abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zaterdag 1 mei 2010 @ 18:36:44 #201
73911 ultra_ivo
pi_80908620
Zodadelijk maar weer eens richting Stay Okay. De start van de 400 die ik dit jaar organiseer. Helaas enkele afzeggingen vanwege weer en gezondheidsproblemen bij deelnemers.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:42:25 #202
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80908779
Ik hoop voor je dat het weer wat beter is dan vandaag, maar daar ziet het niet naar uit. Succes iig.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf zaterdag 1 mei 2010 @ 18:54:59 #203
73911 ultra_ivo
pi_80909118
Ik hoef zelf niet te rijden, dat heb ik vorig weekend al gedaan. Nu ben ik 'alleen' organisator.
pi_80924338
Hallo heren
Hoe gaat het hier? Wordt weer flink wat gereden lees ik? Goed bezig

Ik fiets ook nog steeds lekker door. Heb zelfs het idee dat mijn snelheid wat hoger is geworden en ook het klimmen gaat wat vlotter dan vorig jaar. Goed teken dus

Volgende week allemaal de Giro fietsen? ik ben van de partij hoor, ga vlak achter de motoren zitten

Jammer alleen dat het vandaag zulk prutweer is
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zondag 2 mei 2010 @ 10:57:10 #205
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_80924817
Bagger de bagger weer.. Nouja deze week al 100km gereden ( wat voor mij al aardig wat is ). Dus we maken het maar een rustdag van Volgende week weer, want ik zie goed weer aan komen + zon!
  zondag 2 mei 2010 @ 11:33:04 #206
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80925640
quote:
Op zondag 2 mei 2010 10:38 schreef cyclechick het volgende:
Hallo heren
Hoe gaat het hier? Wordt weer flink wat gereden lees ik? Goed bezig

Ik fiets ook nog steeds lekker door. Heb zelfs het idee dat mijn snelheid wat hoger is geworden en ook het klimmen gaat wat vlotter dan vorig jaar. Goed teken dus

Volgende week allemaal de Giro fietsen? ik ben van de partij hoor, ga vlak achter de motoren zitten

Jammer alleen dat het vandaag zulk prutweer is
Ahum, ik schijn jou dan te moeten "temmen" Morgen weet ik eindelijk wat ik als marshall in Utrecht moet doen op de fiets tijdens de tocht.

Gisteren Oudenaarde-ROubaix-Oudenaarde gefietst. Koppenberg, Taaiberg, Stationsberg, en nog een paar van die puisten met 20% max en kasseien! En als toetje 4 kasseienstroken: Carrefour de l'Arbre, Gruson, Hem en piste ROubaix. Kwamen binnen, rondje op de wielerbaan van ROubaix en toen langs de schelde naar Oudenaarde. Hele dag droog gehad. 180km. Had ook nog voor de 240km kunnen kiezen en dan had ik de muur erbij gehad. Maar na 10km kreeg ik een flinke domper te verwerken. MIjn Garmin stuiterde van mijn stuur (houder was los getrild, denk teveel kilometers) in de greppel. Niet meer terug gevonden... Tja, toen had ik de balen in en geen zin meer om de volle ronde te rijden en ben ik maar met de club meegefietst.

Afgezien daarvan, erg goede en mooie tocht. Wat een landschap, wat een organisatie. Veel eten, drinken en goede bewegwijzering en dat voor 5 euro! Beter dan De Amstelgold als je het mij vraagt. Net nieuwe Garmin besteld, moet toch wat hebben en maandag de verzekering maar even bellen. Kijken wat er mogelijk is.
Superhero to the rescue!
  zondag 2 mei 2010 @ 11:41:08 #207
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80925873
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:33 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ahum, ik schijn jou dan te moeten "temmen" Morgen weet ik eindelijk wat ik als marshall in Utrecht moet doen op de fiets tijdens de tocht.

Gisteren Oudenaarde-ROubaix-Oudenaarde gefietst. Koppenberg, Taaiberg, Stationsberg, en nog een paar van die puisten met 20% max en kasseien! En als toetje 4 kasseienstroken: Carrefour de l'Arbre, Gruson, Hem en piste ROubaix. Kwamen binnen, rondje op de wielerbaan van ROubaix en toen langs de schelde naar Oudenaarde. Hele dag droog gehad. 180km. Had ook nog voor de 240km kunnen kiezen en dan had ik de muur erbij gehad. Maar na 10km kreeg ik een flinke domper te verwerken. MIjn Garmin stuiterde van mijn stuur (houder was los getrild, denk teveel kilometers) in de greppel. Niet meer terug gevonden... Tja, toen had ik de balen in en geen zin meer om de volle ronde te rijden en ben ik maar met de club meegefietst.

Afgezien daarvan, erg goede en mooie tocht. Wat een landschap, wat een organisatie. Veel eten, drinken en goede bewegwijzering en dat voor 5 euro! Beter dan De Amstelgold als je het mij vraagt. Net nieuwe Garmin besteld, moet toch wat hebben en maandag de verzekering maar even bellen. Kijken wat er mogelijk is.
Tof. Van die tocht dan, niet van je Garmin
Ik heb er ook nog even nagedacht om die te gaan fietsen, maar omdat het weerbericht wat twijfelachtig was, heb ik 't maar niet gedaan. Was 't goed te doen op Patersberg en Koppenberg?

Ik heb 4x de Ronde van Vlaanderen gereden, en die bulten maar 2x, resp. 1x fietsend bovengekomen. 2x lagen ze er nat bij en was het niet te doen. Op de steilste stukken klapte mijn achterwiel gewoon onder me uit. Een andere keer stond er op de Koppenberg net op het steilste stuk een busje stil, daar kom je dan niet fietsend langs . En opstappen op kasseien die 20% omhoog gaan, dat wordt 'm ook niet.
De muur van Geraardsbergen is stukken makkelijker, die ben ik elke keer omhoog gefietst, zonder problemen.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf zondag 2 mei 2010 @ 12:02:57 #208
73911 ultra_ivo
pi_80926436
Een Garmin wil vaker uit z'n houder springen. Ik heb 'm dan ook altijd met 't touwtje om m'n stuur vastgebonden. Stuitert ie uit z'n houder dan blijft de Garmin gewoon bungelen.
  zondag 2 mei 2010 @ 12:37:44 #209
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80927545
Balen van de Garmin ja. Ik heb een multisporthorloge van Garmin die ook als een horloge om het stuur zit, die zal er dus niet zomaar afvallen. Soms heb ik wel dat mijn bidon opeens bovenin mijn houder zit en hij er bijna uitvalt door het getril. Dit heb ik geloof ik alleen als die leeg is. Hebben meer mensen dit of moet ik even andere bidonhouders gaan halen?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 2 mei 2010 @ 12:38:30 #210
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80927571
Of andere bidons.

Edit: sommige bidons zijn namelijk net iets smaller, waardoor ze in de meeste bidonhouders niet goed passen. Bij de Marco Pantani 2 jaar geleden kreeg je ook een paar bidons die net iets smaller waren. Een hoop waren kennelijk erg blij met die bidons en gingen ze meteen gebruiken. Met als gevolg dat je over het hele parkoers van die bidons zag liggen Waaronder eentje in de laatste afdaling in een bocht precies op de ideale lijn.
in a crowd you lose humanity
  zondag 2 mei 2010 @ 12:43:12 #211
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80927740
Heb er een andere ingedaan, maar ik heb niet het gevoel dat die steviger vast zit. Zal er eens mee over de klinkers gaan fietsen; het gebeurt alleen bij van die stukken over klinkers, kinderkopjes en dergelijke.

edit: Ai, dat levert gevaarlijke situaties op.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_80927809
laatst over een stom hobbelig bruggetje stuiterde mijn zxadeltasje, met alles erin (portemonnee, mobiel, geh.apparaat, sleutel) eraf in de berm en rolde maar net niet in een vaart. en heel toevallig zag ik hem ook vallen. dus dubbel mazzel gehad...
ik koop altijd een vrij goedkope fietscomputer, dan hoef ik niet bang te zijn als hij eraf valt, koop ik weer een nieuwe.
  zondag 2 mei 2010 @ 13:05:34 #213
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80928531
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tof. Van die tocht dan, niet van je Garmin
Ik heb er ook nog even nagedacht om die te gaan fietsen, maar omdat het weerbericht wat twijfelachtig was, heb ik 't maar niet gedaan. Was 't goed te doen op Patersberg en Koppenberg?

Ik heb 4x de Ronde van Vlaanderen gereden, en die bulten maar 2x, resp. 1x fietsend bovengekomen. 2x lagen ze er nat bij en was het niet te doen. Op de steilste stukken klapte mijn achterwiel gewoon onder me uit. Een andere keer stond er op de Koppenberg net op het steilste stuk een busje stil, daar kom je dan niet fietsend langs . En opstappen op kasseien die 20% omhoog gaan, dat wordt 'm ook niet.
De muur van Geraardsbergen is stukken makkelijker, die ben ik elke keer omhoog gefietst, zonder problemen.
Het was droog en we hebben het ook droog gehouden op de hele rit. Ook op de plekken waar we naar toe fietsten had het niet geregend. Het zag er wel dreigend uit. Toen we in Oudenaarde met de auto wegreden waren er best wel natte plekken, blijkbaar zaten wij net onder de buienlijn. In de zon was het lekker maar op de open vlaktes met de wind zonder zon was het niet prettig.

Mijn bidons bleven gewoon zitten dus daar had ik geen last van. Tja, die Garmin. De houders zijn gewoon naadje. Dat plastic is niet zo betrouwbaar. Denk dat ik ze maar om de half jaar ga vervangen.
Met een beetje mazzel krijg ik dinsdag mijn nieuwe binnen. Ben er zo verknocht aangeraakt.

De koppenberg was goed te doen, had hem erger verwacht. Het was droog, dat scheelt ook. Hoewel ik had bijna moeten afstappen, voor mij viel een groepje. Maar dankzij een lage snelheid, een mooie surplace kon ik op de fiets blijven en er voorbij. ONdanks dat de weg smal was en er veel mensen liepen liep iedereen aan de zijkant zodat je gewoon door kon blijven fietsen. Niet zoals op de keutenberg. De muur van gerardsbergen helaas niet gedaan. Maar over 2 weken rijd ik de Waalse pijl. Misschien dat hij daar bij zit.
Superhero to the rescue!
  zondag 2 mei 2010 @ 13:23:01 #214
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80929141
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:05 schreef Superher0 het volgende:
De muur van gerardsbergen helaas niet gedaan. Maar over 2 weken rijd ik de Waalse pijl. Misschien dat hij daar bij zit.
Volgens mij niet. Wel de muur van Huy.
in a crowd you lose humanity
  zondag 2 mei 2010 @ 13:35:25 #215
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80929560
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Wel de muur van Huy.
Nou, dan moet ik volgend jaar maar weer deze superklassieker rijden, of meteen meedoen met de ronde van Vlaanderen eerder in April. Deden trouwens 6800 rijders mee, maar dat heb je niet in de gaten op de weg. Maar goed, je had keuze uit 8 afstanden. 9 verschilende segmenten/lusjes. Goed geregeld.
Superhero to the rescue!
  zondag 2 mei 2010 @ 13:47:20 #216
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80929986
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:35 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Nou, dan moet ik volgend jaar maar weer deze superklassieker rijden, of meteen meedoen met de ronde van Vlaanderen eerder in April. Deden trouwens 6800 rijders mee, maar dat heb je niet in de gaten op de weg. Maar goed, je had keuze uit 8 afstanden. 9 verschilende segmenten/lusjes. Goed geregeld.
Bij de RVV is het erg druk. De laatste keer reed ik 'm in 2007 en toen werd je op de Muur van Geraardsbergen in groepen doorgelaten.
Ik heb op maar drie klimmen mijn eigen tempo kunnen rijden. Naar de voet van de Kwaremont reed je een km of 10 over het fietspad, in een groep van 400 man oid. Dat vond ik niet heel erg tof.
Voordeel was wel dat ik fris over de finish kwam.
Dit soort tochten gaan zo langzamerhand aan hun eigen succes ten onder imo. Het wordt véél te druk.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf zondag 2 mei 2010 @ 14:10:02 #217
73911 ultra_ivo
pi_80930791
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:47 schreef Wombcat het volgende:

Dit soort tochten gaan zo langzamerhand aan hun eigen succes ten onder imo. Het wordt véél te druk.
Klopt. Dat is gewoon niet prettig rijden meer.
Wil je trouwens van het najaar de Noord-Franse Heuvels samen met de Kemmelberg doen dan is les Monts de Flandres van de URFA Lille een aanrader. Iets van 130km.
  zondag 2 mei 2010 @ 14:22:33 #218
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80931176
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:10 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Klopt. Dat is gewoon niet prettig rijden meer.
Wil je trouwens van het najaar de Noord-Franse Heuvels samen met de Kemmelberg doen dan is les Monts de Flandres van de URFA Lille een aanrader. Iets van 130km.
Wanneer is die? Je hebt eind augustus ook de (cyclo) Laurent Desbiens (over o.a. de Mont des Cats) met de dag erna de (toertocht) Routes des Monts, die laatste gaat ook over de Kemmel volgens mij.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf zondag 2 mei 2010 @ 14:27:01 #219
73911 ultra_ivo
pi_80931313
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wanneer is die? Je hebt eind augustus ook de (cyclo) Laurent Desbiens (over o.a. de Mont des Cats) met de dag erna de (toertocht) Routes des Monts, die laatste gaat ook over de Kemmel volgens mij.
12 september: http://ffct.cvf.fr/app.jgi?service=direct/1/ConsulterCalendrierPublic/$DirectLink&sp=28524

Jij bedoelt deze hier, op 15 augustus? http://ffct.cvf.fr/app.jgi?service=direct/1/ConsulterCalendrierPublic/$DirectLink&sp=7189
  zondag 2 mei 2010 @ 14:38:47 #220
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80931655
quote:
Dan staat in principe de Ronde Picarde op mijn programma (1e dag van een weekje Frankrijk)
quote:
Nee: deze. 28 augustus de Laurent Desbiens, 29 augustus Route des Monts. 50 of 130 km.
in a crowd you lose humanity
  zondag 2 mei 2010 @ 17:25:36 #221
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80938719
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan staat in principe de Ronde Picarde op mijn programma (1e dag van een weekje Frankrijk)
[..]

Nee: deze. 28 augustus de Laurent Desbiens, 29 augustus Route des Monts. 50 of 130 km.
Ik ga eens op mijn gemak kijken of deze in mijn agenda passen. Foto binnen van mij op de kasseienstroken. Mijn armen trillen nog steeds na. Wat is dat moeilijk fietsen, je weet niet of je zacht of hard moet. Als je eenmaal je handen ergens hebt geplaatst kun je ze niet meer verplaatsen. Volgende keer maar eerst wat triceps en biceps training voordat we hem weer gaan rijden
Superhero to the rescue!
pi_80949969
Zucht, nog twee weken wachten...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_80952202
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:25 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ik ga eens op mijn gemak kijken of deze in mijn agenda passen. Foto binnen van mij op de kasseienstroken. Mijn armen trillen nog steeds na. Wat is dat moeilijk fietsen, je weet niet of je zacht of hard moet. Als je eenmaal je handen ergens hebt geplaatst kun je ze niet meer verplaatsen. Volgende keer maar eerst wat triceps en biceps training voordat we hem weer gaan rijden
[ afbeelding ]
kasseien zijn vreselijk, maar mooie foto.
ik zie dat je je handen onder in de stuur hebt,
ik krijg juist de tips dat je je handen juist 'losjes' boven op de stuur moeten zetten.
en over de kasseien/keien/klinkers fiets ik altijd hard, en heb ik dan er minst last van.
juist toen ik eens langzaam over keien fietste kreeg ik een lekke band.
  FOK!fotograaf maandag 3 mei 2010 @ 00:04:20 #224
73911 ultra_ivo
pi_80954558
Ik heb ook altijd m'n handen losjes boven op m'n stuur als ik over kasseien rijd. En goed gas geven idd. Je reed wel op het juiste stuk kasseien, precies bovenop.
  maandag 3 mei 2010 @ 00:13:15 #225
74453 koeii
Een P ja
pi_80954888
Niki Terpstra zei in Holland Sport: "Als je goed bent hou je je handen onderin".
Dus toch .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')