abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81169706
Als ik ga borrelen op een nuchtere maag voel ik het eerste wijntje al meteen naar mijn hoofd (en mijn wangen ) stijgen. Maar dat is wel een lekker gevoel.

Het zijn soms grappige overgangen tussen mijn eigen leventje en het leven als stiefmoeder. Van de week was mijn lief in Limburg aan het werk voor een tentoonstelling, waren de stiefkinderen bij hun moeder en leefde ik een ledig leven met kroeghangen, lang uitslapen, boeken lezen en vakantievieren in het algemeen, Gister was iedereen weer terug en was ik brave huisvrouw die boodschappen doet voor het weekend, ik hoorde puberperikelen aan, bakte een brownie, zorgde voor een voedzame maaltijd en las mee in de Donald Duck . . En om 22.00 naar bed.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_81169844
Dat ziet er goed uit NC! Calvados, dat vind ik wel lekker (na het eten).
Aldus.
pi_81171413
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 03:16 schreef ShadyLane het volgende:
Dat is toch juist een heel zorgelijk teken, als iemand zelfs geen katers meer heeft?

Er is bericht van m'n wereldreizende zusje:
"Stijn is blij met het bericht dat Twente kampioen is! Mij kan het niet veel schelen (niks eerlijk gezegd)"
Oei, oei, hoe moet dat gelezen worden? Kan het kampioenschap haar niks schelen? Of kan niks haar meer veel schelen? Als dat maar goed gaat. Hou ons op de hoogte!
pi_81171540
Een handgranaat, NC?
pi_81171577
Ik vind cider ook erg lekker. Het is jammer dat je in Nederland nergens een behoorlijke cider kan kopen.
pi_81173125
Cider is vooral toch een Engels ding? Tenminste dat zag ik ooit hier.
Aldus.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:41:56 #132
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_81173579
Je hebt engelse en franse cider. In mijn Ierlanddagen dronk ik veel Bulmers, maar volgens mij is de Franse een heel stuk sterker.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_81173636
Ik vind de Franse ook lekkerder, Engelse is meer frisdrankachtig.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:31:40 #134
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81175115
Vandaag was het tijd voor de kapper. Normaal ga ik naar de kapper op 't Noordeinde, een ietwat dure maar gezellige zaak, waar het altijd druk is. Voor de verandering hopte ik nu eens bij een Chinese kapsalon binnen, ik was in de buurt. Die Chinese kapsalons zijn berucht om het plegen van een hele reeks handelingen náást het knippen, maar daar kwam ik niet voor, en met deze salon had ik bovendien goede ervaringen.
Nou, ik vond het niks deze keer. Het stonk er. Het was er stil. Het meisje dat mijn haren waste, deed nog wel lief maar de vrouw die mijn kop mocht knippen, had er weinig zin in, zo zei d'r gezicht. Ze droeg een poloshirt met vlekken. Na het knippen bracht een dikkige jongen me terug naar de wastafel. Hij had een kapsel à la Simon LeBon. De jongen ging weer mijn haren wassen. Af en toe hoestte hij, waarbij hij rochelde. Toen smeerde hij klodders creme op mijn gezicht. De creme haalde hij weg met een hete natte doek. Toen smeerde hij nieuwe klodders creme op mijn gezicht, die hij liet zitten.
- Klaar, zei de jongen. Massage? vroeg hij.
- Nee, huiverde ik.
De jongen bracht me naar de kapstoel. Het meisje dat vooraf mijn haren had gewassen, kwam met grote ogen naar me toe.
- Echt geen massage? zei ze. Is gratis!
Mooie boel, dacht ik, van Simon LeBon hoef ik geen massage maar van jou vind ik het zo erg niet. Toch speelde mijn trots op en ik vond het een wat smoezelig zaakje en het stonk er nog steeds dus ik zei met mijn allerliefste glimlach: nee dankjewel.
Vervolgens ging de dikkige jongen met een föhn aan de slag.
- Scheiding? vroeg hij.
- Nee, zei ik, ik draag het haar altijd door de war.
- Ah, beetje door de war, zei hij.
Maar nu heeft ie er toch een soort van Balkenende-look van gemaakt. .
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 14:15:57 #135
11923 I.R.Baboon
pi_81176407
Ja, je klinkt wat gespannen.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 14:25:13 #136
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81176656
Maar nu eet ik pannekoeken met ei en kaas.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 14:27:28 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_81176728
En zometeen Giro kijken.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 14:31:32 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81176869
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:27 schreef Lienekien het volgende:
En zometeen Giro kijken.
Komt de Giro nou alleen door Amsterdam? In Den Haag zag ik allemaal ME-busjes bij het Binnenhof, er werd een soort tribune opgebouwd en agenten regelden het verkeer. Ik wist niet waarvoor dat was en ik had geen zin om het te vragen.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 14:39:23 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_81177108
Ik geloof dat ze na vandaag, de proloog in Amsterdam, nog twee etappes in Nederland rijden. Ze komen dan in ieder geval ook langs/door Utrecht.
The love you take is equal to the love you make.
pi_81177249
Dat nee huiveren, Ringo, hoe dat je dat eigenlijk?
Ik zou dat ook graag eens doen, in een of ander etablissement.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_81180552
Ik heb weleens iemand nee zien huiveren, Ollie. Eenieder doet dat natuurlijk op zijn eigen wijze. In dit geval betrof het een mevrouw met een lang en benig gezicht, dat door de Lieve Heer zelf in deze vorm gekneed moet zijn om veelvuldig nee te huiveren. Het was in een park. Zij zat op een rieten terrasstoel achter een kopje koffie. Haar man, naast haar, had een witbiertje - dan weet je wel met wat voor een sujet je te maken hebt - en boog zich naar haar toe om haar iets toe te voegen. Toen huiverde ze nee. De wereld draaide gewoon door, dat was wellicht nog het meest verbijsterende.
pi_81180818
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:40 schreef Gellius het volgende:
Een handgranaat, NC?
Ja, fascinerend voorwerp.
We kwamen langs een of ander klein museum (niet geweest) waar een winkeltje bij bleek te horen. Een winkeltje voor verzamelaars en geïnteresseerden. Je kon er levensechte Thompson-machinegeweren kopen en allerlei andere geallieerde parafernalia. Totaal oninteressant natuurlijk. Verontrustender, maar eigenlijk wel leuker was dat je er ook complete gloednieuwe Duitse uniforms en toebehoren kon kopen. In een etalage lagen mooie officierspetten en andere zaken die die aan hun prijzen te zien origineel leken te zijn: een Duitse helm met een kogelgat, allerlei insignes, en een mooi beeldje van de Führer bijvoorbeeld. De meeste dingen worden dus ook vandaag de dag nog nagemaakt.
En nog veel meer: een flinke mok met aan de ene kant de kop van Adolf Hitler en aan de andere kant, om verwarring te voorkomen, zijn naam in gotische letters; kleine speldjes met swastikas (ik zie ze zo op een bomberjack in een Engels voetbalstadion voor me) en uiteraard dolken en bajonetten versiert met allerhande SS-runen.
Er werd wat gemompeld over re-enactments. Wie weet.
Die handgranaat 'mocht' ik eerst niet kopen van mijn vriendin omdat dat illegaal zou zijn etc, maar zij heeft vroeger nooit met soldaatjes gespeeld en weet niet hoe interessant ik die dingen toen vond. Nu niet echt meer, maar toch nog een beetje. Morgen met moederdag ga ik hem aan mijn broers laten zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 09-05-2010 00:37:15 ]
anonieme razernist
pi_81181015
Het is een dummy toch, neem ik aan?
pi_81181130
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:43 schreef Gellius het volgende:
Ik vind de Franse ook lekkerder, Engelse is meer frisdrankachtig.
Die Engelse/Britse/Ierse ken ik niet zo goed, eigenlijk alleen dat fabrieksspul zoals Strongbow. Deze hebben volgens mij een even hoog alcoholpercentage, evenveel als gewoon bier, en zo drinkt het ook. Lekkerder vind ik eigenlijk de perencider in nog lekkerder het drankje dat ze van appel- of perencider met Calvados maken: Pommeau of (nog beter) de perenvariant daarvan waar ik de naam niet meer precies van weet. Het valt te vergelijken met Port.
anonieme razernist
pi_81181157
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:50 schreef Gellius het volgende:
Het is een dummy toch, neem ik aan?
Ehm, even kijken.
anonieme razernist
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:03:56 #146
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81181484
Ik heb eigenlijk alleen cider gedronken op vakantie in Bretagne, dat was nog met mijn ouders. Ik vond het heerlijk. Soms heel licht en fris, makkelijk drinkbaar, soms ook zwaardere soorten met alcoholpercentages van zo'n 8%. Die gingen in je hoofd zitten.
pi_81182273
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:21 schreef Z het volgende:
Dat ziet er goed uit NC! Calvados, dat vind ik wel lekker (na het eten).
Ja, ik ook wel. Mijn eerste zelfstandige en zo goedkoop mogelijke vakanties waren destijds in die streek en Calvados doet me daaraan denken: destijds heb ik na uitgebreide berekeningen en lang peinzen een flesje gekocht dat ik thuis langzaam opgedronken heb. De lege fles heb ik nog jaren bewaard.
In Nederland heb ik nog nooit Calvados gekocht trouwens.

[ Bericht 3% gewijzigd door NoCigar op 09-05-2010 00:33:10 ]
anonieme razernist
  zondag 9 mei 2010 @ 21:03:26 #148
11923 I.R.Baboon
pi_81227101
Wat vond je ervan, Z?
pi_81228871
Ik zou hier graag willen bijdragen, maar ik heb over het algemeen zo weinig te vertellen.
  zondag 9 mei 2010 @ 21:40:39 #150
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_81229122
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:36 schreef Lyrewyn het volgende:
Ik zou hier graag willen bijdragen, maar ik heb over het algemeen zo weinig te vertellen.
Troost je met het feit dat je niet de enige bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')