abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 30 april 2010 @ 20:11:56 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_80881630
ik heb een vijver met bijbehorende pomp.
aan de pomp zit een stekker, maar het snoer is te kort om in één keer bij het stopcontact te komen.
nou zegt een kennis dat ik die pomp wel weg kan gooien omdat ik er één met een langer snoer moet hebben.
volgens mij is daar best een oplossing voor te vinden. ik dacht zelf aan zo'n dinges wat je om de stekker met verlengsnoer moet doen, die spatwaterdicht is volgens de bouwmarkt.
weet iemand wie gelijk heeft? en hoe los ik het op een veilige manier op?
pi_80882016
Snoer kun je prima verlengen. Alleen is het wel handig (lees: veilig) als dat goed gebeurt. Maar goed, dat ligt natuurlijk ook aan het punt waar je 'm gaat verlengen. Als dat aan de stopcontactkant is, is het makkelijker, die ligt namelijk niet onder water. Als je 'm buiten moet verlengen kan dat natuurlijk ook. Waterdicht is het belangrijkste. Zo'n mof die jij bedoelt is vaak niet waterdicht, maar meer spatwaterdicht.

Als je een echte mof haalt krijg je een soort huls, die met epoxyhars oid gevuld wordt en daarna een waterdichte oplossing vormt. Een simpele kroonsteen is niet handig als ie buiten ligt.

Maar goed, geen handige kennis/vriend/familielid? Het is en blijft 220V, dus zelf doen als je het nooit gedaan hebt is net ff een te groot risico.. dan een nieuwe pomp kopen.. maar dat is natuurlijk de meest dure oplossing, en niet perse nodig.
pi_80882095
Een nieuwe pomp komen omdat het snoer te kort is ²

Gewoon verlengsnoer en zo'n mof er om heen, of (veiliger) met die epoxyhars idd. Niks aan de hand
  † In Memoriam † vrijdag 30 april 2010 @ 20:29:45 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_80882176
waar haal je zo'n mof met epoxyhars?
en zo'n stopcontact in de tuin? (je weet wel die op zo'n paaltje met van die klepjes) zou je zo'n ding kunnen gebruiken?
pi_80882272
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 20:29 schreef lady-wrb het volgende:
waar haal je zo'n mof met epoxyhars?
en zo'n stopcontact in de tuin? (je weet wel die op zo'n paaltje met van die klepjes) zou je zo'n ding kunnen gebruiken?
http://praxis.nl/assortiment/tuin/buitenverlichting
En dan helemaal onderaan
  vrijdag 30 april 2010 @ 20:35:46 #6
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_80882421
koop voor 3 tientjes een goede pomp met lang snoer, 3 uur knutselen met stroom, 40 aan troep kopen en elektrische vissen zit je ook niet op te wachten

Nou ja, wel handig om reigers en de kat van de buren uit de vijver te houden, die liggen er dan langs, als je aardlek er dan weer eens uit knalt weet je dat je weer iets gevangen hebt
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_80882473
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 20:35 schreef Prowl het volgende:
koop voor 3 tientjes een goede pomp met lang snoer, 3 uur knutselen met stroom, 40 aan troep kopen en elektrische vissen zit je ook niet op te wachten
Verlengsnoer uitrollen en aansluiten, doosje open, stekkers erin, doosje dicht. Klaar
pi_80883069
Is dat niet gevaarlijk?
Electriciteit en water!
5 Ferrari's op videoband!
pi_80883145
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 20:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is dat niet gevaarlijk?
Electriciteit en water!
Als je het niet goed doet, is het gevaarlijk ja. Daarom moet je ook niet in je snoer gaan knippen enzo
  † In Memoriam † vrijdag 30 april 2010 @ 22:36:04 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_80887560
ik ga van de week kijken wat zo'n mof kost.
en anders wordt het toch een nieuwe pomp
pi_80887586
Zo'n stekkerdoosje (zonder de hars) is niet meer dan een paar euro lijkt me.
pi_80889802
Een simpele gietmof hoeft niet veel te kosten.. Voor een Euro of 15 heb je er al één.
pi_80895069
Denk er wel aan dat een gietmof NOOIT meer uit elkaar kan! En een normale combinatie van rubbersteker en contrasteker past sowieso al niet in een gietmof. Dan wordt het de originele steker van de pomp afknippen en het snoer met een kroonsteen verlengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')