Shit hé!!!quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:31 schreef Bouke-p het volgende:
Wij hebben nog wel een militair van dienst. Die haalt sochtends de sleutel van het cie's gebouw op bij de wacht, zet overdag de koffie in dat gebouw, doet kutklusjes voor de CA en geeft de sleutels van de kantoren. Nadat de laatste militair naar huis is sluit de MvD ook het gebouw af en brengt de sleutel naar de wacht.
MOI ja. Dat is de juiste die je noemt. MOI te veldequote:Op vrijdag 30 april 2010 19:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen heette die nog MIO (Materieel Inspectie Orgaan), dat was andere koek dan de MEO (Materieel Evaluatie Orgaan) van tegenwoordig. De MIO was echt spijkers op laag water zoeken, en het beroerdst was nog wel de MIO te velde.
Een aanpassing aan je rugzak (een vak groter gemaakt oid) FOUT!!! Je zakmes niet aan een legergroen koord, FOUT!!! Een musketonhaak aan het koord van je zakmes, FOUT!!! Je militair rijbewijs niet kunnen tonen in het veld, FOUT!!! De omslagnaad aan de onderzijde van je basisjas aan de uiteinden open, FOUT!!!quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
MOI ja. Dat is de juiste die je noemt. MOI te velde![]()
AUB zeg, breek me de bek niet open. Een oude adjudant over echt alles muggeziften
hehehehe ja ik ken het. Het dreef onze CC op een gegeven moment eens zo op de spits dat hij een adjudant uitschold voor luie miereneuker en of hij eens op wilde rotten want we hadden wel wat beters te doen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een aanpassing aan je rugzak (een vak groter gemaakt oid) FOUT!!! Je zakmes niet aan een legergroen koord, FOUT!!! Een musketonhaak aan het koord van je zakmes, FOUT!!! Je militair rijbewijs niet kunnen tonen in het veld, FOUT!!! De omslagnaad aan de onderzijde van je basisjas aan de uiteinden open, FOUT!!!
Ik weet niet hoe het verder geregeld is, maar als ik jou zo hoor Erwin, dan is alles bij jullie geregeld vanuit 1 gebouw?quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Shit hé!!!
Dan is er wel erg veel veranderd.
Wij deden zelf nog de wacht aan de poort met de FAL over de schouder.
En de soldaat van dienst deed 24 uur zijn plicht. Dus sleutels bewaren van de legerings kamers en absent verklaringen en VRA's in ontvangst nemen welke hij in de ochtend aan de CSM of CC gaf.
Voor 1 zo'n dienst kreeg je dacht ik 4 verlof uren voor.
Maar Bouke, het Cie's gebouw is dus gesloten??? Zit de Cie-staf niet in het legerings gebouw dan? Dat was bij ons wel altijd zo. In een aparte vleugel dan wel weer.
Bij LMB was het toen zo, en naar ik meen nog steeds, dat elke Cie zijn eigen onderkomen heeft incl. Cie-staf.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:06 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het verder geregeld is, maar als ik jou zo hoor Erwin, dan is alles bij jullie geregeld vanuit 1 gebouw?
Bij ons is legering en werkplek gescheiden. We hebben legeringsgebouwen dichtbij de poort en 4 km verderop is de werkplek in mijn geval de D-Site. Daar hebben we overdag een eigen bar, waar we tussen het werk door wat kunnen drinken en eten. 's Avonds is de Site afgesloten ivm beveiliging. Dan is er voor de binnenslapers bij ons de mogelijkheid om naar de korporaalsmess te gaan. Het zou ook geen zin hebben om naar de Site te gaan voor bier vanwege de afstand. Er zit geen PMT bij de Peel en je moet een uur rijden voor je een kroeg tegenkomt
Overdag is er ook een peloton van dienst. Elke week is 1 van de 4 pelotons aan de beurt. Maar de taken zijn totaal anders dan die uit jou tijd. Per dag staan er 2 man achter de bar, moeten er 2 man de vlag hijsen tijdens appel, en op vrijdag doe je met heel het peloton het batterijcorvee, waarbij de Site opgeruimd wordt, vuilnisbakken aan de weg gezet worden voor de vuilnismannen en wat andere taken.
Zelfde eenheid als jou, B-cie alleen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:08 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Waar zit je nou eigenlijk? En ja zulke dagen heb je ook, je hebt ook dagen dat je tijd tekort komt. Dat heb je nou eenmaal bij defensie.
Edit:
Die inspectie is denk ik de meo? maar om terug te komen op zitten, koffie drinken en roken is ook persoonsafhankelijkje kunt natuurlijk ook zelf iets gaan doen. Je voertuig onderhouden(vooral 4tonners kunnen ALTIJD wel verf gebruiken) of iets anders nuttigs. Er zijn altijd wel momenten dat er echt niks te doen is, maar vaak gebeurd er ook niks omdat niet zin heeft
Hangt af van aantal mensen, wij hebben geloof ik 3 slaap gebouwen voor ons bataljon, dus 1 cie per slaap gebouw, ik weet niet of jij militair rijbewijs hebt? Maar slaapgebouwen zijn ongeveer hetzelfde als bij OTCRijden, alleen dan 4 personen per kamer.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:01 schreef Rave_NL het volgende:
Hoeveel en wat voor verblijven heb je eigenlijk bij de KL?
Bij de vloot/ marns noemen ze de messes verblijven.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:02 schreef Gierigesloeber het volgende:
[..]
Hangt af van aantal mensen, wij hebben geloof ik 3 slaap gebouwen voor ons bataljon, dus 1 cie per slaap gebouw, ik weet niet of jij militair rijbewijs hebt? Maar slaapgebouwen zijn ongeveer hetzelfde als bij OTCRijden, alleen dan 4 personen per kamer.
nee als in barrenquote:Op vrijdag 30 april 2010 23:13 schreef Remco026 het volgende:
Verblijven als in legeringsgebouwen?
Ahh okquote:
Wat zijn kekgebouwen nu weer? Omdat ze er kek uitzien?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 10:31 schreef Bouke-p het volgende:
op de kazerne waar ik zit is er 1 all ranks bar. Die is tijdelijk, aangezien er een nieuw kekgebouw gebouwd word. Het zou een kopie van die in Oirschot moeten worden dus dan heb je ook een officiers, onderofficiers en een allranks bar.
oficierenhotel is de naam van het gebouw waar hun slapen, niet een hotelquote:Op vrijdag 30 april 2010 19:26 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Bestaat beide niet meer. Sleutels hou je lekker zelf bij je en telefoon aannemen in de legeringsgebouwen? Ja tuurlijk zolang het je eigen mobieltje is
Patrouilles rijden op een kazerne doe ik niet aan. Bij ons wordt dat geregeld door de Luchtmacht, volgens mij wordt er op landmachtkazernes alleen een poortwacht gehouden door burgers.
Officiers wegbrengen naar hotels??? Zelf!!! Meestal rijden ze rond met een KP'tje en trouwens Hotels?? ook gewoon legeringskamers
Hoe het aan de poort is geregeld met eten weet ik niet.
Ja is ook van vroeger, zo is het kantoorgebouw van RMC noord, in Havelte het oude officierenhotel van vroeger.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:07 schreef Remco026 het volgende:
Haha ok
Bij ons slapen de officieren ook gewoon tussen de manschappen. Niet bij elkaar, maar de kamer van een chauffeur van ons is naast die van onze luit en hij deelt de douche en het toilet met hem.
Keuken Eetzaal Kantine.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:24 schreef Remco026 het volgende:
Keuken En Kantine
Of staat de E nou weer ergens anders voor
Wat zou daar dan zo speciaal aan moeten zijn? Want ik zie enkelen hier heel euforisch over praten.quote:
Helemaal niets, het is gewoon kut. Zoals jij al eerder vroeg of we nog cie's barren enz hadden, die hebben we niet meer. Nu moet je dus gedwongen gaan eten bij Paresto of 's avonds je biertje halen bij Paresto tegen veel te hoge prijzen (biertje 1,25 euro).quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat zou daar dan zo speciaal aan moeten zijn? Want ik zie enkelen hier heel euforisch over praten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |