abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81178760
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 15:32 schreef Marsenal het volgende:
Exact, laten we dat niet vergeten.. Ook de voetballers van Oranje laten in interviews steeds meer weten dat ze zich niet eerder zo goed hebben zien spelen als onder van Basten.. Ik had ook geen hoge pet op van em, als coach dan, maar hij heeft wel resultaat geboekt. En goed ook.
Je kan lullen wat je wil over van Basten, maar die 3-0 en 4-1 vorig jaar laten zien dat hij weet hoe de bal moet rollen.
Geweldig,die 3-0 en 4-1,maar er zijn geen resultaten geboekt naast die 2 overwinningen,en het voetbal was vaak om niet aan te zien.Daarnaast heeft hij het ook bij Ajax finaal verkloot.
AFC Ajax
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:19:26 #102
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_81182091
Het voetbal was 4 jaar lang onder Van Basten echt waardeloos. Zat totaal geen structuur en systeem in.

Oranje speelt op het EK een paar hele goede wedstrijden tegen ietwat overschatte tegenstanders, waarbij we ook het nodige geluk hadden en Vd Sar ons een aantal keren redde, en iedereen doet alsof Van Basten een prima bondscoach was en Oranje fantastisch speelde!? NEE!
pi_81182127
eeehh de publieke opinie is toch net kutmarcovanbasten?
pi_81182358
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:19 schreef Yi-Long het volgende:
overschatte tegenstanders,
Frankrijk en Italie overschatte tegenstanders? Sorry hoor, maar was dat toendertijd niet de wereldkampioen en vice-wereldkampioen?
-nee-
pi_81182422
van Marwijk zou Seedorf sowieso niet kunnen handelen, daar is hij een te kleine trainer voor.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:34:34 #106
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_81182598
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:27 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Frankrijk en Italie overschatte tegenstanders? Sorry hoor, maar was dat toendertijd niet de wereldkampioen en vice-wereldkampioen?
Beide teams waren in aanloop naar EK2008 gewoon ondermaats. Op het EK was het al niet veel beter.
pi_81195151
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:34 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Beide teams waren in aanloop naar EK2008 gewoon ondermaats. Op het EK was het al niet veel beter.
Of het Nederlands Elftal was gewoon een maatje te groot voor hun.
AFC Ajax
  zaterdag 8 mei 2010 @ 23:25:30 #108
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_81196570
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 22:52 schreef Joel-Smeets het volgende:

[..]

Of het Nederlands Elftal was gewoon een maatje te groot voor hun.
Het zat ons in die wedstrijden ook echt ontzettend mee. Zij misten hun 100% kansen, of Vd Sar redde ons, en bij ons vloog iedere bal die we richting hun goal gooiden erin.
pi_81196634
Dat weet jij, dat weet ik, maar die Italianen zien 3-0 op het scorebord en hun oude held Van Basten langs de lijn als coach. Die zien een topcoach staan.
pi_81196980
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 23:26 schreef DrDentz het volgende:
Dat weet jij, dat weet ik, maar die Italianen zien 3-0 op het scorebord en hun oude held Van Basten langs de lijn als coach. Die zien een topcoach staan.
Ze hebben toch ook gezien dat hij het heeft verkloot bij Ajax,en niet zo'n beetje?
AFC Ajax
  maandag 10 mei 2010 @ 15:37:40 #111
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81255202
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 23:25 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het zat ons in die wedstrijden ook echt ontzettend mee. Zij misten hun 100% kansen, of Vd Sar redde ons, en bij ons vloog iedere bal die we richting hun goal gooiden erin.
Dat heet nou eenmaal kwaliteit. Iedereen onderschat de waarde van de keeper. Tuurlijk, ze hadden 2 keer een goede dag, maar Nederland heeft gewoon een goede ploeg.
Wij hadden gewoon betere aanvallers dan hun verdedigers op dat moment en achterin waren onze verdedigers (+ keeper) beter dan hun aanvallers.

Tuurlijk hadden we mazzel, maar geluk dwing je ook nog altijd af. Cruijff zei al eens dat een ploeg altijd minimaal 1 kans krijgt, hoe slecht ze ook zijn. Dan moet het ook een beetje mee zitten dat die kans er niet in gaat. Ook als het er meer dan 1 is. Maar je hoeft geen expert te zijn om te zien dat ze een goede wedstrijd op de mat legden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_81257089
Ik hoor trouwens vaak dat Van Basten zo fantastisch heeft gepresteerd qua resultaat maar niet qua spel?
2 eindtoernooien en 2x niet de 1e knock-out ronde overleefd.

Hij heeft ook qua resultaat gefaald en hard ook met dit materiaal. 4 weggegooide jaren.
pi_81259373
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:24 schreef Confetti het volgende:
Ik hoor trouwens vaak dat Van Basten zo fantastisch heeft gepresteerd qua resultaat maar niet qua spel?

Hij heeft ook qua resultaat gefaald en hard ook met dit materiaal. 4 weggegooide jaren.
Ja, maar veel mensen willen dat niet inzien, erkennen en dus toegeven.
Op een eindtoernooi word je als coach van het Nederlands elftal beoordeeld en idd niet op de kwalificatie. Daar wordt verondersteld dat je er als Nederland zijnde zowiezo wel doorkomt, alhoewel we natuurlijk ook een keer in een redelijk sterke poule terecht kunnen komen.
2 x was Van Basten idd op een eindtoernooi en 2x ging het gruwelijk hard mis, werd Van Basten terecht op zijn onkunde gewezen. Ik kan me de beelden nog zo voor de geest halen dat Portugal ons gewoon liet spartelen, maar ons geen schijn van kans liet.
En Rusland bij het afgelopen EK, dat gewoon dolde met het Nederlands elftal.
Arshavin was toen in een uitstekende vorm, dat herinner ik me nog wel.

Hier trouwens nog de Knockoutwedstrijden van het EK 2008:

en het WK 2006:

'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:21:20 #114
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81293086
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:24 schreef Confetti het volgende:

Van Basten heeft ook op resultaat fantastisch gepresteerd. Zolang het maar tegen landen was die nog niet eens voetbal konden spellen.

Ik snap niet waarom de KNVB zo lang aan hem heeft vast gehouden. Dat Ajax hem daarna wilde hebben was natuurlijk helemaal lachwekkend.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_81309414
Seedorf is uber baas hij moet mee
pi_81311327
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Van Basten heeft ook op resultaat fantastisch gepresteerd. Zolang het maar tegen landen was die nog niet eens voetbal konden spellen.

Ik snap niet waarom de KNVB zo lang aan hem heeft vast gehouden. Dat Ajax hem daarna wilde hebben was natuurlijk helemaal lachwekkend.
Idd. En volgens mij heeft de KNVB nooit zo graag sterke tegenstanders in de voorbereiding. Zeker niet ten tijde van Van Basten. Expres zwakke tegenstanders om zolang mogelijk een goed lijstje te kunnen voorleggen van statistieken. En het liefst dat de ideale schoonzonen ( destijds nog Van Nistelrooy ) zoveel mogelijk zouden spelen en het meest aanbod kwamen. Want ja... buiten hun omkijken kon natuurlijk niet.
Heel die KNVB is lachwekkend.

Dat Ajax Van Basten na het WK wilde, was desastreus en dat heeft Ajax jammergenoeg geweten.
Als voetballer was Van Basten groots, als coach een klootzak die niet met mensen om kon/kan gaan.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_81311505
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:28 schreef Gravereaper het volgende:
Seedorf is uber baas hij moet mee
Dat wil ik ook en eigenlijk moet dat ook, maar ja, bij Van Marwijk komt hij niet in de basis. Sterker nog, niet eens in de selectie. Van Marwijk heeft ooit gezegd: Ik neem een grootse voetballer als Seedorf alleen in de selectie voor de basis.
Nou goddomme Van Marwijk, waarom selecteer je Seedorf dan niet? Zoveel grootse voetballers heeft het Nederlands elftal niet en zeker niet met zoveel ervaring als Seedorf.
Van der Vaart komt qua interlands nog het meest in de buurt. Misschien Van Bronckhorst ook nog, maar die speelt in de verdediging.
pi_81318230
Seedorf moet gewoon als een gek gaan neuken, zoveel mogelijk kinderen nemen en na z'n carierre trainer worden om over 20 jaar als bondscoach al z'n neefjes en kinderen selecteren zodat er 11 Seedorfs op het veld staan, ter compensatie.
-
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:32:32 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81333068
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:16 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Idd. En volgens mij heeft de KNVB nooit zo graag sterke tegenstanders in de voorbereiding. Zeker niet ten tijde van Van Basten. Expres zwakke tegenstanders om zolang mogelijk een goed lijstje te kunnen voorleggen van statistieken. En het liefst dat de ideale schoonzonen ( destijds nog Van Nistelrooy ) zoveel mogelijk zouden spelen en het meest aanbod kwamen. Want ja... buiten hun omkijken kon natuurlijk niet.
Heel die KNVB is lachwekkend.

Dat Ajax Van Basten na het WK wilde, was desastreus en dat heeft Ajax jammergenoeg geweten.
Als voetballer was Van Basten groots, als coach een klootzak die niet met mensen om kon/kan gaan.
Niet alles ligt aan de KNVB. Van Basten was de persoon die alleen maar ja knikkers in de selectie wilde, niet de KNVB. Het was wel zo dat de KNVB niet graag fatsoenlijke tegenstanders heeft in voorbereidingen.

Het is wel zo dat de ranglijst van de FIFA (waar Nederland hoog op staat) volgens mij ook belangrijk is bij bepaalde indelingen van groepen en het dus voor Nederland van belang is dat ze hoog staan.
Daarnaast is oefenen tegen een groot land ook niet altijd voordelig.

Maar hoe Van Basten zo lang heeft kunnen zitten en dat Ajax ook nog zo dom was om hem in dienst te nemen en hem zo veel macht te geven is voor mij onbegrijpelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')