En wat is daar mis mee?!!!!!!!quote:
quote:
Wat niet?quote:
De fonetische uitspraak is toch ook tjips? Aangezien het woord engels is zou het met een t moeten worden uitgesproken net zoals bijvoorbeeld charity. Imo, misschien weet iemand het beter?quote:Op zondag 25 april 2010 12:27 schreef Zwansen het volgende:
Linda bij 'Ik hou van Holland' gister. Iemand geeft als antwoord chips (sjips). Zegt ze: "Tjips, ja dat is goed!"
Waarom zeggen ze tjips tegen de chips?
Antiklacht: Straks LBL
probeer het nou maar eensquote:Op zondag 25 april 2010 12:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Want dan krijg ik het antwoord waarom mensen tjips zeggen?
Tuurlijk. Maar dit woord is al zo vernederlandst dat sjips gewoon leuker klinkt.quote:Op zondag 25 april 2010 12:33 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
De fonetische uitspraak is toch ook tjips? Aangezien het woord engels is zou het met een t moeten worden uitgesproken net zoals bijvoorbeeld charity. Imo, misschien weet iemand het beter?
chip [tsjip] de; m -s 1 (meestal mv) dun plakje gebakken aardappel 2 uiterst klein onderdeel ve elektronisch apparaat voor dataverwerking; microprocessorquote:Op zondag 25 april 2010 12:35 schreef Mendeljev het volgende:
Btw, ik zeg overigens ook altijd sjips. Nu wil ik wel weten wat de correcte uitspraak is. Heeft iemand een VanDale bij de hand?
Inderdaadquote:Op zondag 25 april 2010 12:41 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Gedwongen worden overal Engels te moeten spreken terwijl we op het continent wonen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |