abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_263796
Ik lees net in de Streamverslagen dat Esmeralda een minuut stilte wil houden voor de slachtoffers bij de ramp in Enschede op zich vind ik dat niet erg maar laat ze het dan in de bus ieder op z'n eigen plekje doen ipv in zo'n rij gaan staan en stil zijn. Ik vind het namelijk nogal van weinig respect tonen als zij zich zo op de TV gaan uitsloven omdat ze (in zichzelf) denken dat ze zo belangrijk en populair zijn dat de slachtoffers dat wel kunnen gebruiken, de steun van zulke belangrijke en populaire personen.

Nogmaals die minuut stilte heb ik zelf ook al gehouden en ik vind dat ieder dat ook moet doen maar ik krijg bij de gedachte aan die superego's in een rij die stil zijn omdat zij denken dat ze zo belangrijk zijn een nare smaak in mijn mond.

"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
  dinsdag 16 mei 2000 @ 14:52:00 #2
572 Sniper
Gull Catcher
pi_263797
Zoals ik al zei in een eerdere post: Laten die Bussers er aub geen woord aan vuil maken, er niets aan doen. Het levert namelijk alleen maar tenenkrommende, pijnlijke en plaatsvervangende schaamte TV op. Eerst een minuut stil, en dan een karaoke wedstrijd zeker?

*Sniper kijkt al tijden niet meer naar De Bus.

dinsdag 16 mei 2000 @ 15:10:00 #3
2018 PC eend
relativist
pi_263798
Die karaoke-avond was een idee van de redactie en de buzzers deden hier braaf aan mee.
Tekenend vind ik dan ook dat als es met een idee om te herdenken idee komt , zei wel rekening houdt met het feit dat je het niet kan maken om daarna uitbundig een uitbraak te "vieren".

Maar ook valt er wat voor te zeggen dat je het beter niet na de uitbraak kunt doen...

miscchien een dag uitstellen of (ok sniper)
doe ook eigenlijk maar helemaal niet.

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  dinsdag 16 mei 2000 @ 15:22:00 #4
272 R@b
No-nonsens
pi_263799
Laat ze aub opsodemieteren met die minuut stilte !!!!

Ze houden GVD al één minuut stilte als er één anonieme kijker is overleden. Herrinner je de weerzinwekkende beelden uit Alkmaar.

En dan goh ? kan er wel een heel minuutje voor Enschede af??

Las ik niet ergens dat ze zelfs met de gedachte speelden om een liedje op te nemen? Laat in hemelsnaam de redactie, die toch al overal ingrijpt, hier maar een stokje voor steken.

Wel een karaoke avondje op 4 mei en hier moeten we zonodig wat aan doen ?? Walgelijk

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_263800
Van die karaoke weet ik niets af heb ik ook niets van gezien maar ik vind dat die bewoners maar eens moeten doorkrijgen dat de mensen ze gewoon KLOOTZAKKEN vinden.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
pi_263801
SORRY HOOR MAAR DIT VINDT IK DUS ONZIN....

Misschien hebben de Bussers ook wel enigzins gevoel? Ze lijken me in ieder geval niet de types die dat louter en alleen voor de kijkcijfers doen. Ik bedoel, een minuut stilte en daarna een 'karaoke wedstrijd' is dat niet gewoon het leven?

Ik ben ook al heel wat mensen in mn leven verloren om er elke keer weer achter te komen dat het leven erna gewoon DOOR gaat. Bussen rijden nog steeds, supermarkten verkopen nog steeds melk, etc etc. Het leven gaat door jongens, hard maar waar. En om nou wel of niet te vertellen of je je een hele dag wel of niet depri hebt gevoelt over Enschede vindt ik een beetje onzin.

Iedereen verwerkt, op zijn eigen manier. Dus laten we elkaar niet gaan zitten beschuldigen over de manier waarop en of het wel of niet kan. Die mensen in de bus zijn ook gewoon mensen en het is leuk om ze af te zeiken maar laten we vooral niet gaan overdrijven.

Grtz,

Meerhoerman.
Discussies welkom, maar dit is dus hoe ik erover denk.

dinsdag 16 mei 2000 @ 16:00:00 #7
272 R@b
No-nonsens
pi_263802
quote:
op 05-16-2000 om 03:30 PM schreef MiRRoRMaN het volgende:

[KNIP]

Iedereen verwerkt, op zijn eigen manier. Dus laten we elkaar niet gaan zitten beschuldigen over de manier waarop en of het wel of niet kan. Die mensen in de bus zijn ook gewoon mensen en het is leuk om ze af te zeiken maar laten we vooral niet gaan overdrijven.

Één minuut stilte voor de slachtoffers in Enschede, dat houden de meeste mensen in Nederland niet. Ik ook niet. Ik heb het sterke gevoel dat de bussagiers zich verplicht voelen, omdat ze op tv zijn, om er ''iets'' aan te moeten doen. Dat ''iets'' zou gewoon moeten bestaan uit gesprekken die ze onderling voeren over het gebeuren en niet een geregisseerd minuutje stilte.

Ik vond dat in Alkmaar al een walgelijke vertoning. Met z'n allen op een rijtje buiten de Bus een minuut in de houding staan en stil wezen.

Laat ze gewoon gesprekken uitzenden die de bussagiers voeren in de bus nav de ramp, van wat ze in de krant hebben gelezen. Waarom moet dit reality programma zo een overgerigiseerde sentimentele janboel worden ?

Sorry hoor, maar van mij hoeft dit echt niet

dinsdag 16 mei 2000 @ 16:08:00 #8
572 Sniper
Gull Catcher
pi_263803
quote:
op 05-16-2000 om 04:00 PM schreef R@b het volgende:
Één minuut stilte voor de slachtoffers in Enschede, dat houden de meeste mensen in Nederland niet. Ik ook niet. Ik heb het sterke gevoel dat de bussagiers zich verplicht voelen, omdat ze op tv zijn, om er ''iets'' aan te moeten doen. Dat ''iets'' zou gewoon moeten bestaan uit gesprekken die ze onderling voeren over het gebeuren en niet een geregisseerd minuutje stilte.

Ik vond dat in Alkmaar al een walgelijke vertoning. Met z'n allen op een rijtje buiten de Bus een minuut in de houding staan en stil wezen.

Laat ze gewoon gesprekken uitzenden die de bussagiers voeren in de bus nav de ramp, van wat ze in de krant hebben gelezen. Waarom moet dit reality programma zo een overgerigiseerde sentimentele janboel worden ?

Helemaal mee eens. De uitzending uit Alkmaar was ZO GENANT dat ik snel wegzapte...

Smakelozer kan het niet zou je zeggen. Maar ja, het is en blijft SBS, dus wie weet...

pi_263804
quote:
op 05-16-2000 om 03:30 PM schreef MiRRoRMaN het volgende:

Misschien hebben de Bussers ook wel enigzins gevoel? Ze lijken me in ieder geval niet de types die dat louter en alleen voor de kijkcijfers doen. Ik bedoel, een minuut stilte en daarna een 'karaoke wedstrijd' is dat niet gewoon het leven?

Ik ben ook al heel wat mensen in mn leven verloren om er elke keer weer achter te komen dat het leven erna gewoon DOOR gaat. Bussen rijden nog steeds, supermarkten verkopen nog steeds melk, etc etc. Het leven gaat door jongens, hard maar waar. En om nou wel of niet te vertellen of je je een hele dag wel of niet depri hebt gevoelt over Enschede vindt ik een beetje onzin.

Grtz,

Meerhoerman.
Discussies welkom, maar dit is dus hoe ik erover denk.

Ik hoop van harte dat de buspassagiers NIET gaan herdenken. Het zou zó hypocriet zijn als je het gedrag van SBS rond deze ramp ziet. En hypocrisie zou wel het ergste zijn waar de passagiers aan zouden kunnen meewerken. Als je me niet kunt volgen: zie onderstaand topic (16 Mei 2000 @ 12:56):

i/s/Forum12/HTML/001176.html

p.s. begrijp me niet verkeerd, de passagiers zijn ter goeder trouw, maar dat #@$#$@-SBS6 is zó'n misselijk clubje!!!

The trick is to keep breathing
pi_263805
quote:

Half mee eens, R@b. Kijk, ik vond het ook een beetje triest gezicht.

Ik vindt dat de bussers het zelf mogen beslissen of ze zo'n moment willen houden, ook of zo'n moment uitgezonden wordt etc. Maar ik vindt niet dat mensen hier het recht hebben om de bussers te gaan beschuldigen hypocriet te zijn of geen echte emoties te hebben.

Sommige mensen in dit topic geven de lezers bijna het idee alsof het de schuld van de bussers is dat Enschede ontploft is!

Grtz,

Meerhoerman.

pi_263806
quote:

....Laat ze gewoon gesprekken uitzenden die de bussagiers voeren in de bus nav de ramp, van wat ze in de krant hebben gelezen....

Lijkt me niet fijn kijken, zo'n gesprek dat zogenaamd spontaan is maar dat in werkelijkheid gearrangeerd is door de redactie.

The trick is to keep breathing
pi_263807
Precies en daar gaat het om MOET DAT HERDENKEN wel op de TV?
Waarom kan dat niet gewoon off tv?
pi_263808
Op zich kan ik het wel waarderen dat Esmeralda tenminste iets wil doen, de meeste Nederlanders hebben dat gevoel, het is echter aan de redactie om dat in goede banen te leiden. Dus dat zal wel fout gaan.

Ze zouden bijvoorbeeld 10.000 gulden uit de jackpot kunnen doneren, hoef je niet al te veel ruchtbaarheid aan te geven; zou een mooi gebaar zijn, dus dat zal het wel niet worden. Maak de veters maar vast los...

dinsdag 16 mei 2000 @ 16:35:00 #14
272 R@b
No-nonsens
pi_263809
quote:
op 05-16-2000 om 04:17 PM schreef MiRRoRMaN het volgende:
Half mee eens, R@b. Kijk, ik vond het ook een beetje triest gezicht.

Ik vindt dat de bussers het zelf mogen beslissen of ze zo'n moment willen houden, ook of zo'n moment uitgezonden wordt etc. Maar ik vindt niet dat mensen hier het recht hebben om de bussers te gaan beschuldigen hypocriet te zijn of geen echte emoties te hebben.

Sommige mensen in dit topic geven de lezers bijna het idee alsof het de schuld van de bussers is dat Enschede ontploft is!

Grtz,

Meerhoerman.

Natuurlijk moeten de bussers zelf beslissen óf en hóe ze de slachtoffers willen herdenken. Maar ik ken geen mens in mijn omgeving die één minuut stil gaat zitten zijn. Je praat met elkaar over de gebeurtenis en over hoe erg het allemaal is, en dat zouden de bussagiers ook moeten doen. En ik ga er vanuit dat dat ook wel gebeurd is. Gewoon nav van wat ze in de krant hebben gelezen. Die gesprekken kan SBS6 toch uitzenden ? Of hebben de bussagiers onderling helemaal niet over de ramp gepraat, en wordt dat nu goed gemaakt met een minuut stilte ?

Wat gebeurd is dat de bussagiers zich bewust van het feit dat ze op tv zijn, zich gemaakt sociaal gaan opstellen. ''Wij hebben er ook wat aan gedaan''....dat soort werk
Als je in de streamverslagen leest dan ze nu al lopen te zeuren of ze voor of na de uitbraak één minuut stil moeten zijn, dan beginnen mijn tenen al te krommen. Het maakt niet uit op welk moment je stil bent, maar wel in de ogen van de kennelijk media(over)bewuste bussagiers. Wanneer komt die minuut stilte het beste over ? Vóór of na de uitbraak ?
Zie je wat ik bedoel Mirror ?

pi_263810
Helemaal mee eens. Wat ik trouwens ook een goed plan vond was dat doneren van 10.000 maak daar maar 20.000 gulden van aan Giro 777. Maar DAAR zullen ze NIETS voor voelen ik zweer het je.
  dinsdag 16 mei 2000 @ 16:56:00 #16
572 Sniper
Gull Catcher
pi_263811
quote:
op 05-16-2000 om 04:46 PM schreef Dada het volgende:
Helemaal mee eens. Wat ik trouwens ook een goed plan vond was dat doneren van 10.000 maak daar maar 20.000 gulden van aan Giro 777. Maar DAAR zullen ze NIETS voor voelen ik zweer het je.

Gek he, dat idee heb ik nou ook.

dinsdag 16 mei 2000 @ 17:30:00 #17
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_263812
quote:
Het zou zó hypocriet zijn als je het gedrag van SBS rond deze ramp ziet. En hypocrisie zou wel het ergste zijn waar de passagiers aan zouden kunnen meewerkenp.s. begrijp me niet verkeerd, de passagiers zijn ter goeder trouw, maar dat #@$#$@-SBS6 is zó'n misselijk clubje!!!

Ik vind het wel iets voor SBS6 om de nieuwe lokatie 'Voormalige vuurwerkopslag in Enschede' te maken. Dan krijgen ze tenminste de kijkcijfers die ze willen

V

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 16 mei 2000 @ 17:36:00 #18
3847 Sanne®
streamteam
  dinsdag 16 mei 2000 @ 17:42:00 #19
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_263814
Ik vind dat iedereen met deze ramp om mag gaan zoals hij/zij wil. Waar zijn we nou mee bezig als we elkaar gaan zitten veroordelen over hoe we bij de ramp stil staan?
Dat de bussagiers met elkaar bespreken wanneer zij een minuut stilte houden, vindt ik niet zo gek. Het gaat hier niet om hoe het over komt, maar hoe ze het meest respect kunnen tonen.

Iedereen heeft een andere mening over dit soort zaken, die van de mensen in de BUS is alleen zichtbaar voor heel Nederland (nou ja, voor de mensen die kijken dan).
Ik krijg alleen het gevoel dat op wat voor manier zij hier ook aandacht aan geven, het toch altijd niet naar ieders zin is, en er toch altijd kritiek komt.

Als ze niks hadden gedaan waren er boze reacties geweest, en nu ze wel iets er aan doen vindt men opeens weer dat ze beter niks konden doen.
Nogmaals, laat iedereen een beetje in zijn waarde en gebruik deze ramp niet om de bussagiers zwart te maken (daar zijn genoeg andere gelegenheden toe.....)

dinsdag 16 mei 2000 @ 17:56:00 #20
572 Sniper
Gull Catcher
pi_263815
quote:
op 05-16-2000 om 05:42 PM schreef pluisje het volgende:
Ik vind dat iedereen met deze ramp om mag gaan zoals hij/zij wil. Waar zijn we nou mee bezig als we elkaar gaan zitten veroordelen over hoe we bij de ramp stil staan?
Dat de bussagiers met elkaar bespreken wanneer zij een minuut stilte houden, vindt ik niet zo gek. Het gaat hier niet om hoe het over komt, maar hoe ze het meest respect kunnen tonen.

Het meest respectvol voor die types in de Bus en dus vooral de SBS redactie: Niets er mee doen just for the TV potential of the moment. Alles zal ruiken naar effectbejag.

En zeker niet gaan hakketakken over het tijdstip van een minuut stilte, als zijnde het een vervelend akkefietje wat nog ff ergens ingepland moet worden.

Praat erover als Bus passagiers (voorzover deze hersendode egosurfers er iets zinnigs over te melden hebben), stort eventueel een bedrag op 777. Laat het daarbij.

pi_263816
Precies en dat bedoelde ik helemaal in het begin nou ook.
  dinsdag 16 mei 2000 @ 19:07:00 #22
3767 Herald
Come get some
pi_263817
Ik ben het met Pluisje eens. Jullie zitten de bussagiers te beschuldigen van hypocrisie terwijl jullie het zelf zijn. Nee als de bussagiers de ramp herdenken dan doen ze dat alleen voor de kijkcijfers. Of zo'n vage quote als hieronder:

quote:
op 05-16-2000 om 02:45 PM schreef Dada het volgende:
Nogmaals die minuut stilte heb ik zelf ook al gehouden en ik vind dat ieder dat ook moet doen maar ik krijg bij de gedachte aan die superego's in een rij die stil zijn omdat zij denken dat ze zo belangrijk zijn een nare smaak in mijn mond.

Dit getuigt van respect. De bussagiers aanvallen maar wel vol trots zeggen dat jij allang een minuut stilte hebt gehad. Nounounou dat is erg nobel zeg. Jeetje, je bent erg trots op jezelf om dat op internet te gaan verkondigen, tjongejonge had ff SBS6 gebeld die hadden er ook graag een reportage van gemaakt.

En loze dingen zeggen als 'laat ze 10.000 gulden doneren' hoeveel miljoen denk je dat die winnaar van de staatsloterij gaat geven? Volgens jullie berekeningen minstens een ton.

Ik snap het wel, iedereen mag herdenken, het liefste voor zich en degenen die het als eerste op FOK! zetten zijn de besten

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 16 mei 2000 @ 19:11:00 #23
572 Sniper
Gull Catcher
pi_263818
You are missing the Point. Het gaat om het banale effectbejag wat we van SBS kunnen verwachten. Dat is respectloos. En SBS heeft een reputatie op te houden (alkmaar, 4 mei).

En ja, een hoge pet heb ik ECHT niet van dat stelletje EgoGeilers in die bus.

pi_263819
quote:
op 05-16-2000 om 04:35 PM schreef R@b het volgende:
Wanneer komt die minuut stilte het beste over ? Vóór of na de uitbraak ?
Zie je wat ik bedoel Mirror ?

Ja, begrijp wat je bedoeld. Maar de mensen moeten niet het idee hebben dat de bussagiers geen gevoel hebben want dat hebben ze wel degelijk.

Alleen is het moeilijk, ze hebben het erover maar hebben compleet niet gezien hoe erg het is, kunnen zich daar ook geen voorstelling van maken.

T'is hetzelfde als je op school hoort dat er 20 mijnwerkers om het leven zijn gekomen in Limburg of zo, en je hebt niks gezien je kunt er geen voorstelling van maken en vraagt dan ook aan je vriendjes: Zullen we er voor of na de pauze stil voor zijn.... begrijp je wel?

Grtz,

Meerhoerman.

dinsdag 16 mei 2000 @ 19:59:00 #25
2029 Prole
dicere est facere
pi_263820
quote:
op 05-16-2000 om 07:11 PM schreef Sniper het volgende:
You are missing the Point. Het gaat om het banale effectbejag wat we van SBS kunnen verwachten. Dat is respectloos. En SBS heeft een reputatie op te houden (alkmaar, 4 mei).

En ja, een hoge pet heb ik ECHT niet van dat stelletje EgoGeilers in die bus.

Ik vind dit hele topic respectloos! Wat een standje hoogmoedswaanzin wordt hier weergegeven. Het is nogal wat wanneer je denkt voor wie dan ook te mogen (kunnen) bepalen wie "wat" en "hoe" wil (lees mag) herdenken. Dit is echt het meest hypocriete gedrag wat ik ooit ben tegengekomen en getuigt van een zeer laag niveau

Voor een ieder die denkt de slachtoffers "beter" te hebben herdacht: gefeliciteerd hoor! Wees er trots op want het is ongetwijfeld een geweldige bijdrage geweest om het leed van de getroffenen te verzachten.

tsssssssssssssss

Prole

[Dit bericht is gewijzigd door Prole (Datum 16 Mei 2000).]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')