Ik citeer andere mensen over de VVD, het is niet mijn meningquote:Op zondag 30 mei 2010 22:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe je het nog durft om asociaal tussen aanhalingstekens te zetten.
Jij zegt toch dat ik de democratie af wil schaffen? Dat gaat niet lukken met 76 zetelsquote:Op zondag 30 mei 2010 22:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wil je serieus de grondwet wijzigen? Wat dan?
quote:Op zondag 30 mei 2010 22:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Art. 1 GW nadrukkelijk laten gelden voor de relatie overheid-burger, om maar eens wat te noemen.
Zoals het bedoeld is iddquote:Op zondag 30 mei 2010 22:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Art. 1 GW nadrukkelijk laten gelden voor de relatie overheid-burger, om maar eens wat te noemen.
Je wilde het censuskiesrecht invoeren en de zwaarte van je stem progressief laten afhangen van je inkomen.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik citeer andere mensen over de VVD, het is niet mijn meningMaar de PvdA sluit de VVD niet uit en gezien de peilingen is er een zeer grote kans dat als je PvdA stemt, je de VVD cadeau krijgt. Wil je dat als linkse kiezer niet, dan kun je beter geen PvdA stemmen, maar SP of GL. Jij wilt toch niet een coalitie met VVD mogelijk maken?
![]()
[..]
Jij zegt toch dat ik de democratie af wil schaffen? Dat gaat niet lukken met 76 zetels
Zo is het dus niet bedoeld. Dit is de Franse revolutie afschaffen en een stap op weg naar de middeleeuwen.quote:
Van de hoeveelheid belasting die je betaalt, om precies te zijnquote:Op zondag 30 mei 2010 22:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je wilde het censuskiesrecht invoeren en de zwaarte van je stem progressief laten afhangen van je inkomen.
Doe niet zo dramatisch joh, het is gewoon een prima idee van Bolkesteijn.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zo is het dus niet bedoeld. Dit is de Franse revolutie afschaffen en een stap op weg naar de middeleeuwen.
Van de site van Art.1 een expertisecentrum tegen discriminatie:quote:Op zondag 30 mei 2010 22:48 schreef Klopkoek het volgende:
Zo is het dus niet bedoeld.
De kwestie is voor mij heel erg actueel geworden nu de Hoge Raad heeft gesteld dat de Nederlandse overheid actief stappen moet nemen om de statuten van de SGP te wijzigen zodat vrouwen gewoon lid (dus niet alleen bijzonder) kunnen worden van de SGP. De Hoge Raad volgt daarmee in mijn ogen niet artikel 1 zoals die bedoeld is, dus moet er expliciet in gezet worden dat het artikel alleen voor de relatie overheid-burger moet gelden.quote:De Grondwet is een wet waarin in beginsel de verhouding overheid burger wordt geregeld. De artikelen in de Grondwet hebben daarom in beginsel een verticale werking. De praktijk wijst echter uit dat de bepalingen in de Grondwet ook steeds meer gebruikt worden ter regulering van de verhouding tussen burgers onderling. De artikelen hebben dan niet alleen een verticale maar ook een horizontale werking.
Ik blijf het merkwaardig vinden dat een HBOstudentje bedrijfskunde zulke ideeën kan ontwikkelenquote:Op zondag 30 mei 2010 22:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Van de hoeveelheid belasting die je betaalt, om precies te zijnMaar dat is weer erg offtopic
ik ben dan ook geen HBO-studentjequote:Op zondag 30 mei 2010 22:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik blijf het merkwaardig vinden dat een HBOstudentje bedrijfskunde zulke ideeën kan ontwikkelen
Nyenrode zekerquote:
Nee ook geen Nyenrode, wel WOquote:Op zondag 30 mei 2010 23:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nyenrode zekerJa, dat zou het dan wel verklaren
Mwa. Een paar deelcertificaten rechtsgeleerdheid van de Open Universiteit, zo'n prestatie is dat nou ook weer niet.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:33 schreef DanHardy het volgende:
Vergeleken met Roemer is Wilders qua opleidingsniveau een intellectueel
Eens met dat laatste, maar de opleiding vind ik wel relevant. Het is geen garantie maar wel een indicator.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:35 schreef boyv het volgende:
De opleiding van deze man is niet relevant.
Eerlijkheid is een deugd
Voor een volksvertegenwoordiger vind ik opleiding niet zo belangrijk. Hij vertegenwoordigt veel lageropgeleiden en heeft zelf ook wat moeite gehad op school, daar is niets mis mee. Als we het nou over een minister hadden was het een ander verhaal.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:14 schreef waht het volgende:
[..]
Eens met dat laatste, maar de opleiding vind ik wel relevant. Het is geen garantie maar wel een indicator.
Opleiding vertelt niet alles, het is de praktijkervaring die telt.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Voor een volksvertegenwoordiger vind ik opleiding niet zo belangrijk. Hij vertegenwoordigt veel lageropgeleiden en is dat zelf ook, daar is niets mis mee. Als we het nou over een minister hadden was het een ander verhaal.
Klopt, maar het is op zijn minst een goede basis.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:19 schreef sig000 het volgende:
[..]
Opleiding vertelt niet alles, het is de praktijkervaring die telt.
De mensen met een hele goede opleiding gaan niet de politiek in.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Klopt, maar het is op zijn minst een goede basis.
Balkenende, Hirsch Ballin, Bos, en zo nog een paar. En als je kijkt naar vooral kabinetten uit de jaren '50 en '60 zul je zien dat daar aardig wat gepromoveerde wetenschappers tussen zaten.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:23 schreef sig000 het volgende:
[..]
De mensen met een hele goede opleiding gaan niet de politiek in.
Er lopen ook gepromoveerde wetenschappers op straat dus dat zegt weinig.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Balkenende, Hirsch Ballin, Bos, en zo nog een paar. En als je kijkt naar vooral kabinetten uit de jaren '50 en '60 zul je zien dat daar aardig wat gepromoveerde wetenschappers tussen zaten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |