abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80683362
Na een hele dag behangpapier verwijderen en nog zo'n paar identieke dagen te gaan...

Het papier achter de radiatoren is vrij ver onder de radiator gekleefd. Ik heb dat vandaag zitten afsteken met een afsteekmes, en dat is nogal prutswerk. En er hangen ook nog wat restjes waar ik met een gewoon afsteekmes eigenlijk niet bij kan.

Misschien heeft er ooit iemand ontdekt hoe dat makkelijker kan... dat zou me een paar uur schelen ...
Dus heeft er iemand een tip hoe je makkelijker behangpapier achter een radiator kan verwijderen zonder de radiator te demonteren?
pi_80683463
Iets met een plantenspuit zodat het los weekt.
pi_80683550
Biotex in die plantenspuit vermengen werkt ook goed
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80683637
Dat deed ik tot hiertoe met een spons, maar een plantenspuit is in dit geval al een goede tip

Nu nog een betere vervanger voor dat afsteekmes...
pi_80683737
quote:
Op zondag 25 april 2010 00:28 schreef DevilsArcade het volgende:
Dat deed ik tot hiertoe met een spons, maar een plantenspuit is in dit geval al een goede tip

Als ik het hier lang liet inwerken kon ik het er met de hand afhalen in lange plakken (en dat was laag 5/krantenpapier uit 18 zoveel)
pi_80683775
quote:
Op zondag 25 april 2010 00:28 schreef DevilsArcade het volgende:

Ik weet niet hoe dit gereedschap heet, maar het heeft een vorm van een driehoek met scherpe zijdes.
pi_80683792
quote:
Op zondag 25 april 2010 00:32 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dit gereedschap heet, maar het heeft een vorm van een driehoek met scherpe zijdes.
Verfkrabber?

pi_80683832
quote:
Op zondag 25 april 2010 00:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Verfkrabber?
Oh ja, maar dan moet je wel voorzichtig zijn i.v.m. beschadigen radiatoren.
  zondag 25 april 2010 @ 08:45:06 #9
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_80687036
De adiator eraf halen is helemaal niet zo heel veel werk, je kunt het oude behang er makkelijker af halen en een nieuwe zit er veel sneller op.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_80687148
Inderdaad, het demonteren van de radiatoren is velen malen sneller dan nu te lopen kloten en straks met het behangen van ook weer. In de tijd dat je dit topic hebt geopend en gelezen had je het al kunnen doen
pi_80708829
Demonteren is spijtig genoeg geen optie, want het zijn nogal oude radiatoren, die je niet elk apart kan afsluiten. Dus om die te verwijderen ben ik verplicht het hele systeem te laten leeglopen.

Plus : ik zou dan, gezien de plaatsing van buizen/aansluitingen en dergelijke, bij het verwijderen van de radiator onvermijdelijk de verf beschadigen, en dan zou ik ook nog eens moeten gaan verven...
pi_80714401
Je hoeft ook niet meteen de hele radiator te verwijderen. Gewoon alleen de beugeltjes waarmee het ding vast zit aan de muur losmaken en de radiator iets naar voren trekken en op een paar klosjes hout (ofzo) van de goede hoogte zetten. Geeft je net de extra ruimte die je nodig hebt. (En inderdaad, ook handig met behangen, heb je het behang meteen prachtig onder die beugeltjes die altijd in het zicht lijken te zitten.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')