quote:
op 05-17-2000 om 12:33 AM schreef Quenda® het volgende:
Sorry, het is een goed geschreven stuk Fondaco, alleen kan ik niet meegaan met jou gedachtegang.
Ik gunde ze nog de eer van de twijfel.
Ik ben echter bang, dat ik na vanavond mijn mening inderdaad moet bijstellen.
Luisterend naar de streams kreeg ik de sterke indruk uit een opmerking van Es aan Tessa, dat voor na de uitbraak iets was voorzien. M.i. was het ook Tessa, die het meest geëmotioneerd was van de drie achtergeblevenen.
Tot twee keer toe heeft Tessa ook na de terugkeer van Ant en Iwan geprobeerd iets over Enschede te zeggen. Tot twee keer toe ving zij bot. Ook kreeg ik van Tessa de indruk, dat Ant en Iwan zich hadden moeten laten informeren via de TV. Ook dit is nagelaten.
In plaats daarvan weer veel mastuberend gezwets omtrent hun eigen populariteit en die van de meeste ex-passagiers.
Op zo'n moment loopt mijn gal dus over en wordt mijn conclusie alleen maar versterkt, dat het stel flink wat kapsones heeft en zich verdomd arrogant gedraagt. De steralures dus, die het bij 90% van showbizz Nederland zo goed doen.
[Dit bericht is gewijzigd door fondaco (Datum 17 Mei 2000).]
quote:vertel eens... heb jij tussen afgelopen zaterdag en nu met je familie en/of vrienden op een rijtje gestaan om stil te staan bij de slachtoffers van de ramp?
Dus je kunt alleen ECHT herdenken als niemand daar getuige van is? Of... je kunt alleen ECHT herdenken als je niet op een rij staat, maar aan een tafeltje zit of waar dan ook? Of... je kunt alleen ECHT herdenken als je niet dagelijks op tv of internet te volgen bent? Ik vind dat onzin. En ik geloof ook niet dat dit effectbejag is.
quote:dat ben ik met je eens, en daarom beoordeel ik ze ook als mensen (en lever dus ook kritiek). als het beesten waren geweest had ik geapplaudiseerd als ze op een rijtje waren gaan staan...
Dan kijk je toch wel door heel andere ogen dan ik naar de mensen die buspassagiers heten. Het zijn mensen namelijk en geen beesten.
quote:het is een keiharde uitspraak, dat ben ik met je eens.
"Punten scoren over verbrande lijken." Dat is wel een keiharde (en erg misplaatste)uitspraak, vind je zelf ook niet?
quote:maar het al dan niet gaan staan in een rij om m.i. een 'instant herdenking' te houden is WEL hun eigen verantwoording. O, er zijn mensen dood, opstellen jongens...' ik maak mij ZO kwaad over die huichelachtigheid.
Bovendien de verantwoordelijkheid van "hoe" iets in beeld wordt gebracht ligt niet bij de passagiers.
quote:je bedoelt zoals 'beesten' zouden doen, en niet zoals zelfdenkende mensen?
(knip)en de passagiers volgen dan simpelweg die instructies op (ik bedoel hiermee het "rijtje")
quote:daar ga ik niet vanuit, maar zo doen ze wel
Mgoed... wanneer je ervan uit wil gaan dat álles effectbejag is dan komt geen enkel woord of daad van een der passagiers geloofwaardig over toch?
V
quote:
Hoe kunnen ze nou punten scoren als ze er allemaal aan mee doen, ze spelen toch tegen elkaar om de hoofdprijs?
V
Ik heb de spelers van FC Twente niet zien herdenken, maar ik neem aan dat ook zij in een rijtje hebben gestaan?
Prole
quote:
op 05-16-2000 om 02:45 PM schreef Dada het volgende:
Ik lees net in de Streamverslagen dat Esmeralda een minuut stilte wil houden voor de slachtoffers bij de ramp in Enschede op zich vind ik dat niet erg maar laat ze het dan in de bus ieder op z'n eigen plekje doen ipv in zo'n rij gaan staan en stil zijn. Ik vind het namelijk nogal van weinig respect tonen als zij zich zo op de TV gaan uitsloven omdat ze (in zichzelf) denken dat ze zo belangrijk en populair zijn dat de slachtoffers dat wel kunnen gebruiken, de steun van zulke belangrijke en populaire personen.Nogmaals die minuut stilte heb ik zelf ook al gehouden en ik vind dat ieder dat ook moet doen maar ik krijg bij de gedachte aan die superego's in een rij die stil zijn omdat zij denken dat ze zo belangrijk zijn een nare smaak in mijn mond.
Dit is abslouut niet de 1e keer dat men op tv beelden laat zien van "hun Esmerlalda"die zo begaan is, bla bla (zie ook andere topic's)Terwijl ze doorgaans amper reageert op de dingen van anderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |