quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:36 schreef Fairydust het volgende:[..]
Haha dankje

Maar de meeste jongens moeten me niet vanwege m'n uiterlijk (nee dat denk ik niet, dat zeggen ze). En ik kom er in real nog niet voor uit dat ik bi ben, ja alleen m'n ouders weten het maar daar heb ik niet zoveel aan

Ik ben dus bang dat het hele pestgedoe weer van voorafaan begint als ik het vertel. Ik heb een homo bij me in de klas zitten en die heeft ook geen poot om op te staan, puur daar om. Een half jaar geleden wist nog niemand het en toen was hij zo'n beetje de populairste van de school en nu moet niemand hem. Dus.
Als het goed is ben je 14 en stikt het op school van de kleuters om je heen. Dat verklaart denk ik waarom je zulke opmerkingen over je uiterlijk krijgt van gastjes. Dit zijn natuurlijk geen manieren en zegt meer over hun dan over jou. Ik zou dr niet teveel waarde aan hechten, ze zijn niet wijzer. Ik zou ook geen enkele reden kunnen verzinnen waarom je zou moeten vertellen dat je (waarschijnlijk) bi bent. Er is totaal geen aanleiding voor en buiten dat gaat het ze geen reet aan. (sowieso krijg ik de indruk dat het tegenwoordig op middelbare scholen alleen nog maar om sex, uiterlijk en zoenen met jan en alleman draait. In mijn tijd haalde je het niet in je hoofd om zomaar aan allerlei meiden te gaan zitten of sexistische opmerkingen te maken, dan werd je gelijk oversext genoemd, tegenwoordig is het volgens mij standaard)
Oh en als je 14 bent dan heb je nog heeeeeeeeeeeel wat jaren voor de boeg, waarin je lichaam en gezicht verandert, dus nu al conclusies trekken dat je nooit een vriendje zal krijgen is nogal voorbarig. Maak je niet al te druk, alles komt vanzelf op z'n pootjes terecht en hoe ouder je wordt, des te meer normale mensen je om je heen krijgt.
Probeer verder voor jezelf te bedenken dat jaloers zijn geen enkele zin heeft. Je kan je vriendje continu in de gaten proberen te houden of jezelf helemaal gek maken, maar als hij vreemd wil gaan doet ie het toch wel, bijv als je niet in de buurt bent. Dus je kan het toch niet tegenhouden. Hij is je dan simpelweg niet waard. Probeer jezelf dus anders op te stellen. Doe anders eens een tijdje alsof je zelfvertrouwen hebt, daar krijg je op den duur ook zelfvertrouwen van. Beeld je in dat je iemand bent met veel zelfvertrouwen. Als je veel zelfvertrouwen hebt en iemand maakt belachelijke opmerkingen over je dan interesseert het je niet. Als je veel zelfvertrouwen hebt, dan maak je je niet druk over of je vriendje een ander leuker vindt, het is zijn verlies dan.
[ Bericht 8% gewijzigd door Henk1056 op 06-05-2010 17:34:03 ]