Streamverslagen van 17-05 voor degenen die de streams niet kunnen bekijken (en voor de anderen trouwens ook).
Post hier alleen verslagen van de streams. Wees vrij om de verslagen aan te vullen, anders vallen er ongetwijfeld gaten.
Vriendelijk verzoek: Opmerkingen, commentaar of vragen posten in "Commentaren op de streamverslagen" dat houdt het verhaal overzichtelijk.
Vele oren maken het verhaal compleet dus liever een dubbel verslag dan géén verslag!!
00:30 uur
Iwan vertelt iets over 'Mikie', dat-ie weinig zei tijdens de chat. "Mikie is met Bianca bezig".
Tessa: "Mike en Bianca?".
Eric: "Ook nog groupies?".
Ant: "Ja, in het begin, meteen al".
Iwan vertelt over iemand met een skatebike. (?)
Tessa: "Weet je dat je dit nou al voor de 5e keer zit te vertellen, van die skatebike?". Lachen.
Eric schenkt nog een wijntje in in een plastic bekertje. Neemt voor zichzelf een blikje bier.
Iwan spreekt overigens bijna net zo onverstaanbaar als Joppie...
Ant (tegen Tessa): "En ze vonden jouw heel bruin. Wat is Tessa toch bruin, zeiden ze. Zelfs mij vonden ze bruin".
Iwan: "Was echt leuk, allemaal leuk, Jop, echt feest!".
Tessa: "Knallen, joh!".
00:35 uur
Iwan: "Ik heb zoo leuk gebeld, joh, vrienden van mij, zoo leuk".
Iwan: "Echt leuk, echt leuk".
Ant: "Iedereen was gewoon positief over het programma!".
Ant: "En ze kijken niet altijd, maar dat hoeft ook helemaal niet".
Ze roddelen nog even over Seki, of-ie nou wel of niet op 1 heeft gestaan. Volgens Tessa in ieder geval niet.
Eric (over de roddelbladen): "Ze kappen wel, want ze hebben gewoon nix!".
Tessa: "We hebben ook nog gelachen hier, met Jan-Willem en zo. Komen ze van de regie en blablabla". (Gemist. Red.)
Ze lachen over de 'dat MEEEEN je niet'-uitspraak van Tessa. Tessa moet er zelf ook om lachen en doet-em nog een keer of 3.
Eric: "Maar goed dat ze die apparaten hebben weggehaald".
Ant: "Waarom?".
Eric: "Nou, vanwege die bui".
Alle buspassagiers liggen te slapen.
Het enige wat je hoort is het gekletter van wat regen en de wind die om de Bus waait.
* femfatale gaat ook haar bed opzoeken.
Ant en Iwan komen terug.
Eric doet verslag van het nood-weer, dat de oorzaak was, dat camera’s etc verplaatst moesten worden.
Tessa: Vertel, vertel,vertel.
Ant antwoordt, dat ze lekker uit eten zijn geweest. Ze hebben ca. 550 gulden uitgegeven en hebben o.a. gegeten met Elix, Job, Marco. Beide moeders en oma, vader van Iwan waren ook aanwezig.
Tessa vraagt of Ant heeft gedronken, want ze heeft rode ogen.
Ant heeft alleen wat rode wijn op en geen champagne.
Iwan is duidelijk boven z’n theewater. Hij hikt en praat met een dubbele tong.
Om van het hikken af te komen moet hij Es van Eric aankijken, hetgeen Eric doet vragen , of hij niet vindt, dat Es hele mooie ogen heeft.
Ant zegt verontwaardigd, dat ze iedereen zelf hebben moeten bellen, want de redaktie had het niet gedaan.
Er is veel gekletst, maar geen gefeest. Ant heeft veel met Jop en Iwan’s moeder en oma zitten praten.
Ze hebben bijna iedereen kunnen bellen en volgens Iwan geen ovetreding begaan.
Ant vertelt, dat Jop een poging heeft ondernomen om sigaretten en eten te droppen vanuit het vliegtuig, wat aanleiding was, dat ze vanwege wangedrag direkt terug moesten komen en de vlucht moesten afbreken.
Jop belt iedere dag haar moeder en is al helemaal bij haar thuis. Jop heeft haar vader verzekerd, dat Ant bij de laatste drie zal zitten.
Jop heeft het heel druk, maar heeft optreden voor vanavond afgezegd. (Noot: Betekent dit, dat alles van te voren reeds bekokstoofd was?)
Es over Jop: Ja leuk. Ik kan niet zingen, maar wel knallen.
Iwan vertelt hikkend en met zeer dikke tong, dat de “zoen” door iedereen geweldig gevonden wordt en nu wereldberoemd is. Dit ontlokt onmiddellijk bij Tessa een enthousiaste reaktie, waarbij ze zich afvraagt, welke camera het heeft opgenomen.
Uiteindelijk is Iwan de schuldige, want hij is begonnen.
Iwan moet nu z’n adem inhouden. Het schijnt te werken, want hij hikt niet meer en heeft het overleefd.
Ant vertelt: Peter, de cameraman, vond de mensen in het restaurant “zeurpieten”, wat hij hen ook heeft medegedeeld, omdat ze zich stoorden aan de groep en de cameralichten.
Iwan doet na hoe Peter dit deze mensen mededeelde en verklaart nog, dat de eigenaar er tussen is gekomen. (Klaarblijkelijk was er niet gereserveerd.) De andere bezoekers zijn ergens anders gaan zitten.
Tessa breekt in een schaterlach uit, omdat Peter op deze heldhaftige (valt niet anders uit het gesprek te interpreteren!) wijze andere mensen “zeurpieten” heeft genoemd.
Tessa vraagt, of de luiken niet dicht gedaan moeten worden, omdat er mensen buiten staan te schreeuwen.
Geen reaktie en een minuut later is het al weer rustig.
Er wordt door Iwan opgemerkt, dat Aktueel alleen maar pro-Seki en anti-Jop en anti-bus is.
Volgens Eric doet Aktueel het alleen maar om te stangen.
Ant: Jop heeft gezegd, dat wat ze (de ex-en) allemaal niet meemaken en dat het met onze populariteit wel allemaal goed komt, omdat ze er het langst in zitten.
In later stadium, deelt hij nog mede, dat Aktueel er vanzelf wel mee ophoudt, omdat ze elke keer misgrijpen bij hun berichtgeving. Vooral Tessa schijnt zich zorgen te maken omtrent berichtgeving in Aktueel.
Kreeg de indruk, dat er een Mr. Populariteit Poll wordt bijgehouden, waarin Séki of Jop (Ik denk Jop, gezien de wijze waarop Iwan e.e.a. mededeelt) tweede staat.
(Ik heb dit gesprek niet helemaal goed kunnen thuisbrengen, omdat ik Aktueel niet ter beschikking heb.)
Plotsklaps en zondere enige aanleiding vraagt Ant of ze de Telegraaf nog gehad hebben.
Tessa antwoordt, dat er over het R.I.T. wordt gesproken, maar zonder enige reaktie praat Ant weer verder over de uitbraak.
Er wordt een soortement voor mij onbegrijpelijke discussie gevoerd omtrent gezichtsmaskers en rollebollen van Ant en Tessa.
De grap van de boys heeft gewerkt, want Es wil zo gaan liggen, omdat ze een uur te vroeg heeft moeten opstaan.
Ant legt nog even uit , waarom ze na twee keer Tessa en het nu aan Iwan gunde haar te vergezellen tijdens de uitbraak.
Ik kreeg de indruk, dat Iwan zich op een vreselijke manier versprak. Deelt mede, dat zijn ouders en oma eerst op Schiermonikoog waren, maar i.v.m. de bus een reisje naar Ameland er aan gewaagd hadden.
Zijn vader (via het hek of zo????) had hem gezegd, dat de uitbraak er morgen zou zijn, waarop Iwan geantwoord had, dat hij nog niet wist of hij er bij zou zijn.
Idereen begint te lachen en Ant meen ik te horen zeggen, dat hij dronken is en te veel praat.
Tessa meent nog eens haar moeder en haar ideale schoonzoon (Iwan) naar voren te halen.
Ant meent, dat Iwan een knappe moeder heeft en meent dat met “een knappe moeder, een knappe zoon” het best tot uidrukking te laten komen.
Ant vertelt, dat het nieuwe meisje niet gehandhaafd kon worden, omdat ze niet kan autorijden. Ze hebben er een heleboel nieuwe klanten bij. Ze wil gewoon weer gaan werken en ziet wel hoe dat te combineren met eventuele optredens voor DEMOL.
Es wil de klok op acht uur.
Eric merkt in één keer op, dat er emotie in zit. (Ik begreep in tweede instantie, dat hij het over de optredens van Jop had. )
Hij vraagt ook nog of ze last hebben gehad van groupies, wat voor Iwan aanleiding is om onder grote hilariteit van Ant een onsamenhangend verhaal over een gebeuren met Skate-Bikes(???) te vertellen.
Iwan deelt mede, dat hij gehoord heeft, dat de chat heel druk wordt bezocht en dat iedereen vindt, dat Tessa zo bruin geworden is.
Ook deelt hij mede, dat Jop allemaal feestjes wil organiseren, als ze eruit komen, waarop Tessa weer een zeer toepasselijk antwoordt met: “We gaan toch knallen”.
Om misverstanden te voorkomen: Er wordt nu voor een tweede keer over Aktueel gesproken, hetgeen ik t.b.v. de duidelijkheid reeds hierboven heb beschreven.
Tessa vraagt of ze nog wat over de ramp hebben gehoord. Het antwoord is negatief, waarop Tessa zoiets mompelt van: Jullie wilden toch die TV-beelden zien.
Het onderwerp Jop wordt nog weer eens aangeheven met de mededeling van Ant, dat ze Jop al gewonnen heeft, omdat ze Jop heeft. Dit n.a.v. een broertje of zo, die vond, dat Jop de poedelprijs was.
Iwan zal Jop van z’n leven lang niet meer vergeten.
Na aanhef van Iwan, begint hierop het hele spul “Ik hou van jou” te zingen .
Tessa doet hierop de interessante mededeling, dat de schade door het noodweer is gefilmd en dat daarvoor o.a. een vuilnisbak op de grond werd gelegd om het allemaal te doen lijken.
Ze hebben Iwan nog nooit zo erg gezien.
01.00 uur
Eric gaat de krant lezen. De rest is het slaaphok ingedoken.
01.15 uur
Tessa en Ant liggen naast elkaar te fluisteren. Op hetzelfde moment worden de buitengeluiden (meeuwen en een soort van vreselijke herrie veroorzakende generator) aangezet, waardoor slechts delen van de conversatie door komen.
Tessa vraagt Ant: Weet je het zeker of niet zeker.
Ant: Ik heb zitten denken over jou.
Ant zegt ook nog zoiets van: Het wordt alleen maar beter als je beseft.
Ant doet een verdere mededeling waarop Tessa zegt: Dat doe ik niet. (in de zin van: zo gedraag ik me niet)
Tessa: Het heeft over zekerheid te maken.
Tessa: Morgen.....
Ant: Morgen.....
Ant: Het maakt niet uit. Je komt een keer aan de beurt.
Ant: Ik heb niet ales kunnen zeggen.
Praten nog wat over de uitbraak en het programma.
(Dit zijn wat losse zinnen, die ik verstaan heb, van een 8 minuten durend veelal op fluistertoon gevoerd gesprek en gestoord door de buitengeluiden.)
01.24 uur
Es schrikt wakker van het onweer.
Ant zegt, dat ze niet bang hoeft te zijn en dat het alleen maar onweer is.
Ant piept nog een keertje: Joppie.
Tessa gaat weer naast Iwan liggen.
Ant zegt wat over lekker tegen hem aanliggen.
Tessa antwoordt met: Dat doe ik niet meer.
01.31 uur
Stil in de bus, maar er buiten grote herrie. Ook i.v.m. stevig onweer.
01.51 – 02.00 uur
Gestommel en gebonk vanuit het woongedeelte. Ik denk dat, i.v.m. naar het zich nu laat aanhoren flinke noodweer er wat dicht gedaan wordt.
02.22 uur:
Er rijden vrachtauto’s langs.
(dit was het voor w
ant : "Ik heb nog geeneens de kans gehad om wat te doen , ik kon niet eens de kast in".
tes wil ook wat zeggen maar zegt dan "ooh nee laat maar , dat kan nu niet"
Het gaat weer over de zoen
Es : "Ik zou nou wel eens willen weten hoe dat eruit zag".
tes : "nou gewoon , je weet toch wel hoe je iemand kust".
12:23
es : "Ja wij hebben ook een leuke avond gehad , behalve dan dat wat er in de tuin gebeurde" (volgens mij de regenbui en dat ze moesten helpen om alles buiten weg te zetten red.)
iwan vertelt iets over job en de audi iets met 180 en alle wielen van de grond
(dacht) tes : "Ooh is die audi dan ook op het eiland dat wist ik helemaal niet".
iwan verteld iets over een skate-bike en de andere beginnen te lachen.
tes : "Weet je dat je dat al 5x vertelt hebt".
Ze willen okke(?) koppelen aan de tante van iwan
tes : "Ja dat is echt wat voor okke ."
ant : "ja je tante ziet er goed uit hoor"
ook nog iets over 11 jaar verchil maar dat zou niet uitmaken want hij zou toch niet(of juist wel , niet goed verstaan) op jonge kippetjes vallen.
tes : "heb je nog wat over de ramp gehoord ?"
iw : "Nee".
tes : "ik zou toch wel graag tv willen zien , maar ja ik lees de krant wel."
Ik vindt job echt een goeie gozer die vergeet ik echt van me leven niet meer , dat weet ik zeker."
(?) : "ja dat wist je toch vanaf het begin al".
iw : "nee dat is niet waar."
ze nemen de "NEEEEE dat meeeen je niet" uitspraak van tes op de hak en tes doet hier zelf ook aan mee
tes (tegen ant) : "je wil wat tegen me zeggen he ? ik zie het aan je gezicht".(al de derde keer dat ze dit zegt)
ant : "Nee echt niet".
ant gaat weer eens boven op tessa zitten en ze friemelen weer wat , oa neuszoentjes.
ant : "iwan staat gewoon met de deur open te plassen."
tes : "Neeee , dat meeen je niet" (net nog op de hak genomen uitspraak , maar nu weer serieus uitgesproken).
ant : "ja iwan is zat , ik heb hem nog nooit zo erg gezien ook niet met job toen."
tes : "Ooh ja weet je wat ook nog leuk was ze gingen de schade (de regen bui met windstoten red.) buiten ook nog filmen. En om het allemaal erger te laten lijken gooiden ze zelf een vuilnisbak en zo op de grond"
job heeft ant zitten stangen , dat haar vriendin weer een deuk in haar auto heeft gereden en dat deze het nu helemaal niet meer doet
Iwan,Antoinet en Tessa liggen in het slaapvertrek en zijn nog in diepe slaap.
De camera is laat beelden zien uit het woongedeelte, en geluiden van de wind die buiten in de microfoons waait.
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 17 Mei 2000).]
Mailtje van VCA, die anderhalf uur moesten wachten om dan te horen van SBS6, dat zij hun muziekvertoning niet binnen de hekken ten gehoren mochten brengen. Daarom dus op het strand. SBS6 heeft ze nog met een stekker uit de brand geholpen en de politie vond, dat de muziek nog wel harder mocht.
Alles (het strand, de sauna etc etc) was "lekker" volgens deze mail.
Alle fanclub-leden hadden achter hun PC mee zitten swingen.
Einde mails
Ant voelt zich niet zo lekker. Komt volgens haar door de lucht van de garnalen. Ondanks dat is ze nog in staat om kookles te geven.
Es begint weer aanstellerig te doen dus heb ik er weer even genoeg van.
[Dit bericht is gewijzigd door fondaco (Datum 17 Mei 2000).]
21:10 uur
Ant (tegen Iwan): "Ben je klaar, hoe kan dat nou, nou al?".
Iwan wil nu Essie roepen, maar Ant zegt: "Ik heb 'm al gereserveerd!".
Ant zet koffie: "Zo, bedien jezelf zo meteen, Iwan".
Iwan loopt zingend naar het slaapgedeelte: "Zo, op naar het bed, je denk dat wordt dikke pret".
Ant zit inmiddels achter de laptop: "Zo, Piet Paulusma heb ik eenmail van gekregen, Piet Paulusma!".
Ze leest zijn weerbericht voor. Ziet er niet zo goed uit.
Iwan: "Lachen, mailtje van Piet!".
Tessa: "Vertel eens". Iwan: "Ja, is net voorgelezen". Ant leest het nog eens voor.
21:15 uur
Ze kunnen er niet over uit, DE Piet Paulusma heeft HEN een e-mailtje gestuurd!
Afijn, er volgen nog wat HTK-mailtjes. (Huis, tuin en keuken, ook wel 13 in een dozijn. Red.)
Ant: "Zal ik Piet een mailtje terugsturen?". Iwan: "Ja, piet, gezellig!".
Iwan leest dat hij niet mag zingen: "Zal wel vals zijn geweest".
Ook e-mailtje met alternatieve text van 'Ademnood'. Ant zingt hem hardop voor.
Iwan gaat de text van 'Jij bent de zon' opschrijven, hebben ze via mailtje binnengekregen van Jop.
21:20 uur
Ant zingt/leest voor en Iwan schrijft.
Iwan neuriet en schrijft: "...en...dat...ik...alleen...ben...".
Ant: "Maar hij zingt het veel sneller volgens mij".
Dit gaat dus nog wel even duren...
22:00 uur
Essie zingt zachtkens.
Hoor Tessa buiten overal bovenuit schreeuwen. Kan haar bijna letterlijk verstaan.
Iwan doet vanavond de fruit-sector. Als een volleerd F&B-manager.
Tessa is al weer klaar. Haar brief die ze maandag aan Annet had verstuurd was dinsdag al binnen.
(Ja, mensen, zelfs in Friesland kun je zomaar post versturen)
Essie hoeft niet te bellen vandaag. Tessa heeft haar zender laten vallen.
Eric gaat naar buiten.
Tessa: "Ja, en Annet had nog een roddel over Iwan". (Die ze ons dus niet verteld. Red.)
Redactie geeft door dat ze even een luchtje mogen scheppen.
Er wordt nauwelijks op gereageerd.
22:10 uur
Essie is klaar met schrijven. Ze heeft een liedje voor Eric (uit)geschreven.
Essie gaat weer lezen. Tessa is aan het schrijven.
Tsjonge jonge, de schooltandartsbus is spannender...
Antonette knuffelt met beertje. Beertje gaat daarna naar Iwan.
Iwan knuffelt beertje en zingt liedje:
"Mag ik je teddybeer zijn. Als je het even niet ... etc."
Esmeralda piept als klein kind dat zij haar beertje terug wil.
Esmeralda en Iwan samen:
"Teddybeer, teddybeer, teddybeer,
Ik til je op en ik smijt je neer."
(red; vrij naar Kinderen voor Kinderen)
Esmeralda gaat verder met de geluidjes van Disney. En zegt zelf daarna:
"Ja en de chemicaliën zijn weer naar het hoofd van Esmeralda gestegen."
Esmeralda vertelt over strippoker op de Commodore 64 van haar broertje.
22.45 Esmeralda vertelt over body snatchers, waarbij je een leider moet vermoorden.
Gaat vervolgens verder over 1 1/2 kilo gelei in je hersenen, en hoe gevaarlijk koppen bij voetbal wel niet is.
Eric doet "Jij bent de zon, jij bent de zee."
Esmeralda heeft de grote groenwitte hoed op, en stoeit een beetje met Eric.
* Sanne® vraagt zich weer af wanneer ze die Furby eindelijk die spoelbak eens inrammen....
23.20 Esmeralda vertelt hoe "mooi" Almere is.
Eric klaagt dat waar hij woont de prijzen van koopwoningen veel hoger zijn.
* Sanne® lacht weemoedig, woont in Amsterdam .
Esmeralda vertelt dat zij als ze thuis komt direct naar de video rent, om "de zoen" te bekijken.
Tessa: "Je weet toch wel hoe een zoen gaat."
Esmeralda legt uit dat er verschillende vormen van zoenen zijn.
De Furby heeft geloof ik weer een liedje geschreven.
Antonette: "Ik denk dat ik zo maar eens naar bed ga."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |