abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 april 2010 @ 18:18:21 #301
236046 NotYou
tigerblood
pi_80735255
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:31 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het is niet alleen individueel, niet iedereen laat het individualisme overal in doordringen. Het is een maatschappelijk beeld. De atheist dwingt de gelovige in een samenleving te leven waarin geen rustdag is, waarin 'de dag van God' niet gerespecteerd wordt. Gelovigen klagen over het algemeen heel weinig over de dwingelandij van de atheist, vandaar dat het niet zo opvalt blijkbaar, maar atheisten zijn echt niet alleen maar slachtoffers van de beperkingen van gelovigen. Gelovigen worden net zo goed in hun opvattingen beperkt, sterker nog: een stuk sterker hedendaags natuurlijk.
[..]

Dat was mijn punt dan ook niet. Ik wilde even aangeven dat wat SU zei niet 'vaag' was, voor het consumentisme is blijkbaar zeven dagen per week winkelmogelijkheid nodig, dat was alles wat ik zei.
Wat een ramp zeg! Wat onmenselijk van die atheisten, vuile onderdrukkers zijn 't!
Je suis Charlie Sheen
pi_80735427
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:12 schreef Taurus het volgende:

[..]

Christenen hebben geen keus. Het geloof is overigens ook geen keuze, voor hen. Het geloof loslaten of er over twijfelen is geen optie. Op dezelfde wijze is accepteren dat er euthanasie wordt gepleegd geen optie. Of abortus. Het is geen kwestie van 'ik geloof, dus ik laat niet aborteren', 'jij gelooft niet, dus jij mag wel laten aborteren'. Het is een kwestie van 'God bestaat, dus abortus mag niet. Voor niemand niet'. Het is een wereldlijke beschouwing versus een goddelijke beschouwing, geen meningsverschil.
[..]

Dat is toch een contradictio in terminis?
Daarnaast is het geen goddelijke beschouwing, maar de menselijke interpretatie van wat Hij er eventueel van zou denken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')