abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82123848
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe je het nog durft om asociaal tussen aanhalingstekens te zetten.
Ik citeer andere mensen over de VVD, het is niet mijn mening Maar de PvdA sluit de VVD niet uit en gezien de peilingen is er een zeer grote kans dat als je PvdA stemt, je de VVD cadeau krijgt. Wil je dat als linkse kiezer niet, dan kun je beter geen PvdA stemmen, maar SP of GL. Jij wilt toch niet een coalitie met VVD mogelijk maken?
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wil je serieus de grondwet wijzigen? Wat dan?
Jij zegt toch dat ik de democratie af wil schaffen? Dat gaat niet lukken met 76 zetels
  zondag 30 mei 2010 @ 22:44:06 #77
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82123905
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Art. 1 GW nadrukkelijk laten gelden voor de relatie overheid-burger, om maar eens wat te noemen.

Een stap op weg naar het ancien regime van weleer is dat. Helaas ben jij zo intelligent om dat te begrijpen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82123983
Mavo is 4 jaar, plus nog eens de Havo is 2 jaar extra. Hij heeft dus twee jaar vertraging opgelopen. Je kan een keer blijven zitten, dat zegt niet zo heel veel. Wellicht is hij ook een tijdje ziek geweest ofzo. Boeit verder echt niet, stem toch niet op die partij.
pi_82124094
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Art. 1 GW nadrukkelijk laten gelden voor de relatie overheid-burger, om maar eens wat te noemen.
Zoals het bedoeld is idd
  zondag 30 mei 2010 @ 22:48:24 #80
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82124183
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:43 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik citeer andere mensen over de VVD, het is niet mijn mening Maar de PvdA sluit de VVD niet uit en gezien de peilingen is er een zeer grote kans dat als je PvdA stemt, je de VVD cadeau krijgt. Wil je dat als linkse kiezer niet, dan kun je beter geen PvdA stemmen, maar SP of GL. Jij wilt toch niet een coalitie met VVD mogelijk maken?
[..]

Jij zegt toch dat ik de democratie af wil schaffen? Dat gaat niet lukken met 76 zetels
Je wilde het censuskiesrecht invoeren en de zwaarte van je stem progressief laten afhangen van je inkomen.

Een Grondwet is eigenlijk ook een inperking van de democratie. Zo was het in de VS letterlijk bedoeld. Want een democratie mag natuurlijk niet de bestaande orde aantasten, vonden de slavernijbedrijvende grootgrondbezitters. Dus gold een grondwet alleen voor de relatie tussen (een kleine, minimale, strenge, onderdrukkende, hardvochtige en ordebewakende) overheid en burger. In europa keek men daar gelukkig op een gegeven moment anders tegenaan en daardoor was de grondwet ook van toepassing op relaties tussen burgers onderling.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 mei 2010 @ 22:48:59 #81
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82124216
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zoals het bedoeld is idd
Zo is het dus niet bedoeld. Dit is de Franse revolutie afschaffen en een stap op weg naar de middeleeuwen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82124298
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je wilde het censuskiesrecht invoeren en de zwaarte van je stem progressief laten afhangen van je inkomen.
Van de hoeveelheid belasting die je betaalt, om precies te zijn Maar dat is weer erg offtopic
pi_82124412
quote:

[..]

Zo is het dus niet bedoeld. Dit is de Franse revolutie afschaffen en een stap op weg naar de middeleeuwen.
Doe niet zo dramatisch joh, het is gewoon een prima idee van Bolkesteijn.
pi_82124422
eerlijk gezegd vind ik het eerlijk.
siert de SP.
pi_82124455
quote:
Zo is het dus niet bedoeld.
Van de site van Art.1 een expertisecentrum tegen discriminatie:
quote:
De Grondwet is een wet waarin in beginsel de verhouding overheid burger wordt geregeld. De artikelen in de Grondwet hebben daarom in beginsel een verticale werking. De praktijk wijst echter uit dat de bepalingen in de Grondwet ook steeds meer gebruikt worden ter regulering van de verhouding tussen burgers onderling. De artikelen hebben dan niet alleen een verticale maar ook een horizontale werking.
De kwestie is voor mij heel erg actueel geworden nu de Hoge Raad heeft gesteld dat de Nederlandse overheid actief stappen moet nemen om de statuten van de SGP te wijzigen zodat vrouwen gewoon lid (dus niet alleen bijzonder) kunnen worden van de SGP. De Hoge Raad volgt daarmee in mijn ogen niet artikel 1 zoals die bedoeld is, dus moet er expliciet in gezet worden dat het artikel alleen voor de relatie overheid-burger moet gelden.

Er zijn trouwens heel wat mensen die dit standpunt met mij delen, er zijn 42000 ondertekenaars van een petitie over dit onderwerp op: http://www.zijmaakthetverschil.nu/ . En 8 mei is er een bijeenkomst geweest waarop heel wat mensen aanwezig waren.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bolkesteijn op 30-05-2010 23:01:29 ]
pi_82124604
wellicht heeft hij dan wel nog een enige originele gedachtengang daar deze niet is vernietigd door een schoolsysteem die mensen enkel leert denken in vastgestelde patronen/vormen en beperkingen. het is dan ook een goede komediant.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
  zondag 30 mei 2010 @ 22:56:24 #87
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82124642
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Van de hoeveelheid belasting die je betaalt, om precies te zijn Maar dat is weer erg offtopic
Ik blijf het merkwaardig vinden dat een HBOstudentje bedrijfskunde zulke ideeën kan ontwikkelen
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82124754
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik blijf het merkwaardig vinden dat een HBOstudentje bedrijfskunde zulke ideeën kan ontwikkelen
ik ben dan ook geen HBO-studentje
  zondag 30 mei 2010 @ 23:03:54 #89
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82125039
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:58 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

ik ben dan ook geen HBO-studentje
Nyenrode zeker Ja, dat zou het dan wel verklaren
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82125114
quote:
Op zondag 30 mei 2010 23:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nyenrode zeker Ja, dat zou het dan wel verklaren
Nee ook geen Nyenrode, wel WO

Nyenrode kan ik me niet veroorloven, om je vooroordelen nog maar even te ontkrachten Maar het ging over de opleiding van Roemer, niet over die van mij
pi_82126414
De opleiding van deze man is niet relevant.

Eerlijkheid is een deugd
pi_82127571
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:33 schreef DanHardy het volgende:
Vergeleken met Roemer is Wilders qua opleidingsniveau een intellectueel
Mwa. Een paar deelcertificaten rechtsgeleerdheid van de Open Universiteit, zo'n prestatie is dat nou ook weer niet.
pi_82127837
quote:
Op zondag 30 mei 2010 23:35 schreef boyv het volgende:
De opleiding van deze man is niet relevant.

Eerlijkheid is een deugd
Eens met dat laatste, maar de opleiding vind ik wel relevant. Het is geen garantie maar wel een indicator.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82127909
quote:
Op maandag 31 mei 2010 00:14 schreef waht het volgende:

[..]

Eens met dat laatste, maar de opleiding vind ik wel relevant. Het is geen garantie maar wel een indicator.
Voor een volksvertegenwoordiger vind ik opleiding niet zo belangrijk. Hij vertegenwoordigt veel lageropgeleiden en heeft zelf ook wat moeite gehad op school, daar is niets mis mee. Als we het nou over een minister hadden was het een ander verhaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 00:19:07 ]
pi_82127993
quote:
Op maandag 31 mei 2010 00:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Voor een volksvertegenwoordiger vind ik opleiding niet zo belangrijk. Hij vertegenwoordigt veel lageropgeleiden en is dat zelf ook, daar is niets mis mee. Als we het nou over een minister hadden was het een ander verhaal.
Opleiding vertelt niet alles, het is de praktijkervaring die telt.
pi_82128028
quote:
Op maandag 31 mei 2010 00:19 schreef sig000 het volgende:

[..]

Opleiding vertelt niet alles, het is de praktijkervaring die telt.
Klopt, maar het is op zijn minst een goede basis.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 00:21:15 ]
pi_82128131
quote:
Op maandag 31 mei 2010 00:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Klopt, maar het is op zijn minst een goede basis.
De mensen met een hele goede opleiding gaan niet de politiek in.
pi_82128305
quote:
Op maandag 31 mei 2010 00:23 schreef sig000 het volgende:

[..]

De mensen met een hele goede opleiding gaan niet de politiek in.
Balkenende, Hirsch Ballin, Bos, en zo nog een paar. En als je kijkt naar vooral kabinetten uit de jaren '50 en '60 zul je zien dat daar aardig wat gepromoveerde wetenschappers tussen zaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 00:28:54 ]
pi_82128443
quote:
Op maandag 31 mei 2010 00:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Balkenende, Hirsch Ballin, Bos, en zo nog een paar. En als je kijkt naar vooral kabinetten uit de jaren '50 en '60 zul je zien dat daar aardig wat gepromoveerde wetenschappers tussen zaten.
Er lopen ook gepromoveerde wetenschappers op straat dus dat zegt weinig.
Feit is dat getalenteerde mensen niet zo snel voor de politiek zullen kiezen.
pi_82128481
Je had het over een goede opleiding en je zei dat ze niet de politiek in gaan. Nu zeg je weer wat anders. De mannen die ik noemde zijn overigens ook uiterst getalenteerd, al ben ik het vaak niet met ze eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')