abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80984734
Hi All,

Ik moet over 2 weken mijn droger/wasmachine 2 hoog naar beneden krijgen. Nu hebbb ik ooit zo'n handige steekkar gezien met meerdere wielen en bedacht me dat deze speciaal voor trappen zou kunnen zijn. Hebben jullie hier ervaring mee en werkt dit inderdaad handig?

Ik kwam in de verhuur dit tegen

CODE DAGPRIJS WEEKPRIJS
2-wielig 12030 7,00 17,50
6-wielig 12031 12,00 30,00

Ik neem aan dat die 6 wiel dan zo'n trappensteekkar is?
pi_80985326
Waarschijnlijk wel ja. Maar heb je geen bochten in de trap(pen) zitten? Die wielen hebben erg weinig steun bij de binnenbocht

Vraag anders eens bij een witgoedhandel of ze dat voor een bepaald bedrag naar beneden (en ergens anders weer ophoog) willen tillen.. hun hebben er een speciale draagband voor.
pi_80995290
Mijn man bezorgt die dingen voor z'n werk, en geloof me dat er nog nooit iets voor is uitgevonden wat werkt in een normaal huis!
Banden mogen ze niet gebruiken, is erg slecht voor nek en schouders, je haalt er je scheenbenen mee open en je beschadigt je vloerbedekking ermee.
Die rupsbandachtige steekkarren zijn leuk voor een rechte trap in een flat, maar werkt niet op een bochtige trap.

Het enige wat er op zit is met 2 man dat ding naar beneden tillen. De onderste loopt achterwaarts de trap af, met de handen onder de wasmachine. De bovenste houdt de wasmachine aan de zijkant vast en zorgt voor het evenwicht (machine rechtop houden dus). Eventueel treetje voor treetje laten zakken als je niet zo sterk bent. En let op voor ranzig water dat er onverwachts toch nog uit kan lopen.

Mocht je een nieuwe wasmachine kopen, dan wordt deze netjes op zolder geplaatst en de oude machine wordt meteen meegenomen.
pi_80995725
gewoon effe met 2 man doorbijten... ik mag binnenkort helaas ook weer... gelukkig maar 1 verdieping omhoog (loopt soms nog makkelijker als naar beneden... )
pi_80996153
na ja het zijn 6 halve trappen met een tussenstukje ertussen (is 3 hoog bedenk ik me haha) en wel allemaal recht dus op zich moet het wel gaan.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:12:56 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_80996863
Heb zo'n ding ook wel eens gebruikt, maar ze zijn duidelijk niet voor langere trappen geschikt. Een paar treetjes gaat prima, maar een halve verdieping in kl*te. (Ik moest er 4 )
De grap is dat door de zwaartekracht en de wielen je wasmachine weer net zo hard naar beneden rolt. Je moet dus eigenlijk je wasmachine "naar boven trekken" met je karretje.
Mijn advies; spaar je geld en sjouw hem even met 2 man naar boven. Tot die conclusie zal je zelf ook komen na 1 verdieping.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_80999789
Wij gebruiken onze steekwagen wel als hulpje bij het naar boven/beneden sjouwen van zware dingen. De wasmachine (of kast of whatever) met spanbanden goed vastbinden aan de steekwagen, dan met 2 personen zoals Kaza zegt het boeltje tree voor tree naar beneden (/boven) dragen.

Het handige van de steekwagen is dat die wat makkelijker is vast te pakken, en door de wielen kun je op de "tussenstukjes" en als je beneden (/boven) bent gewoon rijden (en ff uitrusten...).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')