Geweldig,die 3-0 en 4-1,maar er zijn geen resultaten geboekt naast die 2 overwinningen,en het voetbal was vaak om niet aan te zien.Daarnaast heeft hij het ook bij Ajax finaal verkloot.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:32 schreef Marsenal het volgende:
Exact, laten we dat niet vergeten.. Ook de voetballers van Oranje laten in interviews steeds meer weten dat ze zich niet eerder zo goed hebben zien spelen als onder van Basten.. Ik had ook geen hoge pet op van em, als coach dan, maar hij heeft wel resultaat geboekt. En goed ook.
Je kan lullen wat je wil over van Basten, maar die 3-0 en 4-1 vorig jaar laten zien dat hij weet hoe de bal moet rollen.
Frankrijk en Italie overschatte tegenstanders?quote:
Beide teams waren in aanloop naar EK2008 gewoon ondermaats. Op het EK was het al niet veel beter.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Frankrijk en Italie overschatte tegenstanders?Sorry hoor, maar was dat toendertijd niet de wereldkampioen en vice-wereldkampioen?
Of het Nederlands Elftal was gewoon een maatje te groot voor hun.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Beide teams waren in aanloop naar EK2008 gewoon ondermaats. Op het EK was het al niet veel beter.
Het zat ons in die wedstrijden ook echt ontzettend mee. Zij misten hun 100% kansen, of Vd Sar redde ons, en bij ons vloog iedere bal die we richting hun goal gooiden erin.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:52 schreef Joel-Smeets het volgende:
[..]
Of het Nederlands Elftal was gewoon een maatje te groot voor hun.
Ze hebben toch ook gezien dat hij het heeft verkloot bij Ajax,en niet zo'n beetje?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:26 schreef DrDentz het volgende:
Dat weet jij, dat weet ik, maar die Italianen zien 3-0 op het scorebord en hun oude held Van Basten langs de lijn als coach. Die zien een topcoach staan.
Dat heet nou eenmaal kwaliteit. Iedereen onderschat de waarde van de keeper. Tuurlijk, ze hadden 2 keer een goede dag, maar Nederland heeft gewoon een goede ploeg.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het zat ons in die wedstrijden ook echt ontzettend mee. Zij misten hun 100% kansen, of Vd Sar redde ons, en bij ons vloog iedere bal die we richting hun goal gooiden erin.
Ja, maar veel mensen willen dat niet inzien, erkennen en dus toegeven.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:24 schreef Confetti het volgende:
Ik hoor trouwens vaak dat Van Basten zo fantastisch heeft gepresteerd qua resultaat maar niet qua spel?![]()
2 eindtoernooien en 2x niet de 1e knock-out ronde overleefd.![]()
Hij heeft ook qua resultaat gefaald en hard ook met dit materiaal. 4 weggegooide jaren.
Van Basten heeft ook op resultaat fantastisch gepresteerd. Zolang het maar tegen landen was die nog niet eens voetbal konden spellen.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:24 schreef Confetti het volgende:
Ik hoor trouwens vaak dat Van Basten zo fantastisch heeft gepresteerd qua resultaat maar niet qua spel?![]()
2 eindtoernooien en 2x niet de 1e knock-out ronde overleefd.![]()
Hij heeft ook qua resultaat gefaald en hard ook met dit materiaal. 4 weggegooide jaren.
Idd. En volgens mij heeft de KNVB nooit zo graag sterke tegenstanders in de voorbereiding. Zeker niet ten tijde van Van Basten. Expres zwakke tegenstanders om zolang mogelijk een goed lijstje te kunnen voorleggen van statistieken. En het liefst dat de ideale schoonzonen ( destijds nog Van Nistelrooy ) zoveel mogelijk zouden spelen en het meest aanbod kwamen. Want ja... buiten hun omkijken kon natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
Van Basten heeft ook op resultaat fantastisch gepresteerd. Zolang het maar tegen landen was die nog niet eens voetbal konden spellen.
Ik snap niet waarom de KNVB zo lang aan hem heeft vast gehouden. Dat Ajax hem daarna wilde hebben was natuurlijk helemaal lachwekkend.
Dat wil ik ook en eigenlijk moet dat ook, maar ja, bij Van Marwijk komt hij niet in de basis. Sterker nog, niet eens in de selectie. Van Marwijk heeft ooit gezegd: Ik neem een grootse voetballer als Seedorf alleen in de selectie voor de basis.quote:
Niet alles ligt aan de KNVB. Van Basten was de persoon die alleen maar ja knikkers in de selectie wilde, niet de KNVB. Het was wel zo dat de KNVB niet graag fatsoenlijke tegenstanders heeft in voorbereidingen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:16 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Idd. En volgens mij heeft de KNVB nooit zo graag sterke tegenstanders in de voorbereiding. Zeker niet ten tijde van Van Basten. Expres zwakke tegenstanders om zolang mogelijk een goed lijstje te kunnen voorleggen van statistieken. En het liefst dat de ideale schoonzonen ( destijds nog Van Nistelrooy ) zoveel mogelijk zouden spelen en het meest aanbod kwamen. Want ja... buiten hun omkijken kon natuurlijk niet.
Heel die KNVB is lachwekkend.
Dat Ajax Van Basten na het WK wilde, was desastreus en dat heeft Ajax jammergenoeg geweten.
Als voetballer was Van Basten groots, als coach een klootzak die niet met mensen om kon/kan gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |