vroegah had je daar ctrl+alt+backspace voor; maar om 1 of andere onverklaarbare reden hebben ze dat er uit gesloopt (te moeilijk bevonden ofzoquote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:53 schreef BONG4002 het volgende:
Mijn Ubuntu sessie liep vast, was aan het browsen en tekst intypen, ineens alles vast zonder reden, geen idee waarom?
Ja, ik vond dat erg handig.. Vroeger liep X nog best wel vaak vast, en kon je zo nog de zaak redden zonder via een computer 'van buitenaf' kill te moeten geven.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:48 schreef erikkll het volgende:
[..]
vroegah had je daar ctrl+alt+backspace voor; maar om 1 of andere onverklaarbare reden hebben ze dat er uit gesloopt (te moeilijk bevonden ofzo)
Ha! zie mijn vorige post!!!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:48 schreef erikkll het volgende:
[..]
vroegah had je daar ctrl+alt+backspace voor; maar om 1 of andere onverklaarbare reden hebben ze dat er uit gesloopt (te moeilijk bevonden ofzo)
Ah, tof!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:04 schreef wdn het volgende:
Ha! zie mijn vorige post!!!
Daar zit ook de optie om dit weer te activeren
Zoek voor "Key sequence to kill the X server".
Righ-Alt button+K+SysRq. werkt overigens wel nog steeds dus je kunt die altijd gebruiken.
Gelukkig loopt X nu nog zelden vast!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, ik vond dat erg handig.. Vroeger liep X nog best wel vaak vast, en kon je zo nog de zaak redden zonder via een computer 'van buitenaf' kill te moeten geven.
Dankjewel, ik kan alleen betreffende programma niet vinden onder systeem en dan beheer? Misschien kijk ik ergens over heenquote:Op woensdag 12 mei 2010 19:07 schreef wdn het volgende:
[ code verwijderd ]
[ afbeelding ]
dit veranderd system/administrarion/login van 1 tab naar 4 tabs.
En zie de vorige install package gnome-art en de link (gnome-look) voor meer themes
Dank je!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:52 schreef wdn het volgende:
svann
Dat regel je met ...
system>preferences>keyboard>layout>options>key to choose 3rd level.
[ afbeelding ]
key + = + C -> ¤
key + C + O -> ©
muis defect. of je shift blijft hangen. of beidequote:Op zaterdag 15 mei 2010 02:02 schreef BONG4002 het volgende:
Soms reageert mijn linkermuisknop niet correct meer, als ik dan bijv over deze tekst ga met mijn cursor wordt het automatisch geselecteerd, hij blijft dus hangen (alsof de knop blijft ingedrukt maar dat is niet het geval)?
Pas na een reboot werkt alles weer goed maar vind het toch vreemd?
Da's je muis zelf ja. Gooi maar weg en koop een nieuwe.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 02:02 schreef BONG4002 het volgende:
Soms reageert mijn linkermuisknop niet correct meer, als ik dan bijv over deze tekst ga met mijn cursor wordt het automatisch geselecteerd, hij blijft dus hangen (alsof de knop blijft ingedrukt maar dat is niet het geval)?
Als je je ooit nog verveelt en het boekje van je router weervindt moet je eens kijken of je de volgende wijzigingen kunt doorvoeren in de router:quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:33 schreef BONG4002 het volgende:
Situatie is nu als volgt:
[ afbeelding ]
Heb omdat ik toch niet veel te doen had nog mijn secundaire DNS getest en die werkt ook snel, alleen die eerste ging dus niet goed, anyway alles draait als een tierelier en nu nog een leuk thema vinden voor Ubuntu
Toeval, heb ik ook. Mijn lieve Razer muisje zelfs. Ik dacht dat het ook aan linux lag, in windows gegaan en bleek ook in windows het geval te zijn. Een beetje flauw van mij om te denken dat het aan linux lag.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 02:02 schreef BONG4002 het volgende:
1 |
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:52 schreef erikkll het volgende:
[..]
muis defect. of je shift blijft hangen. of beide
Het ligt 100% niet aan de muis, in Windows geen last en heb op het Engelstalige Ubuntu forum ook zoiets gelezen, dat het met virtualisatie had van 3 knops muizen oid, iig is het niet de muis zelfquote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Da's je muis zelf ja. Gooi maar weg en koop een nieuwe.
Blijkbaar is het een bug in het GDM subsysteem zie ook https://bugs.launchpad.net/gdm2setup/+bug/560130 daar heb ik de oplossing gevonden door een dir toe te voegen zoals beschreven staatquote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:57 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
EDIT: gevonden! Maar ik probeer bijv een andere achtergrond te selecteren en dan druk ik op OK maar dan gebeurd er niets en reageert het programma ook niet meer, waar zou dat aan liggen?
Kijk eens welke versie je volgens aptitude geinstalleerd hebt? (sudo aptitude show openssh-server)?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:40 schreef Rorata het volgende:
na 2 jaar ubuntu server 8.04 gedraait te hebben is mijn server geupgrade naar 10.04. Alleen kan ik nu alleen SSH gebruiken via putty en niet via een sftp client. Volgens webmin gebruik ik OpenSSH_5.3.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt
edit: In mijn sftp client krijg ik de error Connection closed by server with exitcode 128 alleen met hulp van google wordt ik helaas niet wijzer
Yep dat klopt en het is zeker apartquote:Op woensdag 19 mei 2010 18:34 schreef Dee. het volgende:
Dus na 1x als root ingelogd te zijn doen de andere accounts het ook weer?
Zeker apart inderdaad. Maargoed het werkt
Je kan via /etc/fstab je windowspartitie standaard aankoppelen bij het opstarten, als je bestanden dan in windows wil gebruiken kan je ze daarop zetten.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:51 schreef Hondenbrokken het volgende:
Ik zat te denken. Bestanden heen en weer te zetten tussen linux en windows kan niet direct.
Kun je misschien een derde partitie maken en deze formatteren als een fat64 of NTFS en deze gebruiken om bestanden over te zetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |