35%kortingstickers hebben tegenwoordig hun eigen barcode. Werkt prima.quote:Op maandag 26 april 2010 23:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb bij de AH altijd wel een product met zo'n 35%korting sticker, en dat werkt niet met die handscanner, dus ik gebruik ze nooit. Verder ben ik er ook nooit op drukke momenten, ben eigenlijk altijd bijna meteen aan de beurt bij de gewone kassa.
Je geeft nu wel een "worst case scannarioquote:Op maandag 26 april 2010 22:58 schreef robber57 het volgende:
In Heerhugowaard waren er een paar supers die het hebben geprobeerd en volgens mij allemaal hetzelfde fabrikaat zelf-scan-kassa en dus ook allemaal dezelfde narigheid wat er op neer kwam dat 1 op de 3 klanten geholpen moest worden door een kassamiep waardoor de hele tijdswinst wegviel.
Dus exit zelfscankassa's.
Opmerkelijk want het idee erachter werkte wel maar de apparatuur was gewoon niet snel genoeg, scannen, de kassa moet dan vervolgens de barcode opzoeken op de server naar het bijbehorende product-prijs en gewicht en vervolgens het product wat op de band ligt wegen en kijken of het geweegde overeenkomt met wat het zou moeten zijn(om fraude te voorkomen).
En juist dat opzoeken kost kennelijk veel tijd waardoor mensen 2x scannen en de boel in het honderd loopt.
Een ander faalpunt waren de rood/oranje barcode stickers die over de gewone stickers werden geplakt voor een product over de datum/afgeprijsd, de scanner had moeite met het lezen van de barcode op die rode sticker en dat is niet zo verwonderlijk want als je zwart op rood probeert te lezen met een rode lichtstraal kun je uiteraard verwachten dat je niets leest![]()
Jammer want ik vond het wel handig....
Ligt toch aan de apparatuur en software. Als ik scan bij mijn supermarkt, bliept ie, als ik het produkt over de scanner heb gehaald en dus net over de glasplaat ben geweest. Als je een produkt echt niet gescanned krijgt en probeert het een paar keer roept het apparaat vanzelf al: "try again or please type your code " (je kunt altijd de barcode intypen. Geen servicebalie voor nodig: Er staat altijd een medewerk(st) bij 3 scanners, die je kan helpen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:56 schreef robber57 het volgende:
Tja, ze hebben het toch echt wel geprobeert want de proef heeft, ik gok, een half jaar of zo geduurd maar kennelijk was de winst (minder personeel) niet voldoende om de investering te rechtvaardigen.
En ik heb er zelf vaak genoeg gestaan en ik weet toch echt wel hoe je een barcode stickertje langs een laservenster moet halen maar die dingen waren retetraag.
Je haalde dan dus je product langs de scanner,wachten, wachten en ja hoor "blieb" , en bij het merendeel ging het dan wel goed maar op 1 kar met boodschappen zat er dan altijd wel weer eentje bij die het helemaal verdomde en dan zit er na herhaalde pogingen niet veel anders op dan de jufrouw te waarschuwen die dan met het sleuteltje moest komen, de boel rechtbreien en vervolgens moest je dan met het onwillige product nog langs de bloemen/sigar balie om dat ene ding handmatig af te rekenen.
Bij de rode actie stickers ging het over het algemeen helemaal fout' scannen, wachten,wachten,wachten,wachten,wachten, en dan soms blieb of soms niet dus dan weer scannen en wachten.
Gewoon waardeloze techniek en helaas dus de proef afgebroken bij gebrek aan succes.
Ik heb ze zelf nog nooit in een supermarkt geprobeerd, maar voor <10 artikelen ook niet noodzakelijk. Ik ben bang, teveel met dat ding te spelenquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:31 schreef Lespaulspelert het volgende:
Handscanners, fucking bazige lazer-geweren.
Zeker bij minder dan 10 producten is het handig! (En bij meer. )quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:52 schreef edcetera het volgende:
[..]
Ik heb ze zelf nog nooit in een supermarkt geprobeerd, maar voor <10 artikelen ook niet noodzakelijk. Ik ben bang, teveel met dat ding te spelen![]()
Is het een aanrader (t.o.v. zelf "bliepen bij de kassa)?
Ik wil van dichtbij naar hun tetten staren.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:30 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Mensen die hier als reden geven dat ze graag een beetje interactie willen hebben met een kassière. Hoe verlegen om aandacht moet je dan wel niet zitten.
Prima johquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:57 schreef kaasplankje het volgende:
Ik weiger mn eigen boodschappen te scannenJe gaat in een restaurant toch ook niet je eigen bord afwassen?
Dat mag je vinden, ik zou nooit naar een supermarkt gaan waar je kan kiezen tussen een zelfscankassa of een rij van 25 meter.quote:Op woensdag 28 april 2010 05:53 schreef kikoooooo het volgende:
Prima johBij de ap waar ik kom, zijn er zo'n 25 normale kassa's. 'savonds is er nog maar 1 open, met een gigantische rij erachter. Als je daar bewust voor kiest ben je echt een domme principiele nerd.
Waar in godsnaam doe jij boodschappen?quote:Op woensdag 28 april 2010 05:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Bij de ap waar ik kom, zijn er zo'n 25 normale kassa's. 'savonds is er nog maar 1 open, met een gigantische rij erachter.
Amsterdam. Hoezo?quote:Op woensdag 28 april 2010 08:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Waar in godsnaam doe jij boodschappen?
Het bespaart ook echt tijd. Je komt met je plastic tasje in de winkel en scant je boodschappen en gooit ze gelijk in de tas. Scanner terughangen, bonuskaart scannen en even pinnen. Klaar ben je. Geen rij of niets voor die scanners.quote:Op woensdag 28 april 2010 06:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, ik zou nooit naar een supermarkt gaan waar je kan kiezen tussen een zelfscankassa of een rij van 25 meter.![]()
Ik vind een zelfscankassa een achteruitgang van de service van de winkel. Bovendien wordt het aan de consument verkocht alsof het tijd zou besparen. Als je in Italië naar de super gaat helpen ze je ook met inpakken.
Vind ik ook ik scan altijd. Spaart enorm veel tijd. Behalve natuurlijk als je het geluk hebt dat je achter iemand staat die het verstand heeft ter grote van een pinda. Maar dan kun je alsnog bij een ander zelfscankassa terecht.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:33 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het bespaart ook echt tijd. Je komt met je plastic tasje in de winkel en scant je boodschappen en gooit ze gelijk in de tas. Scanner terughangen, bonuskaart scannen en even pinnen. Klaar ben je. Geen rij of niets voor die scanners.
Als je zelf niet doorhebt dat dat tijd bespaart, ben je echt achterlijk.
colruyt... wat een kutzaak is dat met een nog kuttiger kassa-systeem. Sta daar altijd ellendig lang in de rij, ik sta liever in de rij bij de aldi waar de rij tot aan de achterwand staatquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:40 schreef loecje het volgende:
ik gebruikte ze idd ook altijd bij de jumbo. daar staan 4 zelfscan-kassa's met daarbij 1 bliepmiep om de boel in de gaten te houden en direct te helpen als de rode lamp gaat branden.
ik woon nu tijdelijk in belgie, en hier hebben ze ook een geweldig systeem bij colruyt winkels. de eerste keer dacht ik echt wtf is dit, maar het werkt wel goed.
je hebt een karretje met boodschappen, die plant je naast het lege leeg karretje waar je je tas/krat/doos in zet zodat daar de spullen in gezet worden. dan heb je een bliepmiep(alhoewel dat daar meestal jongens zijn) die pakken alles van je kar over naar de lege kar en scannen het direct met zo'n draadloze sanner.
alles overgepakt loop je naar de kassa waar je betaalt.
extra voordeel is dus dat je je boodschappen niet 10x hoeft over te pakken. en nog kortere wachtrijen doordat je niet hoeft te wachten totdat je voorganger zijn boodschappen heeft ingepakt.
Ja, maar meestal zijn de lelijke kassameisjes veel sneller.quote:Op zondag 25 april 2010 23:13 schreef erikkll het volgende:
Ik ga toch liever naar het mooiste kassameisje.
je moet ook niet op zaterdag gaan wanneer iedereen zijn grote inkopen gaat doen. als ik direct uit stage daarheen ga heb ik nooit ergens last van.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:45 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
colruyt... wat een kutzaak is dat met een nog kuttiger kassa-systeem. Sta daar altijd ellendig lang in de rij, ik sta liever in de rij bij de aldi waar de rij tot aan de achterwand staat
Een bezoekje aan de Aldi tijdens top drukte moet je ook met twee man gaan doen, eentje gaat met een leeg karretje in de rij tot aan de achterwand staan, de andere heeft alle tijd om op z´n dooie gemak de boodschappen uit alle hoeken van de winkel te halen en telkens terug te lopen naar het karretje.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:45 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
colruyt... wat een kutzaak is dat met een nog kuttiger kassa-systeem. Sta daar altijd ellendig lang in de rij, ik sta liever in de rij bij de aldi waar de rij tot aan de achterwand staat
ik kom alleen maar op zaterdag daar, en de rijen zijn echt niet lang daar, maar het gaat zo traaaag.... en ik krijg plaatsvervangende rugpijn als ik naar de houding van die kassa-medewerkers kijk. Volgende maand weer in België (want neerpelt open airquote:Op woensdag 28 april 2010 18:35 schreef loecje het volgende:
[..]
je moet ook niet op zaterdag gaan wanneer iedereen zijn grote inkopen gaat doen. als ik direct uit stage daarheen ga heb ik nooit ergens last van.
en tja wat de winkel zelf betreft, het ziet eruit als een bouwmarkt.en de indeling is niet logisch.
maar het is de goedkoopste winkel hier in de buurt en ik hoef er echt minder lang te wachten dan in de andere supermarkten daar.
quote:Op woensdag 28 april 2010 18:38 schreef Klonk het volgende:
[..]
Een bezoekje aan de Aldi tijdens top drukte moet je ook met twee man gaan doen, eentje gaat met een leeg karretje in de rij tot aan de achterwand staan, de andere heeft alle tijd om op z´n dooie gemak de boodschappen uit alle hoeken van de winkel te halen en telkens terug te lopen naar het karretje.
Enige kennis van de indeling en geen 10 kratten bier willen kopen zijn natuurlijk wel een vereiste
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |