abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80754307
Mensen zeggen vaak dat jaloezie en onzekerheid (van 1 kant of van beide kanten, that doesn't matter) niet werkt. Meestal klopt dat ook wel.
Ik ben dus al mijn hele leven uitgescholden en gepest omdat ik (vooral tussen mij 5e en mijn 9e) dik was. En nogsteeds zie ik mensen me weleens raar aankijken. Daarbij komt dat ik ieder jaar op de middelbare nog een andere school had, en ik moest dus ieder jaar weer opnieuw mijn draai vinden.
Dus je kunt zeker wel stellen dat ik onzeker ben.

Als ik dan eens een vriendje heb, ben ik dus bang dat hij een ander meisje misschien wel leuker vind dan mij (verneukt zelfbeeld). Als hij dan ook maar met iemand anders praat als ik even weg ben kan ik al redelijk panisch worden. Jaloers dus.

Ik heb geprobeerd om relaties op andere manieren aan te pakken, maar soms word ik gewoon zo jaloers dat ik er echt niet tegen kan. Dus komt het er dan op neer dat ik nooit een relatie krijg ofzo?
  dinsdag 27 april 2010 @ 07:39:48 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80754328
of kwestie van het goede vriendje tegenkomen

en gewoon werken aan je zelfbeeld, straal je vertrouwen uit dan zal dat voor jezelf impliceren dat je geheel niet jaloers hoeft te zijn...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_80754342
Je bent uit1996, ik zou me er niet te veel druk om maken of je ooit een relatie krijgt.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_80754407
je kunt ook eens praten met een psycholoog om dingen te verwerken. Dan kun je alles plaatsen en dan verbeterd hopelijk je zelfbeeld
uit een aspergernest
pi_80754420
tvp voor mij , ik ben zelf ook zo
-
pi_80755856
Gewoon buitenom het relationele verhaal werken aan je zelfbeeld. Meer zelfvertrouwen kweken. Een gevolg daarvan is dat je minder jaloers bent, je zelfwaardering is immers hoger.
Hoe je kunt werken aan je zelfvertrouwen staat in waarschijnlijk 9 van de 10 topics in dit subforum
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:50:26 #7
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_80756730
Je maakt jezelf heel onaantrekkelijk door zo te zijn en mensen voelen dat aan.

Als je steeds heel bang bent dat je vriendje je gaat verlaten dan gebeurd dat uiteindelijk ook aangezien zulk gedrag echt heel erg storend is voor je vriend.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_80757879
Waarom ieder jaar een andere school? Moest je steeds verhuizen ofzo? Lekkere ouders..
pi_80758733
De goed kerel tegenkomen, en open boek spelen. Leg hem je probleem uit en dan hopen dat hij je begrijpt en er rekening mee houd.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:32:52 #10
271150 Salmiak
is lekker!
pi_80760131
Je geeft zelf al aan dat je soms overdreven jaloers kan reageren, dus je hebt door dat je je soms niet rationeel gedraagt. Probeer als je weer teveel jaloezie voelt om te beseffen dat het niks goeds kan brengen om toe te geven aan die gevoelens. Onthoud dat je je niet wil gedragen als een jaloers iemand en herinner je wat je in dit topic hebt geschreven. Probeer desnoods jezelf af te leiden door 10 keer heel rustig in en uit te ademen. Als je een serieuze relatie hebt en je vertrouwt je partner, vertel dan ook aan hem wat je zojuist aan ons hebt geschreven (of laat hem dit topic lezen).
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:35:43 #11
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_80760226
Waarom ben je zo onzeker ,TS? Denk je dat ie zo onvolwassen is om ff een relatie te nemen met een meisje waar die niet 100% voor wil gaan?
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
pi_80766793
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:28 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom ieder jaar een andere school? Moest je steeds verhuizen ofzo? Lekkere ouders..
1e klas geschorst en deze school is me veel te christelijk en er is echt geen bal aan, allemaal van die mensen met vlechten en rokken enzo dus
pi_80766881
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:32 schreef Salmiak het volgende:
Je geeft zelf al aan dat je soms overdreven jaloers kan reageren, dus je hebt door dat je je soms niet rationeel gedraagt. Probeer als je weer teveel jaloezie voelt om te beseffen dat het niks goeds kan brengen om toe te geven aan die gevoelens. Onthoud dat je je niet wil gedragen als een jaloers iemand en herinner je wat je in dit topic hebt geschreven. Probeer desnoods jezelf af te leiden door 10 keer heel rustig in en uit te ademen. Als je een serieuze relatie hebt en je vertrouwt je partner, vertel dan ook aan hem wat je zojuist aan ons hebt geschreven (of laat hem dit topic lezen).
Haha dankje Maar de meeste jongens moeten me niet vanwege m'n uiterlijk (nee dat denk ik niet, dat zeggen ze). En ik kom er in real nog niet voor uit dat ik bi ben, ja alleen m'n ouders weten het maar daar heb ik niet zoveel aan Ik ben dus bang dat het hele pestgedoe weer van voorafaan begint als ik het vertel. Ik heb een homo bij me in de klas zitten en die heeft ook geen poot om op te staan, puur daar om. Een half jaar geleden wist nog niemand het en toen was hij zo'n beetje de populairste van de school en nu moet niemand hem. Dus.
pi_80907621
Wat een knurften van een jongens praat jij mee als ze je openlijk beoordelen op je uiterlijk
Maar volgens mij heeft je onzekerheid vooral met de leeftijd te maken, ik ben zelf 14 en ben nou ook niet echt mr Confident. Als ik kijk bij mij in de klas wordt er vooral onder de meiden veel onderscheid qua uiterlijk gemaakt, en dat zal waarschijnlijk bij jou in de klas ook zo zijn.
Zoals eerder gezegd in het topic is het slim om er met iemand over te praten, en mocht je dat niet doen, de puberteit zal het misschien wel minder maken (hoeft niet per se, is voor iedereen verschillend)
pi_80908036
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:36 schreef Fairydust het volgende:
En ik kom er in real nog niet voor uit dat ik bi ben
En DAAR zit je winst. Dus. Tis tenslotte niet voor niets de 'ultieme mannelijke fantasie': 2 vrouwen in bed. Met jou hebben ze er dan al 1 die er geen moeite meer heeft.. Die andere meid kan dan wel heel lekker zijn, dat compenseert. Nou, dan is toch alles geregeld?

Ontopic: geen idee wat je moet doen, alhoewel op elk potje ('haha') een dekseltje past. Uiteindelijk.
pi_81089949
Fairydust, het is al een tijdje geleden dat je dit topic startte, hoe gaat het nu?
pi_81090027
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 07:39 schreef Re het volgende:
of kwestie van het goede vriendje tegenkomen

en gewoon werken aan je zelfbeeld, straal je vertrouwen uit dan zal dat voor jezelf impliceren dat je geheel niet jaloers hoeft te zijn...
Re, je kan zoiets niet van je vriendje af laten hangen.

Het maakt niet uit wat je vriendje dan ook evt. zegt, je moet het zelf geloven. Dus, als de wiedeweerga je zelfvertrouwen op peil gaan krijgen. Ga iets doen waardoor jij je goed voelt over jezelf.
pi_81090205
Ik zal de vraag alvast voor haar stellen (ben stiekem zelf ook wel benieuwd)
Wat zijn de beste manieren om je zelfvertrouwen op te krikken?
pi_81091028
Wéééér een zelfvertrouwen topic?

Mensen, zoek eerst toch eens in de topichistory, dit is topic # zoveel over dit onderwerp.
pi_81091427
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:36 schreef Fairydust het volgende:

[..]

Haha dankje Maar de meeste jongens moeten me niet vanwege m'n uiterlijk (nee dat denk ik niet, dat zeggen ze). En ik kom er in real nog niet voor uit dat ik bi ben, ja alleen m'n ouders weten het maar daar heb ik niet zoveel aan Ik ben dus bang dat het hele pestgedoe weer van voorafaan begint als ik het vertel. Ik heb een homo bij me in de klas zitten en die heeft ook geen poot om op te staan, puur daar om. Een half jaar geleden wist nog niemand het en toen was hij zo'n beetje de populairste van de school en nu moet niemand hem. Dus.
Als het goed is ben je 14 en stikt het op school van de kleuters om je heen. Dat verklaart denk ik waarom je zulke opmerkingen over je uiterlijk krijgt van gastjes. Dit zijn natuurlijk geen manieren en zegt meer over hun dan over jou. Ik zou dr niet teveel waarde aan hechten, ze zijn niet wijzer. Ik zou ook geen enkele reden kunnen verzinnen waarom je zou moeten vertellen dat je (waarschijnlijk) bi bent. Er is totaal geen aanleiding voor en buiten dat gaat het ze geen reet aan. (sowieso krijg ik de indruk dat het tegenwoordig op middelbare scholen alleen nog maar om sex, uiterlijk en zoenen met jan en alleman draait. In mijn tijd haalde je het niet in je hoofd om zomaar aan allerlei meiden te gaan zitten of sexistische opmerkingen te maken, dan werd je gelijk oversext genoemd, tegenwoordig is het volgens mij standaard)

Oh en als je 14 bent dan heb je nog heeeeeeeeeeeel wat jaren voor de boeg, waarin je lichaam en gezicht verandert, dus nu al conclusies trekken dat je nooit een vriendje zal krijgen is nogal voorbarig. Maak je niet al te druk, alles komt vanzelf op z'n pootjes terecht en hoe ouder je wordt, des te meer normale mensen je om je heen krijgt.

Probeer verder voor jezelf te bedenken dat jaloers zijn geen enkele zin heeft. Je kan je vriendje continu in de gaten proberen te houden of jezelf helemaal gek maken, maar als hij vreemd wil gaan doet ie het toch wel, bijv als je niet in de buurt bent. Dus je kan het toch niet tegenhouden. Hij is je dan simpelweg niet waard. Probeer jezelf dus anders op te stellen. Doe anders eens een tijdje alsof je zelfvertrouwen hebt, daar krijg je op den duur ook zelfvertrouwen van. Beeld je in dat je iemand bent met veel zelfvertrouwen. Als je veel zelfvertrouwen hebt en iemand maakt belachelijke opmerkingen over je dan interesseert het je niet. Als je veel zelfvertrouwen hebt, dan maak je je niet druk over of je vriendje een ander leuker vindt, het is zijn verlies dan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Henk1056 op 06-05-2010 17:34:03 ]
pi_81092702
Mooie reactie Henk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')