abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80737398
Hallo,
zijn er mensen die deze ziekte ook hebben? en kunnen jullie jullie verhaal doen?
ik heb waarschijnlijk ook Cushing en ben net best wel bang geworden van de verhalen op internet.

Dankjulliewel alvast
  maandag 26 april 2010 @ 19:34:02 #2
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_80738207
Ik had een paard met cushing... mag dat ook?
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_80738290
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:34 schreef Pien85 het volgende:
Ik had een paard met cushing... mag dat ook?
nee want bij dieren is het anders volgens mij..
  maandag 26 april 2010 @ 19:38:19 #4
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_80738379
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:36 schreef x__Cheryl het volgende:

[..]

nee want bij dieren is het anders volgens mij..
Dat weet ik niet, zo veel verstand heb ik er niet van
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_80738754
mijn hodn heeft het misschien we zijn hem er nu op aan het testen, maar als ik zo lee sop internet is het volgens mij het zelfde als bij mensen. De bijnierschors maakt cortisol aan en dat hormoon word toch te veel gemaakt ofzo.
ROAR!!!!
pi_80739480
Heb je echt de ziekte van Cushing, dus dat de afwijking in je hoofd zit (hypofyse) of heeft het bij jou een andere oorzaak (syndroom van Cushing)?
pi_80739619
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:05 schreef DDM het volgende:
Heb je echt de ziekte van Cushing, dus dat de afwijking in je hoofd zit (hypofyse) of heeft het bij jou een andere oorzaak (syndroom van Cushing)?
je kan toch een tumor hebben in de hypofyse of in de bijnieren toch?
ROAR!!!!
pi_80739711
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:08 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:

[..]

je kan toch een tumor hebben in de hypofyse of in de bijnieren toch?
Nee zijn nog meerdere opties; prednisongebruik (+ alle andere glucocorticoiden) en andere tumoren. Vooral bepaalde longtumoren zijn hier berucht om.
pi_80739731
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:11 schreef DDM het volgende:

[..]

Nee zijn nog meerdere opties; prednisongebruik (+ alle andere glucocorticoiden) en andere tumoren. Vooral bepaalde longtumoren zijn hier berucht om.
ook levertumoren?
ROAR!!!!
pi_80739870
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:11 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:

[..]

ook levertumoren?
Theoretisch gezien elke tumor. Valt allemaal onder de noemer paraneoplastisch syndroom.
pi_80739978
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:15 schreef DDM het volgende:

[..]

Theoretisch gezien elke tumor. Valt allemaal onder de noemer paraneoplastisch syndroom.
ja sorry dat ik nu zo in dat topic kom hoor maar mijn hond kreeg epileptische aanvallen. heeft bloed onderzoek gehad en zijn leverwaarde waren te hoog en zijn gal enzymen waren veel te hoog. nu zijn ze urine onderzoek aan het doen om te kijken of hij deze ziekte heeft. en hij zei dat hij misschien een levertumor had.
ROAR!!!!
pi_80741986
dus ik ken er aan dood gaan effe serieus?........

Iniedergeval gaan ze me nu testen met een urine test.
pi_80742166
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:06 schreef x__Cheryl het volgende:
dus ik ken er aan dood gaan effe serieus?........

Iniedergeval gaan ze me nu testen met een urine test.
nou van wat ik weet kan je er medicijnen voor krijgen, om de klachten te onderdrukken etc en Als er sprake is van een tumor kan deze operatief worden verwijderd of kan bestraling of chemotherapie gegeven worden. Als het te veel aan cortisol wordt veroorzaakt door medicijngebruik, kan soms besloten worden minder van dit medicijn te gebruiken.
ROAR!!!!
pi_80803462
ik gebruik geen medicijnen..
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:16:25 #15
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_95548793
Ik hoor dinsdag of ik syndroom of ziekte van Cushing heb of dat ik ziekte van Addison heb..
Ik heb een bloedonderzoek gehad en een urine test.

Meer mensen die er last van hebben?
pi_95574453
http://www.nvacp.nl/
De vereniging NVACP stelt zich ten doel patiënten en iedereen die direct of indirect met bijnieraandoeningen te maken heeft met elkaar in contact te brengen, informatie te verstrekken en om hun belangen optimaal te bedienen. Onder bijnieraandoeningen vallen meerdere en ziektes/aandoeningen, die zowel direct of indirect met de bijnieren te maken hebben. Zoals de ziekte van Addison, de ziekte en/of het syndroom van Cushing, het adrenogenitaal syndroom (AGS) en en de ziekte van Conn.

Sterkte.
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:23:03 #17
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95574573
Wat ik me nou afvraag, hoe weet je nou dat je Cushing heb? Waarom ga je naar de dokter? Ik heb namelijk ook gewoon alle symptomen.
pi_95578534
Is het officieel vastgesteld dat je Cushing hebt of ben je zelf aan het dokteren geweest? Als het officieel is zou ik gewoon eens met de huisarts een gesprek hebben over je angsten voor wat je te wachten staat zodat deze je uitleg kan geven over de gebruikte technieken om de ziekte aan te pakken. Lijkt me een stuk verstandiger dan allerlei horrorverhalen te gaan lezen op het internet.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 17 april 2011 @ 16:51:43 #19
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_95626904
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:23 schreef Mishu het volgende:
Wat ik me nou afvraag, hoe weet je nou dat je Cushing heb? Waarom ga je naar de dokter? Ik heb namelijk ook gewoon alle symptomen.
Je kan beter naar een internist gaan.
Ben ik ook geweest.
Die heeft een remmingstest voor geschreven en die heb ik afgelopen maandag gedaan.

Dinsdag hoor ik de uitslag ervan of ik Cushing of Addison heb.

Niet zomaar op internet gaan lezen want daar staan allemaal aparte verhalen en daar schik je je eigen vaak lam door.
pi_95627390
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 16:51 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Je kan beter naar een internist gaan.
Ben ik ook geweest.
Die heeft een remmingstest voor geschreven en die heb ik afgelopen maandag gedaan.

Dinsdag hoor ik de uitslag ervan of ik Cushing of Addison heb.

Niet zomaar op internet gaan lezen want daar staan allemaal aparte verhalen en daar schik je je eigen vaak lam door.
Een hele goede vriendin heeft de ziekte van Addison, dus te weinig cortisol door de bijnieren aangemaakt.
De juiste diagnose heeft lang geduurd, mogelijk omdat het weinig voorkomt én de waarden bij onderzoek soms vrij normaal kunnen zijn.

Ze doet HBO-V (laatste jaar, richting GGZ) en op sommige momenten is het erg zwaar om stage, school en activiteiten buiten studie te combineren.

Ze slikt medicijnen en kan eventueel bijspuiten als pillen te langzaam werken.
Ik weet dat ze stress en lichamelijke (over)belasting moet vermijden.

Heb je ook veel pigment op plekken waar je een dunnere huid hebt (oksels, etc)?
  zondag 17 april 2011 @ 19:28:45 #21
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_95633466
Ik ben al 12 jaar bezig om te onderzoeken wat er 'mis' is met mij.
Het begon toen ik flauw viel op een beurs.. had genoeg gegeten, geen last van de drukte ofzo.
Ben toen eerst naar een cardioloog geweest, operatie gehad waarbij een reveal geimplanteerd is om te kijken waardoor ik steeds z'n lage hartslag heb.
Heeft niet geholpen, dus eigenlijk een operatie voor niks omdat ze er niet achter konden komen.

in die 12 jaar tijd nog een stuk of 4 keer flauwgevallen en heb verschillende onderzoeken gehad zoals het hele neurologische rattaplan, cardiologie onderzoeken, bij een maag-lever, darm arts geweest, ongeveer alle scans die er bestaan omdat ik steeds allemaal vage klachten bleef houden zoals extreme vermoeidheid, hartkloppingen, erg pijnlijke obstipatie, hoofdpijn, last van mijn spieren en gewrichten enz...
Daarbij kwam dat ik een drepressie kreeg, door alle ziekenhuis bezoeken, artsen die me aanraadde om naar een psycholoog te gaan omdat ze dachten dat ik het me inbeelde.
Zit nu wel aan de antidepressie medicatie en dat gaat redelijk.

Maar om op je vraag terug te komen :P Op mijn been heb ik wel een gedeelte wat donkerder is en ik heb redelijk wat moedervlekken waarvan er in het afgelopen jaar ook aan aantal van bijgekomen is oa onder mijn borst en op mijn borst.
Ook in mijn lies en onder mijn oksel.

Door dat gemiep zit ik nu al ruim een half jaar thuis van school omdat het te vermoeiend voor me is.

Maar heeft jou vriendin ook ongeveer dezelfde symptonen dan?
Ik ken namelijk niemand die cushing of addison heeft, dus ik heb geen idee hoe die ermee omgaan.

Zo sorry voor het hele lulverhaal maar wilde het toch even kwijt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')