH is ooit begonnen met grappige supermarktreclames (iig met vaste 'hoofdrolspelers') en nu denken alle supermarkten dat ze dat ook kunnenquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan voor de compleetheid ook nog de andere:
Maar het smaakt wel anders.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
En kom niet aan dat het allemaal troep is bij de Aldi/Lidl ik ken een chocoladefabrikant die allerlei chocolade producten maakt voor supermarkten. Hij verkoopt producten aan de Aldi, maar ook aan de andere Duitse supermarkten en in een hele mooie verpakking levert hij ook aan Harrods in Londen.
En heb niet de illusie dat ie andere marsepein of noten inkoopt voor de Harrods productie.
Ja, pepsi en coke smaken ook anders.quote:
Dit is kul. Heb ooit in een koekjesfabriek gewerkt, en als we van goede, dure koeken naar Aldikoeken gingen, dan lag de productie een uur stil omdat er veel minderwaardige producten gehaald moesten worden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
En kom niet aan dat het allemaal troep is bij de Aldi/Lidl ik ken een chocoladefabrikant die allerlei chocolade producten maakt voor supermarkten. Hij verkoopt producten aan de Aldi, maar ook aan de andere Duitse supermarkten en in een hele mooie verpakking levert hij ook aan Harrods in Londen.
En heb niet de illusie dat ie andere marsepein of noten inkoopt voor de Harrods productie.
Tja ook ik ken koekjesfabrieken, daar kwamen de koekjes terug die over datum waren en die werden voorzien van een nieuwe verpakking met een nieuwe datum en weer uitgeleverd. Dat waren schreeuwend dure biologische koeken met eco merk. Ze maakten in die bakkerij trouwens ook gewoon gebruik van allerlei middelen zoals broodverbeteraars enzo. Niets ambachtelijks aan. Maar dit was net als jouw koekjes fabriek in Nederland. De chocoladefabriek waar ik het over heb zit in Duitsland, die hebben door dat een uur niet produceren duurder is dan wat je bespaart met goedkope ingredienten.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit is kul. Heb ooit in een koekjesfabriek gewerkt, en als we van goede, dure koeken naar Aldikoeken gingen, dan lag de productie een uur stil omdat er veel minderwaardige producten gehaald moesten worden.
Volgens mensen die het kunnen weten komen die bij kwekkeboom vandaanquote:Op woensdag 5 mei 2010 16:17 schreef Jaheur het volgende:
de kroketten van de aldi zijn anders goed te pruimen en de verpakking ziet er nog goed uit ook nog
Jij bent er zo eentje die de goedkoopste kokoskoeken eet en zegt geen verschil te proeven met de duurdere. Of die beweert dat een VW hetzelfde rijdt als een Porsche omdat ze in dezelfde fabriek gemaakt worden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja ook ik ken koekjesfabrieken, daar kwamen de koekjes terug die over datum waren en die werden voorzien van een nieuwe verpakking met een nieuwe datum en weer uitgeleverd. Dat waren schreeuwend dure biologische koeken met eco merk. Ze maakten in die bakkerij trouwens ook gewoon gebruik van allerlei middelen zoals broodverbeteraars enzo. Niets ambachtelijks aan. Maar dit was net als jouw koekjes fabriek in Nederland. De chocoladefabriek waar ik het over heb zit in Duitsland, die hebben door dat een uur niet produceren duurder is dan wat je bespaart met goedkope ingredienten.
Nope.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij bent er zo eentje die de goedkoopste kokoskoeken eet en zegt geen verschil te proeven met de duurdere. Of die beweert dat een VW hetzelfde rijdt als een Porsche omdat ze in dezelfde fabriek gemaakt worden.
Nee, dat geloof ik niet. Maar ik geloof wel dat het prijsverschil komt door de kwaliteit. Waarom koopt heel NL dan niet bij de Aldi als alles hetzelfde smaakt?quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope.
Maar leef lekker door met de illusie dat een merk beter is omdat het een merk is.
Vanwege het feit dat er nog zoiets bestaat als sociaal aanzien.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik niet. Maar ik geloof wel dat het prijsverschil komt door de kwaliteit. Waarom koopt heel NL dan niet bij de Aldi als alles hetzelfde smaakt?
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:30 schreef 9611Niels het volgende:
De basislijn is de lijn die de zee scheidt van het land en de binnenwateren.
Er zijn twee soorten basislijnen:
* de normale basislijn: de lijn tussen de zee en de kust bij eb, zoals deze erkend is door de betreffende kuststaat;
* de rechte basislijn: de lijn tussen de zee enerzijds en de kust en binnenwateren anderzijds bij eb, waarbij diepe uithollingen en insnedingen van de kust geen invloed hebben op het verloop van de lijn.
De rechte basislijn wordt gebruikt in het internationaal recht. Dit betekent dat al het water aan de landzijde van de basislijn als binnenwater wordt gezien. Hieronder vallen niet alleen de rivieren, kanalen en meren die voor binnenvaartschepen bevaarbaar zijn, maar ook alle maritieme wateren achter de basislijn: baaien, mondingen van rivieren en zeehavens.
De basislijn bij baaien loopt volgens een rechte lijn tussen de natuurlijke toegangspunten bij laag water, mits de afstand tussen deze punten niet groter is dan 24 zeemijl. Al het water aan de landzijde van de basislijn behoort tot de binnenwateren. Bij rivieren is de basislijn een rechte lijn tussen twee oeverpunten bij eb. Zeehavens vallen ook onder de binnenwateren, waarbij geldt dat alle permanente en geïntegreerde havenwerken (ook die in zee uitsteken) tot de kust behoren.
De Waddenzee en de Zeeuwse wateren liggen binnen de Nederlandse basislijn en zijn dus Nederlandse binnenwateren.
[ afbeelding ]
Ik niet, ik denk dat het veel complexer is.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik niet. Maar ik geloof wel dat het prijsverschil komt door de kwaliteit.
Zeg ik dat?quote:Waarom koopt heel NL dan niet bij de Aldi als alles hetzelfde smaakt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |