Wacht maar, ik krijg je nog wel, vlegel.quote:
Het is een experiment.quote:
Schobbejakquote:Op maandag 3 mei 2010 20:44 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Wacht maar, ik krijg je nog wel, vlegel.
Is het niet handiger om het in te vriezen in zo'n kunststoffen of rubberen ijsblokjeshouder. Heb je meteen een goede hoeveelheid per keer.quote:
Misschien, maar dan moet ik eerst 10 van die blokjeshouders kopen en een pindakaaspot had ik nog liggen.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Is het niet handiger om het in te vriezen in zo'n kunststoffen of rubberen ijsblokjeshouder. Heb je meteen een goede hoeveelheid per keer.
Dat dacht ik helemaal niet, geen idee waarop je dat gebaseerd hebt.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:52 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Misschien, maar dan moet ik eerst 10 van die blokjeshouders kopen en een pindakaaspot had ik nog liggen.
Ik ga uiteraard ook geen water in die pot doen, als je dat soms dacht![]()
Nee ik heb die teentjes er dus los in gedaanquote:Op maandag 3 mei 2010 21:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat dacht ik helemaal niet, geen idee waarop je dat gebaseerd hebt.Hoe wil je trouwens fatsoenlijk gaan doseren met een blok knoflook, dan kun je beter wat folie nemen, daar de knoflook in een laag opdoen en dat invriezen zodat je er steeds stukjes vanaf kan breken. Oplossing zonder dat je ijsblokjeshouders hoeft te kopen.
Het kan nog, hij staat nog niet in de vriezer, want ik was nog niet klaar met knoflook pellen.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:59 schreef Pharkus het volgende:
even zonder flauwecul, je had beter die pot pindakaas met olijfolie en de knoflook kunnen vullen en de vriezer in zijn totaliteit mijden.
http://forum.viva.nl/foru(...)/list_messages/50287 van mijn favo forum na fokquote:Op maandag 3 mei 2010 21:04 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Het kan nog, hij staat nog niet in de vriezer, want ik was nog niet klaar met knoflook pellen.
Is dit serieus een beter idee?
Ik vond m'n vriezer idee ook wel goed
Dat kan ook maar dan zou ik ze wel apart invriezen (dus los van elkaar) zodat je straks niet 1 grote klomp hebt van teentjes knoflook. Als je ze eerst los invriest kun je ze daarna gewoon in een diepvrieszakje in de diepvriezer bewaren en heb je helemaal geen pot nodig (die in de vriezer hoogstwaarschijnlijk kapot knapt).quote:Op maandag 3 mei 2010 21:03 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Nee ik heb die teentjes er dus los in gedaan
Ah, dan ga ik voor deze optie of de olijfolie in pot optie.quote:Op maandag 3 mei 2010 21:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat kan ook maar dan zou ik ze wel apart invriezen (dus los van elkaar) zodat je straks niet 1 grote klomp hebt van teentjes knoflook. Als je ze eerst los invriest kun je ze daarna gewoon in een diepvrieszakje in de diepvriezer bewaren en heb je helemaal geen pot nodig (die in de vriezer hoogstwaarschijnlijk kapot knapt).
Daar zeggen ze dat het geen goed idee is. Dus dat olie ding is van de baan.quote:Op maandag 3 mei 2010 21:07 schreef Pharkus het volgende:
[..]
http://forum.viva.nl/foru(...)/list_messages/50287 van mijn favo forum na fok
quote:Op maandag 3 mei 2010 21:19 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Daar zeggen ze dat het geen goed idee is. Dus dat olie ding is van de baan.
Maar aan de andere kant, alles los invriezen is ook zo'n gedoe..
Ik kan ook het risico lopen op een bonk en gewoon dat hele ding erin doen. Ik ben graag eigenwijs
Heb ik geen plek voor dus moet ik het in porties doenquote:Op maandag 3 mei 2010 21:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Hoezo is zo'n gedoe dat los invriezen?Makkelijker kan het niet, gewoon los in de diepvries leggen, morgen eruit halen en in een zakje doen...hoe makkelijk wil je het hebben.
Bedanktquote:
Ieder z'n techniek.quote:Op maandag 3 mei 2010 21:27 schreef Naamah het volgende:
Ik doe het altijd eerst in een plastic diepvrieszakje en dan evt. met zakje en al in zo'n tupperware-achtig bakje. Het zakje voorkomt dan een beetje dat het een grote klomp wordt.
Gerookte knoflook kopen, blijft 6 tot 12 maanden goed.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:42 schreef rijsttafel het volgende:
Ik kook vaak met knoflook, maar niet vaak genoeg om zo'n netje vol op te krijgen voordat het bederft. Vandaar dat ik een keer ga proberen om in te vriezen.
(...)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |