nee nee, "na een tariefwijziging is deze strippenkaart nog twaalf maanden geldig."quote:Op woensdag 28 april 2010 18:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dat geld voor de OV chipkaart ook, alleen iets langer
als je niet weet dat een stripenkaart max 2 jaar geldig is, wat duidelijk erop vrmeld staat ....
Wacht even hoor, ze kunnen gewoon met een druk op de knop zo'n ding activeren, maar ze verplichten je wel om dat ding handmatig ergens op een station te gaan activeren. Is dat dan reizigertje pesten, of...?quote:Op woensdag 28 april 2010 11:33 schreef Basp1 het volgende:
Nou net even met de NS 5 minuten a 0.10 euro/minuut aan de lijn gehangen ja meneer ik kan het idd zien dat u gisteren geprobeerd heeft te activeren, ow en dat het niet gelukt is, nou dan doen we het wel even voor u.
Ja, je hebt ook lekker zo veel keus in monopolistisch Nederland.quote:Komt de vraag van de medewerker gaat u accord met de reisvoorwaarden van de ovchipknip, ik zeg tegen haar ik moet wel ja zeggen anders gaat het activeren natuurlijk nooit lukken.
Als jij iets koopt/ officieel download via internet of ergens lid van wordt hoef jij nooit ergens te zeggen dat je akkoord gaat met de leveringsvoorwaarden?quote:Op woensdag 28 april 2010 19:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wacht even hoor, ze kunnen gewoon met een druk op de knop zo'n ding activeren, maar ze verplichten je wel om dat ding handmatig ergens op een station te gaan activeren. Is dat dan reizigertje pesten, of...?
[..]
Ja, je hebt ook lekker zo veel keus in monopolistisch Nederland.
Dat heet klantenservicequote:Op woensdag 28 april 2010 19:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wacht even hoor, ze kunnen gewoon met een druk op de knop zo'n ding activeren, maar ze verplichten je wel om dat ding handmatig ergens op een station te gaan activeren. Is dat dan reizigertje pesten, of...?
[..]
Ja, je hebt ook lekker zo veel keus in monopolistisch Nederland.
Dan ga je de kaart activeren voordat je je eerste trein reis maaktquote:Op woensdag 28 april 2010 19:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat heet klantenservice![]()
![]()
Je zal niet bij een station in de buurt wonen
Maar als ik het niet eens ben met de voorwaarden van webshop X of organisatie Y, dan sluit ik me wel aan bij organisatie A of koop voortaan bij webshop B. Als ik het niet eens ben met de voorwaarden van de ov-chipkaart, dan kan ik straks nergens meer in Nederland met het openbaar vervoer.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als jij iets koopt/ officieel download via internet of ergens lid van wordt hoef jij nooit ergens te zeggen dat je akkoord gaat met de leveringsvoorwaarden?
Dat is echt niet alleen aan Nederland voorbehouden dat je aan moet geven dat je akkoord gaat met voorwaarden....
??????????quote:Op woensdag 28 april 2010 19:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan ga je de kaart activeren voordat je je eerste trein reis maakt
Lijkt me een beetje onzin om speciaal voor het activeren naar een treinstation te gaan
Als je niet akkoord gaat met de voorwaarden van de NS, dan kun je sowieso niet met korting reizen.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar als ik het niet eens ben met de voorwaarden van webshop X of organisatie Y, dan sluit ik me wel aan bij organisatie A of koop voortaan bij webshop B. Als ik het niet eens ben met de voorwaarden van de ov-chipkaart, dan kan ik straks nergens meer in Nederland met het openbaar vervoer.
Dat monopolie dat er al lang voor de OV chipkaart was bedoel je?quote:Jij snapt het woord monopolie niet?
Lees eens terug in dit topic. Heb ik al diverse voordelen gegeven. Ik blijf niet herhalen omdat jij te lui bent om te lezen of omdat jij het er niet eens mee wilt zijn.quote:Ik wacht trouwens nog steeds op antwoord op mijn vraag of je even één uniform voordeel van de ov-chipkaart wilt aangeven...
En toch moet dat, en we hebben het over een metroreis, niet over een treinreis. Iets met begrijpend lezen en zo.. En dat activeren moet alleen bij de NS. Bij elke andere vervoerder doet ie het wel meteen, nou ja zou ie het moeten doen. Één kaart voor al het openbaar vervoer? Nee, duizend-en-eenkaartjes voor het openbaar vervoer, onder het mom van één kaart.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje onzin om speciaal voor het activeren naar een treinstation te gaan
Enlighten me. Waar heeft Basp1 het over het activeren en akkoord gaan bij de metro? Ik zie hem alleen wat zeggen over de NS.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
En toch moet dat, en we hebben het over een metroreis, niet over een treinreis. Iets met begrijpend lezen en zo.
Boehoehoeoeoeoeoeo je moet 1 (een) keer 5 minuten extra moeite doen om voortaan nooit meer in de rij te staan voor een treinkaartje.quote:En dat activeren moet alleen bij de NS. Bij elke andere vervoerder doet ie het wel meteen, nou ja zou ie het moeten doen. Één kaart voor al het openbaar vervoer? Nee, duizend-en-eenkaartjes voor het openbaar vervoer, onder het mom van één kaart.
Het gaat helemaal niet over de voorwaarden van de NS. Iets met begrijpend lezen enzo, maar over de voorwaarden van de chipkaart, die toch echt bepaald zijn door de factormaatschappij TLS.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je niet akkoord gaat met de voorwaarden van de NS, dan kun je sowieso niet met korting reizen.
En ook als je een strippenkaart gebruikt, ga je akkoord met de reisvoorwaarden. Dus het is niks nieuws dat er voorwaarden aan het reizen zijn waar jij akkoord mee moet gaan.
Dat is er niet. Ik kan nu kiezen om met contant geld te betalen, met de chipknip, met de pinpas, met creditcard. En de vervoersmaatschappijen bepalen op geen enkele wijze de voorwaarden voor die betaalsystemen. Zo kunnen ze niet zoals nu met de OV-failkaart enorm asociale voorwaarden stellen dat het 2 euro 50 kost om het saldo eraf te halen. Ik wordt verplicht om met deze asociale voorwaarde akkoord te gaan en kan nergens naar uitwijken.quote:Dat monopolie dat er al lang voor de OV chipkaart was bedoel je?
Joh, ik heb alles gelezen, en ze staan er gewoon niet. Blijf toch niet altijd elke vraag ontwijken en geef gewoon eens antwoord. Ik vraag maar één voordeel, zoveel werk kan dat nooit zijn.quote:Lees eens terug in dit topic. Heb ik al diverse voordelen gegeven. Ik blijf niet herhalen omdat jij te lui bent om te lezen of omdat jij het er niet eens mee wilt zijn.
En hier lees je ook maar weer overheen omdat je blijkbaar beseft dat je je eigen verluld hebquote:Op woensdag 28 april 2010 19:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Iets met begrijpend lezen enzo. Hij heeft een voordeelurenkaart van de NS en wil een ritje gaan maken met de metro. Zo'n voordeelurenkaart moet je eerst activeren op een NS-station voordat je op saldo kunt gaan reizen. Dus je moet eerst met een strippenkaart naar een NS-station waar je helemaal niet moet zijn en daar je kaart activeren, wat dus vaak nog niet eens lukt, voordat je überhaupt met dat ding kan reizen.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Enlighten me. Waar heeft Basp1 het over het activeren en akkoord gaan bij de metro? Ik zie hem alleen wat zeggen over de NS.
[..]
Volgens mij heeft alleen het telefoongesprek hem al vijf minuten gekost. En ik sta nooit in de rij voor een treinkaartje, ik sta wél vaak in de rij voor in- en uitcheckpalen en poortjes. Dus nee, tijdwinst boek je er in ieder geval niet mee.quote:Boehoehoeoeoeoeoeo je moet 1 (een) keer 5 minuten extra moeite doen om voortaan nooit meer in de rij te staan voor een treinkaartje.
Het ging over de voorwaarden voor het op saldo reizen bij de NS.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet over de voorwaarden van de NS. Iets met begrijpend lezen enzo, maar over de voorwaarden van de chipkaart, die toch echt bepaald zijn door de factormaatschappij TLS.
Dat kan nu ook bij het opladen van het saldo.quote:Dat is er niet. Ik kan nu kiezen om met contant geld te betalen, met de chipknip, met de pinpas, met creditcard.
Ach, bij de OV chipkaart kun je tenminste nog restitutie krijgen. Een strippenkaart krijg je sowieso geen geld terug.quote:En de vervoersmaatschappijen bepalen op geen enkele wijze de voorwaarden voor die betaalsystemen. Zo kunnen ze niet zoals nu met de OV-failkaart enorm asociale voorwaarden stellen dat het 2 euro 50 kost om het saldo eraf te halen. Ik wordt verplicht om met deze asociale voorwaarde akkoord te gaan en kan nergens naar uitwijken.
Als jij die voordelen niet wil zien, is dat niet mijn probleem.quote:Joh, ik heb alles gelezen, en ze staan er gewoon niet. Blijf toch niet altijd elke vraag ontwijken en geef gewoon eens antwoord. Ik vraag maar één voordeel, zoveel werk kan dat nooit zijn.
Je moet ook naar een station om in de trein te stappen.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hier lees je ook maar weer overheen omdat je blijkbaar beseft dat je je eigen verluld heb
want je moet wel degelijk naar het station om je kaart voor NS reizen te activeren
Gewoon saldo opladen.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Iets met begrijpend lezen enzo. Hij heeft een voordeelurenkaart van de NS en wil een ritje gaan maken met de metro.
Het activeren is alleen nodig als je met de trein gaat.quote:Zo'n voordeelurenkaart moet je eerst activeren op een NS-station voordat je op saldo kunt gaan reizen. Dus je moet eerst met een strippenkaart naar een NS-station waar je helemaal niet moet zijn en daar je kaart activeren, wat dus vaak nog niet eens lukt, voordat je überhaupt met dat ding kan reizen.
Als je op de momenten op het station bent waar er niemand anders kaartjes koopt, zal het ook echt niet druk zijn bij de paaltjes.quote:Volgens mij heeft alleen het telefoongesprek hem al veel meer dan vijf minuten gekost. En ik sta nooit in de rij voor een treinkaartje, ik sta wél vaak in de rij voor in- en uitcheckpalen en poortjes. Dus nee, tijdwinst boek je er in ieder geval niet mee.
Owja. Eens in de 5 jaar een nieuw kaart regelen (in de meeste gevallen toegestuurd krijgen) is precies hetzelfde als regelmatig nieuwe treinkaartjes kopen.quote:En oh ja, je weet dat zo'n ding na een bepaald aantal jaar verloopt, toch? Ik betwijfel het, anders zou je niet zeggen dat je dat maar één keer moet doen.
Ja ik koop mijn strippenkaarten en nu mijn OV chipkaarten ook altijd in de bus ....quote:Op woensdag 28 april 2010 20:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je moet ook naar een station om in de trein te stappen.
Dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken he!
Volgens de NS website op dit moment in ieder geval wel.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:13 schreef VancouverFan het volgende:
Gewoon saldo opladen.
Om met de metro te reizen hoef je NIKS te activeren. Heb ik ook nooit gedaan met mijn Voordeeluren kaarten.
Het activeren is alleen nodig als je met de trein gaat.
quote:
De NS website gaat over de NS. Niet over de andere vervoerders.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens de NS website op dit moment in ieder geval wel.![]()
[..]
quote:Veelgestelde vragen over dit onderwerp:
Kan ik mijn Voordeelurenabonnement ook als OV-chipkaart gebruiken bij andere vervoerders?
De OV-chipkaart waar uw Voordeelurenabonnement op geladen is, kunt u ook als OV-chipkaart gebruiken bij andere vervoerders.
Je snapt het echt niet hequote:Op woensdag 28 april 2010 20:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja ik koop mijn strippenkaarten en nu mijn OV chipkaarten ook altijd in de bus ....
quote:Op woensdag 28 april 2010 20:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De NS website gaat over de NS. Niet over de andere vervoerders.
Iets met begrijpend lezen.
Als ik dit product niet op mijn ovkortings kaart erbij zet kan ik gewoon nergens op saldo reizen. Ik snap echt niet waar je het over hebt.quote:Stap 1: Reizen op saldo aanvragen.
Allereerst vraagt u hier online reizen op saldo aan of bij NS Klantenservice 0900-2021163 (¤ 0,10 p.m.). U geeft dan meteen aan of u 1e of 2e klasse wilt reizen en of u uw reisgegevens op MijnNS wilt inzien.
Alleen met een anonieme OV-chipkaart kunt u er voor kiezen om reizen op saldo direct te activeren bij de NS-kaartautomaat of -servicebalie.
Wacht even tot uw aanvraag verwerkt is.
Binnen een uur na het aanvragen van reizen op saldo krijgt u bericht dat u reizen op saldo kunt activeren op uw kaart. U gaat dan met uw kaart naar een NS-kaartautomaat.
Stap 2: Activeren reizen op saldo.
Om echt saldo te kunnen zetten op uw OV-chipkaart, moet u uw aanvraag activeren bij de NS-kaartautomaat op het station. Hier gaat u als volgt te werk:
houd uw OV-chipkaart voor de lezer;
kies voor ophalen bestelling;
volg de stappen op het scherm.
U kunt het reizen op saldo ook laten activeren bij de NS-servicebalie.
Stap 3: Saldo laden en u kunt reizen!
Na het aanvragen en activeren staat reizen op saldo op uw OV-chipkaart. Nu nog voldoende saldo en u kunt ermee reizen en betalen bij NS
Ik was blijkbaar te laat met de toevoeging:quote:Op woensdag 28 april 2010 20:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
![]()
[..]
Als ik dit product niet op mijn ovkortings kaart erbij zet kan ik gewoon nergens op saldo reizen. Ik snap echt niet waar je het over hebt.
Zoals ik ook al eerder vertelde mijn voordeelurenkaart heb ik ook zonder activeren kunnen gebruiken bij de andere OV bedrijven.quote:Veelgestelde vragen over dit onderwerp:
Kan ik mijn Voordeelurenabonnement ook als OV-chipkaart gebruiken bij andere vervoerders?
De OV-chipkaart waar uw Voordeelurenabonnement op geladen is, kunt u ook als OV-chipkaart gebruiken bij andere vervoerders.
Je kan beter de hele webpagina van OV chipkaart en de OV bedrijven invoeen, scheelt weer typenquote:Op woensdag 28 april 2010 20:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik was blijkbaar te laat met de toevoeging:
[..]
Zoals ik ook al eerder vertelde mijn voordeelurenkaart heb ik ook zonder activeren kunnen gebruiken bij de andere OV bedrijven.
Het activeren is alleen nodig als je gaat reizen met de trein. Moet je ook aangeven welke klasse je wilt gebruiken. Dat is niet nodig bij metro, tram of bus.
Leg jij nou maar eens uit waarom je het activeren van je NS reizen op saldo niet kunt combineren met reizen met de trein.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan beter de hele webpagina van OV chipkaart en de OV bedrijven invoeen, scheelt weer typen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |