abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80693850
Het is de laatste tijd een beetje stil op het testcase-front hier, dus bij deze eentje.

Gisteravond een rondje rotterdam zuid gedaan met de camera. Hierbij een selectie van de gemaakte foto's.

En ja ik weet het, sommige dingen zijn al 20.000.000.000.000.000x gefotografeerd, maar dat interesseert me niet

Uiteraard zijn tips meer dan welkom

alle foto's zijn klikbaar voor een iets grotere versie.

Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 25 april 2010 @ 14:17:56 #2
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_80694035
Rotterdam
Mooie foto's.

[ Bericht 4% gewijzigd door o.us op 25-04-2010 17:21:44 ]
Feyenoord Rotterdam
  zondag 25 april 2010 @ 14:21:52 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_80694111
De gebouw foto's zijn echt mooi! Enkel die onscherpe bomen op #4 zijn jammer, die storen de rest van de foto.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 25 april 2010 @ 17:10:03 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80698442
Mooie foto's.
Vind 3 het leukst vanwege het lijnenspel.

Heb je bij #6 een groothoek gebruikt toevallig?
De ronde toren lijkt te torderen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Admin zondag 25 april 2010 @ 17:15:32 #5
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_80698641
Allereerst: Rotterdam

Mooie foto. Zitten een paar rare lichtvlekken in de lucht die je wmb weg had mogen klonen, maar hij is lekker qua kleur en sfeer en oud vs nieuws steekt er mooi in af. Is ook een keer niet een van de geijkte plekjes.

Mooiste uit de serie. De oude spoorbrug is prachtig verlicht zo. Ook hier weer wat vlekjes trouwens. Links naast de middelste lantarenpaal zit een stofje. Bovenaan de brug zit rechts een veeg en linksbovenaan zit ook iets in beeld. Kloonstamp is je vriend!

Fraai lijnenspel zo en lekkere felle neongroene kabels. Beetje abstract, maar bijzondere compositie imo.

De minste van het stel. Geeft wel een gevoel van de hoogte van het gebouw, maar krijg er net een surrealistisch gevoel bij als bij een over-processed hdr. Onderaan ook iets te licht imo.

Mooi hoe de verschillende kleuren reflecteren tegen de lucht. Pijlers links steken mooi af. Lekker hoor

Fraai overzicht. Het gebouw rechts lijkt wat onscherp, maar verder een mooie plaat.

Kortom; wat mij betreft erg geslaagd.
Vraag me wel af of je zo 's nachts alleen op stap gaat of nog mensen meeneemt. Sommige plekken zijn nou niet de meest veilige van Rotterdam
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zondag 25 april 2010 @ 17:17:01 #6
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_80698673
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:10 schreef Netsplitter het volgende:

Heb je bij #6 een groothoek gebruikt toevallig?
Zo te zien wel
quote:
Taken with a Canon EOS 400D Digital.
Lens: 11.0-18.0 mm
Exposure: 91
Aperture: f/11.0
ISO Speed: 100
Focal Length: 11 mm
Exposure Bias: 0 EV
Exposure Program: Manual
Flash: Off, Did not fire
Software: Adobe Photoshop Elements 7.0
Artist: unknown
Copyright: (C) By Marcel Tuit
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_80698792
Toffe foto's!
Sowieso Rotterdam.

Alleen bij 4 is de boom storend, vooral omdat het je oog af houd van de mooie diepte die in de foto zit.
  FOK!fotograaf zondag 25 april 2010 @ 18:22:02 #8
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_80700759
Mooie serie . Vooral die derde is erg apart (op een positieve manier dan he). Vierde is ook mooi, leuk dat er op de onderste verdieping meerdere soorten kleuren (blauw/rood etc) te zien zijn, geeft wel wat extra's (maar inderdaad jammer van de bomen). Bij de laatste moest ik even goed kijken, het linker gebouw lijkt behoorlijk scheef te staan a la toren van Pisa.
pi_80705176
Prettige serie.

Alleen bij #6 stoort de vervorming me een beetje en van de HDR-bewerking in #4 ben ik al helemaal niet gecharmeerd. Sowieso zijn de bewegende bomen natuurlijk funest voor zo'n HDR, maar los van dat zijn de kleuren van het gebouw er (met name onderaan) zeker niet prettiger op geworden.

Vooral #1 en 2 vind ik fraai in ieder geval. Bij #2 geeft de lange sluitertijd een mooi effect, en #1 is wat mij betreft de beste van allemaal: zoals Danny al zei is het contrast tussen oude en nieuwe bebouwing mooi en op de een of andere manier zit er ook een enorm gave weerspiegeling in de ruiten aan de linkerkant. Weet niet waar dat vandaan komt, maar die blauwe weerspiegelende lichten kleuren wel mooi bij het geheel.

Overigens ook perfect uitgesneden trouwens, die eerste foto, met de geparkeerde auto's die exact op de onderrand staan.
pi_80705830
Dank voor de reacties en vooral de tips mensen.

Even voor de duidelijkheid: er zitten GEEN Hdr foto's tussen, dus ook foto 4 niet. Enige wat ik hier gedaan heb is even wat met de highlights en shadows gekloot aangezien de onderkant erg overbelicht was en de bovenkant erg donker.

Ik heb inderdaad ook een aantal keer een groothoek gebruikt, dus ook in #6. Dat schuin lopen van het gebouw is volgens mij een risico dat je krijgt bij erg grote hoek. Het schijnt dat je dat met fotoshop nog kan corrigeren, maar daar voor ontbreekt mij de kennis helaas.

Klopt dat er her en der wat flare zit. Heb de allergrootste flares weggehaald, maar de meeste kleintjes laten zitten aangezien ik ze niet al te veel vond storen ahah.
quote:
De gebouw foto's zijn echt mooi! Enkel die onscherpe bomen op #4 zijn jammer, die storen de rest van de foto.
Ja het waaide nogal hard helaas, en dan zijn bomen eigenlijk funest met sluitertijden van >30sec. En ik kon er niet onderuit om iig een beetje boom erop te krijgen, dus dan maar op deze manier.
quote:
andere manier zit er ook een enorm gave weerspiegeling in de ruiten aan de linkerkant.
Vond ik ook erg gaaf, komt van een gebouw aan de kant van het water van waar ik stond
  zondag 25 april 2010 @ 20:40:46 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80706207
Doe mij maar foto 3 .

1. Had graag wat meer van de onderkant van de foto gezien, nu begint hij zo krap daar.

2. Vreemd formaat, niet heel interessant. Technisch wel in orde tho'.

3.

4. Valt een beetje buiten de serie, gebouw lijkt om te vallen en die tak moet weg . Desondanks heeft hij wel iets.

5. Leuke plaat, denk dat het misschien nog leuker was geweest als je iets dichter bij dat "ding"(?) was gaan staan.

6. Dat linker gebouw staat op omvallen ! Verder wel grappige foto met die kleurtjes rechtsonder.

Algemene opmerking: waarom die vreemde formaten iedere keer ? Al met al een aantrekkelijke serie om naar te kijken hoor .
Huilen dan.
  zondag 25 april 2010 @ 20:50:31 #12
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_80706565
Allereerst kun je natuurlijk weinig fout doen met zo'n geweldige stad om op de gevoelige plaat vastleggen.
Vind de boom op de foto ook ietwat storend, maar verder prima foto's.
De derde foto vind ik echt wat hebben, terwijl de vijfde Rotterdam misschien wel het beste weergeeft.

En Danny, 's nachts fotograferen in Rotterdam gaat prima hoor alleen.
pi_80708746
#3 is zeer prettig om naar te kijken. Leuke kleuren, leuk lijnenspel
pi_80717510
quote:
Vraag me wel af of je zo 's nachts alleen op stap gaat of nog mensen meeneemt. Sommige plekken zijn nou niet de meest veilige van Rotterdam
We waren met zijn tweeën, maar het was totaal niet onveilig ofzo. En die paar criminelen die ons lastig vielen, hebben we toch eerst een statief in hun aars en een in hun neusgat geramd
quote:
waarom die vreemde formaten iedere keer
Om eerlijk te zijn heb ik me totaal niet ebzig gehouden met formaat vna de foto. Ik heb van de een paar foto's een iets interessantere uitsnede gemaakt en vervolgens de langste zijde op 900 gezet.

Dank voor de overige reacties
  maandag 26 april 2010 @ 12:36:17 #15
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_80724034
#4 lijkt haast wel een artist impression.
Mooi gedaan.
Je moeder is een hamster
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')