abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80762608
Hoi allemaal,

Ik heb van familie van mij gehoord dat zij het cijfer van een extra vak zeg maar van de eindlijst af konden halen (dus dat je wel examen doet in dat vak, maar dat het cijfer voor dat vak niet meetelt voor je gemiddelde).
Nu zou het voor mij heel handig uitkomen als ik mijn extra vak, economie (tevens ook mijn laagste vak), niet mee liet tellen (aangezien ik wil loten voor geneeskunde of met boven 8 wil slagen).
Die familie die dat zegt, heeft echter een paar jaar geleden eindexamen gedaan, dus ik weet niet of dat niet laten meetellen nu nog een mogelijkheid is. Weet iemand hier meer over?

Even voor de duidelijkheid, hier mijn vakkenpakket:
Nederlands
Engels
Latijn
Natuurkunde
Biologie
Scheikunde
WisB
Economie

Heb ik, als ik economie niet mee laat tellen, wel genoeg vakken op mijn eindlijst?

Alvast bedankt!
Emma
  dinsdag 27 april 2010 @ 13:30:25 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_80764359
In mijn tijd ging dit automatisch, volgens mij. Ik had ook wat extra vakken op m'n VWO-examen, maar voor de loting werd automatisch de optimale combinatie van cijfers gebruikt (die nog wel een kloppend pakket opleverden).

Ik zou het eens vragen aan de DUO, als dit niet al direct als een faq op hun site staat...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_80979188
Je hebt echt precies hetzelfde vakkenpakket als ik, alleen heb ik informatica in plaats van economie. Verder heb ik maar een keuzevak dus kan er geen een laten vallen. Informatica heb ik al afgesloten, maar stel dat ik op biologie zak ofzo, kan ik deze niet laten vallen om alsnog te slagen. Volgens mij zou dit wel kunnen als ik twee keuzevakken had, bijvoorbeeld frans erbij. Dan zou ik in plaats van een NGNT diploma alleen een NT diploma krijgen.(en dus mijn eerste keuzevak niet mee laten tellen)
Moo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')