Alle whitespace (een spatie kan stiekem ook een tab zijn) converteren naar 1 ":" :quote:foto Op zondag 23 mei 2010 10:06 schreef xaban06 het volgende:
Iemand een beetje pro in sed/parsing?
Ik wil de 'Foreign Address' uit netstat halen als IP (netstat -n (numeric)).
Nu dacht ik aan - alle (dubbele) spaces converteren naar 1 :, vervolgens een cut op :.
Echter hoe kan ik alle spaces converteren naar :
5 spaces achter elkaar moet geen 5 maal : opleveren. Dat maakt 'm moeilijk.
Ik zie in root/etc geen mapje fstab. Ik ben onder Ubuntu btw.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:53 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Je kan via /etc/fstab je windowspartitie standaard aankoppelen bij het opstarten, als je bestanden dan in windows wil gebruiken kan je ze daarop zetten.
/etc/fstab, niet /root/etc/fstab. En fstab is een bestand, geen folder.quote:foto Op zondag 23 mei 2010 11:58 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Ik zie in root/etc geen mapje fstab. Ik ben onder Ubuntu btw.
quote:foto Op zondag 23 mei 2010 11:58 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Ik zie in root/etc geen mapje fstab. Ik ben onder Ubuntu btw.
1 2 | /etc/fstab: ASCII English text |
netstat -atun | awk '{print $5}' | cut -d: -f1 | sed -e '/^$/d' |sort | uniq -c | sort -nquote:foto Op zondag 23 mei 2010 10:06 schreef xaban06 het volgende:
Iemand een beetje pro in sed/parsing?
Ik wil de 'Foreign Address' uit netstat halen als IP (netstat -n (numeric)).
Nu dacht ik aan - alle (dubbele) spaces converteren naar 1 :, vervolgens een cut op :.
Echter hoe kan ik alle spaces converteren naar :
5 spaces achter elkaar moet geen 5 maal : opleveren. Dat maakt 'm moeilijk.
Bijna, nog niet helemaal, maar komt er heel dichtbij in de buurt :)quote:Op zondag 23 mei 2010 13:36 schreef wdn het volgende:
[..]
netstat -atun | awk '{print $5}' | cut -d: -f1 | sed -e '/^$/d' |sort | uniq -c | sort -n
zoiets?
1 2 3 4 5 | 1 Address 1 and 2 83.84.xx.xx 4 0.0.0.0 |
Ik kon niet meer in het systeem komen, bovendien waren er al "bugs" ingeslopen die ik als n00b niet meer kon herstellen, het login scherm werd ineens erg traag, je hoorde de welkoms-drum maar nog geen muiscursor en ook geen venster met gebruikersnamen, duurde 10sec voor dat kwam en nog meer dingenquote:foto Op zondag 23 mei 2010 14:09 schreef wdn het volgende:
Heb je al in de logfiles gekeken of er ergens een opmerking staat hierover?
999 van de 1000x staat het probleem in de logfiles en is de oplossing 1 copy/paste van je af
Heb ik ookquote:Op zondag 23 mei 2010 14:13 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Ik kon niet meer in het systeem komen, bovendien waren er al "bugs" ingeslopen die ik als n00b niet meer kon herstellen, het login scherm werd ineens erg traag, je hoorde de welkoms-drum maar nog geen muiscursor en ook geen venster met gebruikersnamen, duurde 10sec voor dat kwam en nog meer dingen
Het is zeker een mooi besturingssysteem maar als er dingen niet goed gaan is het vaak lastig te achterhalen, ook via de logs
Ah dan ben ik gelukkig niet de enigequote:
quote:#ntpq -p
remote refid st t when poll reach delay offset jitter
==============================================================================
+metronoom.dmz.c .PPS. 1 u 46 64 377 5.985 -380154 16.499
+edge.tillo.ch 193.67.79.202 2 u 28 64 377 1.495 -380153 16.653
+tick.ntp.comput 213.10.47.241 2 u 33 64 377 1.896 -380153 16.858
*chime1.surfnet. .GPS. 1 u 47 64 377 1.738 -380154 16.319
tijdzone verkeerd ingesteld?quote:foto Op maandag 24 mei 2010 09:47 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb ntp(d) geinstalleerd op mijn server, maar de klok/tijd loopt steeds 1 uur voor.
Waardoor kan dat komen?
[..]
Ja, maar linux gaat er dan wel vanuit dat je interne clock op utc staat. Als je ook windows op je pc hebt in dualboot, dan gaat dat mis - windows wil namelijk dat je interne clock op locale tijd staat. Linux maakt onderscheid tussen de bios-clock (hardware) en de system clock (software).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop